Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce Cullinan Black Badge přijíždí se zlověstným stylem a vyšším výkonem

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Stejně jako Dawn, Wraith nebo Ghost, i nové SUV Rolls-Royce Cullinan se dočkalo speciální edice Black Badge, která kromě zlověstného vzhledu nabídne i vyšší výkon.

Jak je u speciálních edicí Rolls-Royce Black Badge zvykem, karoserie Cullinanu dostala šest vrstev ručně leštěného laku, zatímco ikonickou sošku Spirit of Ecstasy zdobí černé chromování. Tradiční „Dvojité R“ na přídi, bocích a zádi vozu pak kombinuje stříbrnou barvu na černém podkladu.

Dříve lesklé díly, jako výrazná maska chladiče, boční linky a koncovky chladiče, se dočkaly ztmavení. V podbězích se lesknou 22 palcová kola v kombinaci tmavě stříbrné a černé barvy, za kterými prosvítají červeně lakované brzdiče. Ty se přitom u vozů Rolls-Royce objevují vůbec poprvé.

Kromě červených brzdičů však černou-stříbrnou kombinaci exteriéru rozbíjí i tenká žlutá linka, která se táhne od předních blatníků až téměř k zadním světlům. Na tento drobný detail pak Rolls-Royce navazuje v interiéru, kde žluté doplňky decentně rozbíjejí kombinaci kůže a karbonu, který na palubní desce a ve výplních dveří vytváří unikátní trojrozměrný vzhled.

V kůží čalouněné stropnici „Starlight“ je umístěno 1344 optických vláken, které vytvářejí dojem noční oblohy. Kromě toho však automobilka do stropu integrovala i osm „padajících hvězd,“ které náhodně prolétávají nad hlavami posádky.

Video se připravuje ...

Rolls-Royce Cullinan Black Badge však není jen o designu interiéru a exteriéru. Změny se totiž odehrály i pod kapotou, kde je usazen 6.75 litrový motor V12 o výkonu 447 kW (600 k) s točivým momentem 900 Nm. To je celkem výrazný nárůst oproti standardnímu Cullinanu, který nabízí 420 kW (571 k) a točivý moment 850 Nm.

Díky upravenému výfukovému systému se navíc majitelé Cullinanu Black-Badge mohou těšit i na hlubší a výraznější zvuk motoru, který se aktivuje po stisknutí tlačítka „Low“ na voliči rychlostí osmistupňové automatické převodovky ZF.

Ta prošla společně s podvozkem a ovládáním plynu drobnými změnami, které by měly nabídnout unikátní vyvážení mezi komfortem a dynamikou. Rolls-Royce však upravil i chod brzdového pedálu, který by měl mít kratší chod a vyšší bod záběru. Chlazené kotouče pak mají zajistit vysoký účinek brzd i při jejich větším namáhání.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme