Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Felicia Combi 1,3

Tomáš Zajíček
Diskuze (51)

Po testu Octavie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá" Felicia Kombi. Z vnějšku ji asi znáte všichni, takže se budu soustředit spíše na popis kvality interiéru, jízdních vlastností a motoru 1,3/50 kW.

Interiér doznal oproti Favoritu, ze kterého Felicia vychází, mnoho užitečných změn. Nová je poměrně povedená přístrojová deska, která je však stále designově někde napůl cesty k opravdu pěkné a plně funkční př. desce. Např. slícování dvířek odkládací poličky je na velmi slabé úrovni. I tvrdý šedivý plast, ze kterého je př. deska vyrobena, by mohl vypadat podstatně hodnotněji. K funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků však výhrady nemám, ty fungují tak, jak mají. Sedadla vozu jsou příjemně tvrdá a poměrné dobře tvarovaná, sedák by však mohl být delší. Vzadu je umístěna klasická lavice (60/40) bez výraznějšího naznačení tvaru. Samozřejmě je možno zadní sedadla sklápět nebo i vyjmout a tím zvětšit již dost velký zavazadlový prostor kombíku.

Jízdní vlastnosti jsou u Felicie Kombi kapitola sama pro sebe. Po rychlejším nájezdu do zatáčky se Felicia dosti naklání a pocit to není příjemný. Zvláště při přibrzdění v zatáčce se přední část vozu doslova zapíchne. Na dokončení průjezdu danou zatáčkou to však kupodivu nemá moc vliv. Felicia stopu drží docela dobře, "jen" se dost naklání. Spíše si na toto řidič musí zvyknout. Přenos hluku od náprav je oproti Favoritu menší a také ubylo vrzání plastů v interiéru.

Klasický dvouventilový čtyřválec se zvýšeným výkonem na 50kW se v běžném provozu chová celkem kultivovaně. Hluk od motoru pronikající do interiéru oproti stejnému Favoritu poklesl, ale pocit, že máte motor "na klíně" stále zcela nevymizel. Pokud od tohoto motoru žádáte výkon (zvláště ve vyšších rychlostech), budete zklamáni. Pátý převodový stupeň je vysloveně udržovací a pro akceleraci je nutno často řadit. Výhodou škodovácké třináctistovky tedy nadále zůstává její provozní nenáročnost a nízká spotřeba (cca 7 l/100 km - při rozumném stylu jízdy).

Jaké je tedy celkové hodnocení zatím jediného kombíku české výroby? Jde o průměrný automobil se slabším motorem (možno zaměnit za silnější 1,6/55kW), vcelku dobrými jízdními vlastnostmi a výborným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

Tomáš Zajíček
Diskuze (51)
Cena základní sestavy 264 700 Kč
Cena testované sestavy 264 700 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1289
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 2600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 490
Rozměr pneu: 0
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Avatar - Blue Sun
8. 3. 2021 07:21
Re: Test
Problém D3400 a levných zrcadlovek obecně je v optice. Základní objektivy nejsou nic extra a za kvalitní, který opravdu dovolí využít naplno kvality snímače, zaplatíš dost peněz. Snad jediná výjimka je opravdu povedená pevná pětatřicítka, ale dobrý zoomový objektiv pod deset tisíc neseženeš. Za kvalitní sestavu v nějakém zoomovém rozsahu dáš hodně přes dvacet tisíc.
7. 3. 2021 23:18
Re: Test
ten Nikon d3400 ma rozhodně lepší obrazovou kvalitu, ma o dost větší senzor.Kdysi jsem vlastnil G1X s chipem velikosti 2 x větší než má GX 7 II. Stejně to kvalitativně nebylo oproti me canonacke APS-C zrcadlovce ono....Pominu pak veci jako ostření, rychlost snímání a šum na vyšších hodnotách ISO, grip a v neposlední řadě výdrž akumulátorové baterie. Jo, a to už vůbec nezmiňuju ty canonacky chipy s malym dynamickym rozsahem vůči těm, co používá i Nikon.
Avatar - Mikesus
7. 3. 2021 23:04
Re: Test
C700 jsme taky kupovali nekdy kolem 2001. Ještě teď bych ho našel někde ve skříni. Co se s ním nafotilo. A když kouknu dnes co vytvoří, je mi k blití :D
7. 3. 2021 22:39
Re: Felda s malým nájezdem
Jediný dotaz: Proboha proč?
7. 3. 2021 21:38
Je fakt
Že na Felicii se dalo alespoń dívat. Oproti nadcházející Fabii to byla krasavice. A taky měla větší kufr, Škodovka pak "přepočetla" objem u Fabky až když nuceně přestala Felicii vyrábět. Tvarově se mi Feldy pořád líbí.