... je fakt vymazlená a Cupře mimořádně sluší...
Nejsem si jistej, jestli bych místo té Atecy Cupra neviděl raději tu novou Ibizu Cupra... ale vím, trendy jsou trendy...
Jj, Ateca Cupra mi dáva menší zmysel ako Ibiza Cupra. Nechápem, prečo práve Ibiza, ktorá by si mohla požičať techniku z už predstaveného Pola GTI, nedostane Cupra model, notabene v kontexte avizovaného rozširovania brandu Cupra.
Dokonca vidím zmysel v Mii Cupra. Mal som teraz na dovče požičaného Up!a a ono je to celkom obratné autíčko, ktoré ale dokonale zabíja slabučký atmo trojvalec. Mať pod kapotou 1,0TSI ako Up GTI, to by bolo iné zvezenie po úzkych ostrovných okreskách. :-)
Up jsem nezkoušel (ani jeho bratry a sestry), páč už je to moc malé a bojím se v tom. Ale do města to může být ideálka.
Jinak tvůj názor via Cupra sdílím.
No do kšiltovek úplně nejsem, ale přecijenom s Cuprou si člověk kupuje raracha, uličníka, čupřinu, tam bych si na nějakou německou rezervovanost nehrál... :-)
Od Cupry bych čekal, že bude mít výkonnější motor než GTI. Což by nebyl problém, dvoulitrů mají celou plejádu. Četl jsem, proč váhají, ale už si to pořádně nepamatuji. Mám takový pocit, že nevěří moc prodejům, ani moc nevěří Ibize jako image-makerovi. Mrtvá v té době ještě nebyla, ale bude asi záležet, jak moc se jim bude chtít rozhazovat peníze.
každej ví, že jsou to votřejší VWéčka, jenom tak trochu ošizený. Ne na jízdě. na jinejch věcech. Hlavně vevnitř je to dost socka. Furt nekvalitní materiály, většinou horší infotaunmenty (rozuměj výběhový z VW).
Dobrej poměr výkon/cena (v tomto případě doslova) jim do budoucna nemusí stačit, když začnou s hothatchema atd blbnout Korejci. A samostaná značka je kravina. Je to podobná zoufalost, jako navoněná bída DS.
Ale jezděj hezky.
Jj, marketingové tančeky okolo samostatnej značky Cupra sú zbytočné, mohli sa poučiť z Citroenu a jeho subbrandu DS, ktorý ničomu nepomohol. Namiesto vymýšľania blbostí je treba rozšíriť počet Cupra modelov, stavať (pod)značku na jednom-dvoch modeloch je nonsens.
Ako píšem vyššie, skôr, ako Ateca Cupra mi zmysel dáva Ibiza Cupra a Mii Cupra.
Na druhej strane ako som videl live Atecu, ono to nie je nijak vysoké ani veľké SUV, takže 2,0TSI by s ňou mohol slušne zahýbať.
Neviem, ako počítaš, ale ja som napočítal 7 modelov: Mii, Ibiza, Leon, Toledo, Alhambra, Ateca a Arona. Pričom pri 5 z nich (mimo Toleda a Alhambry) si Cupru viem predstaviť.
Já tam vidím jen Leon a Ibizu. Na ostatní jen lepí znáček. Je to ostuda Seatu. Značka, která rezignovala na svůj vlastní design a modely je mrtvá nebo lépe řečeno zbytečná.
Jen na okraj připomínám, že tohle jsou spíš spekulace... a i kdyby, tak spíš než samostatná značka by to byla sportovní divize, což tak nakonec má třeba i Renault nebo Audi a na autě je furt značka automobilky.
Z článku jsem to pochopil jinak, to logo má nahradit dnešní šachovnicový praporek, tj. ne logo značky, ale jakési neoficiální logo Cupra... tak jako má Škodovka své vRS nebo BMW ///M.
Výběhový infotainment má těžko. Maximálně použijí jednotku s horším (levnějším) hardware, ale nejsem si jistý, na kolik se jim to vyplatí. V tomhle naopak bývá vidět jednotnost skupiny.
Já myslím, že SEAT je aktuálně rád, že je alespoň tam, co nyní je, tedy konečně v plusu. Už to samo o sobě je skoro zázrak - moc nechybělo a mohli jsme o něm číst v minulém čase. Rozhodně ale nemá na žádné velké vyskakování, takže bych to s tou novou značkou viděl nějak podobně jako když VW představoval Golfa R420 - pěkná slohová cvičení, kterými se budou plnit stránky motor.webů, dobré k reklamě, ale skutek utek.
protože nejhorší slohová cvičení jsou, když někdo vo něčem třepe a nezná souvislosti
...tak abys byl trošinku v obraze:
Ten Golf se stal obětí šetření v rámci průseru Dueselgate.
Dtejně jako třeba novej Roomster.
S povdekem kvituju, ze Leon drzi motor 1.8, ktery postupne vymira. To je osvedcena klasika, ktera jede tak nejak sama. Neni to motor pro zavodniky, na to maji u VW 2.0, ale umi za to vzit pekne.
1.4 mi prijde malo, ale je to ciste subjetivni. Podle papiru ma 1.8 a 1.4 stejny kroutak.
1.8 je v Octavii a Leonu seškrceno, údajně kvůli suché sedmistupňové DSG převodovce, bohužel ale i ve verzi s manuálem. Jiná koncernová auta (namátkou Superb, Polo GTI) to mají tak, že s manuálem mají 320Nm a s DSG pouze 250Nm.
1.8TSI je skoro stejný motor jako 2.0TSI. V novějších autech ho nahrazuje úsporná verze 2.0TSI +-140kW.
Z věty
"Přeplňovaný litrový tříválec tak zůstane vyhrazen jen jeho sourozenci, VW Up! GTi."
si odstraňte písmena "GTI".
protože jinak je to chyba
Přeplňovaný litrový tříválec má i normální Up! ve verzi 66kW.
Jestli Seat udělá z Cupry samostatnou značku nebo bude "jen" speciálními verzemi běžných sedanů je pro uživatele těchto vozů naprosto irelevantní. Leda že by tím Seat chtěl trapně zdůvodnit jejich zdražení... Jinak první, co by měl Seat udělat, je vykopat z modernizovaného Leonu Cupra tu debilní el. P brzdu! 8-s8-s8-s To by bylo tisíckrát prospěšnější změna, než dumat nad novým (mimochodem ošklivým) logem a osamostatnějším značky Cupra! :-!