Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce na Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2011

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Prezentace proslulého Rolls-Royce na neméně prestižní výstavě v areálu Villa d'Este se nesla v duchu oslav století sošky Spirit of Ecstasy.

Na akci v městečku Cernobbio nechyběl model Silver Ghost ročníku 1911. Byl jedním z prvních vozů, jenž nesly emblém, kterému se rovněž říká Silver Lady, Flying Lady, případně Emily. Vytvořil ji sochař a výtvarník Charles Robinson Sykes a múzou mu s největší pravděpodobností byla jeho sekretářka Eleanor Thornton. V souvislosti s touto slávou proběhla výstava moderních fotografických interpretací Ducha extáze ve Villa Erba.

Kromě starších vozů se letos u jezera Como představil také moderní Phantom Drophead Coupé a elektrický prototyp 102 EX, který byl ve světové premiéře k vidění v březnu v Ženevě. Italové jej na domácí půdě spatřili vůbec poprvé. Není bez zajímavosti, že tradice experimentálních prototypů sahá u britského výrobce až do roku 1919.

Návštěvníci si ovšem mohli prohlédnout i několik dalších vozů noblesní značky. Například Phantom II Special Town Car s polootevřenou karoserií od firmy Brewster. Zatímco pasažéři seděli v pohodlném uzavřeném kupé, řidič byl vystaven rozmarům počasí a jeho pracoviště komfortem zrovna neoplývalo. Automobil vlastní Norbert Seeger.

Černý Phantom II ročníku 1935 měl pro změnu uzavřenou karoserii Berlina, jejímž tvůrcem byl Giovanni Battista Pinin Farina. Současným majitelem je rovněž Ital Benito Paladini. Elegantní bílý Phantom Continental 1933 druhé série coby Barkerovo Drophead Coupé přivezl Livio Cossutti. Tato řada měla pod kapotou řadový šestiválec 7,7 l. Největší výkon továrna tradičně oficiálně neudávala, začala tak činit až poměrně nedávno.

O rok starší byl menší podvozek typu 20/25 (malý šestiválec 3,7 l) se stejným druhem otevřené karoserie, ale od Švýcara Hermanna Grabera. Tento automobil vlastní pro změnu Brit Richard Raynsford. O generaci mladší je poslední exemplář.

Zajímavý Silver Cloud III Švýcara Waltera Steinemanna pochází z poloviny šedesátých let a pohání jej vidlicový osmiválec s objemem přes 6,2 l. Tehdy se již individuální automobilové obleky na zakázku příliš nenosily, přesto existují. Karosárna Mulliner Park Ward stvořila v tomto případě další kupé se sklápěcí střechou. Zajímavá na něm je i šikmá orientace předních světlometů, u originálních vozů z továrny byly kulaté reflektory umístěny vedle sebe v rovině.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este existuje dlouhá léta, poprvé byla totiž tato výstava uspořádána již v roce 1929! Letošní ročník se konal o uplynulém víkendu ve dnech 20. - 22. května 2011.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - 125S
24. 5. 2011 17:50
Překrása
U každé fotky jsem se na chvíli zastavil... :-) . Tyhle auta, hlavně z předválečného období nikdy morálně nezestárnou. Zrajou jako víno :-! :-) .