Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce zahalený tajemstvím: Nejmladší zákazník i nejpodivnější zakázka

David Bureš
Diskuze (13)
Náš zákazník, náš pán je primární heslo, kterým se řídí v automobilce Rolls-Royce. Požadavky klientů však mnohdy překvapí.

Přestože na českých silnicích můžeme už léta potkávat vozy značky Rolls-Royce, oficiální zastoupení tohoto výrobce bylo otevřeno až tento týden, dlouhých 26 let po revoluci. To oficiální dealerství na náměstí Berkeley v západním Londýně má mnohem bohatší historii, funguje už od roku 1927. Za tu dobu už zažilo mnohé.

Přestože Rolls-Royce o svých zákaznících kvůli zachování diskrétnosti mluví jen zřídkakdy, londýnský prodejce tentokrát udělal výjimku a odhalil ty největší zajímavosti o svých klientech. Jistě se budete divit, co všechno je v oblasti těch nejluxusnějších automobilů možné.

Nejprve ale shrňme, jak takové převzetí nového vozu s dvěma R v logu vypadá. V případě Rolls-Roycu to totiž rozhodně není jen o předání klíčků a shrnutí základních prvků výbavy. V londýnském showroomu je totiž převzetí nového Rolls-Roycu speciální záležitost. Celý proces trvá tři hodiny a je údajně perfektním vstupem do světa této značky. Každý zákazník navíc k novému autu dostane speciální dáreček.

Už samotná příprava na převzetí auta je ale speciální. U londýnského prodejce je automobil pro zákazníka pečlivě připraven, když je po dobu pěti hodin bedlivě zkontrolován. Díky tomu se prodejce ujistí, že vůz klientovi předává v naprosto perfektním stavu.

Největší zakázka

Jak bylo výše zmíněno, převzetí nového Rolls-Roycu je speciální událost, i proto si většina zákazníků najednou přebírá jen jeden vůz. Jeden z klientů londýnského prodejce si ale v červnu převezme hned tři exempláře kabrioletu Dawn. Prodejce v Londýně ještě nikdy ve své historii nepředával tolik aut najednou.

Pro automobilku to ale není vůbec největší zakázka. V polovině roku má do chystaného hotelu Louis XIII v Macau putovat hned 30 Phantomů, čímž hotel překonal dřívější objednávku 14 Phantomů hongkongského Hotelu Peninsula. Čínský vlastník hotelu Stephen Hung za auta zaplatil 20 milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 474 milionů korun. Phantomy s prodlouženým rozvorem budou upraveny tak, aby co nejvíce ladily se vzhledem hotelu. Dva kousky dokonce budou vybaveny komponenty ze zlata.

Nejdivnější zakázka

Rolls-Royce dokáže svým zákazníkům splnit jakékoliv tajné přání, možnosti personalizace jsou takřka neomezené. Využil toho i jeden ze zákazníků londýnského zastoupení, když si objednal vůz s červenou karoserií a interiérem ve žvýkačkové růžové. Křiklavá kombinace by nebyla tolik překvapivá, výběr odstínů ale ano. Zvolené odstíny totiž měly odpovídat barvám na tričku, které si zákazník do prodejny přinesl.

Lakování karoserií Rollsů mimochodem trvá sedm dní a padne na to 45 kilogramů barvy. Lak je totiž nanášen hned v pěti vrstvách. Lakovna je pak jediným místem továrny v Goodwoodu, kde jsou užíváni roboti. I tak je doplňují proškolení odborníci, kteří lakují těžko přístupná místa.

Personalizace Rollsů jde tak daleko, že zákazník si může specifikovat i rozmístění světélek ve stropě, která evokují noční oblohu. Klient si je může vybrat třeba podle rozmístění hvězd, které vidí ze svého domu. Světélka jsou pak do stropu rozmístěna ve spolupráci s místní observatoří.

Přestože Rolls-Royce dokáže upravit množství prvků, zákazníci jsou částečně omezeni. Třeba hudební systém s 18 reproduktory o výkonu 1300 W je pro kabiny Rollsů vyladěný tak, že každá úprava interiéru musí být schválena odborníkem na tuto aparaturu.

Nejmladší klient

Není určitě žádným velkým překvapením, že zákazníci Rolls-Roycu jsou spíše vyššího věku. Průměrný věk klientů značky se totiž pohybuje kolem 60 až 65 let. Výrobce sídlící v Goodwoodu ale stále více láká i mladší zákazníky, třeba v Číně je průměrný věk klientů 40 až 45 let.

Toho si všimli i v Londýně, když k nim zavítal jejich nejmladší zákazník, který měl pouze 21 let. Mladík (nebo mladá kráska, to Rolls-Royce neuvádí) si mimochodem objednal Wraith v edici Inspired by Film, jehož specialitou byla soška Spirit of Ecstasy ze stříbra.

Jednadvacetiletý klient ale pro značku nebyl ten vůbec nejmladší. V Taiwanu si totiž Rolls-Royce objednal mladý gentleman, kterému bylo pouhých 12 let! Nevím, jak vy, ale já si ve dvanácti hrál s úplně jinými hračkami, než je limuzína za x milionů korun…

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - vabis
12. 4. 2016 07:40
Re: Ghost za Rolls Royce nepovažuju
nepleteš ;-)
11. 4. 2016 10:12
Re: Rolls Royce
Tak někde vycestuj Edíku. Jsou místa, kde jich parkuje třeba pět za sebou:)
Avatar - flyboyeda
11. 4. 2016 10:10
Re: Ghost za Rolls Royce nepovažuju
Další příklad člověka co přečtě hodně písmenek za určitý čas, ale obsahu nerozumí, všechny Rollse nepomlouvám jenom Ghost a jeho deriváty, Ferrari mám rád ale jenom auta s motorem uprostřed, to znamená že nemám rád Berlinettu, FF škaredý kombík s málo místem na zadních sedačkach, naopak zbožňuju 458 to je poslední pravé Ferrari, 488 je taky skvělý, jenom atmosféra je dle mě lepší pro tenhle typ auta, nesnáším Porsche Panamera a Cayenne a Macan, BMW 2 tourer, I8, I3, 3GT a 5GT, X6 a X4, Mercedesy se mi vůbec nelíbí ta nová vlna kdy vypadají všechny stejně jako Model S, není to škaredý ale mám raději ostřejší rysy jako má Audi Od Audi se mi toho líbí hodně krom A2, A3, ale od A4 už to jsou pěkný auta, starou 1. generaci Q7 jsem nenáviděl ta nová je MAnific, super skvělá, prostě z 3 prémiových značek se mi Audi líbí nejvíc a na ty ostatní se nedívám
Avatar - speedfred
11. 4. 2016 08:45
Re: Ghost za Rolls Royce nepovažuju
Ty sa tiež asi autám moc nerozumieš,ked nevieš že OOOO sú najlepšie a Q7 is top in the world.
Avatar - romgator
10. 4. 2016 22:59
Re: Ghost za Rolls Royce nepovažuju
To zní jako názor někoho, kdo to řídil. Nebo se pletu?