Škoda Auto dnes spustila systém objednávek nového modelu Karoq. Vůz je na našem trhu dostupný od 529.900 Kč, na základní provedení si však budeme muset ještě počkat.
Musím uznat, že na úvodní fotce mu to sluší, ceny jsou vzhledem ke konkurenci docela OK.... je mi jasné, že litrové TSI bude zdejší veřejnost z řad testerů obhajovat, ale cena za 1.5 TSI v "prostřední výbavě" Oktávky mi nepřijde mimo realitu... Horší je, jak takové auto bude vypadat na živo, protože levnější Škodovky to i na venek (stejně jako v interiéru) dávají dost najevo >:-[]
Ona ta prostřední výbava vypadá dost slušně... ten Style už je z mého pohledu trošku přestřelený... třeba vyhřívané zadní sedačky v základu jsou trošku rozmařilost, kterou pořádně využijou jen ti, co ještě vozí děti, ale ty už vyrostly z podsedáků (případně manažeři jedoucí ve čtyřech do Paříže).
Osobně bych viděl jako zločin nedat těch 15t za paket s LED světly, ale Style bych nepřiplácel.
Já bohužel ještě Karoq neviděl, tak nemohu soudit, ale obecně tam budou asi i menší kola a dnes které auto vypadá dobře na základních, byť i Alu kolech, stříbrné lišty, zrcátka snad v barvě budou a maska snad také bude shodná? O tomhle hlavně hovořím. Ledky chápu, ty jsou opravdu potřeba a čím více je trojková Oktávka starší, tím více ti dávám za pravdu. Co se výčtu výbavy týká, tak já bych problém neměl. Vyhřívání také nepotřebuji. Použil jsem to snad 1x . Ve svém autě to ani nemám a nechybí mi to >:D
Jasně, základ bude na 16" a to by chtělo vidět... ale to je případně řešitelné.
Zrcátka v barvě jasně. Ve Style jsou stříbrné ližiny a chrompaket (ty chromové rámečky kolem oken) - na to si zase tolik nepotrpím, matně černé ližiny se mi možná i líbí víc.
Přední maska jako taková bude stejná, jen v Ambition není v základu adaptivní tempomat, takže asi bez radaru - díky bohu za to :-) .
Jestli bych se něčeho bál tak je to spíš vnitřek...
Vyhřívání předních sedaček beru jako standard a používám, myslím vyhřívání zadních...
Čekal jsem, že Škoda bude mít hlavu ve vzdušných zámcích a cenu položí do nadmořských výšin. Není sice podbízivá (jako ostatně už delší dobu), ale ještě to ujde. Když to porovnám s Atecou, která je nyní v nabídce po slevě s 1.0 TSI a ve výbavě Reference za 481.900 Kč, s výbavou Style za 533.900 Kč...
Otázkou zůstává, jestli na tohle auto bude tak dlouhá čekací doba, asi bych až 3/4 roku čekat nevydržel.
>:-[]:yes: Skoro deset. Ale i tak, 3/4 roku je v dnešní době masakr. A to jsem nadával, že musím čekat 4 měsíce, než mi vyrobí a dodaji auto (z Ameriky) ;-)
Jdu se dopídit, jaká je denní produkce.
Nejvtipnější je na tom to, že pak přijde klidně nějakej pitomec sem do diskuze a bude ti tvrdit, že je to nesmysl. Že běžně 3 měsíce. Nedávno se tu se mnou jeden pablb na tohle téma hádal. Zřejmě je po tom velká poptávka. Asi v Kvasinách nestíhají. Moc aut za den z nich asi nevypadne. Celkem dělají tuším snad 3000 aut denně všechny závody dohromady a z toho přes 2000 dělají v Bouli. Kodiaků podle mě vyrobí pár set za den. A teď mají ještě ke všemu 3 neděle odstávku.
Někdy je to marný boj, on to pán někde slyšel, asi v hospodě.. ;-) Jinak dohledat aktuální produkci v Kvasinách je téměř nemožné, i data se liší. Mělo by to být ale cca 600 aut denně. Kolik je z toho Seatích SUV v současnosti... Těžko říct.
To není zlé. Ceny víceméně kopírují Atecu, s tím, že Ambition+ s LED je o 10k levnější než ekvivalentní Ateca s Technology paketem a pár věcí ji chybí (17" kola, možná zatmavená skla nebo něco takového)... ale Ateca má pořád starší 1.4TSI.
že v tradičnej východonemeckej popolnici dostane dederon za tretinu lepšie ceny, za aké zdiera embéčka svojich vlastných, a ešte k tomu aj kvalitnú techniku. :-!
milá redakcia, už ma fakt ...!
titulku mi prekrýva layer, ktorý sa spustí s videom.
prídem do článku a spustí sa mi sámo od seba video, o ktoré nemám záujem.
a na konci reklama o babe vange a podobných kktnách.
a o akcií "jeden článok o škode denne" nehovoriac.
Nehráblo, ne ne. Mička je autor článku, autor dalšího z mnoha článků o Škodovce. Vysvětli mi, jak by to podle tebe mělo souviset s šéfredaktorstvím, které nikde nezmiňuji!
Rád ti to vysvětlím. I když bych čekal, že tobě nemusím.
Reagoval jsi na nalimera, který kritizuje
- reklamu na titulce
- samospouštěcí video
- reklamu na konci
- četnost článku o škodovkách
Všechny tyhle věci jsou zcela jasnou zodpovědností šéfa, ať už je to šéfredaktor nebo jeho šéf.
Mmch, tenhle článek konkrétně - přijde ti, že tu nemá co dělat? Že zveřejněný ceník "už dnes vyprodaného auta" (ber s trochou nadsázky) je informačně zcela nezajímavý a nepatří sem? Opravdu? Vážně?
Reklamy mě se.rou, ale beru je jako "platbu" za to, že to čtu. Samospouštěcí videa mě se.rou neskutečně, je to prasárna sviňárna, ale za to nemůže Mička ani náhodou. Velká část článků o škodě na tomto webu je zbytečná, nemá informační hodnotu. Tento článek mezi ně rozhodně nepočítám.
Nn, já na nalimera vůbec nereagoval, jen jsem vložil svůj příspěvek pod jeho. On ten jeho byl totiž úplně první v diskuzi, a tak mi nepříšlo logické zakládat kvůli své poznámce další vlákno.
Moje reakce má jednoduchý podtext - všimli jste si, že všechny články o Škodovce už několik měsíců píše jen Mička a nikdo jiný z redakce? To je více než divné a podezřelé. Já si toho všiml, a jistě nejsem jediný.
Tento článek sem ráno patřil, horší už to pak bylo s tím druhým, místo aby doplnili informace, vydali další ceník. To už mi správné nepřijde. Účelové ano. A za to je zodpovědný pouze Machala, stejně jako za věci co zmiňuje nalimer i ty.
To co nalimer kritizuje je pravda a já s ním souhlasím.
Hele, dost věřím nějakému provázání se škodou, ale že píše články o škodovkách Mička - co je na tom "divného, podezřelého" ? Asi jsou spokojení s tím, jak to dělá, tak to píše jen on. Je to pouhý zaměstnanec. Nevidím v tom nic záhadného. Jinak - souhlasím, že dva dnešní články o Karoqu nemají opodstatnění a vešly by se do jednoho.
Nemohl být první v diskuzi, když je tu několik vláken nad ním. A nevšiml jsem si, protože je nečtu. :-) Tak či onak je to odpovědnost šéfredaktora. On by měl práci rozdělovat a, i kdyby to vedl volně, on rozhoduje a je zodpovědný za publikaci.
Co se týče reklamy atp., řekl bych, že problém bude výše ve vydavatelství. Podívej se na Reflex nebo E15. Mně ten humus přes proxy neprojde a Flash mám zakázaný, ale dělají to myslím podobně (velká reklama kolem dokola, podobně zmršená galerie atd.).
Auto zvenku celkem pěkný (ale jen s pěknými koly...). Uvnitř je to ale klasická škodovácká bída s šedými plasty. Pěkně řešené digitální budíky zabíjí záplava šedých plastů, kde ani 9,2" displej nemůže zabránit záplavě šedi. Navíc absence kolečka hlasitosti u hlasitosti rádia, to by mě upřímně řečeno kleplo. Všechna tlačítka u displeje softwarová - taky pěkná kravina.
V těch interiérech jim ujíždí vlak. Možná to nejsou kvalitativně špatné interiéry ale designově to je pro mě teda šedá plastová pěst na oko. :no:
Povedené tam vidím jen budíky a sedačky. Pak tam je displej a okolo už jen všude saméšedé plasty, kdovíjak měkčené. Fakt nerozumím tomu, co se na tom může někomu líbit.
Když pominu například prémiové Audi, pak taková nová CX-5ka ( [odkaz] ) je úplně jinde. Jasně, jde o větší auto ale mě jde o princip, nesrovnávám přímo teď s Karoqem. Obecně mi přijde, že u SUV se designérům nedaří zapracovat vyšší palubovku tak, aby ty plasty nemlátili do očí. Třeba Tucson ( [odkaz] ) docela zvládá velkou polubovku ale ten design je takovej neevropskej. Audi Q5, Mercedes GLA, nová CX-5ka tohle prostě zvládají ale ano, beru argument, že jsou to dražší auta. Nicméně to nemění nic na faktu, že tohle prostě není moc pěkný.
Taky mě to přijde ujetý. Do SUV nacpat litrovej tříprst. Jako důstojnej základ bych viděl tu 1,5 a nad ní 2,0 TSI, kterej by to auto potřebovalo jako sůl.
Jo přes půl Mega za obývák s motorem do sekačky... Dneska už se nekupuji auta ale krabice nabusena milionama kravinek, dneska už se asi chlapy nebaví o motorech ale o tom kolik parkovacích senzoru to má nebo kolika zonova klimatizace tam je ještě splachovadlo by to chtělo.
No já bych to viděl takhle. Chlapi se dál baví o motorech, jízdních výkonech, podvozku atd. Blbečci ať si klidně dál povídají o tom jak to má velký dotykový panel má jejich plechovka a co všechno s ním jde ovládat a jaký rozlišení má parkovací kamera. Touhle sortou lidí bych se nestresoval. Hlavně, že si myslí, že jsou in >:D >:D
Docela by mě zajímalo, kdo dá těch 529k za tříhrnek >:D
Btw Yeti byl v základu s 1.2 TSI o dost níže, Škodovka poslední dobou s cenami dost přehání. Za mě to bude použitelný tak za rok, až se cena dostane na normální level ;-)
Aspoň rok počkat je určitě rozumné. Třeba i kvůli doladění podvozku, kterej byl sice už od začátku fantastickým kompromisem mezi komfortem a agilitou, ale až po té v tichosti provedené úpravě se nějak zjistilo, že vlastně hrozně drncal a v zatáčkách byl na prd. ;-)
na tému životnosti a funkčnosti malých turbomotorov je u konkurencie. Hovorí sa tam o tom, že tie motory najviac ohrozuje zaťažovanie pod nízkymi otáčkami, k čomu vyzýva displej a mantra spotreby. Odporúčajú sa stredné a vyššie otáčky ako u atmosfér, čiže úplné negovanie katalógového a úradníckeho chovania, pokiaľ chcete motor uchovať dlhšie pri živote. Celý daunsajzing zle, čo ma najviac zaráža, že ho obhajujú aj mnohé odborné testy a rozhľadení diskutéri. Litrový trojvalec v karoku je blbosť, lebo buď sa motor utrápi alebo bude spotreba jak pri šesťvalci.
On ten litr nahrazuje kdysi bezne zakladni motorizace, coz byla casto nejaka 1,4-1.6L zdechlotina. Ta by v takovem aute myslis udelala lepsi sluzbu?
Ja se dost obavam ze utahana by byla jako ten litr a zrala byt jak sestivalec taky jako ten litr, jen by k tomu jeste i hur jela (kdyz teda zanedbam ze 4 valce jsou vic nez 3, coz jsou).
Za me jsou blbe obe tyhle varianty priblizne stejne, jde ale o zakladni motorizaci a ta na to ma narok. ;-)
Neni utahana, ale 200Nm ve 2000ot mit taky nebude. ;-)
Oba takove zaklady mi prijdou dustojne stejne, ta 1.6 poctem valcu a (pravdepodobnou) zivotnosti, ta 1.0 zase newtonmetry. Poplivat i pochvalit dovedu oba.
No, a na co potřebuju 200Nm ve 2 tisících otáček?
Když vím, že řídím "atmosféru", tak nemám problém si odřadit... tou tyčinkou mezi sedačkama to jde docela dobře! :-)
A ja ti to preji. :-) Ale clovek je tvor od prirody linej, dobrej ridic je taky nedostatkove zbozi a vysledek toho je ze ne kazdej a ne vzdy si hezky podradi. Ono snazsi je jen stlacit jeden pedal a doufat, ze se neco stane. S 200Nm od 2tis ot. se i neco stane, s atmosferou se toho stane o poznani min.
je to o miniturbách vo väčších autách všeobecne. O životnosti stále nie je dosť štatistických údajov s nájazdom 200 tisíc plus. Uvidíme, čo sa bude písať o 5 rokov, keď bude v prevádzke alebo po bazároch viac bradatých litrov. Mne na tom vadí aj to, že displej, spotreba a vyjadrenia, že s turbom je to pružné vocpoda ľudí núti používať ho tak, že znižujú životnosť. Taká základná 1,6 sa nepretvaruje, každý vie, že pod 2000 netlačiť, na výkon točiť a to je v poho, tam neprebieha masáž, že to treba držať na 1500 otáčkach. Potom taký fokus nemá problém urobiť s 1,6 400 tisíc (jeden doma).
U přeplňovaných motorů se vždy mluvilo o silném středu. Je tam ta extenze dolu, ale to neznamená, že je dobrý nápad ho tahat ze 1.400 otáček. Je to pořád zážehový motor. Turbodmychadlo nijak neřeší příčinu toho, že nemají rády vysokou zátěž v nízkých otáčkách. Naopak jsou tyhle motory ještě náchylnější na problémy v tomhle režimu. Zespoda u nich může být tak 2.000-2.500. Dobrá atmosféra má v tomhle pásmu možná 90 % maxima točivého momentu, avšak přeplňovaný motor o obdobném výkonu bude mít pravděpodobně citelně vyšší maximum.
Problém podle mne není rádce (i když je pravda, že jsem asi měl předsudky a přistupoval jsem k nim se skepsí). Podstatné je, jestli motor protestuje. Pokud protestuje a ty ho trápíš, tak jsi vůl. Problém je, když ho udělají tak, že to snese bez protestů.
A jen doplním, že pointou downsizingu je, že pro běžnou jízdu zase takový výkon nepotřebuješ. Takže ti stačí menší objem. Turbodmychadlo je tam pro ty chvíle, kdy potřebuješ víc.
V Mondeu je to opravdu pro naše poměry až obludnost, na druhou stranu, MK IV se prodávalo s obstarožní 1.6tkou atmo a 88kw, stejně tak i ještě nedávno Passat a 1.6MPI.... asi to někdo kupovat musel a řekl bych, že ty 1.0EB či 1.0 TSI budou i přes nenávist diskutérů trochu "použitelnější" pohonné jednotky, třeba někam do Holandska na okrsku bez stoupání >:D
To je pravda při podtáčení ke kterýmu tě nabádá ukazatel řazení motor trpí. Když máš manuál tak jsi v pohodě. Nesmyslný ukazatel řazení jednoduše ignoruješ. Pokud máš automat jsi v pasti. Ten bude řadit blbě a nic s tím neuděláš. Po čase ti to neustálým podtáčením motor hezky pohřbí >:D >:D
bežní ľudia rešpektujú displej (veď výrobca vie najlepšie, čo motoru vyhovuje), a keď ho niekto ignoruje, zas má vyššiu inde spotrebu a potom si ešte prečíta, že dnešné turbomotory nemáš/nemusíš vytáčať ako staré atmo, naviac dynamika slušná, nemáš ten feeling, že sa motor trápi, je to všetko skryté. Musím uznať, že zatiaľ veľa správ o pokľaku litrov nečítam, tak to možno nebude také zlé ako kuvikám, ale uvidíme o 5 rokov.
Ten začátek příspěvku myslíš doufám ironicky. Vzhledem k tomu, že se jedná o nový motor je ještě málo zkušeností ze servisů. Osobně doufám, že VW zapracoval na životnosti a podobná katastrofa jako řetězový TSI motory se nebude konat. Přeci jen zkazit si reputaci 2x po sobě by mohlo vést k odlivu zákazníků.
Tak to shrněme, Karoq s 1.0 TSI vyjde na 530tis.kč
Za tu cenu lze koupit
- Ford Kuga s 1.5 Ecoboostem!(jede nesrovnatelně lépe než 1.0 TSI) cena od 499tis.kč
- Kia Sportage 1.6 GDI(jede rozhodně lépe než 1.0 TSI), cena od 465tis.kč
- Mistubishi ASX 1.6 (jede rozhodně lépe než 1.0 TSI), cena od 370tis.kč
- Nissan Quashqai 1.2 Tce (jede lépe než 1.0 TSI), cena od 400tis.kč
- Suzuki Vitara 1.6 VVT(jede rozhodně lépe než 1.0 TSI), cena od 390tis.kč
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
S Kugou máš pravdu, ale s tými atmo 1,6kami by som si nebol moc istý, naopak atmo 1,6ka s Euro6 v SUV je zdochlina.
Nedávno tu mal blog o jazde so Sportage 1,6GDI kolega Verny, citujem: "Pohonné ústrojí pro mě znamenalo doslova kulturní šok. Zvyklý jezdit v turbo benzínech i dieselech, jsem čekal po sešlápnutí plynu adekvátní reakci. Bylo mi jasné, že vzhledem k absenci turba a objemu 1,6l nebude zátah ohromující. Nebyl jsem ale připraven na to, že nebude skoro žádný. Na první tři stupně ještě jakžtakž, ale od 4 nahoru jsem zažíval podobné pocity z pružného zrychlení, jako měla tátova Škoda 105L. Při stlačení plynového pedálu tak do 1/3 se sice dostavilo jakés-takés zrychlení, ale po jeho domáčknutí na podlahu se nedělo nic, vůbec nic."
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Zase bys neměl házet všechny 1.6 atmo do jednoho pytle. Kupř. ta 1.6 ve Vitaře jede dobře....naopak otřesnou zkušenost mám z nedávné jízdy s Aurisem kombi 1.6, tam to bylo umocněné zpřevodováním. Nicméně pravda je že Vitara má za 490t 1.4 turbo 4x2 a za 538 stejnej motor s AWD. Ale je to zas velikostně jiná třída, to není auto pro rodinu, zatímco Karoq už může být. Zajímavou konkurencí pro Karoq za dobrou cenu je ta Kuga 1.5 EB nebo třeba Tucson 1.6 T-GDI za 570t, proti tomu 1.0 TSI bych postavil třeba Kadjar 1.2 TCe Adventure za 530t.
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Ano, je kulturním šokem, že i rádoby motoristický novinář je schopen čekat od atmosferického motoru chování turba... jasně, po sešlápnutí plnu v nízkých otáčkách se neděje nic... protože atmosféra.
Píšu tu nahoře: tou tyčinkou mezi sedačkami ale lze poměrně snadno zmenit rychlostní stupeň, a tedy akcelerovat svižně - z přiměřených otáček!
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Píše tam něco o nízkých otáčkách? Ta informace tam prostě chybí. Vyšší otáčky na čtyřku už budou slušné rychlosti, kde se už začne pěkně projevovat aerodynamika.
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Atmo jsou tak sešroubované emisemi, že jednoduše fungují hůře. Řadit nebo neřadit, neochota se vytáčet, přidušený projev a těžké převody prostě jsou smrtí pro nepřeplňované motory.
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Přesně tak. Musel jsem se usmát nad tím "rozhodně" u všech tří atmosférických 1,6. Jako by tím říkal, nejel jsem v tom (a teď nenarážím na to, že Karoqem jel těžko).
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Jestli to jede na první 3 stupně "jakžtakž", tak to jede do 150 km/h "jakžtakž", což mi vzhledem k místním limitům přijde naprosto v pořádku ;-).
Lidi už neumí řadit a pak to hážou na auto, je to smutné...
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
prave toto je skoda ze ten zakladny motor ktory asi inak bude hodne ziadany co do vykonu a ceny je principialne na toto auto kusok "nevhodny :'-( take ASX s 1,6tkou asi bude ine kafe .... rovnako sportage/tucson s gdi .... akoze litrovy 3 valcovy motor by som neuniesol ani v malom aute ako sa poznam... nie to este v SUV :-( a podla mna ludia nie su blbi a predajnost tohto 1.0tsi v atece a v karoqu bude mizerna... jedine firmy ho zrejme zachrania
PS: inak predpokladam ze po facelifte tucsona/sportagu uz GDI tak nejak nenapadne skonci a nahradi ho uz ten novy 1,4 turbo 103 kw z i30 .. to by ako zaklad bol uz doslova ideal na tieto SUVecka :yes:
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
hlavne ma 4 valce... 3 valce su na SUV proste krok mimo... to litrove tsi sa da chapat v malom aute a mozno este aj v golfe ako zaklad ( s prizmurenim oboch oci a kusnutim si do jazyka ) ale v v SUV je to podla mna sukromnikom nepredajne... tuto kombinacu budu zachranovat firmy to je jasne
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
válce neválce, pokud ten motor nejede, nezachrání to ani šestiválec >:D Vždyť to litrové TSI má lepší akceleraci na stovku, než nedávné dálniční střely - Oktávky 1.9TDI... Já neříkám, že bude spolehlivější, nebo že bych si takový motor koupil, ale že v duelu SUV s 1.0TSI vs 1.6GDI bude vítěz z koncernové stáje...
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Kuga s Ecoboostem pojede líp, protože je to motor srovnatelný s 1.5TSI, pokud mluvíš o 110kw verzi. Novou podladěnou 1.5EB jsem nejel, ale také bych jí dal přednost už jen pro větší objem a více válců.
Ale se Sportáží GDI to nemyslíš vážně ne? Ten motor moc nejede ani v klasickém Ceedu, natožpak v SUV.... na 100kw rozhodně ne. Tady bych si vsadil na litrové TSI..
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Tak ti nevim Ozzy, ale v i30, co jsem měl nedávno jako náhradní auto, jela 1.6GDi jak s 6man, tak i se 7st DCT (měl jsem 2 auta) celkem slušně. Tj mě ten motor docela překvapil. Na SUV to opravdu není, je větší a težší ;-)
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Rozuměj v porovnání s turbomotory podobného výkonu. Proti něčemu, jako je 1.6MPI je to silnější, ale třeba 1.4 TSI, ale i ten 1.0EB, nebo silnější 1.2TSI mi přišly krapet dynamičtější, hlavně při běžné jízdě, kdy potřebuješ předjet a nejedš v autě jen sám (možná to bude i tím, že GDI má výkon jen v hodně vysokých otáčkách). Do SUV je ta jednašestka opravdu akorát tak po městě pro manželku. V Ceedu ještě dejme tomu solidní. Ono, co si budeme povídat, soused ma IX35 s 2.0 GDI a 120kw FWD a když jsme to zkoušeli proti výše uváděné Kuze s 110kw EB, tak GDI ztrácí propastně ve všech jízdních režimech. Neobhajuji tu tříválce, ale Sportage s GDI 1.6 je pro mne i za lehce nižší cenu nepoužitelné auto a radši bych za ty peníze koukal jinde :-) Asi tak...
Re: Nejvyšší cena s nejhorším motorem, Škoda válí :-)
Tak zrovna 1.4 TSi ho klepne a to i v G-Tecu, kde ma jen 110k. Nicméně pokud by mi dal na výběr mezi tím 3hrnkovým litrem a 1.2 TSI 81kW v Octávce, neřeším to ani vteřinu a beru 4válec...
Litr bude dost marnej než zabere turbo, přecejen objem tak snadno nenahradíš... navíc s parádním klapotem...
su vcelku super posadene .... 1.0TSI bohuzial ale vobec nepovazujem za vhodny zaklad... to je uz hodne pod hranou ... ale taky je dnes automobilovy zivot :-( papier nepusti
uz teraz sa vsak tesim na porovnanie skody karoq 1,5tsi s eclipse crossom 1,5 turbom ... tie auta nakoniec k sebe ani nemusia mat tak daleko ako sa na prvy pohlad zda.. a aj velkostne su az podozrivo podobne
Srovnej si dynamické údaje se základní 1.6 ve Sportage nebo 500x a zjistíš, že lepší dynamiku nabídne ten litr. A není to jen papír, i v reálu si klidně vsadím na to, že litr pojede líp.
ja viem.. ale nejde tu az tak o papierovu dynamiku.. ale skor o to aby sa motor netrapil a nemusel byt az prilis vytuneny a aby to auto pekne "uniesol" .... ten liter sa bude zospodu v takom SUV tazko zbierat... k tomu 3 valce su docela vibrujuce... mozno v takej fieste je to cool a hrave ale v SUV je to uz hodne pod hranou pre realneho sukromnika
karoq sa mi paci...sice nie az tak ako eclipse cross ale je to vazne pekne SUV... aj ked meno yetina mohlo ostat mal by este vacsie sympatie z mojej strany ale je to fakt podareny kusok.. podobne ako kodiaq...
ale tak 3 valec by som uz nekupil .. vibrujucu kosacku so spotrebou 6 valca ako napriklad to 1.0tgdi v riu to je ozaj krok nie dopredu ale dozadu ... tu to chce konecne upsizing ... a vratit sa opat do normalu a bude to ok ;-):yes:
Já také nejsem zastánce tohoto trendu, ale je potřeba si uvědomit, že v hodně případech je to pouze takové ten "psychologický" aspekt.
Projel jsem pár tříválců a takový Ecoboost 1.0 92kw je na Fokus důstojná motorizace a pokud nejsi fajnšmekr, máš puštěné autorádio, ani ti vlastně nedojde, že to není třeba nějaká 1.8 Atmo.. (to je takový ekvivalent třeba zrovna u toho Fokuse). TSI 1.0 jsem nejel, ale nevěřím, že bude o tolik méně kultivované. Jel jsem ale 1.0MPI v CitiGo a tam se klepal... jen to je auto o dvě třídy menší a levnější...
Když to vyženu do absurdna, tak on ten 1.0TSI 3válec bude dynamičtější, než dejme tomu nějaký 30-40 let starý šestiválec.... Proto bych nesoudil dopředu.
"...než dejme tomu nějaký 30-40 let starý šestiválec.." :-!
Mno, zajímavé srovnání = uvidíme jak bude ten 1.0 TSI 3válec dynamický za těch 30-40 let, hm? ;-) Absurdno na druhou. :-!
"Sám si radši zvolil malé turbo...":-!
22.6.2017 15:29
Za poslední 4 roky jsem měl dvě nová auta: 1. Ceed a 2. Leon... Po dvou letech, kdy jsem prodal Ceeda byl bezproblémový a jako nový. A Leon je nyní již 14 dní na Jarově na raklamačce s turbem. [odkaz] 8-s
Teď nevím, co tím chceš říct. Ozzman to píše Topperovi, který tu dlouhé roky bojoval za "poctivé atmosferické motory" nejlépe v Hyundai nebo Kie, aby následně koupil Polo s TSI... a pokračoval v boji. Pokud tohle nevíš, tak chápu, že ti uniká jistá komičnost celé situace :-)
K tvému dilematu - pokud byl Ceed jako nový, proč jsi ho po dvou letech prodával?
BTW, JD dělají tu anketu i v Evropě, konkrétně v UK
[odkaz]
:yes: .. atmo mam rad.. ale bohuzial v malych autach seriozne atmo uz docela zmizli ... takze je to aj o tom ( u vacsieho ceedu s gdi by som problem nemal ani u ASX s 1,6 ).. lenze ked nechces maleho trojvalcoveho lenocha ... musis v tejto malej triede uz turbo... ja viem mazda ma 1,5 atmo krasne zivu... ale 15 tisic eur na male auto nema zrovna kazdy
Co tím já chci říct? To je snad jasné = Ceed 2 roky bezproblémově, Leon ods rané turbo v (2-leté) záruce. A není to moje. Je to Atomas co tu má v moje_auto garáži obě recenze.
Takových tu je ... co kážou vodu a pijou víno... FIAT fanboy co koupí Leona, H/K_svet čo kúpi Polo.... [odkaz] >:D
Ten link nahoře se nepovedl (au to forum) ;-)
500X bude v pohode aj s 1,6 atmom... nie je to zase az tak velke a tazke auto ako karoq ( je v tomto presne nieco ako ASX a tam 1,6 mivec slape slusne )
inak ta 1,4 multiair bude samozrejme paradna... uz s istou rezervou ... idealna :yes:
1.4T-Jet stojí věcně proti 1.5TSI. Jo, viděl jsem akční ceník 500x a proti Crossu za 470 s 1.4T-Jet nemůžu říct ani popel, to je super cena.
Já bych se asi trošku plácal v tom, že ke Cross nejdou koupit xenony, ty jsou jen v Cross plus, ale tam zas není benzín s manuálem... tak bych asi holt vzal Lounge kde ta možnost je, jen se mi tolik nelíbí.
Je potřeba to brát taky tak, že je 500x přece jen o půl třídy menší auto... 20cm nebo kolik.
O 10 cm... :-)
A sáma škodovka píše, že nahrazuje Yetyho... a ten byl ještě menší.
Mně to přijde, jako jedna třída. Jasně, je o chlup větší... prostě ten litr je úlet. Je tam hlavně proto, aby vypadala dobře "cena již od"... nikdo soudnej si ho nemůže koupit.
Se čtyřválcem 1.5 TSI už to bude OK, ale tam už zase ulítne cena.
A to si neustále opakuji, že nedůvěra v produkty VW koncernu je ryze moje subjektivní, byť je podpořená opakovanou zdrcující zkušeností...
Škodovka nepíše, že Karoq nahrazuje Yetiho, naopak... staví Karoq jako nový model.
Pro mě osobně byl Yeti jako rodinné auto nepoužitelný, ten kufr se nedal... 416l (bez rezervy, s ní 321) je sice víc než má třeba to iXko (iXko by ale taky neprošlo), ale je to hodně na výšku. Karoq už si jako rodinné auto představit umím, byť moje preference jsou pořád u "normálních" aut spíš než SUV.
Když se pořád omílá, jak se tahle auta kupují do města, tak proč ne. Otázka je, jak si povede třeba při odbočování (obzvláště do kopce), kde otáčky můžou spadnout nízko. Jestli nebude příliš otravný. Jinak jsou parametry na město více než dostatečné.
že si nekupujete auto, ale ŠKODOVKU...... takže to je jako vstoupit do luxusního shopu ..... Sice se to ušije v Číně nebo Turecku, ale nálepka....nálepka je orikinál pané....
Takže cena odpovídá dojmu ze značky přece....
Pro socky tu máme Kiu, Suzuki, Ford, Dacii etc...
Tohle je Škodovkaaaaa........
To je zrovna dost blbé přirovnání. Tohle se navrhlo i ušilo v ČR, částečně z německé "látky". Ale jistě si lze koupit něco ušitého v Rumunsku, Maďarsku nebo Korei ;-)
je blbé v tom, že poukazuje na masovou produkci na společném základu,společných prvcích a dílech, kdy se to odlišuje jen detaily a cena je nastavena jako na luxusní značku. Připomíná mi to jednu zákaznici z Ruska, co se rozčilovala, že by nikdy nesedla do ničeho, co vyrobili v Kitajííí. Tak jí mechanik ukázal ty díly, co je na nich vyraženo Made in PRC.... jejda jejda....a tak drahé auto to bylo....ve zlaté -no jo no....
Brekot nad downsizingem je hodně zábavný. Když se v minulosti přecházelo z dvoulitrů na 1.6, všichni brečeli. Když se pak přecházelo z 1.6 na 1.4, taky všichni brečeli. Brekot nad přechodem na 1.2 zní ještě teď a nyní, jak jinak, to pokračuje u litru, přitom pár let zpátky 1.4 považovaná jako nesmysl je dnes přímo raketa. Nevím, proč bych si měl do auta, které se dnes často kupuje jen jako spotřební zboží, pořizovat tězkej dvoulitrovej nesmysl, když efektivita je dnes úplně někde jinde. Ten litr i v tomto autě je pro normální(!) používání naprosto dostačující. Ano, kdo jezdí dálnice tak si to nekoupí. Kdo jde o víkendu na okruh tak si to taky nekoupí. Tuto třídu si ideálně představuju jako druhé auto v rodině (pro ženu). Táta služebák, máma po městě s malým nájezdem a svižným litrem nepotřebuje víc. Ono je také potřeba se ptát, zda ten výkonnostní rozdíl u základního motoru a vrcholného je tak velký, aby člověk vysolil z peněženky x desítek tísic.
Byl jsem na konci minulého týdne ve Varšave, služebním Superbem... s tím raketovým motorem 1.4 TSI!
Co vypíná dva válce... o čemž tě informuje kontrolka "eco", ale je to zbytečné, protože se ti roztřese celá podlaha - takže to nepřehlídneš.
Aby to jelo, tak musíš řadit jako blázen - mnohem víc, než u atmosferických motorů! Jen v opačné logice: atmosféru musíš podřídit, když chceš zrychlovat... tady musíš přeřadit nahoru, jak přelezeš 3 tisíce... lépe ještě kousek dřív, ale zase nesmíš spadnout pod 1.800 otáček, lépe pod 2 tisíce... takže máš v praxi opravdu dobrý zátah v rozsahu asi 800 otáček!
Tak jako co čekáš od 1.4? Vždyť je to základní motor. Tedy, že stačí základním požadavkům. Tady nejde ani tak o objem jako spíš o výkon. Když máš výkon do 150k, tak je jedno jestli jedeš v Superbu s 1.4 turbem nebo 2.0 atmo. A stejně by ta turbená nakonec jela líp, rozhodně uživatelsky příjemněji (nižší hluk, apod.). Jel jsem celou škálou malých motorů a i na dálnici jsem neměl nikdy problém. To jako všichni jezdí 220km/h nebo to fakt nechápu... S 1.2 130km/h úplně v pohodě (v menším autě), s 1.4 150km/h taky úplně v pohodě.
Zbytečně se snažíš. Tomu vadí úplně všechno, pokud to je německý. Nemocnej, nenávistnej člověk. Celý roky tu tvrdí, jak stačí malá atmosféra, že nechápe, kam všichni spěchají, že je zbytečný mít výkonný auto. Jeho 1,6atmo je úúplně v pohodě. A 1,4TSI je pak trága, se kterou se vůbec nedá jezdit.
To ale teď trochu pindáš, že jo... jo, je to poměrně osvědčený způsob jak snížit účinek prohlášení, který se mi nehodí... nějakým způsobem znevěrohodnit autora prohlášení. :-)
Opel mi nevadí... Mercedes mám vlastně docela rád... BMW se mi vzdaluje filozofií a směrem, kterým se ubírá... ale to je jeho věc.
Alergickou reakci mám na koncern VW... a nevznikla náhle ani náhodou: vznikla společným působením opravdu špatných zkušeností... a současně rostoucím nadšením v článcích tak zvaných novinářů...
Ano, Fiat mám rád. A proto si ho taky kupuju. Za svý. Ale netvrdím, že je to jediný auto, který lze koupit.
Jen takových "normálních aut" ubývá... a s hrůzou očekávám, kdy se na stezku IT produktů s životností záruka + 1 vydá i on.
I proto jsem se rozhodl letos koupit odcházející Punto. Dá se vybavit tak, že má úplně všechno, co i relativně náročný uživatel auta pořebuje k životu a bezpečné jízdě. Náročný na pohodlí, prostor, bezpečnost a funkčnost... náročností nemyslím údaj o zrychlení z O na 100.
Škoda, že je dneska nejsilnějším motorem 57kW, připouštím, že 75 by znělo mnohem líp.
Ale musí to být benzínová atmosféra. :-)
Ja mám špatnú skúsenosť s fiatom, čo neznamená, že tu budem chŕliť síru pri každej zmienke o ňom a nebudem každého presviedčať o svojej pravde optikou svojej garáže ;-)
I cez to čo som si s jedným firemným vychutnal (cca 8 rokov dozadu) mám jedného Fiata na dvore.Ten zatiaľ funguje bez pripomienok a k spokojnosti. Predtým to bol mix závad, imb€cilného prístupu servisu a podobného prístupu importéra.
No, dobre... ale byla to jen jedna zkusenost, navíc před osmi lety... ale stejně si představ, že bys tady denně četl články novinářů o tom, jak je to jednička, určuje trendy a je nositelem pokroku... po každé změně tvar světel výkřiky o novém modelu, definujicim standardy tridy... etalon spolehlivosti...
A teď si odpověz poctivě: neragoval bys na to podrážděné?
A? Prístup niektorých servisov ani importéra sa nijako extra nezmenil a stále je to žumpa. Aspoň že sa v Bratislave našiel jeden servis s normálnym prístupom a ochotou niečo riešiť ( napríklad záručná oprava) a nielen to čo je za "úplatu". Sám som si vyskákal problémy s prvými tsi a x krát som sem k tomu hodil príspevok. Si dospelý človek, takže by si sa mohol dokázať pozerať trochu s nadhľadom na oslavné ódy na nové etalóny...
To máš blbý... tak jezdi s Fiatem na servis do ČR. Taky jsou výjimky, ale většinou jsou slušný servisy. Relativně.
Jo, importér stojí za houby... jak kdyby to byli Maďaři. :-)
P.S.: servis v Nitře nebýval špatnej... už se taky pokazil?
P.P.S: hmm, tak koukám, že už asi přestal fungovat, nebo přešel na jinou značku. NH Car, nebo tak nějak. Jezdil jsem tam, když jsem dva roky v Nitře pracoval.. a byli slušní, ochotní... dokonce i mou letitou Alfu 164 byli ochotni "obsloužit".
Ten druhý odstavec nemyslíš vážne, však. V Bratislave sú 3 servisy jeden je vyslovene tragédia. Snáď nebudeme chodiť s autom 90 km na servis a keď ta ostane tak riešiť dopravu naspäť a vyzdvihnutie
Ta to je teda úplne nanič auto, keď tam treba ešte aj radiť rýchlosti... Nakoniec - človeče, netreba na tom šrote dokonca točiť volantom a šlapať na pedály? To je zle, celé zle...
>:D Tak jestli skutečně řadíš nahoru ve třech... sice s tebou kolikrát nesouhlasím, ale nemyslel jsem si, že jsi za volantem nemehlo. Ve třech nahoru... >:D Když s podobným motorem předjíždím, tak na třech kolikrát ani nezačínám, natož abych na nich končil.
:-)
Je to asi podobně doslovné prohlášení, jako že 1.0TSI je tichý motor s razantní dynamikou...
>:D
Ale jinak - jestli jsi s tím slavným motorem jel, tak víš, že nepřeháním zase o moc... i když těch citovaných 800 otáček to zase není...
Tak spadne při určitých otáčkách tak náhle a dramaticky, že podezřívám nějakou další ekologickou vifikundaci, že prostě přivře dodávku paliva... to samo o sobě ani malý turbo dělat nemůže.
Nemělo by.
To čekání, než se to nadechne dole je ale fakt o nervy... a to pořád mluvím o 1.4 110 kW!
Což je ještě relativně normální motor... tříválec, litr, a to vše v SUV už je fakt mimo. Ano, ještě jsem to neřídil... ale řídil jsem ten motor ve Fábii... a i tam je cítit to chování - není důvod, aby se v SUV choval lépe.
A abych předem dodal těm, co mě osočují ze zcela jednostranné vyhraněnosti: u jinak výborného motoru Fiata 0,9 TwinAir jsem psal skoro to samé: v 500 nepřekonatelný, ještě v Puntu dobrý... v 500L omyl.
Když napíšeš, že musíš řadit na 3t nebo ještě dřív, tak jsi ve skutečnosti myslel na 6t nebo o něco dřív? Já abychom se vyznali v tom, co je doslovně a co je s nadsázkou...
1.4TSI nejede nijak zázračně, ale kilo pod deset dá... což je pro mě taková hranice toho, jestli se s tím dá jezdit.
[odkaz]
:-)
Znova připomínám začátek této diskuze - kde stálo, že 1.4 TSI je raketa... ty teď bráníš, že se s tím dá jezdit.
To je dost rozdíl, že jo?
A ne, tahat to do 6 tisíc nemá vůbec smysl. Když měříš čas z nuly na 100, tak šetříš čas na přeřazení, kdy nezrychluješ vůbec. Ale kolikrát v praxi opravdu zrychluješ z nuly na 100?
Já si nevzpomínám, že bych to vůbec někdy udělal.
I na tvém odkazu je vidět, jak se nárůst otáček zpomalí... dobře, tak je to kousek nad 3 tis, není to pod.
V běžném provozu je to nicméně nepříjemné.
A se sníženým prohlášením "dá se s tím jezdit" problém nemám... pokud si do toho dáš příplatkovou sedačku, tak zbydou jen ty zvuky od kol, a to už se dá brát jako cena za slušnej prostor, a dá se to vydržet.
Hm... moje nároky jsou možná o kousek vyšší. A taky... ve Fabii by to byl fajn top (a je škoda že není), v Octavii je to slušný střed a v Superbu je to základ... nejslabší motor v nabídce. Asi netřeba připomínat, co je jako základ v Mondeu nebo třeba Avensisu. Pokud za sebe napíšu, že bych si uměl představit s tím v tom Superbu jezdit, beru to jako pochvalu.
Nevím co vidíš ve videu, ale tam zrychlují správně... pouští spojku z nějakých 4000 a vůbec nenechají padnout otáčky nikam na dohled k 3000. Výpadek je vidět kolem 5000, kde bliká protiprokluz, kola to nepobírají... tam je ještě nějaký prostor pro zlepšení. Maximální výkon dosahuje 1.4TSI právě až při 5000, takže řadit při 3000 je prostě blbost a naopak je potřeba to pro maximální dynamiku točit přes 6.
Pokud jsi pro dynamiku musel řadit nejpozději na 3, tak fakt nevím... osobně podezírám ten kus mezi volantem a sedačkou ;-) , nebo tam omylem dali 1.4TDI, to by taky lecos vysvětlovalo.
1.4TSI jsem v Superbu nejel, ale vím, jak jezdí v Octavii nebo v pájově Leonu... tam je to nadstandard, v Superbu čekám důstojný základ.
No, popravdě je to ještě horší... pokud chceš auto, k čemu se Superb hodí = relativně levné auto, nabízející hodně prostoru... pak jiný benzín nenabízí.
Nutí Tě do vyšších výbav.
Záleží, co je pro tebe levné. Ambition, 1,8, u tohohle motoru pravděpodobně manuální převodovka. K tomu nějaké "nutnosti" jako lepší čalounění. Co si vzpomínám, Ambition mi celkem seděla a moc toho nepotřebovala. Neviděl jsem však jednotlivé výbavy naživo, beru to z ceníku, který jsem kdysi četl. Naživo by mě možná Ambition nepřesvědčila. Po slevě by to nemusela být špatná nabídka.
Nejsem si jistý, o jakém nucení mluvíš. K Ambition můžeš mít snad i 206 kW dvoulitr. A to je druhý stupeň. O Active mě u Škody ani nenapadá uvažovat (jsem prostě zvyklý, že mají mizerné výbavy a až ta nejvyšší je dobrý základ). Už Ambition je překvapení. Čekal jsem, že to bude chtít nejméně Style a že L&K bude dávat smysl. A zjistil jsem, že L&K má příliš zbytečností a že Ambition bude asi lepší základ pro střídmější konfiguraci, protože jí toho moc nechybí a může mít to, o co bych měl zájem (jako čalounění Alcantara/ kůže).
U mne by to však Superb neměl jednoduché, protože prostor nepotřebuji. Na střední místo nižší střední bych koukal kvůli pohodlí.
Má, stejně jako Kodiaq. No, to je pak prostě ten úplný základ. Asi na úrovni toho litru v Mondeu... kdy někteří můžou jásat nad zachováním klasické R4, podle většiny ohlasů to ale žádná velká výhra není.
S tou 110kW si život umím představit, sice jsem ji nejel přímo v Superbu, ale podle všeho nebude moc ztrácet na klasickou 2.0TDI 110kW a to je pořád defacto standard třídy.
Ten radši nepřipomínej, protože nemluvil specificky o VW (a máš tam třeba přechod z 2,0 na 1,6, to u VW ani neproběhlo, ten šel rovnou na 1,4) a říkal, že je zábavné, jak se dříve fňukalo a dnes jsou přeplňované 1,4 považovány za zázrak, když budu parafrázovat (a tady se dá pochopit hyperbola). Z toho bych normálně neusuzoval, že 1,4 považuje za raketu.
Brekot nad přechodem na 1.2 zní ještě teď a nyní, jak jinak, to pokračuje u litru, přitom pár let zpátky 1.4 považovaná jako nesmysl je dnes přímo raketa.
Brekot nad downsizingem je hodně zábavný. Když se v minulosti přecházelo z dvoulitrů na 1.6, všichni brečeli. Když se pak přecházelo z 1.6 na 1.4, taky všichni brečeli. Brekot nad přechodem na 1.2 zní ještě teď a nyní, jak jinak, to pokračuje u litru, přitom pár let zpátky 1.4 považovaná jako nesmysl je dnes přímo raketa.
"je dnes přímo raketa" není jeho názor, tím líčí postoj lidí. Mluví o tom přechodu od fňukání na pochvalování si 1,4 jako dobrých motorů.
A když se vrátím k řazení, skutečně má smysl točit ten motor nad 5.000 (jak vysoko, záleží na zpřevodování a situaci), protože největší moment na kolech budeš mít v otáčkách, kde má motor největší výkon. O "konverzi" se postará převodovka. To je fyzika, to neokecáš. To je podobné jako ten nesmysl, že nemá smysl vytáčet diesely. Čekal bych, že něco tak základního víš. Předjížděcí manévr s podobným motorem tedy mohu začít ve 4,5 a skončit v 6,5 (to mi umožní zvednout rychlost o cca. 45 % bez řazení, přitom už v těch 4,5 budu blízko maxima výkonu, budu tedy mít téměř maximální akceleraci po celou dobu).
Fyziku nepopírám... mluvím o reálné zkušenosti jízdy s konkrétním autem. Budeš se divit, ale Superba bych si byl i ochoten koupit, možná i proto, že Fiat velký auto nenabízí... :-)
Ale po reálné zkušenosti prostě ne. Sorry. Prostorné auto na dlouhé přejezdy potřebuju tiché, s dobrou sedačkou, a s lineární reakcí motoru na "plyn".
Trochu jsme utekli od SUV k Superbovi... necháme toho.
A budeš se divit, ale s turbomotorem mám naježděno hodně, a vím, že se s ním dá i závodit, ale to byla ještě jiná doba.
Ale už tehdy jsem vedle závodní čtyřkolky 2.0 turbo měl na normální ježdění 3.0 V6... byl prostě uživatelky příjemnější.
Ještě i když jsme zkoušeli minulýho Superba ve Vídni, na pozvání auto.cz, tak jsem to ukončoval tím, že 1.8 TSI je na ježdění lepší než těžkýTDI.
Škoda té tragické životnosti motorů TSI, včetně 1.8 v Superbech.. jinak by to bylo fajn auto.
Novej Superb je všestranně horší... jen snad ta 1.4 vydrží déle. O kolik se teprve uvidí.
Ono je to i bezpečnější jezdit pomalu, protože v pátek pršelo... a přední kola měla normálně problém s tím přenést ten ukrutnej výkon na silnici...
Přičti k tomu mizernou sedačku a fakt, že tě ruší i přejíždění čar na silnici, jak se hluk od kol přenáší dovnitř... a ztratíš to nadšení, co projevuješ ve svém příspěvku.
Asi toho mám dost... kritické prohlášení na to nepovedený auto je vyhodnoceno jako spam... tak si tuhle celou stránku vložte za klobouk.
Já vím, vy si tady vystačíte, mezi obdivovateli hákového kříže.
Vyhodnocování spamu tady prostě nefunguje. Čas od času mi to také zablokuje příspěvek. A když si dáš tu práci a dohledáš, co mu vadí, tak to vůbec nedává smysl. Zrovna nedávno jsem musel do nějakého naprosto obyčejného slova přidat tečku, aby to prošlo (vadilo i to slovo samo o sobě, ale už jsem zapomněl, co to bylo). Nevím, kdo jim to programoval, ale podle mne je to k ničemu. Redakci jsem na to už dříve upozorňoval, ale očividně to nespravili (i to nadále maže příspěvek, když použiješ problematické slovo při editaci). A skutečný spam se tu klidně objevuje. Naštěstí ne tak často. Ale to už vím dávno, že mají v IT neschopáky. A to Ringier míval Staníčka.
Pamatuju si z dřevních začátků spam filterů, že býval problém třeba slovo Cialis, což je nějaká účinná látka na problémy s erekcí. A hloupé spam filtry díky tomu měly problém i se slovy jako je socialismus apod.
That said... už dlouho mi to tu nic nebloklo, jako že třeba rok a víc...
Člověku se až nechce věřit, že dnes někdo něco tak primitivního používá. A nejen to. Na tom slově nebylo nic špatného. V předchozím případě jsem identifikoval dvě problematické věty, až na slovo jsem nešel. Naprosto nevinné. Jednu mám někde v poště, posílal jsem ji jako ukázku šéfredaktorovi.
To poslední bylo někdy v druhé polovině června. A předchozí, kdy jsem to hlásil šéfredaktorovi, bylo začátkem dubna. Dříve to nebyl problém. Prostě jsi odeslal nějaký "dummy" příspěvek (jako "sfd"; výsledek "praštění" do klávesnice) a původní text vložil přes editaci, kde ta kontrola nebyla, nebo fungovala jinak. Takže to člověk moc neřešil. Dnes už to mají i na editaci, to už jen tak nepřejdeš.
Mimochodem, je to obchodní název léku. Účinná látka se jmenuje jinak (je to nějaký -fil). V tomhle případě je to blokování pochopitelné. I v případě konkurenta na V. :-)
ten redaktor je nakej malej...ja 182cm vzadu ve skode karog s vybavou se stresnim oknem se dotykal hlavou stropu a vepredu to nebylo o moc lepsi-a zadni sedadla mi koncila u lopatek a manual 1.5 s 4x4 bude tk.
Krásná ...krásná...ukázka globální politiky VW. Jsem velký patriot, ale naštěstí nejsem úplně nahlavu padlý! Menší "SUV" s litrovým motorem bez čtyřkolky za 530t!? Njn diselgate je průser a sám se nezaplatí, tak pojď Škodovko...poslední záchrano...šup šup oslíku otřes se. Chceš 4x4?...mno my potřebujem vyprodat naftu...(kterou už nám západ nekupuje)...tak ber, nebo čekej?!...možná se dočkáš, ale každopádně si to zaplatíš 2x :-)
Myslím, že je to jedno kolik "SUV" se na trhu nabízí a jestli jsou z Francie (jako už pouze předohrabky), nebo Japonky-korejky a Maďarky...hlavně za 500t už nemusím prosit o 4x4, navigace, kůži, adaptivní tempomat a jen s 2letou zárukou!
Na tohle tady čekají tisíce majitelů Octávií a Scoutů všech generací, kteří do toho půjdou a zaplatili by klidně o 100t navrch a to i kdyby vedle stála Ateca za půlku!
...děkuju nechci radši se postavím vedle stáda a budu se kochat, dobjouu