Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac láká do Ženevy na premiéru elektrického hypersportu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Chorvatská společnost Rimac Automobili oficiálně oznamuje termín premiéry svého nového elektrického hypersportu. Ten má zaujmout svým designem, výkonem přes 1200 koní, bateriemi s kapacitou 120 kWh a možností plně autonomního řízení.

Chorvatská společnost Rimac Automobili prozatím svou novinku, o níž se první zmínky objevily na podzim loňského roku, poodhalila pouze v krátkém videu, jehož prostřednictvím i potvrdila, že termín odhalení tohoto vozu je naplánován na 6. března letošního roku v rámci autosalonu v Ženevě.

Nový model značky Rimac svým designem do jisté míry naváže na její první model Concept One, který byl představen na IAA 2011 a ohromil tehdy svým vzhledem i technikou a uváděnými jízdními výkony. Následně se tento extrémně výkonný elektromobil v tichosti vytratil ze scény a mohlo se zdát, že celý projekt skončil neúspěchem.

Začátkem roku 2016 se však Rimac Concept One vrátil na scénu s decentně přepracovaným designem i technikou. Kupé se čtyřmi nezávislými elektromotory na sebe nejdříve upoutalo pozornost svými jízdními výkony v čele se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,6 s a v roce 2017 pak nehodou, kdy za jeho volantem seděl Richard Hammond.

Rimac Concept One se díky všemu výše uvedenému dostal do povědomí veřejnosti a své značce velmi dobře posloužil. Nyní se má ovšem její první model stáhnout ze scény a uvolnit místo svému nástupci. Ten je prozatím zmiňován jako Concept Two a svého předchůdce má překonávat prakticky ve všech ohledech.

Podle dobře informovaného zdroje britského magazínu Autocar má nový model značky nabídnout výkon přes 883 kW (1200 k) a pro výrazné navýšení dojezdu má disponovat bateriemi s kapacitou 120 kWh. Vedle svého vzhledu a výkonů má pak Concept Two zaujmou i schopností plně autonomního řízení bez zásahu řidiče.

Novinka značky Rimac pak má na rozdíl od svého předchůdce, jenž byl včetně ostřejších verzí S vyroben v celkem deseti exemplářích, vzniknout v sérii minimálně 100 vozů, z nichž prvních 20 má být zákazníkům dodáno v prvním roce výroby. Během let 2019 a 2020 mají na kupé, které se představí letos v Ženevě, navázat dvě odvozené verze v podobě čistě okruhového provedení a roadsteru se skládací střechou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
16. 2. 2018 07:56
Neskoro
Na to je už neskoro, elektrické superautá za superdrahé peniaze pre superboháčov sú už pasé, svet očakáva použiteľný elektromobil za dobrú cenu pre široké masy.