Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
Škoda Citigoe iV
37 Fotogalerie

Škoda Citigo včetně elektrické verze definitivně končí. S nástupcem se nepočítá

Nejmenší model mladoboleslavské automobilky už dnes neobjednáte, spolehnout se musíte na skladové vozy. Městské Citigoe iV nejspíše skončí zcela bez nástupce.

Model Škoda Citigo je sourozencem Volkswagenu Up! a Seatu Mii. Byť byla jeho budoucnost už před lety nejistá, mladoboleslavská automobilka jej v nabídce podržela a nakonec z něj udělala vůbec první sériový elektromobil v historii společnosti.

U českých zákazníků mělo elektrické Citigoe iV mimořádný úspěch, především díky ceně, která na českém trhu neměla konkurenci. Nový vůz však v České republice již neobjednáte, stejně jako v jiných evropských destinacích. „Prodejci na všech trzích dosáhli svých kvót dříve než bylo v plánu, proto jsme byli donuceni v tuto chvíli uzavřít příjem objednávek. V současnosti je model Citigoe iV vyprodaný“ sdělil redakci Auto.cz Pavel Jína z českého zastoupení značky.

Jína tak potvrdil slova Alaina Faveye, šéfa prodejů a marketingu pro Velkou Británii, jehož vyjádření o konci Citiga přinesl jako první britský Autocar. „Citigo končí, v Evropě je zcela vyprodané,“ potvrdil Favey, jenž byl ale ještě o něco sdílnější: „Citigo nebude nahrazeno přímým nástupcem a ani nemáme v úmyslu do budoucna mít v nabídce vůz takové velikosti.“

Video placeholder
Škoda iV: Upoutávka k testování v Nizozemsku • Škoda Auto

Přesto malá šance existuje. „Pokud jednoho dne vznikne verze platformy MEB koncernu Volkswagen, která bude určená pro malé vozy, měli bychom na ní i svůj model. O takových plánech ale nevím,“ dodal britský zástupce Škody.

Je jasné, že Škoda se teď chce soustředit na větší elektromobily postavené na zbrusu nové platformě MEB. Tím prvním se stalo SUV Enyaq, které se představilo před pár dny a základní cenovkou začíná lehce nad milionem korun. Favey nicméně prozradil, že elektrifikace se značce vyplatí jen u modelů do určité velikosti. V těch malých je to podle něj nesmysl.

„Je sporné, zda je dobrý nápad postavit plug-in hybridní Scalu. Je to extrémně drahá technologie, která logicky zvýší cenu elektromobilu. V takovém případě musíte najít zákaznickou základu, která má dostatečnou kupní sílu,“ naznačil, že drahým technologiím v malých autech příliš nevěří.

Na závěr ještě uvedl, že aktuálně nemá Škodovka další elektrické plány. S příjezdem Enyaqu začíná trh elektromobilů sledovat o to pozorněji a dodává, že díky flexibilitě platformy MEB může být vývoj budoucích elektromobilů podstatně rychlejší než v případě vozů se spalovacími motory.