Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl prodávala společně s felicií. Ceník z roku 2000 ukazuje, že současná generace je vlastně docela levné auto.
Zpět na článek
11. 6. 2017 08:50
11. 6. 2017 09:33
11. 6. 2017 10:16
11. 6. 2017 14:40
11. 6. 2017 19:12
11. 6. 2017 12:55
11. 6. 2017 10:00
12. 6. 2017 08:19
11. 6. 2017 11:17
11. 6. 2017 11:20
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 08:46
Ale jo, Fabka byla fajn.
Ale ty řeči o cenách jsou mimo misu... byla jiná doba.

Otázka je, proč lépe udelanej a vybavenej třeba Renault je levnější, než dnešní Fabka...
Rozbalit vlákno
29
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 09:02
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
ja som zase prekvapeny ako je mozne ze polo je lacnejsie ako fabia ;-) .. fabia vychadzala drahsie ... navyse ta jej kabina sa s polom po stranke materialov neda zrovnavat... tu je vw stale o level vyssie.. takze cenam skody ozaj tazko rozumiet... ale mozno je to tym ze si to moze dovolit kedze je o nich u nas stale velky zaujem ( teda aspon firmy ich stale moc chcu ) ... kazdopadne ludia uz dnes kupuju aj ine vozy a na parkoviskach uz dnes zdaleka tolko fabii nevidis ako kedysi... dokonca by som povedal ze medzi malymi autami uz u nas prevazuju korejci a japonci .. ria i20tky yarisy swifty ... fabii uz moc nevidno... ozaj su uz v mensine voci korejcom ... aspon u nas na sidlisku je ich stale akosi pomenej... a aj moje polo je tu jedine na ulici ... takze s nim kusok svietim aj ked o to mi vobec neslo ... pritom stare pola boli hadam vsade a je ich dodnes hodne ( aj ako classic/variant verzie ) ... nieco sa proste muselo zmenit lebo tych koncernovych vozov uz dnes na parkviskach fakt tolko nemas ako kedysi ked to bola sama fabia polo a octavia I. ... ako fakt uz korejcov a japoncov je viditelne viac pred barakmi ( ak si to vsimas ) a ak si odmyslime teda tie kdejake firemne polepene octavky a fabie kombiky a skutocne zohladnime len auta sukromnikov
11. 6. 2017 09:23
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Neviem čomu sa čuduješ, na našom trhu je výrazne obľúbenejšia fabia, tak prečo by mala byť lacnejšia ako to polo. Fabie je vidno stále, ale úkor nej tu máš väčšie autá, keďže ceny klesli a kúpyschopnosť išla hore
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 09:31
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
;-) :yes:

je to tak.... dnes uz kupis viac ako kedysi ale budme len radi ze technika takto pada na cene ;-)

dnes uz dokonca hadam aj prevazuje nzisia stredna trieda ako male auta... zrazu je to tu samy ceed auris i30tky... pritom kedysi to boli skor fabie punta pola... je vidiet ten posun suhlas.. male auta uz nedominuju
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 09:25
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Však je taky Polo z nejstarších segmentu. Ale u nás bych řekl, že levnější není/nebylo. Pokud jde o interiér, ten jde u Fabie s každou generací kvalitativně dolů.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 09:37
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
to je sice pravda ale fabka ma rovnaky podvozok aj razvor ako to dnesne uz vybehove polo takze neviem preco cenou polo predbieha aj ked je od neho novsia ... interierom je dokonca este pod starsim polom ... ale mozno ma nieco ine ako bonus co jej dviha cenu ( vacsi kufor alebo nejake ine bonusy ... neviem )

ale az ked skonci fabia combi tak az vtedy sa fabia moze tesit na skutocny odliv zakaznikov... lebo podla mna kombik od fabie uspech mal a zaroven sikovne konkuroval cliu ako koncernovy super... ale je dost mozne ze aj buduce clio uz o kombik pride ked vidim kam to vsetko smeruje ( crossy )
11. 6. 2017 12:44
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
"dokonca by som povedal ze medzi malymi autami uz u nas prevazuju korejci a japonci .. ria i20tky yarisy swifty ... fabii uz moc nevidno... ozaj su uz v mensine voci korejcom"

Tak to já asi nerozeznám korejce od škodovky.. Jinak v čem je to Polo kvalitnější v interiéru?

Dražší může být taky Fabia proto, že je novější než Polo

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 3/2017 ks
1. Škoda Fabia 1901
2. Ford Fiesta 748
3. Volkswagen Polo 309
4. Renault Clio 294
5. Hyundai i20 274
6. Seat Ibiza 222
7. Kia Rio 219
8. Dacia Sandero 212
9. Toyota Yaris 161
10. Peugeot 208 135
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 09:32
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Nevím, co je na tom záhadného. Podívej se na české prodeje Fabie a Clia a pak mi řekni, jestli rozdíl 20-30 tisíc u skladovek (nemám teď čas přesně dohledávat) odpovídá či neodpovídá tržní situaci. Kromě toho TSI bude trochu jinde než 0.9 tCe a také je Fabia mladší. A "lépe udělanej" je dost vágní pojem.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 10:13
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Záhadného nic... a ta otázka nesměrovala na Škodu - bodejť by neprodávala dráž, dokud lidi kupujou!

Byla to otázka na ty lidi.. proč jsou ochotní platit víc za horší auto. A i to jen řečnická... asi mi na to nikdo neodpoví.

Pro mě je třeba současná fábie nekoupitelná kvůli motorům... benzíny se smrskly výhradně na litrové tříválce...
11. 6. 2017 15:45
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Třeba proto, že dnes je Fabia naprosto běžné tuctové spotřební malé auto, které je dostupné čím dál většímu okruhu lidí. A ne každý řeší nekonečné dilema ( jako třeba milion příspěvků od místního aktivního diskutéra) co je lepší nebo horší v kvůli 5, 10 nebo kdyby i 20 litrům rozdílu v ceně, což jsou s ohledem na TCO za dobu používání auta skutečně drobné.

Shánět auto této velikosti, klidně jdu pro Fabii jen proto, že na každodenní trase mám dva servisy.
Avatar - holden2
11. 6. 2017 20:03
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
tak to bys mohl obcas dojet i do cile
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 17:20
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Tak schválně, v čem všem je horší než Clio?
11. 6. 2017 17:37
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
A zase ta vwágní zaslepenost. "Kromě toho TSI bude trochu jinde než 0.9 tCe"... No jenže k tomu 0,9 TCe máš na výběr ještě 1,2TCe, což je 4válec, a na rozdíl od TSI bezporuchovej, a dokonce i 1,6TCe, ale chápu, že varianta RS je jinde, než Monte Carlo edišn. >:D , . Takže napsat že TSI je jinde než 0,9TCe, to je kumšt. No jo no, holt u Renaultu máš výběr, u Fabie to tříválcový TSI budeš omlouvat, jak to jen půjde... Ale co taky od tebe čekat, že... ;-)

A ty slevy na skladovky má každej...
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 18:33
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Pověz mi více o tom, jak strašně poruchové je 1.2 TSI v FIII! Jsem jedno ucho.

0.9 tCe a TSI srovnávám proto, že je předpokládám jako nejprodávanější motorizace, zlatý střed nabídky. 1.2 tCe se váže k vyšší výbavě a na skladě ho nenajdeš...Nevím, proč z toho děláš poměřování pindíků, kdo končí výše.

Já vím právě docela dobře, kde se pohybují skladovky Clia a Fabie, a proto je srovnávám.
11. 6. 2017 21:39
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
O TSI bylo napsáno dost. A můžeš se rozepsat, v čem je ta 0,9TCe tak špatná? Pokud vím, Renault jí nabízí max. do Clia, a když se ti nelíbí, tak sáhni po silnějším. Výběr je širokej. V Meganu (ještě) tříválec není, tam je nabídka čtyřválcová. Zatímco do Octavie bude nejprodávanější právě ten tříválec. Mně se líbí, jak se tady rozplýváš, když má koncern na výběr u aut širokou paletu motorizací. Viz např Superb vs Talisman, nebo Octavia vs. Megane. To je keců, jak si můžeš u koncernu vybrat motor, jak je to paráda, kdežto když se to otočí, a škodovka má jen tříválec, tak je najednou ticho po pěšině a vytáhne se nejslabší turbo, který nemá a ani nechce mít ambice nějakýho trhače asfaltu. Od toho tady jsou jiný motory a výbavy.

Ale jo, když je u Fabie k dispozici jen tříválec, pak je stejně určitě lepší, než všechno, co má na výběr konkurence.

A u tebe už se tomu nikdo ani nediví. >:D
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 21:52
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Není o čem, nabídka motorů je u Clia lepší. Přesto nevidím důvod dělat z 1,0TSI u Fabie drámo. Do malýho auta proč ne.
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 23:03
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
O TSI EA211 toho dost napsáno nebylo, klidně vyprávěj.

Já První se ptal, proč je Clio levnější (a proč přesto Fabii v prodejích neválcuje). Já mu z pohledu člověka, který má nabídku v této kategorii docela zmapovanou, odpovídal, proč je Clio ve zcela běžné konfiguraci (0.9 tCe a některá z nižších výbav) levnější než Fabia ve zcela běžné konfiguraci (slabší 1.0/.1.2 TSI Trumf nebo Ambition). Protože - deal with it - proti Fabii TSI 66/70 kW nabízí Clio motor 0.9 tCe, ne 1.2...Naprosto nechápu, proč sem furt taháš nějaké Mégany, Octavie, Clia RS a Talismany, které s tím nemají co dělat. Opakuji, že mě nezajímá, zda má větší "pindík" koncern nebo Renault.

A mimochodem, 1.0 TSI není žádný třídní hendikep, obdobně završuje paletu motorizací v tomto segmentu i velká část konkurentů. A jo, Clio 1.2 tCe má tedy z pohledu vrcholné motorizace navrch.
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 12:04
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Nejsem vyhrazený vůči žádné evropské značce, ale v tomto Ti budu oponovat. Renault není až tak lépe udělaný, jak dnešní Fabka. Sedni do Clia, zatáhni za čalounění dveří, plasty palubovky, kolem info dispeje, bude Ti to krásně vrzat. V čem s Tebou budu souhlasit je cena, to bez debat. Tam je propast, ale zpracování pokulhává, to mi nevymluvíš.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 12:23
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Primárně mluvím o tom, že nabízí atmosferickou 1,2... což je pro tenhle typ auta podle mě optimální motorizace.

A zbavilo se problému se sedačkou... ty dnešní už jsou ok.

Plasty kolem displaye jsem nemačkal... a dveře jsou mizerný na obou.
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 12:42
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
O motoru v Tvém prvním příspěvku nebyla ani zmínka. Ale souhlas, atmo 1.2 na tohle prdítko do města stačí. S tím zpracováním Clia neplácám do vétru, dělal jsem kolegovi z práce dutiny a spodek právě na zmiňovaném Cliu 1.2 r.v. 2016). Plasty v interiéru vržou ne jen na dotek, ale ty kolem displeje i při jízdě po horších cestách. Ale co by člověk za 260.000 Kč od auta očekával, že... Promiň, asi bych si připlatil a vzal tu Fábku, tam to tak fakt nevrže. Za nějaký čas už totiž zřejmě nebude ani ta 1.2 a to TCe není oproti TSI takový šlágr.
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 17:21
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Zdechlá 1.2i v Cliu je pro mě tedy neoptimální.
11. 6. 2017 17:41
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Tak pak máš ještě na výběr to tvoje hrozný 0,9TCe, pak 1,2TCe, nebo RS s 1,6TCe. Co že to máš na výběr u Fábie? Jo tříválec. >:D
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 18:04
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Ideál byl 1.2 TSI. Svižný, úsporný, sehnatelný i hodně pod 300 (ještě pořád), z Fabie dělal jednu z nejzajímavějších voleb segmentu. 1.0 TSI už nevnímám jako pokrok vpřed, ale pořád lákavější než 0.9 tCe...1.2 tCe asi super, ale na skladovku můžeš v podstatě zapomenout a už se trochu prohneš.
11. 6. 2017 19:05
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
U nás nebola skladovka s 1,2 tce problém ;)
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 19:24
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Český renault má momentálně na webu jen hromadu 0.9 a 1.2i. Akorát jsem našel tohle: [odkaz]
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 17:48
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Jako prdítko do města? Úplně v pohodě, věř mi. 75 kobyl je sice old school, ale hýbe s tím. Jestli někdo hledá auto do obchodu, pro odvoz děcek ze školy, stačí. Žádné dělo, ale stačí. Víc mi fakt vadí to mizerné povrzávání :-|
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 18:19
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Do města na rozvoz dětí a po obchodech určitě stačí, sám jezdím s 1.2 atmo. Ale už mám fakt jiné nároky.
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 18:59
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Ano, na nic jiného bych to auto taky nepoužíval. Na koně si člověk zvykne rychle, takže "hlavní auto" doma musí mít víc, než 130 HP.
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 19:22
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
Mně právě jako "hlavní" stále stačí B segment. :-)
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 20:18
Re: Ale jo, Fabka byla fajn.
To mě do nedávna taky :-) Ale jak tu už padlo, nároky se zvyšují (myslím, doufám však, že větší auto, než 430 cm snad už potřebovat nebudeme) >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 08:50
je to tak
ved ja si spominam ako sme rozmyslali aj nad fabiou v r 2001 ale s 1,4 mpi 50kw uz stala cez 300 tisic a to v tom case a moznostiach uz bolo moc.... navyse 1,4 50kw verzia zrala viac ako 1,3 50kw felda... a mala aj mensi kufor... takze otec ako stary skodovak to videl jedine na feldu ( ktora v r 2001 sa stale este vyrabala az do maja/kvetna ).... ja som vtedy velmi chcel punto ( fabiu ani nie ) ... a viem ze sa dalo kupit za nieco cez 300 a malo sikovnu 1,2ku 16v 59kw.. a kufor este vacsi ako felda.... ale tie ceny aut vtedy ozaj neboli az take ruzove ako dnes :'-( ...

kamarat kupil uz v r 2000 1,4 50kw fabiu v nejakej lepsej vybave a stala cez 360 tisic.. nakoniec ju ale stejne po dvoch rokoch predal lebo jazdit za 8 litrov proste nechcel.. takze kupil yarisa s 50kw a ma ho dodnes ... ale inak fabia nebola zle auto.... len mne prislo kusok drahe uz ( uz to proste nebola taka ta klasicka lacna a vyhodna skoda ) ... ono to vlastne bolo prve auto od skody s ktorym skoncili tie zlate ceny skodoviek ...
Rozbalit vlákno
16
11. 6. 2017 09:33
Re: je to tak
Na fabii kombi som v tej dobe jazdil, bolo to firmené auto. V TP mala písanú kombinovanú spotrebu 7,2, čo je v dnešnej dobe až strašidelné číslo, ale bola reálna aj bez nejakého odriekania si. Vtedy nám firma striktne zosobňovala nadspotrebu a za toto auto som nikdy nedoplácal, teda ja ani za iné :-) ....
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 09:50
Re: je to tak
ta spotreba bola skutocne vysoka ... 7,2L je na papieri este o pol litra viac ako mala 1,3 50Kw felda .. a ta uz tiez nebola zrovna usporna to vieme vsetci ... lebo take 1,2 59kw punto jazdilo hadam aj do 6L v pohode... ale vtedy sa az tak spotreba neriesila to viem.. auta tak nejak obecne na vahe este dokonca z generacie na generaciu priberali.. takisto objemy aj vykony sli stale hore ( pojem downsizing este ani nejestvoval ) ... to boli este take tie stare zlate casy ked nikoho netankovali este tieto veci... ale bolo jasne ze donekonecna to ist nemohlo ...
11. 6. 2017 10:16
Re: spotřeba
Skutečně úsporné benzinové motory přinesla až současná generace Fabie. Minulá začínala na 1.4 MPI a 1.6 MPI - oba motory byly užrané a jely citelně líněji než TSI. Buďme rádi, že máme TSI - tiché, silné, úsporné.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 12:24
Re: spotřeba
Tý brďo... a ty jseš zaměstnanej v PR Škodovky, nebo jsi s tím litrem ještě nejel?
11. 6. 2017 14:40
Re: spotřeba
Jestli jste jel s 1.0 TSI, tak napište zkušenosti, to mě zajímá. 1.2 TSI obou generací jede báječně.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 17:00
Re: spotřeba
Píšu to dole mnoha slovy.
Stručně: použitelné jen úzké spektrum otáček.. dole vibrace, nahoře divnej zvuk... a k tomu nereálná spotřeba.

Spolu s nejistou životností jsou tahle auta z mého pohledu použitelná jen na operativní leasing = lepší než chodit pěšky, ale vlastnit to nechci / netroufám si.

;-)
11. 6. 2017 19:12
Re: spotřeba
Ale stejne jsi s tim v zivote nejel, vid? ;-)
11. 6. 2017 12:55
Re: spotřeba
V reále nemala, inák by som doplácal za nadspotrebu. Do tých 7,2 to vošlo vždy
11. 6. 2017 10:00
Re: spotřeba
My kupovali Fabii 1,4 44 kw classic v září 2001, tehdy byl ještě doprodej posledních kousků Felicií. Kupovali jsme ji protože Felicie lidem tehdy rezli po 3-4 letech a u Fabií dávali záruku těch 10 let :-) . Byla tišší, zdála se útulnější, měla už posilovač řízení což fakt holky ocenily, ochrana podběhů v předu i vzadu, plastová ochrana podlahy a dokonce měla i airbag řidiče, přípravu pro rádio, tónované skla. Auto už tehdy splňovalo EURO4. Cena tehdy 276 200, metalízu a nakonec i autorádio dali u Samohýla grátis. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 10:20
Re: spotřeba
No, proti Felicii byla Fábka fakt pokrokem... primárně bezpečnostně.
A Fábka s 1.4 atmosférou přes těch 50kW, vlastně jedno která z těch verzí, by se dala koupit ještě dnes.
Kdyby do nové Fábie dávali tenhle motor, tak ji mám na seznamu nástupce Punta II, co má devět let a asi by ho chtělo vyměnit.
S těma litrovýma mixérama sorry jako... to nejde.

Trochu mi to komplikuje fakt, že Punto pořád jezdí jako za mlada... ale jak mu bude 10 let, tak už je lepší ho neprodávat a nechat si ho navěky.
:-)
Poctivě se snařím projít celou evropskou konkurenci... Punto je těsně před uvedením nástupce... ale pořád "by šlo". To Clio mě příjemně překvapilo. Fabka naopak zklamala.
Avatar - Skipper
12. 6. 2017 08:19
Re: spotřeba
Ač skutečné nejsem fanda pidimotůrklů, tak po osobní zkušenosti musím říct, že ten 1,0 prostě JEDE. Ať se mi to líbí, nebo ne. Projev je věc jiná, ale ve Fabii by mi rozhodné nevadil. V Octavii už jo.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 10:23
Re: spotřeba
:yes:

je to tak.. fabia uz mala 10 rocnu zaruku na kasnu .. samozrejme komplet to uz bolo nove auto na urovni doby... bezpecnost .. jedovate brzdy.. celkove know-how uz bolo inde ako na felde ale tak v nasom pripade dost zavazila cena... :-( ... ja som chcel punto s 59kw ... ale tak radej feldu ako ziadne... pripadne cakat dalsie 2-3 roky zvlast ked bolo nam uz jasne ze felda konci a tak nastala akasi panika a nahanacka za nou aby sme ju nakoniec este stihli ... nasa bola kupovana v juli 2001... a to vtedy uz ozaj ani neboli... mali sme stastie ze sme jednu 50kw sete v lete nasli inak uz bolo treba ist najblizsie az kdesi do popradu alebo liptovskeho mikulasa ked si chcel ako tak vhodnu farbu aj 50kw motor .. proste uz fakt neboli... vtedy o par tyzdnov kupoval feldu aj otcov kolega a siel po nu az kdesi na zapadne slovensko ... zrazu bola nedostatkovy tovar ...

kamarat co kupoval v r 2000 fabiu tak som sa v nej povozil hodne lebo som s nim chodili na jeho chalupu v lete mu kusok pomahat ... a viem ze mala fakt ostre brzdy.. bola ticha... tak ono to zu bolo auto na urovni doby... kym felda bola zastarala uz v dobe vzniku to je fakt... nasa z r 2001 uz tak nehrdzavela ... uz mala lepsiu ochranu kasne... jasne dnes uz kvitne ale po 6-7 rokoch este bola ok ... dodnes mame povodne piate dvere kufra a nijako hrozne nevyzeraju... je tam hrdza to ano ale ziadne prezrate plechy ani diery.. nic ..len par hnedych flekov velkosti nejakej tej euro mince
11. 6. 2017 11:15
Re: spotřeba
Jestli první Fabia něco neměla, byly to ostré brzdy, to jen pro pořádek :-). Jinak to bylo na svou dobu a na svou třídu opravdu vyspělé auto, někteří konkurenti v tu chvili vypadali jako hračky, až v dalších generacich se začali dotahovat (např. Fiesta)
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 13:17
Re: spotřeba
tak zrovna kamaratova fabia ostre brzdy mala... voci felde boli ako ziletka ostre.... to neslo zrovanat... skusal som ju... sice len kusok a v mensej rychlosti ale mala dobre brzdy... tak skoda fabia v tom case uz mala aj makcene plasty v kabine... bola fakt taka akoby robustnejsia .. ved si len zoberme aku 206tku z tych rokov.. vedla fabie posobila ozaj ako hracka a to aj v kabine kde si ten jej hrackarsky volant mal kdesi na kolenach... ja som siel v 206tke kombi ale len ako spolujazdec ale fabia je voci 206tke proste ina liga.. posobila ovela dospelejsie kvalitnejsie a dotiahnutejsie po kazdej stranke to je pravda... a mozno este aj lepsie ako polo z tych rokov to je ta najvacsia sranda.. ale vw si toto pri druhej generacii fabii uz potom postrazil a fabiu upratal tam kde ju chcel mat..
11. 6. 2017 11:17
Re: spotřeba
Ještě ta převodovka, ta byla opravdu přesnější, alespoň mi to tak připadalo. K tomu tichému motoru, já do Fabie přesedal ze Š120, když mi to ze začátku zdechnul, tak jsem to tehdy poznal jen díky svítící ikonce na palubce. Tak se mi zdál tichý :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 13:26
Re: spotřeba
ja som pred feldou este rok jazdil s nasou 105L-kou... u skody 105L bolo zaujimavostou to ze vzdy nastartovala az na druhykrat ;-) .. neviem ci to bolo nejake know-how vtedajsich skodoviek alebo len naseho kusu ale na prvy sup ta nasa hadam nikdy nenastartovala ... pamatam ze v jeden pekny horuci letny den sme s nou nedosli z KE ani do Roznavy ( cca 100km )... normalne sa v kopcovitom terene vkuse prehrievala... vzadu v motorovom preistore si ale mohol nechat kludne aj flase piva.. alebo nejake tie gumene cizmy na rybacku... bolo tam toko miesta ako keby si mal dva kufre.. jeden vpredu a jeden vzadu priamo pri motore :-)
Avatar - Pepa_007
11. 6. 2017 11:20
Ceny
A to jsou jen ceny Fabie. Vemte si kolik ve své době stál třeb Ford T či obyčejnej Favorit. A výbava byla taky spartánská. Bez klimatizace, jednotónová houkačka, plechová či dřevěná kola, ve předu švihadla a nebo dokonce ani to..... .

Oktávka 2017 se taky dostane lehce pře milion Kč.

V roce 2000 byla jiná doba. Auta byla poctivější, méně výbavy, a méně byly svázány regulacemi EU.
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2017 11:32
Nechtěné po Felicii
Fabia první generace se prodávala současně s Feldou jen proto, že růstová cenová tendence koncernu byla bez zpětné vazby. Zákazníci Fabii nechtěli a nesouhlasili s cenou. Výrobci proto nezbývalo, než dělat "atraktivity" typu Junior 1,0 apod. a dostával se tímto okleštěným modelem do úzkých. Nejen, že se Fabia, jako taková, po dezignu nelíbila, ale Junior 1,0 tomu dal tečku. Ženy nemohly zvládnout auto bez posilovače, když jste náhodou zatoužili, po opravdu dlouhé době, předjíždět, zastavil vás náraz protivětru a auto s tímto motorem, jestli se tomu dá tak vůbec říkat, bylo průšvih vyrábět. Proto bylo nutno tento nenabízet, protože by se Češi pomalu vyvražďovali na silnicích. Udělali dobře. Bohužel cenová tendence zvyšovat ceny u koncernu pokračuje nadále. Nejlépe se udělá, když levné auto si zákazník vybere u jiné značky než Škoda a to i za cenu, že nebude mít koncernovou prémiovou kvalitu, což např. proti Renaultu a podobným, má.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 12:29
Re: Nechtěné po Felicii
V čem vidíš prémiovou kvalitu?
Jestli v rozlišení obrazovky, tak asi nemá smysl dál diskutovat.

Fabia je takové normální auto, vlastně se mi i docela líbí... jen nemá použitelnej motor. To počtem barev na obrazovce nenahradí...

A má i mizernou sedačku. Jako zpracování dobrý.. ale blbě se v ní sedí.

Celej VW neumí malá auta... a neumí ani velká auta.
:-)

Takže jediný, co asi umí je Golf... u něj mu chybí jen ten dobrej motor.
11. 6. 2017 14:05
Re: Nechtěné po Felicii
VW neumí dělat auta.. Jasně, stačí se podívat na prodeje, hned jde vidět, jak je VW strašný...

Jinak co bys teda prosím chtěl za ten motor? V podstatě jsi řekl že všechny motory od VW jsou špatný.. V čem jsou motory konkurence tak zázračný?
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 16:48
Re: Nechtěné po Felicii
No, už poměrně hodně lidí tady připustilo, že prodané počty o kvalitě auta nevypovídají...

A neříkám, že motory konkurence jsou zázračné! Říkám, že ty od VW jsou mizerný... a primárně mluvím o benzínech, protože tady mluvíme o malých autech.

Ani diesely nestojí za moc,i když pominu podvody. Je to hlučný, hluboce to duní až z toho zaléhají uši... a spotřeba nic moc - s Passatem jsem jezdil v podstatě úsporně - za 7.5 litru nafty... sorry, to je na naftovej dvoulitr nepřijatelný.
Pro mě.

Benzínový motory jsou postavený tak, aby napodobovaly ty nafty. Tohle VW v podstatě zasil do hlavy uživatelů... ale je to nemoc.
Když pominu mizernou životnost - až katastrofickou u 111 - tak jsou uživatelsky nanicovatý.
Fungují v relativně úzkém pásmu otáček... dole nic, nahoře rychle "odcházejí". Ale poskytnou "kopanec" skoro jako TDíčka... a to je pocit!

Reálná spotřeba je vysoká. Mimořádně citlivé na způsob jízdy,ale i profil tratě... a ten neovlivníš.
Takže když jedeš s 1.0 TSI z Vysočiny do polabské nížiny, tak jedeš skutečně o něco levněji, než s atmosferickou 1.2.
Ale když jedeš zpátky, nahoru, tak jedeš asi 2x tak draho... a já fakt občas potřebuju jezdit i do kopce.

A motor je postavenej tak, aby splňoval potřeby výrobce = dost drahej servis během životnosti a životnost omezená tak, aby lidi kupovali stále nová auta.
Proč se stal moderním "operativní leasing"? Protože je lepší? Ne. Protože auta prostě déle nevydrží = je lepší je nevlastnit.

Já mám třeba auta rád dlouho... vlastně je obecně nerad prodávám! Proto mám 22 let starou Alfu... a 9 let Fiátka... a už je mi jasný, že asi ani iXko neprodám. Časem koupím nový na denní ježdění... a doma bude o auto víc.

Ale obecně VW, včetně škodovky, bych jinak, než na operativní leasing nebyl ochoten opatřit. Fatální závada během těch tří let je problém poskytovatele, a co bude po 3 letech vůbec neřeším.

No a abych to dořekl - tříválce to celé okořeňují vibracemi dole a hodně podivným zvukem nahoře...
Nebrat.
Ano, druhá generace čtyřválcové 1.2 se vydržet dala - tam platilo jen to, že při zatížení prostě chlastala.
První diskvalifikovaly hrubé chyby konstruktérů... ale i to VW marketing dokázal okecat tak, že se ty motory prodávaly roky.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 21:04
Re: Nechtěné po Felicii
ja ti neviem ale ja mam teraz za tepla a po nejakych 4300km za sebou uz celkom dobru spotrebu... mimo mesto do 5,5L sa vojdem a to si jazdu uzivam a nejazdim len dole kopcom ... je pravda ze auto zvacsa jazdi dost prazdne ale tak ako vravim... nejazdim nijako defenzivne.. naopak v podstate ten motor uz ani neajko moc nesetrim ale bavi ma to ked to frci... a nejako zbierat auta alebo ani teda mat ho dalsich 16rokov ako feldu uz neplanujem... z aut sa stali uz spotrebaky na par rokov ... 10 maximalne.. a potom uz stejne kupis dalsie nove ved to sam dobre poznas ;-)
Avatar - _Karel_
11. 6. 2017 21:17
Re: Nechtěné po Felicii
Je to zbytečný, to je zamindrákovanej trotl. Copak můžeš brát vážně někoho, kdo nadává neustále na nespolehlivost koncernu a přitom adoruje Alfu a Fiat? ;-)
Avatar - Blue Sun
12. 6. 2017 07:56
Re: Nechtěné po Felicii
Mimo město do pěti a půl? A tím se chlubíš? To je spotřeba, kterou dokážu jezdit průměrně, ne mimo město. S autem větším a těžším, s atmosférickým motorem...
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 14:52
Re: Nechtěné po Felicii
podla mna prave male vozy koncern vie asi najlepsie z toho co robi ;-) ...

len smutne je ze zrovna fiat ktory vzdy male vozy vedel uz dnes ani na fabiu s polom nestiha v tomto segmente ... a ja by som bol kludne schopny ist do punta ale veterana som uz proste nechcel :*) chapes ma ... inak vzdy drzim palce pande, F500, F500L aj F500X su to krasne vozy ... ale to punto a brava fiatu hodne chybaju :-(
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 16:54
Re: Nechtěné po Felicii
Nezpochybňuju, že Fiat měl "depresi". Dokonce jsem to dneska někde tady psal - chystám se na nástupce toho Punta a hledám poctivě přes všechny evropské výrobce. Aspoň trochu evropské - počítám do toho i Forda.
:-)

Popravdě ale dnešní Punto nediskvalifikuje nic. Ano, má omezenou nabídku vlastně ve všech směrech... ale díky tomu, že se trefuje do potřeb, tak mi to nevadí.
Pořád je krásné a funkční... zastaralé je jen pocitově. A je pořád jedno z nejprostornějších, a přitom s očekávatelnou opravdu téměř nekonečnou životností... ale jsou to moje peníze, tak hledám všude.

Kromě Forda a Renaulta jsem ale nic opravdu použitelného nenašel.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 19:19
Re: Nechtěné po Felicii
chapem tvoj fandovky pohlad na punto ale realita je taka ze nefrci uz ani v domacej italii ;-) .. s nastupcom punta proste fiat zaspal dobu... uz tu aspon 3 roky malo byt ... ono funkcna je aj felda... takze to su vsetko take "dristy" s prepacenim co pises ;-) ale chapem ze ako fanda fiatu tu tienistu stranku veci uz moc nevnimas alebo si ju nepripustas ;-) ... nic prekvapujuce... keby polo dopadlo ako punto asi by si pisal inak a pekne by si si to vychutnal a vw poriadne skritizoval ale kedze ide o punto .. tak o nom vzdy len v dobrom a zrazu je vlastne stale dokonale a nema chybu .. ale tieto basnicky vzdy len v dobrom platia nielen o fiate ale aj alfe ... uz dlhsie si vsimam ze o tychto znackach sa tu musi pisat vzdy len v dobrom.. lebo akonahle napise clovek pravdu a poukaze na nejaky problem ktory zjavne maju tak je zle ;-) ... tu ich nekonecnu zivotnost si mozes pozriet v bazaroch.. je tam kopec takychto uzasnych nesmrtelnych punt ktore cuduj sa svete dnes uz nikto nechce

este napis ze tipo kvalitou aj podvozkom drti golfa ... nech sa zasmejeme ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2017 20:09
Re: Nechtěné po Felicii
Dristy předvádíš ty... došels k závěrům na základě předpokladů - a jseš úplně spokojenej.
Tak si to užij.

Vím, že od té doby, co máš Polo, tak je VW nejlepší z korejských výrobců... a ani tě nechci přesvědčovat.

Je mi to jedno.

Někdo se tady zeptal na chování 1.0 TSI a tak jsem mu slušně odpověděl. Pochopitelně za sebe - já nejsem placený novinář, který je povinován objektivitou. A kašle na to.
Pokud bude to auto zkoušet a hledat odpovědi na tyto otázky, tak pak je to úplně v pořádku. Dokonce i v tom případě, že dojde k závěru, že mu to nevadí a takové auto chce.

Howgh.
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 20:35
Re: Nechtěné po Felicii
som nevedel ze polo je korejsky voz ... no ale ok... nebudem prudit :-) ...

a ako to vidis s tym novym juhoamerickym "puntom"... ja verim ze casom pride z brazilie aj do europy... paci sa mi .. len zatial stale akosi kde nic tu nic pritom uz fakt nie je na co cakat kedze uz pred rokom bolo neskoro ... ale hlavne nech pride .. lebo radsej neskor ako nikdy
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 19:42
Re: Nechtěné po Felicii
vw ze neumi male auta? sa pozri kolko predava polo rocne v europe ( a to aj v domovine fiatu v italii ) a kolko tvoje uzasne punto ( ktore je mimo italii vlastne uplne mrtve a nepredajne )... alebo si pozri kolko predava tipo v eu a kolko golf aby si mal jasnejsie v tychto veciach .. neviem ale dnes teda moc nesuhlasim s tvojimi divnymi nazormi .. inak pises vcelku rozumne co viem ale dnes len teda cumim co tu citam od teba ;-\ ... sila
11. 6. 2017 18:14
Nejdražší stály přes 600 tisíc
Ze začátku to neměla jednoduché. Design hatchbacku byl takový mdlý (mně osobně se tehdy více líbila Felicia), pohled do technických údajů byl zklamáním (slabá dynamika, vysoká spotřeba) a prostorově na tom byla hůře než Felicie. V roce 2000 tak u nás Felicia v prodejích Fabii jasně porážela a kdo ví, jak by to bylo, kdyby se Felicia souběžně prodávala i v dalších letech.
Fabii hodně pomohlo, když přišla verze Combi s tehdy netradičním zakulaceným "nevagonovitým" tvarem zádě a později RS, když se rozšířila nabídka metalíz a když přišel povedený facelift, kdy se i mírně snížily ceny. Fabia se stala králem. Kupříkladu v roce 2004 se u nás prodalo přes 42 tisíc Fabií, což znamenalo podíl ve své třídě 64 % a podíl 25 % na celém trhu nových aut.
Co se týče cen, tak Fabie stály i přes půl milionu, když přibyly dražší kombíky a pak další příplatkové prvky jako xenony, ESP, kožené čalounění, sportovní sedačky apod. Viděl jsem i skladovku, která stála přes 600 tisíc. Nejdražším příplatkovým prvkem mohla integrovaná navigace (její součástí byl i maxidot v přístrojové desce) za 77 tisíc, to by se pak teoreticky mohla Fabka podívat někam k 700 tisícům, ale v praxi je ta navigace vyloženě rarita i u Fabií dovezených ze Západu.
A když pak přišla ošklivá druhá generace, tak se teprve ukázalo, že design jedničkové Fabie byl velmi nadčasový. Mohla by se klidně prodávat i dnes. Ani technicky by za dnešními malými auty nezaostávala.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2017 20:43
Re: Nejdražší stály přes 600 tisíc
v r 2000 si pamatam ze fabie boli u nas v predajoch este za feliciou ale v r 2001 uz fabia feliciu predbehla... ale aj vdaka tomu ze felicie sa uz v podstate predavali len pol roka... a uz v lete 2001 boli na skladoch posledne kusy... napriek tomu sa v r 2001 u nas predalo stale este okolo 8000 felicii ;-) ( par rokov pred tym to ale bolo aj cez 20 tisic za rok ) ... jestli se nepletu...

najdrahsie kusky boli tie cierne verzie Laurin a Klement s bezovym interierom a neskor sportova dizlova RS-ka ... tie ozaj vedeli stat aj vyse pol miliona
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2017 21:38
Re: Nejdražší stály přes 600 tisíc
Fabia nikdy verzi L&K neměla, nebo ano?
Avatar - Jopino
11. 6. 2017 22:05
Re: Nejdražší stály přes 600 tisíc
Taky čumím. Myslím si ale, že to špatně napsal, přehodil. Fabka nikdy L&K nebyla a ani Felda nebyla RS. Roli L&K po Feldě převzala Octavia.
Bývalka měla na firmě v 98 právě Feldu Combi L&K a když jsem viděl fakturu, omylo mě. I když to byla 1.6 s šedozelenou kůží, cena 500.000 Kč byla v té době šílená. Jo a ta barva nebyla černá, ale tmavě modrá. Chameleon, který házel odlesky do fialovo-zeleno-hnědých odstínů. Když to křápla, lakoš měl radost uchytit odstín té perly.
Avatar - Zetti
12. 6. 2017 08:26
Nikdy se mi to auto nelibilo
Snad az III gen ma neco do sebe, i kdyz bych si to urcite nekoupil. Komu se fabka I nebo II libi at mi da minus.
Felicii r.v. 2000 jsem mel od nova, to bylo na svou dobu moc elegantni auto
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Skipper
12. 6. 2017 09:02
Re: Nikdy se mi to auto nelibilo
Dal jsem Ti mínus. Jednička je celkem koukatelná, hlavné v kombíku.
Avatar - 3_diamanty
12. 6. 2017 09:05
Re: Nikdy se mi to auto nelibilo
mne sa prva generacie fabie v podstate dodnes najviac paci z tych vsetkych troch generacii fabii... lenze v r 2001 bola nejaka ta poouzitelnejsia verzia pre nas financne nedostupna ( podobne ako punto ktore som vtedy chcel asi najviac ) ... inak by sme feldu asi nemali kedze uz v case vzniku bola defakto zastarala.. ale nakoniec ked mam tak zhodnotit tych 16 rokov zivota s nou ... nie je co lutovat... nesklamala nikdy... nabalili sme sa tam aj 4osoby.. plus dva bajky na streche.. a dosla aj na kraj sveta na dovolenku... sice pomalsie a bez klimy s hlucnejsou kabinou ale dosla ... servis doslova za babku.. za tie dlhe roky fakticky len bezna udrzba a vymena nejaych tych opotrebovanych dielov ale nic nakladne... ziadne neocakavane megavydavky nic... len takujeme a jazdime .. zlate auto... pritom tie iste srandy na fabiu uz stoja niekedy aj dvojnasobok v servise .. v tomto to bolo dobre auto ze za par korun si si ho vedel servisovat a tym ze nemalo takmer ziadnu vybavu tak sa ti ani nemalo co pokazit... feldy boli pekne tie kdejake color alebo magic kusky s peknymi diskami ktore mali aj take pekne potahy v kabine... plus nejaky ten kozeny paket ... ale felda mala aj tak jednu velku vyhodu voci beznym inym vozom... tam stacilo dat nejake 14tky elektrony.... hmlovky.... zobrat tu peknu relly cervenu farbu a uz vyzerala sexy a frajersky ;-) ... co taka fabia neskor uz v cervenej na 14tkach s hmlovkami uz tak sexy zdaleka nedokazala posobit... naopak bolo to uz take vyssie a zaoblenejsie vajicko s kratkym tucnym predkom a kusok akoby useknutym zadkom napriek dodnes prave prva generacia fabie je stale jasne najkrajsou fabiou pre mna....

PS: druha generacie fabie bola uzka a vysoka.. s podivnym kukucom.. celkovo proste disproporcna

PS: tretia generacia fabie pre zmenu vyzera ako kockovita skatula .. je siroka vysoka kratka... napriklad v bielej na 15tkach v kombiku posobi pomaly ako dodavka alebo nejaky maly nakladak . fakt ziadna kraska .. tu clio kombi je uplne ina dimeznia ... takisto aj pri tejto fabii vidim opat podivne megasvetla vpredu a zase pre zmenu este divnejsie minisvetielka vzadu ...