Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Peugeotu oživil legendu. Co říkáte na moderní interpretaci 205 GTi?

David Bureš
Diskuze (12)
Peugeot 205 GTi patří mezi nejslavnější modely historie této značky. Šéfdesignér Peugeotu se nyní tento hot hatch z osmdesátých let rozhodl oživit.

Osmdesátá léta patřila rychlým hatchbackům a jedním z nejslavnějších z nich byl Peugeot 205 GTi. Přestože francouzská značka dnes opět malý hot hatch nabízí, v podobě modelu 208 GTi, rozhodl se její šéfdesignér Gilles Vidal se svým týmem legendární 205 GTi oživit. Výsledkem je série kreseb, která opravdu stojí za to!

Gilles Vidal a jeho tým v rámci kreativního workshopu navrhl dokonce hned tři různé moderní interpretace 205 GTi, což dokazuje, že slavný osmdesátkový hot hatch V Peugeotu stále milují. Všechny tři si uchovávají hranaté křivky dávného předchůdce, liší se ale zpracováním jednotlivých detailů, a to především v oblasti zádě.

Designér si hrál s různými řešeními, přičemž jako favorita vybral nakonec bílý návrh s velkým logem Peugeotu na zádi a koncovými světly, jejichž grafika tvoří vodorovné proužky. Tato varianta má ostatně i nejblíže originálnímu automobilu. Nevíme, jak vám, nám v redakci se ale návrhy hodně líbí!

Bohužel však tohle bylo jen designérské cvičení. Rozhodně tak nečekejte, že by se moderní interpretace 205 GTi ve výrobě v dohledné době objevila, vždyť na trhu již je Peugeot 208 GTi. I když kdo ví, třeba nákresy vzbudí pozornost, časem bude postaven koncept a 205 GTi se v moderní podobě vrátí. Nám by to tedy nevadilo!

V krátkosti připomeňme, že původní Peugeot 205 GTi (Gran Turismo Internazionale) vstoupil na trh v roce 1984, kdy byl poháněn atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 76 kW. V roce 1987 následovala vylepšená varianta s novou hlavou válců a většími ventily, která znamenala zvýšení výkonu na 86 kW. Už o rok dříve dorazila silnější varianta s devatenáctistovkou pod kapotou, která šestnáctistovku postupně nahradila. Měla 94 kW nebo 88 kW, podle toho, zda měla, či neměla katalyzátor.

Komu pak „gétéíčko“ nestačilo, pro toho tu byl Peugeot 205 Turbo 16, homologační auto závodního speciálu pro Skupinu B. Ďábelský stroj se však pro sériové 205 hodně lišil, neměl motor vpředu, ale uprostřed, který navíc poháněl všechna kola.

David Bureš
Diskuze (12)
21. 7. 2017 10:32
Re: Hnusné od prvej do poslednej línie
lidi jako ty mohou za to, jak to kolem nas vypada...
16. 7. 2017 18:26
205
To bylo na Peugeota ještě spoleh..
Avatar - Auto CZ
11. 7. 2017 09:31
Skopírejcované Kia Rio
>:D alebo nie. Tie zadne rozšírené blatníky sú presne zo schoda RS200 rally. Tak je! >:-[] Skúste sa pozrieť aj na 2011 Skoda Fabia R2 Rally Car, to je hnus.. >:D
Avatar - Stejsn
7. 7. 2017 20:43
co to je
za ubohou karikaturu? 8-s
7. 7. 2017 18:10
Hnusné od prvej do poslednej línie
Ten človek je fakt šéfdizajnér? Ak toto má byť najvyššia úroveň značky, tak sa nedivím, že každý druhý nový model dnes vyzerá ako Quasimodo. Kolesá jak z nákladiaku a okná na dve dlane, to je asi všetko, čo títo dnešní rádobyumelci vedia. Zlepiť to niekoľkými expresívnymi ostrými hranami a hurá, super dizajn je na svete... Jdu blejt, velebnosti...