Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodá trolejbusy do Plzně

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 7. 2016
13
1
Zobrazit náhledy (13)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Společnost Škoda Electric dodá Plzeňským městským dopravním podnikům, a.s. nové nízkopodlažní trolejbusy typu 26 Tr.

Škoda Electric uzavřela s Plzeňskými městskými dopravními podniky, a.s. (PMDP) rámcovou kupní smlouvu na dodávku nových trolejbusů. Podle smlouvy může PMDP získat až 33 nových vozidel.

V první fázi bude dodáno sedm nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba osmdesát milionů korun. Jedná se v krátké době o třetí kontrakt na trolejbusy vybavené trakční baterií pro některé z tuzemských měst.

Nová dodávka trolejbusů navazuje na předchozí kontrakty pro Plzeň. Ve městě totiž jezdí více než 80 vozidel, které byly všechny vyrobeny v plzeňské společnosti.

Radek Kapr, obchodní manažer Škody Electric, k tomu uvedl, že obyvatelům a návštěvníkům západočeské metropole slouží v současnosti jak kloubové vysokokapacitní vozy typů Škoda 25 a 27Tr, tak i standardní dvanáctimetrová vozidla typů Škoda 24 a 26 Tr. Nová vozidla pak mají být prvními vozy, které budou mít v Plzni bateriový pomocný pohon.

Škoda Electric typ 26 Tr je vyráběn ve spolupráci s polskou firmou Polaris a jedná se o dvounápravový nízkopodlažní trolejbus s celkovou délkou 12.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm. Ve standardním provedení disponuje výkonem 160 kW a jeho kapacita může být až 102 cestujících.

Technické provedení dodávaných trolejbusů zahrnuje řadu moderních prvků používaných v současné městské veřejné dopravě, mezi něž patří sofistikovaný informační a odbavovací systém a zejména pomocný bateriový pohon umožňující plnohodnotnou jízdu vozu mimo trakční vedení.

Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí hydraulického naklonění vozidla, tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepší i výkonný systém vytápění a nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.

V poslední době pracovala plzeňská firma i na řadě exportních zakázek. Společnost například dokončila dodávku flotily 120 trolejbusů pro městský dopravní podnik v Bratislavě, významně se podílela na výrobě 49 vozidel do italské Bologně nebo 25 vozech do mexického města Guadalajara. Škoda Electric aktuálně pro export například vyrábí trolejbusy pro hlavní město Lotyšska Rigu či slovenský Prešov.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Polaris, nebo Solaris ?
nebezpecnavosa
| 16. 7. 2016
Nechci radit, ale myslím, že bé je správně.