Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigo včetně elektrické verze definitivně končí. S nástupcem se nepočítá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 4. 9. 2020 • 16:35
37
82
Zobrazit náhledy (37)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

Nejmenší model mladoboleslavské automobilky už dnes neobjednáte, spolehnout se musíte na skladové vozy. Městské Citigoe iV nejspíše skončí zcela bez nástupce.

Model Škoda Citigo je sourozencem Volkswagenu Up! a Seatu Mii. Byť byla jeho budoucnost už před lety nejistá, mladoboleslavská automobilka jej v nabídce podržela a nakonec z něj udělala vůbec první sériový elektromobil v historii společnosti.

U českých zákazníků mělo elektrické Citigoe iV mimořádný úspěch, především díky ceně, která na českém trhu neměla konkurenci. Nový vůz však v České republice již neobjednáte, stejně jako v jiných evropských destinacích. „Prodejci na všech trzích dosáhli svých kvót dříve než bylo v plánu, proto jsme byli donuceni v tuto chvíli uzavřít příjem objednávek. V současnosti je model Citigoe iV vyprodaný“ sdělil redakci Auto.cz Pavel Jína z českého zastoupení značky.

Jína tak potvrdil slova Alaina Faveye, šéfa prodejů a marketingu pro Velkou Británii, jehož vyjádření o konci Citiga přinesl jako první britský Autocar. „Citigo končí, v Evropě je zcela vyprodané,“ potvrdil Favey, jenž byl ale ještě o něco sdílnější: „Citigo nebude nahrazeno přímým nástupcem a ani nemáme v úmyslu do budoucna mít v nabídce vůz takové velikosti.“

video

Přesto malá šance existuje. „Pokud jednoho dne vznikne verze platformy MEB koncernu Volkswagen, která bude určená pro malé vozy, měli bychom na ní i svůj model. O takových plánech ale nevím,“ dodal britský zástupce Škody.

Je jasné, že Škoda se teď chce soustředit na větší elektromobily postavené na zbrusu nové platformě MEB. Tím prvním se stalo SUV Enyaq, které se představilo před pár dny a základní cenovkou začíná lehce nad milionem korun. Favey nicméně prozradil, že elektrifikace se značce vyplatí jen u modelů do určité velikosti. V těch malých je to podle něj nesmysl.

„Je sporné, zda je dobrý nápad postavit plug-in hybridní Scalu. Je to extrémně drahá technologie, která logicky zvýší cenu elektromobilu. V takovém případě musíte najít zákaznickou základu, která má dostatečnou kupní sílu,“ naznačil, že drahým technologiím v malých autech příliš nevěří.

Na závěr ještě uvedl, že aktuálně nemá Škodovka další elektrické plány. S příjezdem Enyaqu začíná trh elektromobilů sledovat o to pozorněji a dodává, že díky flexibilitě platformy MEB může být vývoj budoucích elektromobilů podstatně rychlejší než v případě vozů se spalovacími motory.

Související články

Témata
8. 9. 2020 09:30
Tohle asi nechápu
Představí nové auto o které je velký zájem, rychle se vyprodá a tak jeho výrobu ukončí? Spíš čekám, že časem představí nějakou náhradu za Citigo, když už chce i VW nahradit Up!

Zrovna Citigo bylo od Škodovky celkem dobrý tah, když vidím kolik různých kurýrních firem si ho pořídilo. Tak prostě budou muset přejít na něco jiného. Koukal jsem, že dobře se prodává i Renault Zoe - https://energozrouti.cz/…si-utrhl-renault

Každopádně jsem na další „elektriky“ od Škody i VW zvědavej, zatím mi to nepřijde jako velká hitparáda ale spíš taková z nouze ctnost :D
7. 9. 2020 09:40
ID1
jelikoz se pripravuje na dane platforme ID1, tak samozrejme vznikne i derivat od Skodovky a Seatu, a Alain Favey to samozrejme vi a jen odpovida nejednozcne aby se o tom diskutovalo a tim vzniklo podvedomi o Citigu a o tom ze je vyprodane :-! ten vas preklad jeho vyroku do Cestiny se fakt nepovedl ;-)
Avatar - twistedTSD
6. 9. 2020 18:41
Re: Dopadne to špatně - na EV nemám prachy
"By měla stát podle ceny kWh" a "jako originální díl stojí" jsou dva rozdílné pojmy. Četl jsem, že se Nissan nestyděl říct si i 750 tisíc Kč.
6. 9. 2020 16:15
Re: Moc to nechápu
Neverím, že na Citygo iV môžu pri cene cca 480 tis CZK prerábať až cca 200 tis CZK. Cela sada originál 168 ks článkov LG Chem e-63 stojí cca 10 tis CZK pri maloodbere (k dnešnému dňu , odber nad 200ks, Alibaba). Samozrejme cela bateria je drahšia (ochranný kryt , konštrukcia modulov, BMS. testovanie.....).
Problém môže byť čiastočne aj vo vysokej cene invertora, motoru, nabíjacky , ktoré sú vyrábané v malých počtoch a zrejme sa ešte nesplatili náklady na výrobné linky. Ale dosť vela veci vypadá (motor, prevodovka, výfuk, nádrž). Takže vyrobná cena Cytygo iV cca na 650 tis CZK sa mi zdá privysoká a podľa mňa Škoda silne zahmlieva dôvod zrušenia.
Ja osobne vlastním e-up už cca 5 mesiacov a ja ani manželka si ho nevieme vynachválit ako perfektne mestké auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku