Ešte by som palicu nelámal, ak sa už avizovalo dvojlitrové Polo GTI, tak Ibiza by si zaslúžila hotheč verziu ešte viac. Aktuálne je to totiž pre mňa najšportovejšie vyzerajúce auto segmentu B, už vo verzii FR s červenou metlou a na 18 diskoch vizuálne už ani nič viac nepotrebuje, čistý hotheč, chýba len motor. Naviac podstatne väčší rázvor a rozchod sľubuje oveľa lepšie jazdné vlastnosti podvozku, ktorý by mohol bez problémov ten dvojliter zvládnuť (keď sa pozrieme, že maličký úzky Yaris bude mať 1,8 s kompresorom). Ibiza Cupra má na to, aby bola kráľom subkompaktných hothečov a bola by chyba prenechať to miesto zadarmo FieSTe s trojvalcom.
Je dost možné, že útlum Ibizy má na svědomí koncern s odkazem na elektrifikaci a ústup od spalovacích motorů. Na řadě jsou hybridy a elektromobily. Takže jestli ještě někdy uslyšíme o Ibize Cupra, klidně může jít o sportovní elektromobil...
Ibiza Cupra byla komerčně okrajová záležitost, málo se prodávala, ostatně podobně jako třídveřové SC. No a VW ořezává ztrátové projekty, aby mohl platit pokuty za dieselgate a investovat do nápravy reputace pomocí ekologicky čistých aut. Takže třídveřová Ibiza bude za pár let rarita a Cupra leda jako vlhký sen puberťáka. :*)
Tak nějak to bude. Mě tolik nezklamal exteriér jako spíše interiér a pak motorová paleta. Jestli zaříznou i Cupru je to fakt škoda. Z mého pohledu si ty 3 válce za dost velké prachy můžou strčit za klobouk.
no jo.... ako pises... chyba len motor... co je pri hot hothatchi dost podstatny "detail" .... ale tak snad nedopadne seat ibiza cupra ako fabia RS ... inak si to svoje auto emocion mozu fakt strcit niekam ;-\
Seat je mrtvá značka, která v podstatě rezignovala na vlastní modely. Škodovka je alespoň schopná dělat svoje plechy. Nevím, kdo by toužil po Cupře, když si může koupit Polo od normální automobilky. Seatu snad v dnešní době nemohl zůstat jediný fanoušek.
Všichni přece nejsou takoví značkoví fanoušci, jako např, ty. Nový Leon se prodává dobře včetně Cupry a je úplně jedno, jestli jej kupují značkoví fanoušci, nebo "normální" zákazníci.
Taky tomu moc nevěřim a rozhodně by to byla velka škoda, kdyby si Seat hral na prostornost a na slogan "auto emocion", což verze Cupra podtrhuje, rezignoval. Vždyť to neni škodovka.
Není to škodovka, ale evidentně SEAT přebírá její přístup k vývoji nových modelů ať už se designu, nebo využitelnosti týče. Místo designových pokusů nastoupil cestu postupné evoluce, nikoli radikální kreativity, mne osobně tahle nová Ibiza designem zklamala, není vůbec nová. Jen přikrášlená. Navíc docela kontroverzním způsobem. Nicméně konfekce se prodává lépe než designové modely, bohužel. Navíc se Ibiza dostává svými cenami do konfliktu s cenami aut nižší střední třídy, tedy přes čtyři sta tisíc za solidně vybavený městský hatchback s litrovým motorem. Za takové peníze to auto zkrátka nestojí.
Na jednu stranu kvituji to, že v tehle třidě seat nabizi nadstandardni prostornost, ale tohle je čistě moje preference. Na stranu druhou s tebou souhlasim a je škoda, že seat neobětoval prostornost na ukor odvažnějšich tvaru a vzhledu, ktery zde už je a byl.
Úplne si to nemyslím, Cupru (Leon) vídavam až prekvapivo často, rozhodne výrazne prispela k pozdvihnutiu image Seatu (časy na Ringu a pod.) a je to jedno z najčastejších áut na okruhoch, takže i finančne je to zrejme pre Seat zaujímavý projekt. Ibiza by zrejme také čísla nedosahovala, rozhodne ale s tým dizajnom a technikou by patrila na špicu a v danej triede by si urvala veľký podiel. Osobne myslím, že Ibiza Cupra s 2,0TSI by prebrala aj pár záujemcov o hotheč nižšej strednej, keďže veľkostne i motoricky by k nim mala celkom blízko.
A tiež myslím, že budovať športový image značky bez športových modelov nemožno a najlepšie sa na tom popálil samotný Seat v minulosti.
ja som si skoro ani nevsimol ze fabii III uz chyba RS.. sranda >:D ( a zda sa ze jej to vobec neublizilo ).... a aj tych druhych generacii RS vidim uz hodne malo na cestach ( su ovela vacsou raritou ako scout ) ... dokonca nova fabia III v nejakom tom tsi benzine je stejne uz rychlejsia ako prva dizlova RSka.. takze vcelku pohoda... a pridu casy ked seat sa stejne bude uz viac pozerat na elektorauta a hybridy.. doba sa meni.... sucasnu ibizu cupru ozaj na cestach skoro nestretnem... to je kusovka.. takze ono je to aj o tom.. v dnesnych bizniz casoch sportove kusky nahanajuce casy na ringu zacinaju byt uz kusok out bez ohladu na velkost .... a som toho nazoru ze seat by mal radsej zacat cim skor uz pracovat na niecom ako hybridny yaris a nenahanat uz casy na ringu... tadial totiz cesta do buducna nepojde... tak snad coskoro nejaky ten pekny hybrid seat uz konecne predstavi... :yes:
Pokud vím, nebyli rozhodnutí. Na jednu stranu jsou prý prodeje HH v téhle třídě malé, pro ně po ekonomické stránce nezajímavé. Na druhou stranu ví, že by bylo dobré mít pěkný vrchol, s kterým by se dal dělat trochu rozruch. Osobně bych čekal, že by šla ve stopách Leonu a měla větší výkon než Polo.
Vem to takhle. V UK měla třídveřová Ibiza prý 40% podíl (příjemné překvapení, alespoň někde mají rozum ;-) ). A třídveřák stejně zařízli.
Jo, na malú Audinu zvyknem zabúdať, nejak ju vnímam ako technicky, imidžovo a hlavne cenovo inú, vlastnú ligu. RS1 sa tuším ani nepredáva, to bol len koncept, nie? Každopádne i S1 s dvojlitrom, 231 k, quattrom a cenou od 31t eur je skrátka niekde úplne inde, ako Ibiza a spol.
Přiznám se, že jsem S1 ještě snad na vlastní oči neviděl. Faktem je, že vozů Ibiza Cupra moc taky ne. Fiesty ST, Renaulty nebo Peugeoty spíše. I Polo GTi člověk občas potká.
Ibiza FR 1.5 TSI 110 kW bude mít zrychlení z 0 na 100 pravděpodobně pod 8 sekund. To mi jako vrchol nabídky přijde v pohodě. Jen pro připomenutí, Fabia RS první generace měla 96 kW a vyšší hmotnost, což rezultovalo ve zrychlení 9,6 sekundy.
V dnešní době je výkonu dost, omezující je spíše naladění podvozku, posilovače, elektronických asistentů a (ne)možnost volby manuální převodovky.
To jo, kdyby člověk neznal konkurenci. Současná Fiesta ST (král této třídy) má 180 nebo 200 koníků. Yaris GRMN 1,8 a 210 koníků. Polo GTI má 1,8, Renault taky. Takže z této perpektivy už to tak slavné není, navíc i s tou 1,5 to bude stát jak třebas zmíněná Fiesta ST (pravda, ta už pomalu končí a dostane hloupí 2-3 válec a cena ještě nejspíš povyroste).
FR 1.0 TSI 85 kW stojí 377, 1.5 TSI 110 kW očekávám tak o 50 dráž, takže 427. Tolik stojí nová Fiesta ve "vrcholné verzi" Titanium 1.0 Ecoboost 74 kW.
Současná Fiesta ST je asi králem, ale co z toho, když prodeje čistokrevných HH klesají. Fiestě chybí právě něco kolem těch 100 kW.
Nik netvrdí, že 1,5TSI bude nedostatočný či slabý motor, ako vrchol štandardného modelu je so 110 kW iste nadpriemerný, v kontexte konkurencie asi aj top. Ale nie je to športová verzia, hotheč, čo sa najlepšie ukáže porovnaním s doterajšou Cuprou s 1,8TSI a 141 kW. Obzvlášť ak má Polo, teda to konzervatívnejšie a civilnejšie z dvojice, dostať HH verziu a športovejšia Ibiza nie.
Neříkám, že výkonově to bude slabší než současná Cupra. Ale u HH by mělo jít hlavně o zábavu, ne? A jak už jsem říkal, zábavu nedělá jen výkon. Současná Cupra 1.8 TSI má maximum výkonu při 4300 ot/min. Pro dlouhé dálniční cesty super, ale v HH by měla být radost z vytáčení motoru, ne?
Vždycky můžu vyletět z kůže, když někdo ze škodovky tvrdí, že o Fabii RS odvozené ze současné generace by nebyl zájem stejně jako o její předchůdkyni. To je neuvěřitelně demagogické tvrzení, protože Fabi II RS doplatila na své nemožné proporce (malá šířka + velká výška) a hlavně výhradní montáž samočinné převodovky DSG. A jelikož obojí tyto problémy by Fabia RS III 1.8 TSI neměla, je téměř jisté, že při slušné ceny by o ni byl zájem!!! 8-s8-s8-s
Cena. To byl a je hlavní problém. Malý hatchback za 500k? To je trochu moc...
Pokud by Fabia RS III byla jen o motoru a sportovnějším vzhledu, bez zbytečné výbavy navíc a tím výrazně levnější, než konkurence, měla by úspěch
Zastávam rovnaký názor. Fabiu II RS zabila ako píšeš vysoká cena, povinná DSG a pre športovejšie auto nevhodné proporcie a podľa mňa tiež nevhodný motor 1,4Twincharger.
Ale aktuálna Fabia vyzerá proporčne o triedu lepšie, dať tam 1,8TSI ako má Polo/Ibiza s manuálom, verím, že by sa Fabie RS opäť vyrojili ako v dobe prvej generácie.
Jasně, že by se to dobře prodávalo, zvlášť když Fabia výkonově končí tam, kde končí.
Podle mě už se s 1.8 TSI nepočítá (skončila s ním Ibiza Cupra a končí i Polo GTI), a proto s ním už nechtěli začínat v relativně nové aktuální Fabii.
To by byla obrovská škoda v myslím, že v dlouhodobém horizontu by se jim to nevyplatilo. Automobilka jako Seat potřebuje imagemakery, s nimiž si ji zákazníci budou asociovat. U Leonu to perfektně funguje, ale ona "sportovnost" přece nemůže stát na jednom modelu...Kurňa, kdo jiný má mít kompletní nabídku HH když ne Seat?!
Tak na nový bych se mohl z vysoka, ale jako zánovní sportáček, jako super alternativa za audi, nebo podobný finanční děsy, by se to dalo vzít ne? Za pár let toho budou plný bazary :-!