Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Navrhovaná opatření s cenami energií nejsou ideálním řešením

Diskuze (23)

Vládou navrhovaná opatření pro pomoc s cenami energií pro průmysl určitě nejsou ideálním řešením vzhledem ke značnému zpoždění a omezeními danými Evropskou komisí (EK).

Plánované kompenzace také zdaleka nepokryjí rozdíl v nákladech, kterým musí někteří dodavatelé čelit. Řada dalších podniků na relevantní pomoc pravděpodobně ani nedosáhne. ČTK to řekl člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Dodal, že firma nezná přesné detaily aktuálního vládního návrhu.

"Voláme po rychlých opatřeních, které povedou ke stabilizaci zejména v rámci dodavatelského řetězce, ale také u výrobců automobilů. Nedostupné a drahé energie by měly velký vliv na příjmy státního rozpočtu a v neposlední řadě také na propouštění zaměstnanců v oblasti automotive," řekl Jahn.

Video se připravuje ...

Energetická situace v českém autoprůmyslu je podle Jahna velmi vážná až kritická. "Dopad má zejména na menší až střední firmy s energeticky náročným provozem. Řada podniků stojí doslova před bankrotem. Krach dodavatelů v rámci autoprůmyslu by znamenal zastavení výroby automobilů nejenom v České republice," řekl Jahn.

Velkoodběratelé elektřiny a plynu budou moci podle premiéra Petra Fialy (ODS) od 1. listopadu čerpat podporu kvůli vysokým cenám energií. Na program je připraveno 30 miliard korun, řekl ve středu po jednání vlády. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (za STAN) uvedl, že podpora se bude týkat zhruba 8000 firem. U energeticky náročných firem bude maximální podpora činit 200 milionů korun, ostatní budou moci získat nejvýše 45 milionů korun. Podpora se podle něj bude týkat zejména firem ze zpracovatelského průmyslu, dále těžebního průmyslu, zemědělství i lesnictví. Uvedl také, že stanovení maximálních cen energií pro firmy neumožňuje evropská legislativa.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích. Škoda Auto loni zákazníkům na celém světě dodala 878.200 vozů, což je o 12,6 procenta meziročně méně. Automobilka loni zvýšila nekonsolidovaný čistý zisk o 48 procent na 22,41 miliardy korun. Nekonsolidované tržby se snížily o 0,4 procenta na 422,6 miliardy.

Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
18. 9. 2022 14:11
Re: Škoda Auto - jděte někam....
Platy ve Škoda auto....https://zpravy.aktualne.cz/…d74ac1f6b220ee8/
Avatar - pradeda777
18. 9. 2022 14:08
Re: Škoda Auto - jděte někam....
To asi těžko. Středula by to nedovolil.... :-[]
Avatar - pradeda777
18. 9. 2022 14:02
????????
.....řekl člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Dodal, že firma nezná přesné detaily aktuálního vládního návrhu. Co?????? Hlavně že ví, že vládní opatření nejsou ideální....to mě připomíná historku z vojny, kdy strážný napřed vystřelí a pak zvolá: "kdo tam?"
17. 9. 2022 22:26
Re: Škodovka má "bůčku" dost...
Ne.. na a ne, Škoda nikdy nemyslí na své dodavatele, jde jen o zisk. Takže pokud jim zdráhnou dodavatelé, ubude jim zisk. Ví se,že škodovka je hajzl a vyděrač!
17. 9. 2022 11:30
Re: Škoda Auto - jděte někam....
Tak když pan Jahn si za Škodovku stěžuje, tak nechť se obrátí na pana Tykače a jeho firmu, ten veřejně proklamuje, že zajistí el. energii pro velké firmy bez Lipské burzy. Brečet, že stát by mohl pomoci i Škodovce a tlačit na něj přes propouštění zaměstnanců je nefér. Ale proč mně to vůbec nepřekvapuje, že.......? Navíc s menším počtem vyrobených, ale dražších vozů zisk o cca 50% větší než loni? Dávají obrovské částky do elektromobility a přes dotace na el. energie to chtějí vymoci od našeho státu zpět, který, když na to přistoupí to samozřejmě vezme jedině z našich daní, jak jinak. Holt doporučoval bych změnit časem taky i tu kolektivní smlouvu s odbory, když dnes musí šetřit každý, takže začít od píky a ony ty náklady půjdou dolů.