Manažer Chrysleru, zodpovědný za kvalitu, rezignoval jen den poté, co Consumer Reports zveřejnil výsledky studie spolehlivosti. Náhoda nebo příčina a následek?
Mě by spíš zajímalo, jak se může odhadovaná budoucí spolehlivost během roku u jedné značky posunout třeba o 14 míst. Máš pro to nějaké vysvětlení. A těch obrovských meziročních skoků je v této tabulce docela dost. je to jaky když to pořadí tahají s klobouku.
Nejspíše stačí zavést do prodeje nový model, který je mizerný. U Mercedesu je to např. CLA, u Chrysleru Cherokee. Nebo dát do stávajícího modelu novou automatickou převodovku na kterou jsou stížnosti (Fiesta).
[odkaz]
Některé konkrétní modely nejlepší/nejhorší mi hlava nebere.
Třeba u BMW nejhorší 320i a 328i a nejlepší 4--? U VW nejlepší Passat a nejhorší CC?
Mírně řečeno zvláštní.
přesně tak, každej odborník, a od každý zmiňnovaný značky vlasntil alepsoň dva vozy.. Akorát kecánky. Já jsem kdysi jezdil Cliem II, 3 roky, bez poruchy a spokojenost. Najezdím cca 25tis ročně. Měl jsem i Fiata Barchettu 7 let, pravda, že na té jsem najel za celou dobu 20 tis, ale to se u tohole auta tak nějak počítá nízký nájezd, opět nikde mě nenechala stát, jen se tam musel měnit variátor časovaní ventilů, známá kontrukční vada daného motoru co je to oproti dnešním řetězům, DPF filtrům a pod. Momentálně mám místo Barchetty na hraní Chryslera Stratuse Cabrio V6, když jsem byl na STK tak se technik divil, v jak dobrém stavu je, najeto má 105000. Prostě zde v diskuzi jen osobní nezkušeností, záští a nevědomostí nepodložené kecánky.
Jo a někdo tu zmiňuje spolehlivost a kvality Forda, tak to už je vůbec blemc, Fordy jsem měl 4 a opět, žádný problém, nikde mě nenechaly stát a s kvalitou jsem byl celkově spokojen. Btw měl jsem i 2 škodovky a taky ok. Všechny auta daný třídy jsou -+ autobus kvalitou stejný premie nepremie, osobně, pojem premie jen marketingový blemc pro snoby, klidně se uražte, všechno ostatní jsou jak říkám kecánky. Jel jsem pravda jako pasažér i v několika premiových autech a nikterak unešen nebo překvapen jsem nebyl (MB GL350, MB S kupé, Audi A4).
Chrysler (historicky) ma v US takovou image asi jako Renault v Cesku. Hezke, papirove uchazejici auto, ale rozsype se to driv nez se clovek nada. Dnes je celkem jedno co za znacku si clovek koupi, je to stejny "shyte" tak ci onak.
U BMW za par mesicu se odre barva z bile kuze, GM ma svolavaci akci na vice aut nez vyrobi, snad jeste Mercedes nebo Lada?
[odkaz]
[odkaz]
A servis? Skoda vzduchu o tom mluvit. Znamy ma 1993 Lexus ES, a jeste nemenil ani jednu zarovku na nem.
To se uz opakovat nebude.
házení perlí sviním, ale když jsem tuto tabulku poprvé uviděl, sem si říkal fajn... klasický výsledek špatný marketing Fiatu a někdo poslední být musí, sem si zvykl.
Ale, po přečtení článku a odkazů v něm se nestačím divit. Za komoušů se běhalo na pětiletky a tady renomovaná společnost dokáže predikovat problémovost určitých modelů, aniž by měla (mohla mít) vnitřní informace výrobce.
Svoje závěry tedy stavějí na doměnkách a na pár prvotních testech určitých modelů. Nebudu se zajímat o Mercedes, který podle této tabulky v zásadě dopadl nejhůř (spadnout o 11 míst a být valstně jen před Fiatem je pro prémiovou značku ostuda), ale budu se zajímat o to o čem něco vím... A když sem si to prošel, tak v zásadě odpískali určité značky a modely jen na základě:
- novinka, co přichází s něčím co neznáme
- novinka, co přichází s něčím, co se v minulosti zákaznikům nelíbilo
- novinka, co převzala něco co v minulosti nefungovalo - tady jedině jsem ochoten přiznat, že to nějakou vypovídací hodnotu má.
Takže to proberu letem světem akustickým světem:
Fiat 500 bdue na pytel, protože při příchodu an trh měl infotainment z Chrysleru, který enbyl 100% vyladěn. O tom problému se ví a pokud vím je vyřešen. Tudíž tohle není pravda a je to klišé.
Osttaní modely zařízli buď na naftě (Američan nezná), na nové převodovce 9 St (zatím funguje zcela bez problémů, je to ZF, není důvod aby nefachala) a na 4 válcových motorech s turbem, které Američané nepřijali, nikoliv, že by byly nespolehlivé, ale protože je neznají a nemají důvěru...
Takže... V popředí máme koho? No přece toho, co nic nedělá, nic nezkazí a vyrábí an tamním trhu už 30 let to samé.
To je až neskutečné, co dokážeš vyplodit. Výmluva na cokoliv, jen aby to nevypadalo pro Fiat špatně. Desítky let platí, že Fiat je na tom se spolehlivostí nejhůř, ví to chlapi v hospodě, ví to běžný zákazník a potvrzujou to statistiky, asi ten ,,spotřebák´´ berou jako závady. K tomu ten hulvátský vykřik nakonec.
desitky let to plati mozno v cr >:D ja si pamatam fiat(nie gm) ako hrdzavejuci,vrzgajuci niekedy s vyblikanou palubkou ale vzdy boli schopne jazdy... ;-) a teraz by asom asi marne hladal nespolahlive punto,bravo alebo AR ...nepochybne chyby maju to vsak neznamena ze su najhorsie skôr priemer ako kazde auto v tejto dobe a spolahlivost je silno zavysla na majitelovi a servise ;-) ...nevedia to chlapi v hospode a nevie to ani bezny zakaznik
A i kdyby dělal - každý manažer a prosperující firma přeci nabdínou zákazníkovi to co on chce, co kupuje a když už chce nabídnout nějakou novinku, tak si musí být jistý, že jivěřejnost přijme a taky že je to řádně odzkoušené a kvalitní.
Což se o dieslech VM Motori při americké údržbě asi říct endá a Dart kritizujou nověnejen za blbý design, ale už i za mizernou spolehlivost.
Takže... V popředí máme koho? No přece toho, co nic nedělá, nic nezkazí a vyrábí an tamním trhu už 30 let to samé.
Vtipne je na tom to, ze ti, co su hore, technologie testuju interne a potom ich postupne vydavaju von. Preto maju minimum chyb. Hybrid slape ako hodinky. A ze ma Lexus tolko kritizovane stare displaye navigacie? Mercedes S je oproti nemu ako vesmirna lod, ale pohorel (-127%). Predbehlo ho CLA (-147%).
Dovolim si citat z oficialnej spravy: - [odkaz]
Most of the top 10 brands were Asian, with Lexus and Toyota leading the league
by a comfortable margin. One of the reasons Toyota achieves this level of reliability,
we believe, is because it introduces new technologies slowly and on proven
platforms. By contrast, manufacturers such as Ford will sometimes launch a topto-
bottom redesign with new technolog?y in many areas of the car; it then takes
years to work the bugs out.
...
The fastest growing number of complaints by far involve infotainment systems: audio, navigation, and in-car communications. Results from previous surveys showed that problem areas most often included unresponsive touch screens or poorly functioning multifunction controllers, inability to sync smart phones with Blue-tooth or the docking port, and trouble in getting the voice-command system to recognize verbal commands.
Problém je jen v tom, že tato tabulka je odhad, ne prosté konstatování faktu. A dle této skutečnosti v rámci tabulky akcentovali neměnnost a nové technologie zazdili. Nejde to nevidět. Všichni jste potvrdili to co sem napsal, jen si to vykládáte jinak (tedy ve smyslu autora této tabulky).
Mimoto... Se vším, co bylo napsáno bych souhlasil, kdyby:
Kdyby králem svolávaček nebyla Toyota a Honda.
Zajímavé je, že tato věc se v hodnocení neprojevila, ale dvě svolávačky u Chryslera a Fordu se projevily náramně.
Jasně.. fandové vítězů jásají, fandové poražených obhajují (pokud chtějí). Na druhou stranu je dobré se aspoň podívat o čem ta tabulka je a jakou má vypovídací hodnotu. Není to totiž v důsledku nic jiného, než jakási věštěná budoucnost o tom, kde budou mít zákazníci nejvíce problémů v příštím roce. Z tohoto pohledu je to úplně stejně fér, jako když jeden přitroublý novinář hodil tweet o tom, že za zranění M. Schumachera mohla kamerka Gopro. Kdyby to aspoň byla pravda..., neřeknu popel.
Jeep utrpel po prechode na nove prevodovky ZF. Mal som 2012 s klasickym automatom od MB a az na jeho letargiu(co pri V8 az tak nevadilo) fungoval bez problemov. Teraz mam V6, a je to v pohode ale mnoho ludi sa stazuje na prevodovku, ktora nieje dobre vyladena a ani po niekolkych preprogramovaniach nepracuje tak ako by mala. Ja tento problem zatial nemam, tak uvidime co prinesie buducnost. Dalsim velkym problemom su DPF filtre u dizla, je to dost mizeria, kedze zakaznikov nikto neupozornil na nutnost regeneracie a absolutnu nevhodnost tohto motora pre jazdu v meste.
U jeepu krom převodovek (kritika se týka zejména 9.st) kritizují krom dieslů i 4válcové benzíny s turbem, špatné zpracování interiéru.
Ono kdo čekal, že v USA nebudou s oturbenými 4válci problémy, byl velmi naivní, s těmi motory mělo tak někdy do roku 2007 zkušenosti asi tak 5% amíků....
Všechno ostatní byly atmosféry nebo kompresory.
A ty jsou chváleny i u koncernu Chrysler group.
Problém pouze ten, že na těchto motorech nemá Fiat nejmenší zásluhu, nebo je vyvinul DaimlerChrysler a Cerberus :o))
A 5st. převodovky byly Mercedes, 6st. vlastní Chrysler.
Takže co si z toho můžeme vzít:
1) to co funguje tam udělal někdo jiný
2) to co udělal Fiat je kritizováno
Poslední řádek mého postu z 30.10. 22:14.
Ten je všeříkající.
Teda ještě jinak... On samozřejmě má 4válce... (např. Patriot) a konec konců i ten Cherokee. Ale tyhle 4válce jaksi nemají nic společného s Fiatem, ten se je ještě snaží udržet při životě (jakž takž), dokud to jde. A on zrovna ten 2,4 litrovej motor neoblíbený není. On má samozřejmě pifku na 1,4 T-Jet a ten v nabídce skutečně není. Tady to odnesl Dart. Ten motor špatný není, jen si holt Amici nezvykli a je otázka zda si zvyknou.
Myslím, že úplně ze stejného důvodu zařízli v rámci této tabulky Ford (ecoboost), což taky špatné motory nejsou, ani náhodou.
Mám takový dojem, že tento uznávaný odhad může být jen skrytým marketingem; neřeknu čí, ale dělat takové předpovědi..... Vždyť tím rovnou říkají: "Nekupujte si ani nic od FCA, ani Ford. Kupte si raději několikanásobně dražší Lexus!" Vždyť je to na hlavu....
Zapomněl? Nezapomněl.... druhá Toyota má uvedený Prius C, tedy, jak bylo zmíněno v nějakém jiném vlákně, také hybrid. Mazda 6 opravdu taky není nic levného. Do méně drahých by z první desítky seděla akorát tak Honda a Kia. Beru, že RAM, Dodge i Chrysler také nejsou levné, ale kupříkladu Fiat i Ford se tam řadit mohou. Naopak k zmíněné Kii jsem slyšel z řad majitelů nepříliš lichotivá slova na téma kvality....
tak toyota dělá i jiné modely, že, a stejně tak takový Scion nebo Buick, nejsou taky super luxusní značky.
Buick je na tom cenově asi jako Chrysler, akorát na royídl od něj má mnohem pstřejší modelevou paletu, protože narozdíl od Fiatu bylo GM za 5 let schopno přeedstavit tam pár nových modelů, Fiat představil jediný - 200, která ale pouye nahrayovala původní 200. Tedy žádný nový model, rozšiřující modelovou paletu.