Rolls-Royce Ghost Series II: Ženeva uvidí facelift menšího Rollse
Prestižní britský výrobce ve vlastnictví německého BMW podobu inovovaného Ghostu zatím skrývá. Odhalil pouze část přídě vozu lakovaného ve stříbrnovínové kombinaci. Z ní je patrné, že se určitě změní tvar předních světlometů, dříve obdélníkové dostaly ve spodní části „vlnku“.
Rolls/Royce si tentokrát s modernizací pospíšil, připomeňme, že u většího Phantomu trvala devět let, přišel na začátku roku 2003 a modernizace se dočkal až předloni na jaře. Ghost z pera Iana Camerona byl oproti tomu odhalen na podzim 2009 a do výroby se dostal v následujícím roce. Series II tedy přichází prakticky už po čtyřech letech, což je poněkud atypické. Zřejmě ji nečeká tak dlouhý život, jako v pořadí sedmý Phantom. Modernizace určitě nemine ani prodlouženou verzi „Ducha“ s názvem EWB, o odvozeném kupé (či spíše fastbacku) Wraith zatím nejsou žádné zprávy. Ten měl ale premiéru v Ženevě před pouhým rokem, takže nejspíš bude dál pokračovat beze změn.
O tom, zda se dočká nějaké posily i technika, můžeme jen spekulovat. Ghost byl až dosud poháněn turbodmychadlem přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6,6 l s výkonem 420 kW při 5250 otáčkách. Točivý moment motoru 770 N.m pak vrcholil ve velmi nízkých 1500 min-1 a přenášela jej dozadu osmistupňová samočinná převodovka od ZF. Nedávná posílená limitovaná edice V-Specification nabídla dokonce vyšších 444 kW a 780 N.m. Nezapomínejme, že i „malý rolls“ měří na délku skoro 5,4 m, s delší vzdáleností mezi nápravami (EWB – Extended Wheelbase) pak atakuje 5,57 m.