Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Seat Ateca vs. Škoda Yeti – Souboj generací. Vyhraje mladší?

David Bureš
Diskuze (127)
Yeti je s námi už dlouhých sedm let, a tak jsme zjišťovali, jak obstojí proti modernější konkurenci. Tu zastupuje Seat Ateca, která je vlastně yetim II.


Úvod, pořizovací náklady


V tomto případě přitom můžeme hovořit o přímém mezigeneračním souboji. Ateca je vlastně takový předobraz budoucího yetiho, kterého se dočkáme v příštím roce. Seat je totiž sourozencem yetiho II, protože s ním bude mít značné množství prvků společných. Kromě prakticky shodné techniky budou mít obě SUV společné i místo výroby – škodovácký závod v Kvasinách. Navíc jsme zaslechli, že ateca a yeti II si budou velice podobní i svým vzhledem...

Souboj atecy a yetiho navíc dobře ukáže, kam se automobily za poslední roky posunuly. Může se to zdát jako jednoznačný souboj, jenže yeti má i ve svém pokročilém věku pár es v rukávu, a tak to pro „nezkušenou“ atecu, která je prvním sériovým SUV Seatu, nemusí být jednoduchá bitva.

Video se připravuje ...

Cena proti výbavě

Už cenový souboj dokazuje, že yeti má tuhý kořínek a pro atecu to nebude jednoznačný zápas. Seat je sice jasně modernější, jenže pro yetiho hovoří nižší cenovka, možná překvapivě ale zase ne o tolik... V obou případech testujeme modely se čtyřválcem 2.0 TDI (110 kW) a pohonem všech kol – což znamená, že ani jeden ze soupeřů není vyloženě levný. Yeti je se základní cenovkou testovaného motoru 638.900 korun sice níž, ve srovnání s atecou ale jen o 27.000 korun.

Pro atecu navíc hovoří bohatší základní výbava. Španělka aktuálně nabízí jen dva stupně výbavy, což znamená, že už základní Style je slušně vybaven. Vůz disponuje zadními parkovacími senzory, dvouzónovou automatickou klimatizací nebo elektrickým stahováním zadních oken, což jsou všechno prvky, za které se u škodovky musí připlácet.

Pořizovací nákladySeat AtecaŠkoda Yeti
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 TDI 4WD/110 kW2.0 TDI 4x4/110 kW
Stupeň výbavy a cenaStyle/665.900 KčAmbition/638.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy [Kč]77
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]S/SS/5.100
Elektricky ovládané víko kufru [Kč]18.500-
Kamery sledující okolí vozu [Kč]19.700-
Klimatizace [Kč]automatickámanuální
Kožený volant [Kč]SS
Litá kola [Kč]17"16"
Metalíza [Kč]15.10014.100
Mlhové světlomety přední [Kč]SS
Navigace [Kč]21.50020.800
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací senzory vzadu [Kč]S10.200
Tažné zařízení [Kč]20.90012.100
Tempomat [Kč]SS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]23.614/11.19215.505/4.469
Přední/zadní nárazník [Kč]9.853/9.68310.242/9.330
Přední blatník [Kč]5.2665.570
Čelní sklo [Kč]6.8434.136
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.687 + 7412.193 + 376
Mřížka v masce chladiče [Kč]1.9281.673
Přední/zadní tlumiče [Kč]3.259/2.7623.777/2.318
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]16.30317.083
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5/100.000 km5/150.000 km

Ateca navíc v tomto ohledu dokazuje svůj výrazně modernější základ – za příplatek nabízí i kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku, o kterých si dosavadní yeti může nechat jen zdát. Příplatkové světlomety jsou pak u atecy diodové (za 26.500 Kč), zatímco u yetiho bi-xenonové (za 27.000 Kč).

To v otázce cen náhradních dílů je to až nečekaně vyrovnaný souboj. Některé prvky jsou levnější u atecy, jiné zase u yetiho. Když už je ale škoda dražší, není to tak velký rozdíl, zatímco seat bývá dražší o hodně. Proto za vítěze této kategorie považujeme škodovku.

Základní záruky jsou totožné, škoda ale nabízí delší prodlouženou záruku, a to až na 150.000 kilometrů, zatímco seat jen na 100.000 km, a tak je výsledek souboje cenových nákladů ve výsledku vyrovnaný.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮSeat AtecaŠkoda Yeti
Základní cena67
Standardní výbava a příplatky96
Servis78
Záruky67
Průměr7,007,00

Dojem, praktičnost


Roztomilá vizáž yetiho nám chybí

Věkový rozdíl mezi yetim a atecou je jednoznačně patrný už na jejich vzhledu. I neznalá osoba na první pohled ukáže na seat s prohlášením, že to je ten novější vůz. Karoserie zdobená ostrými hranami je svěžejší a bezesporu modernější, také celková silueta je zajímavější. Přesto si výtku neodpustíme. Na seatu nám stále chybí trochu toho šmrncu, španělské extravagance, vždyť design tohoto SUV je ve finále docela obyčejný. Nic, co by při pohledu na něj rozbušilo srdce. Změňte atece loga, dejte jí jinak tvarovanou masku a rázem máte škodu nebo volkswagen. Jak je libo.

Na yetim je sice jeho věk již znát, určité kouzlo ale má i na konci svého životního cyklu. Jeho krabicovitá karoserie sice trochu připomíná dodávky, zároveň ale pomáhá praktičnosti, kabina je prostorná a řidič díky jednoduchým tvarům snadno rozpozná rohy karoserie. Boční profil je nadále díky vykrojeným oknům neobvyklý, hranaté podběhy jsou pak prvek, který se objeví i na dalších škodováckých SUV. Nevýhodou jsou však dveře, které nekryjí prahy, a tak při nastupování hrozí zamazání nohavic. To u atecy je tento detail už v pořádku.

Výhrady však máme k přídi yetiho. Před třemi lety v rámci tehdejší modernizace mladoboleslavské SUV přišlo o roztomilé a hlavně originální rozdělené přední světlomety, výsledkem čehož jsou poněkud bezpohlavní tvary. Hranatá světla navíc dávají až moc jednoznačně najevo, že nejsou součástí původního designového řešení a na autu se objevila až dodatečně. Předfaceliftový yeti zkrátka i dnes vypadá lépe.

Čeho si při pohledu na atecu a yetiho též všimnete, jsou odlišné rozměry. Yeti je vlastně se svojí délkou 4.222 mm maličký, proti atece je o nemalých 141 mm kratší. To je způsobeno hlavně krátkými převisy karoserie yetiho, rozvor 2.578 mm je totiž jen o 52 mm kratší než u seatu.

HODNOCENÍ DESIGNUSeat AtecaŠkoda Yeti
Vnější vzhled86
Vnitřní vzhled75
Zpracování88
Ergonomie86
Konektivita97
Průměr8,006,40

Věk je znát i uvnitř

Yeti své stáří ještě více dokazuje uvnitř. Zpracování je sice kvalitní, stejně tak výběr materiálů je na úrovni, struktura plastů a jejich našedlá barva ale celkový dojem sráží, stejně tak trochu zastaralá grafika některých ovladačů. Trochu vadí i rozložení jednotlivých prvků, dotykový displej multimediálního systému je umístěný velice nízko, a tak není při jízdě zrovna na očích. To je problém hlavně při tehdy, když se řidič chce orientovat na mapě. Za tmy navíc není sjednocené barevné podsvícení ovladačů – na volantu je bílé, zatímco na středovém panelu zelené.

To ateca se z některých chyb yetiho poučila. Displej multimediálního systému navigace je hezky na vrchu palubní desky, aby byl na očích, také ovladače klimatizace jsou více po ruce. Jednoduše řešená (možná až strohá) palubní deska je pak na pohled jasně modernější, také zvolené materiály lahodí oku více.

Modernější základ je znát i na multimediálním systému. Ateca umí zobrazit třeba náklon karoserie, nadmořskou výšku, aktuální přetížení nebo natlakování turbodmychadla. Milovníci eko-rallye zase ocení tipy pro snížení spotřeby zobrazované mezi budíky, jako nabádání sepnutí stop-startu. Jen ten obraz z parkovací kamery by mohl být ostřejší, rozlišení není právě z nejvyšších.

V atece se navíc pohodlněji sedí. Posaz za volantem je sice samozřejmě vyšší v obou vozech, jsme přece v kategorii SUV, pocit sezení jako na židli je ale v yetim zřetelnější. Řadicí páka je navíc díky zvýšenému středovému tunelu v atece více po ruce, to v yetim se po ní řidič musí nepřirozené natahovat, je „sportovně“ kraťoučká a nízko uložená. Z obou aut je dobře vidět, yeti je ale na tom přece jen lépe – díky doslova obřímu prosklení a zmíněnému krabicovitému tvaru karoserie.

Seat těží ze svých rozměrů, jeho kabina je zkrátka prostornější. Za volantem si toho tolik nevšimnete, protože výška nad sedadlem je v obou vozech shodná, při nástupu dozadu je však situace jiná. Zatímco v atece si budou hovět i vyšší osoby, kteří před koleny stále budou mít dostatečnou rezervu, v yetim se přece jen musíte smířit s omezenějším podélným prostorem. S ohledem na jeho velikost to ale přece jen není až tak špatné. Nad hlavou je královský prostor v obou případech, co se týče šířky, je na tom yeti hůře. Jeho užší karoserie (proti seatu o 48 mm) je v tomto ohledu znát.

V čem ale škodovka boduje, je variabilita. Yeti převzal koncepci již neprodávaného roomsteru, tzv. VarioFlex, což znamená tři samostatná zadní sedadla, která lze různé polohovat – u všech je možné upravit sklon opěradla, krajní lze i posouvat. Výhodou je i možnost jejich vyjmutí, což z yetiho udělá doslova dodávku. Zároveň to ale znamená, že sedadla nejsou tolik pohodlná, variabilita znamená jisté kompromisy v jejich tvarování.

V atece musíte na podobné hrátky zapomenout (tudíž patrně i v yetim II), zadní lavice není ani posuvná. Sedí se tu ale lépe než ve škodovce, jen si je potřeba zvyknout na omezený prostor pro chodidla – umístění palivové nádrže si totiž vynutilo mírný „schod“ pod zadním sedákem, který brání podražení pat pod sebe.

Objem zavazadlového prostoru obvykle hraje pro škodovku, yeti ale v tomto srovnání opět doplácí na svoji velikost. Zavazadelník škodovky je sice díky obřím pátým dveřím skvěle přístupný, má ale pouze 415 litrů, v případě objednání rezervního kola objem dokonce klesne jen na 310 litrů. Kufr atecy je na první pohled větší, což potvrzuje také udávaný objem 485 litrů (u předokolek dokonce 510 litrů). Objem po sklopení zadních sedadel Seat neuvádí, v případě yetiho činí 1.475 litrů, po vyjmutí zadních sedadel dokonce 1.517 litrů. Jak říkáme, taková malá dodávka...

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůSeat AtecaŠkoda Yeti
Objem zavazadelníku min/max [l]510/-310/1475 (1517*)
Výška nákladové hrany [mm]690730
Šířka kufru mezi podběhy [mm]10001000
Délka kufru [mm]850670-920
Výška pod plato [mm]510430
Výška pod zadním víkem [mm]19201930
*S vyjmutými zadními sedadly

Ateca se však praktičností yetiho přece jen inspirovala – nabízí mezipodlahu nebo háčky na tašky. Stejně tak je možné pro oba vozy pořídit oboustranný koberec s textilem na jedné a gumou na druhou straně, případně vyjímatelnou plastovou vanu. Víka zavazadelníků se v obou případech zvedají hezky vysoko (v atece klidně pomocí elektřiny), naopak je nutné se smířit s tím, že po sklopení zadních sedadel vznikne schod, u yetiho čtyřcentimetrový, u atecy dokonce osmicentimetrový, a to navzdory vyrovnávací mezipodlaze. U seatu musíme pochválit i o čtyři centimetry nižší nakládací hranu nebo snazší sklápění sedačky tlačítky po stranách kufru. Vkategorii interiéru je to jasné vítězství atecy.

HODNOCENÍ INTERIÉRUSeat AtecaŠkoda Yeti
Prostornost96
Přední sedačky87
Zadní sedačky87
Kufr86
Variabilita710
Průměr8,007,20

Motor, jízda


Souboj naftových dvoulitrů

Pod kapotou obou dnešních soupeřů najdeme ten samý turbodiesel – čtyřválec o objemu 1968 cm3, který je v obou vozech naladěn na 110 kW a 340 N.m. V případě yetiho je to dnes nejsilnější vznětový motor v nabídce, ateca nabízí ještě silnější variantu se 140 kW a 400 N.m.

Jestliže v seatu je testovaná kombinace 2.0 TDI (110 kW) s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol dnes jedinou možností, yeti nabízí více kombinací. Když oželíte pohon všech kol, ušetříte 50.000 korun. Naopak u čtyřkolky je za 50.000 korun možné šestikvalt s ručním řazením nahradit šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Mohlo by se zdát, že porovnávat stejný agregát nemá příliš smysl, jisté rozdíly ale mezi oběma protivníky přece jen najdeme. Třeba odhlučnění je lepší v atece, byť i v ní je vznětový projev velmi dobře identifikovatelný. Takový Volkswagen Tiguan s tím samým motorem je na tom podstatně lépe.

Škodovka při měření pružnosti dosáhla lepších hodnot než seat, ve zrychlení z 80-120 km/h na šestý stupeň si vozy ale své role prohodily (viz tabulka). Zvláštní je to i s ohledem na to, že v udávané akceleraci 0-100 km/h je lepší ateca a že yeti navzdory menší karoserii váží více (1.565 kilogramů proti 1.548 kg atecy).

Dynamické měření na letištiSeat AtecaŠkoda Yeti
Pneumatiky225/45 R19225/50 R17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. a 6. RS (80-120 km/h) [s]7,5/10,3/13,36,7/10,1/13,5
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h22002200
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]49,1/87,6/126,647,2/85,9/124,5
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m]41,438,7

Základ je ale každopádně shodný – silný motor sice nijak neprotestuje ani v nízkých otáčkách (ostatně rádce řazení často radí dusit motor ve 1300 otáčkách), v takovém pásmu se ale toho moc nedočkáte. K zátahu dochází až kolem hranice 2000 otáček.

Řazení hodnotíme kladně v obou případech, má přesné a krátké dráhy. Pokud bychom ale měli ukázat jen na jednoho, zvolili bychom přece jen yeti. Jen škoda jeho zmíněné krátké řadicí páky, která není po ruce. Hlavice atecy padne do ruky lépe a je řidiči blíže. Zpřevodování je u seatu i atecy shodné, je tedy delšího ražení, jak je v dnešní době zvykem. Ve městě na čtvrtý převodový stupeň vozy drží 1300 otáček, na dálnici na šestku pak 2200 otáček.

Yeti pak překvapivě boduje i v otázce spotřeby. Na shodných okruzích ve městě i na dálnici škodovka dosáhla nižší spotřeby. Zatímco na dálnici to byl poměrně vyrovnaný souboj – 6,8 l/100 km yetiho proti 6,9 l/100 km atecy, ve městě to bylo 6,3 l/100 km pro yetiho a 6,8 l/100 km pro atecu. Také celkový průměr byl v případě škodovky lepší – 6,3 l/100 km proti 6,5 l/100 km.

Naměřená spotřeba palivaSeat AtecaŠkoda Yeti
Spotřeba ve městě [l/100 km]6,86,3
Spotřeba na dálnici [l/100 km]6,96,8
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,56,3

Jestliže pak u yetiho zmiňujeme jeho stáří, musíme na něj poukázat i v této oblasti. Oba vozy totiž prochází normou Euro 6 i díky vstřikování kapaliny AdBlue. Zatímco ateca na to byla připravena už od počátku, takže má víčko od nádrže s močovinou prakticky vyústěné na stejném místě jako palivová nádrž, u yetiho se při doplňování AdBlue musí do kufru. Víčko nádrže se totiž nešikovně nachází pod podlahou zavazadelníku, pro usnadnění doplňování je tu alespoň umístěno speciální hrdlo, aby kapalina nenakapala po kufru.

HODNOCENÍ MOTORUSeat AtecaŠkoda Yeti
Zrychlení86
Pružnost78
Spotřeba udávaná87
Spotřeba v testu78
Odhlučnění motoru87
Průměr7,607,20

Kdo jezdí lépe?

Věkový rozdíl mezi atecou a yetim není patrný jen na vzhledu a kabině, ale také na konstrukci. Yeti je postaven na platformě PQ35, kterou využívala též třeba dvojková octavia, zatímco ateca využívá modernější architekturu MQB. Její výhodou je jednak modulárnost (lze snadněji upravit pro jednotlivá auta) a také nižší hmotnost. Díky tomu je ateca v testované motorizaci o 17 kilogramů lehčí, a to navzdory své větší karoserii.

Když se však s oběma automobily seznamujete přímo na silnici, nejsou nějaké výrazné rozdíly znát. Oba v zatáčkách výtečně sedí a nechají se oblouky jistě vodit. Seat i škoda zkrátka působí, že jezdí tak nějak stejně. Rozdílů si začnete všímat až po bližším dál.

Jestliže si u vozů s platformou MQB často stěžujeme na bouchání od zadní nápravy, musíme podotknout, že těmto potížím se nevyhnula ani ateca. Velká 19palcová kola jsou v tomto ohledu zkrátka slyšet, větší výtluky pak posádka pocítí i kvůli tužšímu naladění podvozku.

Yeti záludnosti českých silnic filtruje přece jen lépe, než však začneme do nebe velebit české ladiče podvozků, musíme kouknout na kola. A ta dokazují, že výhodou testovaného yetiho jsou sedmnáctky, která nutně musejí znamenat vyšší pohodlí. I přesto toto zjištění se však zdá podvozek yetiho naladěn lépe.

Minusem SUV s okřídleným šípem je však jeho horší odhlučnění, práce podvozku je dobře slyšitelná. Jenže na hlukové izolaci podvozku by mohl zapracovat i seat, který také v této oblasti není bez chyb. U obou vozů je znát rovněž aerodynamický hluk, byť výraznější je opět u yetiho.

V zatáčkách sedí obě auta výtečně, na škodě je ale přece jen znát vyšší a užší karoserie, v obloucích se naklání více než ateca, která díky minimálním náklonům působí skoro jako běžný kombík. Elektronická kontrola stabilizace u obou aut toho nechává na řidiči hodně, a když už do řízení zasáhne, je to velice jemná práce. A to se yeti obejde bez změny nastavení ESP v několika režimech jako ateca, která v několika módech upravuje i reakce motoru. Výhodou yetiho je pak i komunikativnější řízení nebo třeba účinnější brzdy, ze stovky při měření zastavil na kratší vzdálenosti.

Hodnocení jízdy opět zakončeme poukázáním na vyšší věk „sněžného muže.“ Nějaké důkazy o jeho stáří přece jen najdeme i při jízdě. Příplatkové bi-xenonové světlomety sice dosvítí asi stejně daleko jako ty diodové v seatu, LEDky konkurenta ale mají jasnější a pro oko přirozenější světlo. V atece pak zůstává tempomat zapnutý i při přeřazení, zatímco ve škodě se tímto krokem vypne.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍSeat AtecaŠkoda Yeti
Ovladatelnost99
Komfort odpružení78
Odhlučnění podvozku76
Řízení78
Řazení78
Brzdy79
Průměr7,338,00

Závěr


Závěr

Bylo by velkým překvapením, kdyby moderní technika neporazila tu starší, že by ale byl yeti poražen na hlavu, to říct nemůžeme. Škoda je totiž i sedm let od vstupu na trh dobrým autem, které rozhodně má zákazníky čím zaujmout. Třeba z hlediska jízdy se yeti atece plně vyrovnal. Škodovka měla při vzájemném porovnání také nižší spotřebu a i lepší pružnost. Auto překvapilo rovněž brzdnými schopnostmi.

Stáří yetiho je znát hlavně v interiéru a ve srovnání s atecou na užší výbavě. Ateca je ve srovnání s ním větším autem, které boduje prostornější kabinou a hlavně větším zavazadelníkem. Yeti ale naopak boduje variabilitou – vyjímatelné zadní sedačky ateca nedostala a nedostane jej patrně ani yeti II.

S bezpečným náskokem tak nakonec vítězí Seat Ateca. Je vlastně bez zásadních chyb, navíc dokázala, že moderní technika je opravdu lepší a zákazníkům toho nabídne více. Yeti zase prokázal, že i v pokročilém věku má stále své místo na trhu, ateca je ale přece jenom už dál...

SHRNUTÍ HODNOCENÍSeat AtecaŠkoda Yeti
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,007,00
DESIGN8,006,40
INTERIÉR8,007,20
MOTOR7,607,20
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,338,00
CELKOVÝ PRŮMĚR7,597,16

Seat Ateca 2.0 TDI 4x4

Nejlevnější verze modelu523.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Style)
Základ s testovaným motorem665.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 Style)
Testovaný vůz bez příplatků711.900 Kč (2.0 TDI AWD Xcellence/ 110 kW)
Testovaný vůz s výbavou823.200 Kč (2.0 TDI AWD Xcellence/ 110 kW)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Bohatá výbava
  • Mrštné chování v zatáčkách

Minusy

  • Horší odhlučnění
  • Bubnování od zadní nápravy na nerovnostech

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4

Nejlevnější verze modelu384.900 Kč (1.2 TSI/81 kW Active)
Základ s testovaným motorem638.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 Ambition)
Testovaný vůz bez příplatků693.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 Style)
Testovaný vůz s výbavou817.700 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 Style)

Plusy

  • Variabilní kabina
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Dobrý rozhled z kabiny

Minusy

  • Malý zavazadelník
  • Horší odhlučnění
  • Nízko umístěná obrazovka navigace

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (127)
Model Seat Ateca 2.0 TDI 4x4 Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4
Cena základní sestavy 711 900 Kč 693 900 Kč
Cena testované sestavy 823 200 Kč 817 700 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 0 / 0 / 4.9 6.3 / 5 / 5.5
Emise CO2: 128 134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 0 310 / 1475
Objem nádrže (l): 55 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1548 / 552 1565 / 645
Rozměr pneu: 225/45 R19 225/50 R17
Seat Ateca 2.0 TDI 4x4
Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363 4222
b) šířka (mm): 1841 1793
c) výška (mm): 1625 1691
d) rozvor (mm): 2630 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1572 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020 1020
k) šířka vpředu (mm): 1490 1430
l) šířka vzadu (mm): 1460 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520 490
délka sedáku vzadu (mm): 450 480
výška opěradla vpředu (mm): 680 640
výška opěradla vzadu (mm): 680 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
Avatar - Emel
12. 9. 2016 08:59
Re: To teda čumim!
To nevím na co koukáš. SEAT na tom byl vždycky hůř, prodejně někde kolem třetiny Škodovky... a úměrně tomu má taky prostor na vlastní modely. Když o tom přemýšlíš, tak skutečně svébytné SEATy jsou jen dva - Ibiza a Leon. Leon se povedl, s Cuprou a Xperience přitáhli pozornost... tak uvidíme.

Jo, a Ateca... počkám si, ale zatím si pořád myslím spíš to, že to bude opět víc Škodovka než SEAT.
Avatar - Emel
12. 9. 2016 08:51
Re: To teda čumim!
Už jsi zkoušel TGDI třeba v Tusconu?

Jinak... můžeš zkusit 500X / Renegade, je tu Mokka, je tu 2008/3008... záleží co od toho čekáš.

Nic proti Atece, to auto vypadá moderně a přirozeně... taky v tom místy vidím spíš Škodovku než SEAT, ale ne že by to něčemu vadilo.
12. 9. 2016 07:48
Re: To teda čumim!
A co si koupíš? Benzin, naftu, AWD, FWD, automat,..?
Avatar - Dinar
12. 9. 2016 07:21
Re: K te navigaci
To je dost chabý argument, jednak s navigací samotnou se pracuje i za jízdy, info o zácpách, objížďky, nebo jen pouhá změna přiblížení mapy, jednak přes dotykový displej se ovládá x dalších funkcí infotainmentu, od medií po po klimatizaci (rozsah je u různých značek různý). Podle mého ti jde spíše o co největší použití slov koncern a špatně. ;-)
12. 9. 2016 02:47
Ateca je jen běžná konfekce
Seat Ateca je bohužel v kategorii "běžná konfekce"... Stejný profil vozu, stejně tvarovaná okna, stejně provedený předek a zadek vozu se dá "dohledat" u firmy Nissan, Mazda, Kia, Hyundai.... Kdyby byl na Atece znak kohokoliv z nich, běžný motorista by asi ani nezaregistroval, že je "něco špatně"
Škoda Yeti je v některých detailech vzdáleně podobný vozu Honda CR-V první generace, jinak má naprosto svébytný design, který se nedá splést s žádným jiným vozem.
A pro mne, podle mého vkusu, je vnější kabát Škody Yeti o mnoho hezčí, než kabát nováčka...
Je už jen možné litovat, že se tým Kabaně neodvážil navázat na design první generace Yetiho, respektive že vedení Škody netrvalo na podobném procesu, jako u Octavie, tedy že základní znaky modelu Octavia se musí zachovávat. Škodovka tak ztratila jeden model, který byl individualitou, nahradil ho nudný výrobek.