Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf VW se pustil do Tesly: Jsou to mistři! Ale jen velkých oznámení

Volkswagen vlnu elektromobilů plánuje až na příští léta, ale zdá se, že půdu si připravuje už nyní. Šéf koncernu totiž ostře zkritizoval Teslu.
Zpět na článek
23. 10. 2017 12:12
23. 10. 2017 12:37
23. 10. 2017 12:57
23. 10. 2017 20:09
25. 10. 2017 08:50
23. 10. 2017 17:20
23. 10. 2017 15:25
23. 10. 2017 16:02
23. 10. 2017 17:34
23. 10. 2017 18:22
23. 10. 2017 18:36
23. 10. 2017 18:51
23. 10. 2017 19:07
23. 10. 2017 19:55
24. 10. 2017 09:47
24. 10. 2017 10:53
24. 10. 2017 12:37
23. 10. 2017 16:13
24. 10. 2017 10:04
23. 10. 2017 16:20
23. 10. 2017 16:28
23. 10. 2017 17:12
23. 10. 2017 18:32
23. 10. 2017 19:13
23. 10. 2017 19:43
23. 10. 2017 21:22
23. 10. 2017 21:41
23. 10. 2017 21:48
23. 10. 2017 22:07
23. 10. 2017 22:25
23. 10. 2017 22:36
24. 10. 2017 12:40
24. 10. 2017 13:24
25. 10. 2017 08:54
25. 10. 2017 11:08
25. 10. 2017 08:56
25. 10. 2017 11:19
23. 10. 2017 22:48
24. 10. 2017 12:42
23. 10. 2017 22:27
23. 10. 2017 18:28
24. 10. 2017 10:09
23. 10. 2017 18:27
23. 10. 2017 18:30
23. 10. 2017 18:34
23. 10. 2017 18:56
23. 10. 2017 20:11
23. 10. 2017 21:45
23. 10. 2017 22:02
23. 10. 2017 22:16
23. 10. 2017 22:43
24. 10. 2017 10:50
24. 10. 2017 11:02
24. 10. 2017 11:20
24. 10. 2017 12:44
24. 10. 2017 13:32
24. 10. 2017 14:40
24. 10. 2017 16:01
23. 10. 2017 22:09
23. 10. 2017 23:41
24. 10. 2017 20:23
24. 10. 2017 20:24
23. 10. 2017 21:05
23. 10. 2017 21:29
23. 10. 2017 21:41
23. 10. 2017 22:20
24. 10. 2017 10:53
23. 10. 2017 21:48
23. 10. 2017 21:59
23. 10. 2017 22:22
Avatar - Joky
23. 10. 2017 12:12
a někteří jsou
zase mistři emisních leváren !
Rozbalit vlákno
11
23. 10. 2017 12:18
Re: a někteří jsou
Jistě máš v lecčems pravdu, ovšem v této chvíli Tě musím odkázat na slova redaktora tohoto webu páně Dusila:
"Běž si stěžovat k provozovatelům ropných tankerů"
23. 10. 2017 13:18
Re: a někteří jsou
nepamatuju se, kdy bych za ropnym tankerem jel, a musel rychle prepinat na vnitrni okruh ...
Avatar - Uživatel_5340709
23. 10. 2017 13:31
Re: a někteří jsou
Já běžně předjíždím ropné tankery. >:D
Avatar - JirkaV8
23. 10. 2017 13:48
Re: a někteří jsou
Zrovna včera se tak vracíme s Apollo 46 v poklidu z Marsu a když jsem předjížděl ropný tanker, letěla kolem míchačka. Gilgit/Joky a Fostek, nehulte to jmelí!
23. 10. 2017 14:01
Re: a někteří jsou
TWL sám nepotřebuješ ani práska, abys brebentil vo něčem, vo čem nemáš páru.
:-! :-! :-!
Avatar - removed
23. 10. 2017 14:05
Re: a někteří jsou
Fosteku, už se na to falešné palcování vykašli. Jsi s tím trapnej až na půdu. Potřebuješ evidentně radu psychologa
23. 10. 2017 15:39
Re: a někteří jsou
Ahoj.
Myslíš, že si ty :no: nakládám sám?
Tak to mi fakt asi hrabe víc, než si myslím.
Koukám, moje příspěvky dohromady několik desítek :no: v součtu. Žádné :yes:
Příspěvky ostatních diskutérů jsou na tom téměř úplně obráceně.
Můžeš mi to prosím vysvětlit, jak to myslíš? Bez legrace. koukni na to a pak si polož otázku, jestli je tvůj příspěvek normální. Nebo jsem ti dal těch (c době psaní tohoto komentu) 5 palců nahoru já, za to cos napsal. Kámo, myslím, že nemáš nejlepší den.
Fakt se podívej.
Avatar - removed
24. 10. 2017 11:48
Re: a někteří jsou
V první řadě mi dovol vyjasnit jednu důležitou věc. Je mi bytostně úplně jedno, kolik mám či nemám hodnocení u svých komentářů. Bytostně jedno mi ale není, když se s těmito hodnoceními jakkoliv manipuluje.
V době psaní mého příspěvku bylo na mém kontě mínus 4 palce. Toto „hodnocení“ se objevilo během pěti minut. Během těch pěti minut jsi zmizel a zase se objevil. Takže toliko k mé „paranoie“.
Jinak si dělej a piš co chceš, jen se potom nediv, že tvůj způsob vyjadřování a sdělení může někomu připadat jako nástup psychické poruchy.
Jestli řešíš nějakej zásadní problém a potřebuješ se vykecat, klidně napiš soukromou zprávu, jsem ochotnej se s tebou o tom neveřejně pobavit.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 10. 2017 16:49
Re: a někteří jsou
Gilgit je v tom nevině a má úplně jiné starosti. Zcela náhodou jsem jej přistihl cestovat v jeho robustní, kvalitní a našláplé Ladě, nicméně jeho mezery ve schopnostech řízení se projevily naplno, viz. posledních 20s videa: [odkaz] ;-)
23. 10. 2017 14:03
Re: a někteří jsou
To naážím na včerejší diskusi k tanku. Nevím, jestlis četl.
Jinak bacha, tankery maj i 100.000 koní, proti nim je tvůj rejžokastrol vořezávátko. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - white label
23. 10. 2017 16:53
Re: a někteří jsou
Jj, těch je víc...
23. 10. 2017 12:37
Tesla
Profituje z nekritickeho pristupu svojich zakaznikov, ked bude musiet ponuknut plnu konkurencieschopnost, pojde rychlo ku dnu. Model 3 je jasna konecna.
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2017 12:57
Re: Tesla
Přesně :yes: >:-[]
Až ta sekta narazí na realitu, je po ní.
Bohužel je tady určitá šance, že to bude prosazováno násilně na politické úrovni. Ale to by pak muselo být pro všechny elektromobily a časem budou mnohem lepší, než Tesla. Nebo jí někdo koupí. To je taky možný. Třeba VW. :-)
23. 10. 2017 20:09
Re: Tesla
Silně pochybuji, že by si VW nebo jakákoliv jiná velká a profitabilní automobilka pověsila na krk takový mlýnský kámen jako je Tesla, který generuje jenom ztráty, přičemž velké automobilky jsou tlačené svými akcionáři k zisku. Daimler a Toyota vlastnily podíly v Tesle ale zdrhly a prodaly všechny její akcie. Evidentně si řekly, že platit za Teslu ztráty nemají chuť a nějaké know-how Tesly nepotřebují, protože jak Toyota, tak Daimler dokáží vyrobit totéž, ovšem udělají to až to bude ekonomicky rentabilní (bude-li vůbec někdy, protože se klidně může stát, že vývoj nabere úplně jiný směr než baterky, které jsou těžké, dlouho se dobíjející a mají malou kapacitu ve vztahu ke hmotnosti). A evidentně to prodaly ještě včas (2014), protože po jejich odchodu Tesla své ztráty ještě znásobila.
[odkaz]
25. 10. 2017 08:50
Re: Tesla
A víš o tom, že Daimler si na akciích Tesly vydělal spousty peněz?
Není ani tak důležité, jestli se zvětšila ztráta Tesly nebo ne, důležitější je, jestli cena akcií klesá nebo stoupá, ve chvíli, kdy je chci prodat. :-)
23. 10. 2017 17:20
Re: Tesla
Mluvit o "profitování" u Tesly je poněkud zavádějící. Tesla je permanentně ve ztrátě, takže kdybys napsal, že má z nekritického přístupu zákazníků obří ztráty, tak to beru, ale "profitování" u mě znamená dělat zisky a k dělání zisků má Tesla hodně daleko.
Avatar - removed
23. 10. 2017 13:20
argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
bych rád nějaký odkaz na celý "projev" šéfa koncernu. Pokud ho někdo má k dispozici, budu za něj rád.
Argumentovat "čistkou" v řadách zaměstnanců zní od korporátního pána opravdu smutně. Sám moc dobře ví, že podobná očista je nutná. Vzhledem k celkovému množství zaměstnanců je to jen plivnutí do rybníka a naopak jasné avízo tom, že se v TESLE auditovalo. V každé velké společnosti se najde několik stovek zbytečných pozic. V koncernu VW tomu není jinak. Hlavně se čistí supportní oddělení apod.
Ohánět se množstvím vyrobených vozidel... ovšem kolik času a především státních podpor měl koncern od doby jeho vzniku, to určitě na prezentačním plátnu za panem generálním nesvítilo. Nebo ano?
Vrtěti psem
Rozbalit vlákno
14
23. 10. 2017 15:13
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
No nevim, ja to zazil, prisel audit, udelaly se nejake pohovory, testy a vyhodilo se par lidi z kazdeho oddeleni, napr. konstrukter s 35letou praxi a jeste jeden s cca 5letou, tzn. zaucen. Vzpamatovavali jsme se z toho 2 roky, byl to podstav a sef to vedel. Ale majitel zaplatil audit, ten dal kvoty a majiteli si neodporuje.
Avatar - removed
23. 10. 2017 15:15
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Ano, některá rozhodnotí nejsou spravedlivá a správná. To už je pak věcí toho, kdo je majitelem či kdo má rozhodovací právo. Život už je takovej.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 16:27
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Asi nevies o tom aku podporu dostala Tesla z X stran vratane US vlady + stale dotacie pri kazdom jednom aute a aj tak su 13000 USD v strate na kazdom predanom kuse. Percentualne je to mnohonasobne viac ako dostalo VW a to hlavne generuje obrovsky zisk. Trochu zabudli povedat ze v roku 2016 predali 10,3 mil aut vs 10,2 mil u Toytoty ktora vsak mala 10x vacsi zisk na ich pradaji a pritom dava do vyvoja 1 milion usd kazdu hodinu na co sa VW nechyta.. tak si vybral na porovnanie super stratovy startup - Tesla aby si kus pohladili ego.
23. 10. 2017 16:41
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Tesla ma profit maržu na každom Model X okolo 25%.

Dotácie vo forme daňovej úľavy nejdu Tesle, ale kupujúcemu auta.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:15
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Strata na auto je vypocitana z celkovej straty Tesly / pocet predanych aut. Tak isto ako zisk VW alebo Toyoty je uvadzany po odpocitani vydavkov. Danova ulava je pluvanec v rybniku z dotacii ktore dostala Tesla, ale aj tak je to dotacia, ktora pomaha predaju ich aut. VW ich na svoje ICE nedostava aj ked nesposobuje znecistovanie prirody nebyvalou tazbou lithia..
23. 10. 2017 20:10
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Hrubý zisk Tesly ale pozostáva iba z predaja automobilov. Je v ňom zahrnutý taktiež zisk z predaja solarnych panelov, powerwall, vlastného servisu, čoskoro budú predávať elektricku energiu na superchargeroch.

Aký zmysel ma deliť zisk povedzme z predaja powerwall počtom predaných automobilov?
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 20:18
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
No ak z celkovych ziskov Tesly odpocitas 214 milionov z divizie "energy generation and storage" tak ta strata na automobil bude este vacsia, nie? :-) Ak som dobre pochopil, chcel si napisat *nepozostava.
23. 10. 2017 21:36
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Jenže problém tkví v tom, že je nesmysl říkat, že Tesla prodělává na každém voze x tisíc ve chvíli, kdy na každém voze vydělává, jen ve výsledku nacpe do investic/výzkumu více, než vydělá. Něco jiného je prodávat auto pod náklady na výrobu a něco jiného je investovat do dalších modelů a dalších projektů.
23. 10. 2017 21:51
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Márna snaha, to nevysvetlíš ani inteligentnejšie sa javiacim entitám tunajších diskusií.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 22:11
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Takze este raz. Toyota dala do vyvoja 9 miliard dolarov rocne a to do hybridov a FCV a do solid state baterii, nie len do ICE aut z ktorych ma hlavne prijmi a pritom je 20 milionov v zisku. Uz sa chapeme? Tesle sa ani nesniva o rozmeroch investovania do novych modelov, projektov a konceptov pohonu v akych sa pohybuje Toyota alebo aj taky VW. To nie su moderne startupy, to su automobilky ktore su to dlhe generacie. Nepovedali si ze ideme si spravit hybrid alebo bugatti hypercar a uvidime kto nam na to prispeje. Toto co sa stalo Tesle a to ze bola den od krachu a prisli novi investori.. toto sa bezne v automobilovom priemysle nedeje..
24. 10. 2017 13:18
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Je to tak, jenom drobná oprava Toyota není 20 milionů v zisku (to by byl úspěch pro Teslu, pro Toyotu by to byl totální výbuch), ale 16,5 miliard. USD v zisku (net income)
[odkaz]
a ano do oblasti R&D dává 9 mld. USD ročně. VW do oblasti R&D dává nějakých 13 mld. USD ročně a zároveň vydělává cca 16 mld. USD ročně.
[odkaz]

Proti tomu Tesla investuje do oblasti R&D doslova drobné, něco přes 200 mio. USD ročně a navrch má ještě ztrátu, nějakých 675 mio. USD ročně. Takže vysvětlovat ztráty Tesly investicemi do vývoje je směšné, když ty investice jsou doslova nula nula nic a přitom 13 let produkují jenom ztráty.
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 13:52
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Ups.. my bad.. malo to byt 20,5 miliardy - uvadzal som cisla pre rok 2016.
Tesla je glorifikovana neznalymi diskutermi ktori neovladaju fakty. Pritom realita je uplne jednoducha a netreba ju popierat a stavat nikoho na piedestal. Su to spolocnosti s ktorymi nemame ziadne majetkove alebo citove vezby :-) tak sa treba na ne pozriet objektivne a vtedy zistime ze Tesla je odvazny startup ktory ide proti jasnym vypoctom rentability a idu do strat a rizika ake si nikto iny nechce dovolit. Ludia, staty a ine spolocnosti do nich leju peniaze a vdaka tomu stale funguju. Ti co tvrdia ze Tesla za chvilu zanikne sa mylia. Ti co trdia ze Tesla je lidrom a priekopnikom v EV automobiloch sa tiez mylia. Tesla je velkou nakladnou reklamou na EV a infrastrukturu okolo nich a to nie je dohad ale vyjadrenie Elona Muska. Cielom tohto startupu je urychlit propagaciu EV, nie postavit to najlepsie EV. Najpredavanejsie auta su Corolla, Focus a Golf.. nikto ich nespomenie medzi najcoolvejsimi, najkrajsimi atd.. a aj tak vacsina ludi da do nich svoje uspory. Planeta sa nezachrani vymenou drahych 100k+ ICE aut za EV.. ale prave vymenou tych Golfov za Leafy a Bolty ale na kompletnu transformaciu potrebujeme prave prichod skutocnych EV Golfov, Coroll a Focusov a to sa este nestalo. Mam velke nadeje v Toyota mass EV prave kvoli solid state bateriam ktore uplne zmenia EV trh.
Absolutne nechapem ze VW mina na R&D viac penazi ako Toyota a pritom nedokaze ponuknu ziadny poriadny hybrid alebo FCV. Namiesto toho topi miliardy vo vyvoji preturbovanych malych motorov a plati 18 miliardovu pokutu za podvadzanie a vsetky predchadazajuce miliardy do vyvoja su vyhodene von oknom.. :-(
25. 10. 2017 09:03
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Co se tak koukám na tvé odkazy, při vyhledání Tesly jsem našel, že za minulý rok do oblasti R&D Tesla investovala přes 800 mil. USD, za rok 2015 700 mil. USD. Přes 200 milionů dolarů to bylo v roce 2013. Takže pokud má ztrátu 675 milionů dolarů ztrátu a přitom investuje 834 mil. dolarů, nemluvil bych o tom, že je to směšný argument, pouze, že je to pravdivý argument. :-)
24. 10. 2017 15:49
Re: argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
[odkaz]

Toto je ryzi nabubrelost. Nechapu jak se tkato muze vyjadrovat nekdo s dieselgate historii!
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2017 15:25
Tak
to plácá ten pravý... Jenže, milý pane řediteli, Tesla ty elektrické vozy umí, zatímco vy se v tom plácáte jak kapr na suchu...
Rozbalit vlákno
10
23. 10. 2017 16:02
Re: Tak
Ájé, nejchytřejší z blbejch je zase tady. >:-[]
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2017 17:34
Re: Tak
My víme, že jsi tu, nemusíš nám to pořád připomínat. ;-)
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:22
Re: Tak
Kapr na suchu? Tesla S 60 stoji 2,5x viac ako eGolf ale mal len 1,5x vacsi dojazd, takze eGolf predstavuje lepsi pomer cena/vykon. Zisti si najprv fakty.. silne reci dokaze mat kazdy..
23. 10. 2017 18:36
Re: Tak
Zase Tesla S umí zrychlit 3x rychleji na 100km/h než eGolf. Jak tady spočítáte poměr cena/výkon?
Řekl bych, že srovnáváte jablka s hruškami. Dojezd přece není jediné kritérium.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:51
Re: Tak
Aby sme ostali fakticki, Tesla Model S 60 ma zrychlenie z 0-100 km/h za 5,8sek.. co nie je 3x rychlejsie, ale ano, akceleruje rychlejsie. To vsak nie je velmi podstatny udaj ked auta s takymto dojazdom budu jazdit po meste s obmedzenim 50km/h a teda ide skor o frajerinu ako realne zaujimavy udaj pre bezneho EV kupujuceho.
Zrovnavam Tesla EV k VW EV.. ich technologie ktore su porovnatelne.. je to chyba Tesly a zaroven VW ze nemaju porovnatelne EV z jednej triedy. Chcel som poukazat na to ze EV od VW nie je ziadny prepadak alebo nepodarok, pomer cena/vykon ma lepsi.
23. 10. 2017 19:07
Re: Tak
Tak sám jezdím s BMW i3 a věřte mi, plnou akceleraci používám ve městě mnohokrát častěji než se spalovákem. Jak si zvyknete na bleskurychlou reakci (resp. min. prodlevu mezi pedálem a zrychlením), tak děláte věci, které s normálním autem ne. :-)
Jinak souhlasím s vámi. VW eGolf je velmi použitelné a konkurenceschopné EV. Mluvím z osobní zkušenosti.
Ale i ta Tesla S, ač je nekolikanásobně dražší než eGolf, dokáže nabídnout věci, kvůli kterým si to lidí koupí. Soused ob ulici ji má třeba proto, že se mu líbí zrychlení 2,7 s a je to 4x4, což jiné běžné EV nemají/nezvládnou.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 19:55
Re: Tak
Nuz el. akceleracia je navykova :-) ale aspon na SR nema vyznam pretoze po rychlej akceleracii treba na dalsom semafore kvoli zelenej vlne brzdit a to zbytocne rychlo vybija baterie. Nezvyknete jazdit pre porovnanie s kludnou a rychlou akceleraciou? Alebo dojazd staci aj na rychlu jazdu a teda to neriesite?
No ak ma niekto 130tis eur a chce najrychlejsie auto z 0-100 tak nema inu moznost ako kupit si Teslu S 100D :-) Tam nie je o com. Ostatne EV to nemaju pretoze na rozdiel od stratoveho startupu Tesla su to automobilky ktore musia generovat zisk a preto sa zameriavaju na efektivnejsie jednomotorove EV. Neskor sa 4x4 bude v EV stale rozsirovat pretoze je to elegantnejsie riesenie ako hriadel a diferencialy a el. motor so skoro max. krutiacim momentom od nulovych otacok je do terenu vhodnejsi ako ICE.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2017 09:47
Re: Tak
Eh... Tesla S, pětimetrový sedan s luxusní výbavou a proti tomu auto nižší střední, s výbavou někde na úrovni středu nabídky? Jako fakt, nebo si děláš srandu?
Ve faktech, zjevně, plaveš především ty sám.
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 10:53
Re: Tak
Ty vies vobec co znamena pomer cena/vykon? Kazdy udaj v mojom tvrdeni je fakt, tvoj prispevok je odveci nepochopenie pisaneho textu. Ak do porovnania zahrnujes cenu, nikto nemoze povedat ze eGolf je nepodarok a to nehovorim o tom ze ten luxusny 5 metrovy sedan ma horsie dielenske spracovanie a materialy v interieri ako VW Polo, to ti potvrdi kazdy consumer report a hlavne osobna skusenost ak by si vobec niekedy realne sedel v Tesle S.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2017 12:37
Re: Tak
Panejo... tolik hlouposti v jednom příspěvku, to se hned tak nevidí.
Ale když už tedy bereš porovnání cena/výkon, pak se VW může jít zcela zakopat, protože jejich výkony stojí za starou belu. Nebo chceš porovnávat 100 kW Golfu vůči 310 kW Tesly? V tu chvíli je ovšem golf těžce předražený.
To je trapné, když tě utáhnu na vlastní formulaci, že?
Avatar - flyboyeda
23. 10. 2017 15:39
Připomíná to oznámení Alfy Romeo
Skutek utek a kvalita stejná >:D
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2017 15:49
POKUS O NORMÁLNÍ PŘÍSPĚVEK
V podstatě jje jasné, že bude ohodnosen mnoha palci doů a jako novinku se od Skyactiva dozvím, že jsem si je dal sám. Ale zkusím to.

1) Připadá mi tupá reakce, kde všichni na to, když někdo napíše o tom, že elektrárny, lodě a talk dělají víc emisí než autazareaguje tím, že za nimi nejezdí popř. že předmětné objekty se nepohybují v jeho městě.
Globální oteplování, kvůli kterému se sešly všechny národy světa v Paříži je jistě způsobeno součtem emisí skleníkových plynů a je jedno, jestli je loď vypouští na širém moři, nebo před vámi v autě, což jste asi jediné schopní vnímat.

2) Když napíšu o starým křápu, ze kterýho se čoudí, že není vidět, že by se to mělo zatrhnout. je to taky špatně.

3)když napíše Dusil o tankerech, je king. Když já to jen v ironii podám dál,je to špatně.

4) a nakonec si sám nakládám palce dolů....

prostě jsem tohle chtěl napsat. kdo chce, zam,yslí se. Ale o tom pochybuju. Kdo ne, dá anonymní ubohý palec dolů (teda vlastně si je dávám sám, ale co). A nebo napíše příspěvek, jak tankery nejezděj po silnici - což všechny podobně intelektuálně vybavené jedince fantasticky pobaví. Teď mi jenom ještě vysvětlete, jak si dát palec sám sobě a ještě dolů) a budu klidně spát

>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fOE
23. 10. 2017 16:13
Re: POKUS O NORMÁLNÍ PŘÍSPĚVEK
Napsals to na sve pomery rozumne, tak se pokusim ti stejne rozumne odpovedet:
1) Tupa reakce to neni, zvlast ve vlakne kde nekdo poukazuje na levarnu VW. Tam totiz vubec neslo o sklenikove CO2 (a tim jsme zfoukli i za 3) ), ale o rakovinotvorne CO. To je to co ouradum v USA vadilo a to je to co vadi i spouste lidi, kdyz ti do ksichtu fouka nekdo kdo jede pred tebou. Naopak je uplne jedno ze neco takove vypousti tanker nekde na mori, jedno to prestava byt az ten tanker prijede zakotvit do Hamburgu a ti tam pak maj doporuceni v takovych pripadech nevetrat. Pak ano, pak tanker horsi volcvagnu.
2) Nerozumim komu by tahle myslenka mohla byt proti srsti, nikde v tehle diskusi ji nenachazim. Pokud jsi to napsal nekde jinde tak bych spis tipnul ze lidem vadilo to jak jsi to napsal nez to co.
3) zfouknute v jednicce
4) To ze bys to delal treba me nenapadlo. To mnozstvi a jednoznacnost palcovani prikladam, tak jako mnohokrat, nejakemu robotu. S takovouhle jistotou sbirat zaporne palce, to umi jen flajbojeda. >:D

Ve svete ACZ diskusi, kde se najdou lidi co maj X profilu a vzajemne si notuji, treba o tom jak je Mustang nejvic nejskvelejsi atd., v takovem svete se nediv jiste paranoii... tobe treba takove chovani prijde naprosto nepochopitelne, me taky, ale najdou se tu taci, kteri se podobnyma kratochvilema bavi. Neptej se me proc, nevim.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2017 20:59
Re: POKUS O NORMÁLNÍ PŘÍSPĚVEK
:yes:
23. 10. 2017 16:13
aha jasne :D
ale jo Tesla slibuje a jeji PR je v tomto kvalitni, kolik ze VW prodava z tech 11 milionu aut s cenovkou nad 100 tisic dolaru ?

matne si vzpominam jak v roce 2008 Nemecka vlada slavnostne predava "sek" na 2 miliardy eur trem zastupcum Nemeckych automobilek koncern VW, BMW a Mercedes a oni slibuji ze je vyuziji k tomu aby Nemecko bylo leader ohledne elektromobilu do roku 2013 .................. >:D safra je konec roku 2017 a Nemecko je spise leader v podvadeni v emisich >:D kam teda ty 2 miliardy zasantrocili v tech automobilkach? asi do platu vrcholneho managementu

VW v soucasne chvili taky jen slibuje, a to zda neco opravdu dodrzi se dozvime az kdys nastane ona doba kdy mel bejt slib realitou ;-)

to ze Musk slibuje blbosti vi vetsina lidi, ale taky ma holt v prodeji 2 modely co jaksi bohatsi klientelu celkem lakaj a rocne jich tak ziska 80-100 tisic a ma vlastni sit nabijecich stojanu kterou nema zadna jina automobilka, ma tovarnu na baterky ktera ac neni dostavena tak produkuje dostatek baterek aby to dalo na 100 tisic aut rocne a jeste na zalozni uloziste pro domacnosti a energetiku, a taky ma nekolik tovaren na vyrobu fotovoltaiky :-) a nejvtipnejsi je, ze to ma on ne jen jako sef, ale i jako vlastnik, kdesto sev VW je jen dosazeny CEO ktery by sam osobe asi zadnou vetsi firmu nemel a neumel v ni spraven hospodarit, takze je to cele vlasten uplne fuk :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
23. 10. 2017 17:12
Re: aha jasne :D
Zeby tie prachy utopili cez kartelovu dohodu za ktoru teraz znasaju tresty?
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 23:38
Re: aha jasne :D
A kolko aut s cenovkou 3 mil. dolarov predala Tela? Narazam na Chiron ;)
24. 10. 2017 10:04
Re: aha jasne :D
chironu se vyrobi a proda 500 kusu, jen pro predstavu, VW (11+1 znacek/automobilek) Tesla (1 znacka/automobilka) ;-)

pokud mas tak dlouhe vedeni a nepomohlo ze cela Evropa nadskocila abys to pochopil, tak Tesla je neskurtecne sere, protoze jim sebrala cca 30-35 tisic prodeju rocne v segmentech takto drahych aut ;-) a uplne stejne to sere BMW a Mercedes, proc myslis ze pristi Phaeton bude elektromobil? no protoze VW doufa ze to bude zabijak Tesly, stejne jako elektricke Porsche mirici proti modelu 3, ac asi bude stat jak Sko
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 10:44
Re: aha jasne :D
Urazky si nechaj pre chlapov v krcme ak ta tam este niekto vydrzi pocuvat.
Ty si sa pytal kolko z tych 11 milionov preda VW s cenovkou nad 100tis, odpoved je ovela viacej ako Tesla! NaopakVW predava aj nasobne drahsie auta ako Tesla, preto Chiron.
Tak si nastuduj fakty, tu nie si v krcme kde mozes oblbovat..
VW su smiesne predaje Tesly ukradnute a to uplne vsetkym automobilkam, keby to robili kvoli konkurencii tak urcite nie kvoli Tesle ale kvoli Leafu s 300 000 predajmi, v triede ktora generuje najvacsie zisky, nie drahsie vyssie triedy, ale nerobia to kvoli konkurencii, ale kvoli emisnym kvotam ktore musia znizit takymito zero-emission autami a zaroven kvoli image na ktorom maju co vylepsovat, ale hlaaaavne to ozajstne automobilky robia preto ze postupne dozrieva cas kedy masove EV budu ziskove a take EV Tesla zatial nepostavila a ma sa co ucit od Nissan-Renaultu, Chevroletu sa podarilo is na nulu s Boltom, takze ak niekoho budu automobilky nasledovat a snazit sa ich dobehnut, tak Nissan-Renault alianciu..
23. 10. 2017 16:20
VW
Co se elektromobilů týče, vidím mistra velkých oznámení spíš ve VW, samé koncepty a vize, kolik čeho budou v roce 2025 či kdy prodávat, ale skutečně konkurenceschopné elektromobily vyrábí zatím pouze Tesla.
Ale nedivím se jeho prohlášení, VW se o Teslu otírá každou chvíli, vždyť sami přiznali, že je to jejich hlavní sok. >:D
Pokud se Tesle chtějí vyrovnat nebo ji snad předčit, ocenil bych spíše, kdyby to dělali činy, nikoliv slovy.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2017 16:28
Re: VW
Pro vw není problém udělat elektroauto, problém je, že bez dotací to nikdo normální nechce.
23. 10. 2017 17:12
Re: VW
A já se jim ani nedivím, většina elektroaut je dnes spíše k smíchu. :-) Vezmou kostru spalováku, pod kapotu nacpou baterky a je to.
Nevím, či jde posuzovat normálnost člověka podle toho, jaký pohon v autě si zvolí, ale já bych rozhodně šel do elektromobilu. Jen v současnosti kromě Tesly moc jiné vhodné auta nevidím.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:32
Re: VW
Ako by si zkonstruoval EV ty? To ze ine vhodne auta ty nevidis svedci o neinformovanosti, nie o relite. Leaf 2018 bude stat 30 tis e alebo si mozes vybrat o polovicu drahsi Bolt 60kWh s o polovicu vyssou cenou ktory ma lepsi dojazd ako Tesla 75D za dvojnasobnu cenu.
23. 10. 2017 19:13
Re: VW
O konštrukcii toho teda vieš veľa, klobúk dolu...
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 19:43
Re: VW
Toto je tvoja odpoved na otazku ako byt si zkonstruoval EV ty? >:D Ty kritizujes postup automobiliek ktore na rozdiel od Tesly zacali hned so ziskovymi masovymi EV modelmi. Tak sa ukaz a povedz nam ako prevratne by si zkonstruoval EV ty!
23. 10. 2017 21:22
Re: VW
Kde kritizujem postup automobiliek? :-O Nevymýšľaj si, truľko. Do školy si naučený? Aby si zajtra neschytal zlú známku...
23. 10. 2017 21:41
Re: VW
Reaguješ na naprosto někoho jiného, ale nevadí.
Opravdu ti přijde smysluplné, aby automobilky dali do prodeje elektromobil za mega s dojezdem 200 km, které má přitom místo předního kufru blok baterií, když snad každý pochopil, že mnohem výhodnější je umístit baterie do podlahy? Nebo, aby elektromobil měl středový tunel, když tam není převodovka?
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 21:48
Re: VW
Oh sorry, mas pravdu. Ktore EV ma baterie pod prednou kapatou? Neviem o ziadnom takom.
23. 10. 2017 22:07
Re: VW
Hovorí asi o trochu starších ziskových elektromobiloch, ktoré vznikali prestavbou z áut so spaľovacím motorom. Tam iná šanca nebola. Doba pokročila a dopredu dnes baterky už asi naozaj nikto nepchá, aj keď ktovie, či je to tiež ten správny recept - väčšina áut má usporiadanie typu "všetko vpredu" a nedotáčavú charakteristiku, posunom ťažiska dozadu sa všetko mení a autá na elektrinu sa na ceste správajú inak.
Každopádne je rozhodne lepšia cesta auto od začiatku stavať ako elektromobil, ako robiť prestavbu z klasického auta a pre zástavbu elektropohonu ho len prispôsobovať. Príklad Tesly, Leafu, aj toho Boltu. Nie už prípad elektrického Golfa, aj keď to nie je zlý voz.
Ale ešte je asi priskoro, elektromobily sa ešte nevyrábajú v takých množstvách, aby sa origo konštrukcia vždy vyplatila. Dnes, keď zisk je to jediné, čo automobilky zaujíma, je ťažké presadiť niečo nové, nevyskúšané a neisté.
23. 10. 2017 22:25
Re: VW
Když jsem se díval na fotky Chevy Bolt, měl tam jen baterie, kufr žádný,e-golf ani leaf tuším taky žádný nemají, jen BMW i3. Samozřejmě se mohu mýlit, třeba ty nejnovější modelové řady to mají jinak.
Avatar - white label
23. 10. 2017 22:36
Re: VW
e-Golf, že nemá kufr?
[odkaz]
24. 10. 2017 12:40
Re: VW
Díky za foto, ale nyní prosím o fotku frunk, předního kufru pod kapotou. Ten jsem měl na mysli, nikoliv trunk. :-)
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 13:24
Re: VW
Myslis ten frunk ktory vacsina majitelov Tesly nepouziva (tesla forum) v ktorom vacsinou zabudaju veci a potom ich hladaju :-) a ktory sa da otvorit potiahnutim za dve lanka pod prednou maskou? Diiiky ale ozajstne automobilky musia viacej mysliet na jednoduchsi servis v podobe pristupnejsich komponentov bez potreby rozobrat cele auto ak sa chces dostat k riadiacej jednotke..
25. 10. 2017 08:54
Re: VW
No moment, před chvílí jsi mi tvrdil, že žádné EV nemá baterie pod přední kapotou a teď jsi přiznal opak,tak jak to tedy je? :-)
Baterie v podlaze vozu mají spoustu výhod, třeba nižší těžiště vozu. :-) Mít kufr navíc se vždy hodí, jen prostě automobilky udělali to, že vzali kostru spalováku, pod přední kapotu narvali baterie a to bylo vše, nechali i středový tunel. Což je přesně to, co jsem psal hned ze začátku. :-)
Avatar - .StenLi.
25. 10. 2017 11:08
Re: VW
Necitas pozorne. Kde vidis ze by som napisal ze nejake EV ma baterie pod prednou kapotou? Pisem o riadiacej jednotke a ostatnych komponentoch ktore su lake a je rozumnejsie mat ich radsej pristupnejsie ako skryvat ich kedze nemaju prakticky vplyv na tazisko a to kvoli prednemu kufru ktory je casto nevyuzity.
Ano, uz na zaciatky si sa mylil :-) v tom ze "automobilky udělali to, že vzali kostru spalováku, pod přední kapotu narvali baterie a to bylo vše". Neviem z kade beries takyto omyl. Top 10 automobiliek v EV predajoch vyraba EV ktore su od zaciatku navrhovane ako cisto EV, resp. ako napr. Ioniq, EV verzia je bez kompromisov a existuje aj hybridna verzia. Kazde EV ma baterie v podlahe, Tesly, Bolt, Leaf, i3.. s tym rozdielom ze napr. BMW aTesla robia ploche balenia a nevyuzivaju priestor pod prednymi a zadnymi sedadlami, Bolt ma plochu bateriu so zvysenim iba pod zadnymi sedadlami a Leaf ma vyuzity preistor aj pod prednymi sedadlami, resp. ma plochu bateriu s vybratim pre nohy zadnych pasazierov :-) uhol pohladu. Takze ziadne karoserie ICE aut do ktorych namiesto motora a prevodovky napchaju baterie. Stredovy tunel bud vobec nemaju, alebo ho maju kvoli pevnosti karoserie, alebo v nom tahaju kabelaz. Tieto EV nemaju ICE ekvivalent tak nemaju byt preco limitovane nejakymi zdedenymi obmedzeniami.
25. 10. 2017 08:56
Re: VW
Mimochodem, jednodušší servis? Když Tesla rozjížděla projekt výměny baterií, vyměnit ji zabralo 90 sekund. Takže co je na tom případně tak těžkého?
Avatar - .StenLi.
25. 10. 2017 11:19
Re: VW
Servis je oprava/vymena napr. riadiacej jednotky, nie celej drahej baterie. Tesla prezentoval battery swap (ako formu nabijania, nie servisu) v juni 2013 a okopirovala ho od Renaltu z roku 2009. V novembri 2016 Tesla ukoncila tento program kvoli nezaujmu, tak isto ako Renault. Ak mas otazky ohladom EV alebo Hybridov, kludne sa pytaj, je to moje hobby ;) Vlastnim iba hybrid, lebo na EV nemam dom ale viem poskytnut aspon teoriu a skusenosti z vozenia sa..
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 22:48
Re: VW
Vsetky EV maju kufor, aj eGolf, aj Leaf aj Bolt.. to nie je vymysel Tesly, pred nou to malo vela EV aut a v serii s tym prisiel najskor Leaf, az potom tesla.
24. 10. 2017 12:42
Re: VW
Opravdu má každý EV přední kufr, tedy frunk? O zadním nemluvím.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 22:27
Re: VW
Dnes v dobe modularnej platformy je najmensi problem pripravit ju na EV. O to nepochopitelnejsia je ignoracia nie EV ale hlavne hybridov zo strany VW. Vcera boli najziskovejsie ICE a diesle (aj kvoli drahemu a vynosnemu servisu) dnes je najlepsi koncept hybrid a v buducnosti to budu EV + mensina hybridov (auta u ktorych bude stale dolezity zvuk spalovacieho motora) a VW nezareagovalo dostatocne ani na hybridy a teraz sa chysta spravit rovnaku chybu u EV. Ked zakazu diesle a VW este nebude mat konkurencie schopne EV tak mu velmi budu chybat hybridy. Mne sa nepaci ako si vacsina neznalych mysli ze vsetky velke automobilky sa zobudili a naskocili na EV vlak az teraz kvoli Tesle. Kazda jedna automobilka mala postavene EV na baterie skor ako Elon zacal uvazovat o EV. Avsak spocitali si to a vyslo im ze to nie je rentabilne - na to nakoniec prisiel aj Elon, ale nevadilo mu to a spoliehal sa na podporu ahla: vyslo mu to, podpora prisla. On je vsak zvyknuty na to ze zarobi peniaze a potom ich vsetky vrazi do ineho projektu. To si automobily nemozu dovolit. Automobilky sa "zobudili" hlavne kvoli uspechu Leafu + tlaku na znizovanie koncernovych emisii a zaroven sa crtaju nove technologie baterii (hlavne solid state) s ktorymi EV moze uplne nahradit drvivu vacsinu ICE aut - presuvadiel z bodu A do bodu B. Ziadne sportove vykony ala Model S, ale nabijanie na "cerpackach" za 10 minut a ziadne dlhe nabijanie cez noc ktore je vo velkom meritku - teda aj na sidliskach absolutne nerealne. A tym ze minuly tyzden kupil Shell spolocnost prevadzkujucu siet nabijacich stanic, sa potvrdzuje aj to ze si to uvedomuju aj ropne spolocnosti a zacinaju s transformaciou.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:28
Re: VW
To skus vysvetlit vsetkym tym ludom co cakaju na Opel Amperu-e a Nissan Leaf 2018 :-)
24. 10. 2017 10:09
Re: VW
kdo je normalni? ty, ja, nekdo jinej? podle ceho urcujes normalnost? podle sebe? aha >:D :yes:
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:27
Re: VW
Pockaj ked sa dozvies o najpredavanejsom EV sveta ktore prislo 2 roky pred Teslou :-) a na rozdiel od Tesly je ziskove. To budes cucet :DDD Konkurovat dotovanym stratovym autom je ako kupovat Skodovky od Skody, dat do kufru 10 tis eur a potom sa chvalit ze sa predavaju lepsie ako tie od samotnej Skodovky :-)
23. 10. 2017 18:30
Re: VW
Jeden z mála v tejto diskusii, čo si zaslúži :yes: . Stretnúť v diskusii niekoho "novšieho" s nadhľadom a rozumným názorom, to sa tu často nestáva.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:34
Re: VW
To myslis vazne o niekom kto tvrdi "skutečně konkurenceschopné elektromobily vyrábí zatím pouze Tesla." ? Poznas ty vobec najpredavanejsie EV? :-)
23. 10. 2017 18:56
Re: VW
Nie, určite nepoznám. ;-) Pouč ma.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 20:11
Re: VW
Chcel som ti napisat "vygoogli si to", ale nie som tu na to aby som si dokazoval ze viem viacej.. najpredavanejsim EV historie je Nissan Leaf. Jeho predaje teraz klesaju lebo sa caka na novu generaciu. Tento mesiac sa zacal jej predaj v Japonsku a od 1.1. 2018 sa zacne v Europe a US. Kedze priemerny vodic najazdi na EV denne 120 mil, 150milovy dojazd Leafu mu predpoveda este vacsi uspech ako prvej generacie, pretoze sa zvysil dojazd a cena ostala rovnaka. Zalezi to vsak od poctov Boltu/Ampera-e ktore bude Chevrolet schopny dodat, pretoze na nom nezaraba a zacal ho predavat iba kvoli tomu aby znizil celokoncernove emisne limity ktore platia pre vsetky automobilky. Ak sa aj Elonovi podari s Modelom 3 dobehnut sluby (plan 1500 kusov, relita 220) tak cenovo bude konkurovat Boltu a nie Leafu kedze priemerna cena predanych kusov je 42-45tis USD a nie lakavych 35, ale v tejto cenovej hladine ma Bolt vacsi dojazd a praktickejsiu karoseriu. Ale Model 3 je coolovejsi.. uvidime.
23. 10. 2017 21:45
Re: VW
Konkurenceschopné a nejprodávanější není totéž. Nejprodávanější (možná je nějaká Čína napřed, to nemám tolik přehled) je Nissan Leaf, ovšem nemyslím si, že by cenou mohl konkurovat běžným vozům. Tesly to dokáží. I Model 3 už bude relativně stejně drahý jako srovnatelná spalovací konkurence.
Bral bych i Chevy Bolt, jenže ten jestli se bude prodávat po statisících, bude to trvat snad ještě déle než u Tesly Model 3.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 22:02
Re: VW
Najpredavanejsim EV je Leaf, nepredbehla ho ani ziadna Cina. A vnimas to presne naopak :-) Skus sa na to pozriet z tohto pohladu: Leaf je najpredavanejsi prave kvoli konkurencieschopnosti, nie preto ze vyzera krasne alebo z 0-100 predbehne vsetko ostatne, nie. Je to to najkonkurencieschopnejsie EV. Praveze Tesla Model S nie je schopne konkurovat beznym ICE premiovym sportovym sedanom cenou ani dojazdom - slabe miesta EV a preto Tesla uplne otocila strategiu a prisla prave so seriovou vyrobou auta ktore este viac zhorsi tieto parametre - je vyrazne drahsie ako ostatne EV a nezameriava sa na efektivitu/dojazd (60kWh Bolt prejde pri ustalenej rychlosti kde vaha auta nehra rolu dokonca s horsou aerodynamikou o 15 mil dalej ako 75kWh Tesla S) ale prave na vykon a praveze nie je schopne konkurovat ziadnemu autu, ale vytovrilo uplne novu triedu v ktorej nema ziadnu konkurenciu.
23. 10. 2017 22:16
Re: VW
To se pak ale každý bavíme o něcem jiném, já myslím konkurenceschopnost u aut obecně, nikoliv jen v rámci EV. Srovnávat Chevy Bolt s Modelem S je zcela mimo mísu. Dojezdem není dnes schopno spalovákům konkurovat žádné EV. Dojezd není jediné kritérium, z celkového hlediska jsou oproti srovnatelné konkurenci Model S a X důstojnými soupeři spalovákům, což se o Leafu říci nedá.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 22:43
Re: VW
Bavime sa o tom istom :-) Vacsina americanov (najvacsi EV trh) najazdi denne priemerne 120 mil.. ak berieme konkurenciu medzi vsetkymi autami, nie len EV, tak tam ma najvacsiu sancu Leaf s dojazdom 150mil. A dokonca v ramci cisto EV mu nema sancu konkurovat nie len Tesla S s absolutne nepouzitelnou dynamikou, zle zaparkovatelnymi rozmermi, alebo zbytocne velkym dojazdom na kazdodenne jazdenie po meste, ale ani Model 3 - je prilis drahy a neprakticky. Drviva vacsina ludi nejazdi s autami drag race ako Tesly S na youtube, jazdia s nimi po meste a stoja v zapchach.. a teda najziadanejsi typ auta je prave kompact s nulovymi emisiami za co najnizsiu cenu a to si ho nekupia, ale vacsinou prenajimaju. Ked som robil taxikara v Chicagu tak som najazdil priemerne 400 mil denne a to som lietal hore dole tak ako nejazdi ziadny bezny american. V US meste teda staci maly dojazd. Ak sa vsak ide na medzimesto road trip, tak ani bohati americania s viacerymi autami nezvolia Teslu ;) Na to je Prius (ktory vlastnim) a dufam ze sa podari v californii vymenit vsetky mestske Priusy za EV a verim ze to budu prave spolahlive Leafy a nie tesly so zlym dielenskym spracovanim, vybijanim pri dlhom nejazdeni a dalsimi neduhmi ktorymi robia zle meno EV - zaroven neznehodnocujem to ako Tesla auta spravili z EV aut cool auta, nie len pre treehugerov..
Avatar - wakantanka
24. 10. 2017 10:50
Re: VW
Ak si bol, stále si v USA tak ti hádam nemusím pripomínať, že väčšina američanov proste road tripy nejazdí, oni lietajú a na mieste si buď prenajmú auto, alebo vezmú taxík. :-)
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 11:02
Re: VW
Ak je cesta ciel :-) a chces si ju uzit, nie len dostat sa z bodu A do bodu B co nanrychlejsie, vtedy robis road trip a teda letiet niekam nie je jeho alternativou, jedine ze nemas na letenku :-) Road tripy samozrejme nie su take caste ako ucelne presuvanie sa, ja len pisem ze ak uz niekto ide na road trip, ci uz na svojom alebo pozicanom aute, zvoli si benzinak alebo hybrid. Mat 5 metrovy sedan alebo SUV na jazdenie po meste je neprakticke pozovanie, ktore si mozu dovolit len ludia pre ktorych peniaze nie su problem a teda mensina par % z populacie.. ked sa bavime o nas.. zvysku sveta :-) pre nas je tu leaf a prius. Cela tato diskusia mi pride ako vykrikovanie ze Lambo je ovela lepsie ako Skodovka ale pritom vsetci co sa tu rozplyvaju maju v garazi skodovku.
Avatar - wakantanka
24. 10. 2017 11:20
Re: VW
o.k. inak som to pochopil to predtým :-)
24. 10. 2017 12:44
Re: VW
Jenže právě ty tu srovnáváš Lamgo a Škodovky. Leaf a Model S jsou naprosto jiné kategorie, mají zcela odlišné parametry téměř ve všem, proto je nelze porovnávat ani jakkoliv srovnávat s výjimkou toho, že jsou obě EV. To, že je Leaf vhodnější do města než Model S, nemá nic společného s konkurenceschopností ve své dané třídě vozů.
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 13:32
Re: VW
Musis si uvedomit ze EV sa v drvivej vacsine pouzivaju v meste prave kvoli ich malemu dojazdu a dlhemu nabijaniu a teda ak porovnavas EV, porovnavas ich tam kde sa pouzivaju, teda v meste. A tam je zrychlenie absolutne nepodstatne a velke rozmery a vaha nad 2 tony su vsetko parametre ktore z neho robia nekonkurencie schopne k ostatnym EV a to sme este vobec nezaratali cenu ktora je pre vacsinu ludi tym najpodstatnejsim parametrom. Suhlasim ze Tesla ma uplne ine parametre ale prave kvoli ich nevhodnej kombinacii je to exoticke auto, nie konkurencieschopne. Ma maly dojazd na medzimesto a zbytocne velky dojazd, vahu, rozmery a cenu na mesto.
Avatar - wakantanka
24. 10. 2017 14:40
Re: VW
Ale no, Tesla model S cieli predovšetkým na solventnejšiu strednú triedu (ak sa bavíme o USA) žijúcu v dome niekde na predmestí. Tejto cieľovej skupine model S či model X dávajú zmysel. Na dochádzanie do práce a rozvoz detí po krúžkoch ... inak by títo ľudia jazdili porovnateľne drahými limuzínami či SUV. Takto sa vedia pochváliť pred okolím, ako sú enviromental friendly s určitou aurou výnimočnosti. Takýto ľudia si žiadny Leaf či Bolt nekúpia už z princípu. :-)
Avatar - .StenLi.
24. 10. 2017 16:01
Re: VW
Je velky rozdiel zit v dome na predmesti a zit v dome + mat 100tis na jedno EV, 100 tis na druhe ICE, na dalsie jedno-dve ICE/EV pre deti. Ked som bol v US vzdy som byval v dome u znamych, vzdy inych a aj ked mali dom, nemali na auto ani 30tis. Nie to eset na niekoko aut za 100tis.. Preto aj vacsina Leafov je leasovanych, prave ludmi ktori chcu byt treehugermi ale nemaju na to a tych je ooovela viac ako tych solventnych co maju na Teslu S/X. Urcite by som ich nenazval strednou triedou. Nepaci sa mi ze tesla vzbudzuje falosne nadeje ze doda cca 45tis Modelov 3 za $35k v tomto roku a pritom nema sancu dosiahnut ani zlomok tohto slubu a tym a aj sice nezavaznymi objednavkami na Model 3 kanibalizuje predaje Boltu a Leafu. Tych 400k objednavok bude tesla vybavovat minimalne 2 roky a tento rok sa ma predat vyse miliona EV takze to az taku velku skodu neurobi a vidno to aj na raketovych predajoch Boltu ktory uz v nasledujucich mesiacoch predbehne v US Teslu X a neskor pravdepodobne aj S.
23. 10. 2017 22:09
Re: VW
Aj Tesla S cenovo zvlášť nevybočuje. Len treba porovnávať porovnateľné. Silné autá aj veľké luxuxné SUV sa dnes bežne predávajú v cenách okolo 100 tisíc €.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 23:41
Re: VW
Tak ked budes vidiet vedla seba take auto.. a Model X alebo Model S.. tak si vsimni medzery medzi jednotlivymi dielmi a ich nepravidelnost.. Tesla je predsa len americke auto a to dielenske spracovanie sa nie a nie naucit. Tak isto to aj aj s interierom. Proste vidno ze platis za baterie a ine tech veci.. nie za luxus ako vo vacsine ostatnych aut za 100tis +.
24. 10. 2017 20:23
Re: VW
Kto chce psa biť, palicu si nájde.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2017 21:05
Re: VW
Co je na tom názoru rozumnýho? Elektromobily "nikdo" nechce. Proto na ně výrobci kálí.
Bez dotací si je "nikdo" nekupuje a jejich prodeje nijak nestoupají.
23. 10. 2017 21:29
Re: VW
Sám si sa toho dotkol. Zamysli sa, prečo teda VW na to zrazu tak šlape (alebo aspoň o tom hovorí), keď ich nikto nechce? Prečo sa zrazu práve voči Tesle vymedzuje, keď to doteraz nebol preňho žiadny oponent? Možno na to konečne prišli a vidia si ďalej ako na špičku nosa, na rozdiel od veľkej väčšiny tunajších. ;-) Biznis nie je len dnes a zajtra. Začali rečami, ak budú pokračovať reálnymi elektroautami, nebude čo vytýkať.

"Proto na ně výrobci kálí." - áno, väčšina. Pretože dnes je jediná méta zisk, a najlepšie okamžitý. Investície do budúcnosti, ktorých súčasným priekopníkom je práve Musk, to sa dnes nenosí, to sa počíta ako strata, ukazuje sa prstom, vyčíta sa a vysmieva. Čo nie je okamžite ziskové, na to "výrobci kálí". Krátkozrakosť, ktorá sa môže škaredo vypomstiť.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2017 21:41
Re: VW
Když se vrátím k původnímu - VW má možná plnou hubu řečí, ale realita je, že vyrábí a prodává miliony aut. To, že má nějaké koncepty- já osobně nereálné koncepty přímo nesnáším, ale dělají to všichni. A oni z těch všech možných konceptů vykřesali docela silný portfolio modelů.
Nemám rád firmu VW, fandím "vizionáři Muskovi, ale realita je opačná - Musk má plnou pusu toho co vyrobí a prodá a moc mu to zatím nefunguje.
23. 10. 2017 22:20
Re: VW
V tomto by som Ti trochu oponoval.

Elektrická realita VW je pomerne slabá, reči má silnejšie. Nepleť sem klasické portfólio, keď sa bavíme o elektromobiloch. Kým bude celé portfólie tradičného výrobcu elektrické, my tu už nebudeme. ;-)

Koncepty, aj tie na prvý pohľad nereálne, sú pre automobilku veľmi dôležité. nemajú Nostradama aby im predpovedal budúcnosť, prostredníctvom týchto konceptov hľadajú cesty a skúšajú reakcie verejnosti - odhadujú, čo sa bude páčiť a čo asi bude žiadané. Čím futuristickejšia štúdia, tým vzdialenejší pohľad do budúcnosti sleduje.

Musk je vizionár, rojko, človek plný elánu a plánov. Aké sú tie plány, môžeme len hádať, dovolím si odhadnúť, že jeho cieľom nie je vyrábať elektrické autá. Je to len cesta ako dosiahnuť viac. Možno mu vôbec nejde o to, aby mal z toho nejaký zisk, možno je to dnes už vzácny jedinec, túžiaci nezištne posunúť ľudstvo ďalej. Vôbec by som mu nevyčítal, že minie na ďalší vývoj a nové nápady všetko čo zarobí, jak to tu bežne vidíš. Koniec-koncov, kto ešte za posledných 20 alebo aj 50 rokov dokázal niečo také ako Musk? V akejkoľvek oblasti. Takých ľudí by sme si mali pestovať a vytvárať im podmienky, nie ich kritizovať alebo im podrážať nohy.
Avatar - wakantanka
24. 10. 2017 10:53
Re: VW
Na druhej strane, teraz s novým vedením po dieselgate si musí aj koncern VW vylepšiť renomé v očiach širokej verejnosti, takže prišli s enviromental friendly témou. Nejaký frontálny útok na Teslu by som za tým nevidel. :-)
23. 10. 2017 21:48
Re: VW
Je to částečně začarovaný kruh. Jenže automobilky moc ani elektromobily vyrábět nechtějí, jsou konstrukčně jednodušší a přeci jen tak neobrátí o 180°, stačí se podívat, kolik peněz investují do vývoje spalovacích motorů a převodovek a kolik lidí díky tomu zaměstnávají, vlastně ani není v jejich zájmu nějaký velký přechod na elektromobilitu.
Je pravdou, že ještě před několika lety byly baterie drahé jak čert, to se ovšem už hodně změnilo, takže postavit auto do mega s rozumným dojezdem by nemuselo být tak náročné.
Avatar - _Karel_
23. 10. 2017 21:59
Re: VW
Klidně můžeš mít pravdu, že se jim do EM nechce, klidně z tebou udávaných důvodů, ale nic to nemění na gro věci - Tesla je mistrem velkých oznámení.
Že je to relativně malá a v automobilismu nezkušená firma je věc druhá. VW by to v jejich situaci měl snadnější.
23. 10. 2017 22:22
Re: VW
S tým sa nedá nesúhlasiť. Dôležité je to tvoje "mal by" v závere. Najťažšie je presvedčiť niekoho na zmenu, snáď je aspoň VW na dobrej ceste.
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 16:36
Riskantna VW EV strategia.
Dnes si kazda automobilka vyrabajuca auta s ICE robi velmi nakladny vyvoj motorov. Su to najvacsie vyvojove investicie kazdej automobilky. S EV vsak toto vsetko skonci a jediny nakladny vyvoj bude na poli baterii, kedze s el. motormi uz toho vela nevymyslia.. VW sa vyjadrilo ze neplanuje sutazit na trhu baterii a teda ich planuje kupovat od dodavatelov. Je to velmi riskantne. Nemusia sa bat tychto vyjadreni, ze by im Gigafactory neskor nechcela predat baterie, dnes vyraba smiesne mnozstvo a v buducnosti to nebude oni lepsie, Tesla bude mat velky problem vyrobit dostatok zastaralych baterii pre seba a uz ich budu nicit Toyota/BMW so solid state bateriami. Tesla bude musiet tiez nakupovat a ked sa vsetky fabriky spoja a vyuziju vsetky rocnu tazby lithia z celej zeme tak budu moct vyrobit len 500 000 automobilov - tot plan iba Tesly na rok 2018 :-) Takze ceny baterii pojdu hore a to je to najdolezitejsie automobilove odvetvie dneska aj buducnosti a VW planuje zase zaspat nastup tak isto ako v pripade hybridov. Vsadil na TDI a vyslo ho to poriadne draho, teraz planuje nieco obdobne :-)
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2017 18:31
Re: Riskantna VW EV strategia.
Kokso, ty si múdry jak rádio. Odkiaľ berieš také presné prognózy? >:D
Avatar - .StenLi.
23. 10. 2017 18:36
Re: Riskantna VW EV strategia.
Bez urazania sa mozes spytat na hociktory uvedeny udaj a poskytnem ti odkazy na relevantne informacie.
23. 10. 2017 19:04
Re: Riskantna VW EV strategia.
"S EV vsak toto vsetko skonci a jediny nakladny vyvoj bude na poli baterii, kedze s el. motormi uz toho vela nevymyslia." - jak si na to prišiel?

" Gigafactory...dnes vyraba smiesne mnozstvo a v buducnosti to nebude oni lepsie" - odkiaľ berieš to presvedčenie?

"Tesla bude mat velky problem vyrobit dostatok zastaralych baterii pre seba a uz ich budu nicit Toyota/BMW so solid state bateriami." - tak daj, kde sa dajú nájať také presné a isté prognózy ako táto.

"Tesla bude musiet tiez nakupovat a ked sa vsetky fabriky spoja a vyuziju vsetky rocnu tazby lithia z celej zeme tak budu moct vyrobit len 500 000 automobilov - tot plan iba Tesly na rok 2018" - zas jedna múdrosť... Si presvedčený o tom, že ťažba lítia sa nemôže podľa dopytu zvýšiť? Plus si zabudol brať v úvahu recykláciu. A kde berieš presvedčenie, že lítium je jediný relevantný prvok na výrobu bateriek už navždy?

"Takze ceny baterii pojdu hore a to je to najdolezitejsie automobilove odvetvie dneska" - záver uvarený z vody, nič viac.

"VW planuje zase zaspat nastup tak isto ako v pripade hybridov. Vsadil na TDI a vyslo ho to poriadne draho, teraz planuje nieco obdobne " - kamarát, reálne vieš o tom, čo naozaj VW plánuje, veľký prd, tak ako všetci ostatní.

Nemusíš nič písať, dokazovať, ani dávať odkazy. Píšeš skrátka hlúposti.
Avatar - wakantanka
24. 10. 2017 10:57
Re: Riskantna VW EV strategia.
Máš predstavu koľko VW zarobil tým že stavil na TDI za tie roky? :-) To čo teraz zaplatí na pokutách je v porovnaní s tým koľko vyryžoval dokopy nič. Viac ho stojí goodwill a preto teraz téma EV. :-)
23. 10. 2017 18:54
Je to jednoduche
Dokud nebude mit elektroauto srovnatelny:
- dojezd (se zapnutou klima/topeni)
- dobu doplneni energie
- cenu
s normalnim autem, je to stale mrtva cesta.

Musk je trochu pomateny vizionar, ale nemecka arogance nema obdoby.
Rozbalit vlákno
6
23. 10. 2017 19:12
Re: Je to jednoduche
To príde postupne, ťažko môžeš čakať, že elektromobil skokovo dobehne storočie vývoja áut so spaľovacím motorom a nahradí ich...
Ako druhé auto do rodiny, pokiaľ nežiješ v bytovke alebo paneláku, to začína myť zmysel už dnes, dojazd cez 100 km na mestské vozenie dosť dobre stačí, význam má aj to, že auto produkuje menej hluku a žiadne emisie tam, kde sú citeľné najviac. Ceny tomuto zmyslu ešte nezodpovedajú, aj to chce čas.
Musk mi niekedy pripadá ako veľké dieťa, chce toho veľa a hneď. Génius, ale aj rojko. Napriek tomu mu držím palce - už podnes dokázal viac, ako väčšina jeho kritikov a posmieváčkov.
23. 10. 2017 20:08
Re: Je to jednoduche
Jen technicka: elektroauta se vyvijeji dele, nez auta se spalovacim motorem.
23. 10. 2017 21:37
Re: Je to jednoduche
Proste preto, že existujú dlhšie... Tak si to myslel, áno? Ale to je len jedna strana mince. Lenže je rozdiel, či niečo vyvíjajú stovky výrobcov po dobu povedzme tých 120 rokov, predbiehajú sa, kto bude lepší a snažia sa o čo najlepšie výsledky v tvrdom konkurenčnom prostredí - alebo či vývoj prebieha vlažne, bez veľkých investícií a len lokálne u zopár výrobcov či snaživých producentov kusoviek a malých sérií. Tam je ten rozdiel. Voči vývoju a napredovaniu áut so spaľovacími motormi ten elektrický vývoj viac-menej spal. Investície (a nie len finančné) do vývoja áut so spaľovacími motormi a do vývoja elektromobilov sa nedajú porovnávať - obrazne povedané Sahara voči pár zrnkám piesku v dlani. ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2017 09:52
Re: Je to jednoduche
Elektroauta se vskutku nevyvíjí déle, než auta se spalovacím motorem. Zapomínáš totiž na skutečnost, že na sto let vývoj elektroaut zcela ustal, zatímco spalovací se vyvíjela průběžně.
Doba existence nemá s dobou vývoje nic společného. Reálně se elektroauta vyvíjí posledních deset let, předchozích deset to byly jen takové opatrné pokusy, aby se neřeklo.
23. 10. 2017 22:04
Re: Je to jednoduche
Problém spíše je, že si lidé neuvědomují to, že je elektromobil prostě jiný. Pokud denně nevyjezdím baterii na nulu, absolutně vůbec nevadí pomalejší dobíjení, stačí ho zapojit v garáží do zásuvky či někde na parkovišti před bytovkou (což by nebylo nějak extra nákladné a složité).
Kapacita taky není úplně zapotřebí, pokud člověk jezdí autem spíše vyjímečně, nebo jen krátké trasy, nemá pro něj smysl kupovat těžší auto s většími akumulátory, které díky tomu bude stát víc, protože to pro něj nebude mít využití a bude mít akorát prázdnější kapsu a větší spotřebu.
Co se ceny týče, ta podle mě při solidním dojezdu (300+ km) asi v blízké době nebude srovnatelná s konkurencí, tedy hlavně v nižších třídách typu Škoda Fabia. Vyrobit baterii prostě stojí více než vyrobit nádrž. Na druhou stranu jsou vyšší vstupní náklady vyvážené nižšími náklady na provoz. Chce si to prostě propočítat, komu se to vyplatí a komu ne.

Jinak samozřejmě souhlasím, elektromobil dnes není pro každého, ale postupem času se bude stávat masovějším a masovějším.

Musk sice přestřeluje termíny a má šílené požadavky, ale zatím mu vychází vše, co měl v plánu. Po pravdě ho celkem obdivuju, ten záběr znalostí musí být šílený, ve SpaceX je hlavním konstruktérem a přitom se věnuje a věnoval několika zcela odlišným firmám, kolik majitelů nebo šéfů firem to o sobě může říci?
Avatar - .StenLi.
25. 10. 2017 00:58
Re: Je to jednoduche
Nemozes sa mylit viac. Tou "mrtvou cestou" su ICE automobily a momentalny vyvoj znecistenia ovzdusia a klimatickych zmien a to doslova! nehovoriac o znecisteni planety tazbou, o vojnach kvoli moci na ropnymi zasobami atd.. Dojazd, doba nabijania a cena, to su len nase pohodlne naroky a nase sebecke spravanie typu po nas potopa. Ludia su sebecki, chamtivi pozeri.. a preto im treba zatraktivnit tu spravnu rozumnu cestu. To robi aj Elon a nie je na tom nic pomatene, prave naopak. Dorovnat dojazd a cas nabijania k tankovaniu nebude problem so solid state bateriami uz za par rokov a vyzera to tak ze aj cena bude do par rokov uplne konkurencie schopna. Treba vsak pouzivat mozok a zratat si ze EV aj ked je drahsie, je spolahlivejsie, tichsie, ma lepsie jazdne vykony a jeho prevadzka je vyrazne lacnejsia. Takze aka je primerana cena? Urcite nie rovnaka. Kludne aj o 10tis vyssia.. ale prosti ludia tazko znasaju vyssiu nakupnu cenu s prislubom uspor v buducnosti :-) Snad pride aj u nas do mody prenajimanie aut.. u EV s otaznou zivotnostou (udrzanim kapacity) baterii to je este aktualnejsie..
Avatar - Barry Lyndon
23. 10. 2017 23:57
ten VW komentář jsem nějak nepochopil...
... pokud jsou TESLA takoví loseři a VW takoví borci, tak by jim ti loseři z té pidifirmičky na pár desítek tisíc vozidel ročně neměli snad stát za komentář... Přesto jim za to stáli.... a to pomíjím, že negativně komentovat konkurenci je poněkud trapné (poněku víc než vlastní sebechvála)... a od emisních leváků, kteří se velkou měrou (rozuměj lobbingem) zasadili o zamoření evropských měst dieselovým smradem a jedem, je to trapné dvojnásob... :no:

Tím netvrdím, že nemají pravdu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
3. 11. 2017 17:39
A EV prevrat sa zacina.
Chevrolet Bolt sa v poslednom mesiaci stal najpredavanejsim EV autom v US na domacom trhu Tesly a predbehol tak Model S. Tesla dosiahla rekordnu stratu 671 milionov USD za Q3 co je skoro dvojnasobok oproti Q2. Ak sa vyroba Modelu 3 vyrazne nepozbiera tak Leaf 2018 moze v Januari zasadit Tesle smrtelny uder, a to by bola skoda..
Rozbalit vlákno
0