Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid 136 s motorem Alfa Romeo: Prodal se za cenu, kterou byste neuhádli

Jaké by to bylo, kdybyste do zádi našeho kupé Škoda Rapid zabudovali dvouvačkový motor ze starší Alfy Romeo? V Anglii takové auto vzniklo.
Zpět na článek
13. 11. 2017 20:23
13. 11. 2017 21:59
13. 11. 2017 23:45
14. 11. 2017 14:00
13. 11. 2017 23:22
13. 11. 2017 22:44
13. 11. 2017 23:21
13. 11. 2017 23:38
15. 11. 2017 11:05
16. 11. 2017 17:11
15. 11. 2017 11:06
Avatar - Joky
13. 11. 2017 19:28
nemyslíte, že těch článků o Škodovce
už bylo dnes dost ?

Každému jsem tady říkal: neber úplatky,
neber úplatky...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Rubb
14. 11. 2017 14:36
Re: nemyslíte, že těch článků o Škodovce
Tak nebreč na vwgroupauto.cz a zajdi si třeba na nějaký Hnojdaj server >:D
Avatar - Joky
14. 11. 2017 17:47
Re: nemyslíte, že těch článků o Škodovce
to je dobrá myšlenka....ale tam by se smělo psát jen o mě....
Avatar - Rubb
14. 11. 2017 18:54
Re: nemyslíte, že těch článků o Škodovce
>:D :yes:
13. 11. 2017 20:23
Kóča
Když už musí bejt článek o každý Škodárně z bazoše, byla by chyba nezmínit stálici českejch trackdayů, Eidyho Kóču.
Nádherná 110R s 8V Twinsparkem.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2017 21:59
Zajímavé
Na tom autě je krásně vidět, o kolik Rapid zkrásní, když dostane zkrácené pružiny (hlavně tedy ty přední a zmizí tak ty obludné díry v předních podbězích).
P.S. Dvoulitr Alfa Romeo Twin Spark musí být výrazně těžší, než maličký motůrek Škody, takže to auto bude určitě velice těžké na zadek. Takový škodovácký "ovdovovač"... ;-) Ale krásný. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
13. 11. 2017 22:35
Re: Zajímavé
No, ten vysoký prostor v blatníku nad kolem, to bylo něco, co se mně na tomhle autu vždycky tak líbilo! Podobně hezky to vypadalo u Jetiny. Snižování světlé výšky vzhledu žádného vozu ještě neprospělo!!!

Když tak přemýšlím o pohnutkách uvedeného ladiče, nedá mi abych se nepodivil nad použitím italského motoru. Ale asi byl za babku. To dává u italského motoru smysl.

Ještě že tam ten ladič pijan neinstaloval současný hit všech uhrovatých mladíčků: elektrickou ruční brzdu! :no: :no: :no: :no: :no: :no:
13. 11. 2017 23:45
Re: Zajímavé
Ádo, většinou meleš ty samé voloviny pořád dokola (Renault šrot, jediná dobrá volba do všech aut diesel apod.), ale občas dovedeš i pobavit. Jsi totiž pravděpodobně opravdu, ale opravdu úplně první člověk, který kdy napsal, že obludné díry v předních podbězích Š742/743 (s nezatíženým kufrem) se mu líbí! >:D A ještě se zeptám - ty brzdové hadice, co tam byly vidět, se ti taky líbily? >:D >:D
P.S. Snižování světlé výšky (rozumně mírné) naopak sluší takřka každému autu (stejně jako vypadá lépe auto zatížené, než prázdné - proto někdy automobilky na autech vystavených na autosalonu používají stahovací pásky pružin).
Motor 2.0 T.S. je sice choulostivý na pečlivou údržbu, ale svezení je s ním parádní - velmi ochotně se totiž vytáčí až přes 6000 ot./min, nemluvě o fantastickém zvuku.
P.S. Kde jsi přišel na to, že hitem současných mladičkých řidičů je dodatečně dodělávaná ruční brzda?
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2017 08:13
Re: Zajímavé
Kraviny meleš ty. Ano, líbí se mi, pokud je nad koly mezera! :yes: Proto jsem podkládal pružiny 2cm podložkami. Auto hned vypadá lépe! Snižování světlé výšky je naopak hnus a každé takto poškozené auto vypadá odporně. Je to však dobrá vizitka inteligence uživatele... >:D :no: :no: :no: Jenomže hlupák nikdy nepochopí, že je hlupák.
Motor nikdy nevytáčím nad 4000rpm, a to ještě zcela výjimečně nad 3000 rpm, je mi ho líto a zvuk je to odporný. Motoru nejvíce svědčí, pokud se převaluje mezi 1500 až 2500rpm. To, co s ním dělají při zkoušce emisí je šílené a nesmyslné. Do takových otáček se v provozu motor nikdy nedostane. 8-s
14. 11. 2017 14:00
Re: Zajímavé
Tak fajn, kraviny melu já, zatímco ty jsi tady vyhlášený svými inteligentními příspvěvky! >:D >:D >:D Jinak věz, že aby se někomu u osobáků líbilo zvýšení světlé výšky, tak takových podivínů fakt moc není. Doporučuji ti tedy si zakoupit nějakou novou škodovku a v ceníku zaškrtnout kolonku "paket pro špatné cesty".
Jinak co se týče estetického přínosu sníženého podvozku, samozřejmě to musí být uděláno jen mírně a u některých aut to opravdu ani není žádoucí. :-)
13. 11. 2017 23:22
Re: Zajímavé
Nezkrásní, tady to vyřešili většími koly, jinak by ta díra tam stejně zůstala a vypadalo by to ještě hůř.
Avatar - wladyk
13. 11. 2017 22:44
K čemu to je?
"Přemýšlel o prodeji do č. republiky..." Nemá to původní typ motoru a proto to nelze přihlásit. Za 60 litrů a může s tím rajtovat max. po zahradě.
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2017 23:21
Zase volovina
Já nevím, ale dvoulitr měl určitě víc, než 120 Nm, na které byla stavěná převodovka. Ta udržela tak maximálně šestnáctistovku. To za prvé. Za druhé to celé slavné snižování podvozku sice možná někomu připadá tuze cool, ale má to vliv na jízdní vlastnosti a dovolím si říct, že negativní. Pokud to nedělá firma, která tomu rozumí, je to spíš o jízdě na dorazech. A nějak jsem nepochopil ty zadní těhlice a že by se kvůli nim něco svolávalo. Co si pamatuji, tak zpočátku výroby byl zvolen nevhodný materiál podélných ramen a velký úhel šikmého ramena 32°, což vedlo ke kroucení podélného ramena a zadek měl pak velký negativní odklon. Jeden čas tam přidávali výztuž, později začali do BAZ dodávat kvalitní ocel na výrobu podélných ramen nebo snad už vyrobená ramena mimo Slovensko a bylo po problému - což by měl být případ i tohoto vozu (podle roku výroby).
Rozbalit vlákno
1
13. 11. 2017 23:38
Re: Zase volovina
Se vším, co jsi napsal v tomto příspěvku lze naprosto souhlasit. Co se týče té "těhlice", autor měl zřejmě na mysli právě ta zadní ramena, co se kroutila. Jinak tedy fakt nevím, že by Rapid měl nějaké "těhlice". ;-)
13. 11. 2017 23:30
Zas tolik nepřehánět
Článek sice celkem zajímavý, ale některé věci jsou opravdu komické....

Škodovky s motorem vzadu že se v GB těšily solidní oblibě? Tak určitě >:D Ano prodávali se v celkem slušných počtech, ale byly naopak terčem smíchu a jediné co to dokázalo kompenzovat byla právě naprosto podstřelená cena.

Druhá věc je jasné uvedení do reality jaké jsou skutečně tržní cený starších škodovek a ne ta virtuální bublina která se v českém mediálním a internetovém prostoru vytváří - za 150tis se opravdu rapidy neobchodují ani ve snu. To že se najde dost lidí co zkouší ceny různě nastřelit je kolorit dnešní doby, ale hodnotu ty auta nemají a nikdo je za ty peníze nekupuje. Pravdou je že v relativním měřítku ceny skutečně vzrostly - co bylo dřív za odvoz a flašku rumu tak dnes skutečně pár desítek tisíc stojí.
Rozbalit vlákno
6
14. 11. 2017 07:55
Re: Zas tolik nepřehánět
A na zadnou vysokou cenu se nikdy nevysplhaji, 1) jsou to masovky 2) mimo CR to nikdo nekoupi. Cena bude pomalu rust ale to pouze pokryje naklady na garazovani.
14. 11. 2017 08:56
Re: Zas tolik nepřehánět
Šroty ty naskladňujou doma jen notorický střádači.
14. 11. 2017 11:24
Re: Zas tolik nepřehánět
Souhlas. Nostalgie ceny vyrazí komicky nahoru, ale za mě jediné škodárny, které mají smysl, jako klenot rostoucí na ceně dokud je benzín, jsou 130/200 RS a 1000 MBX. Moje první auto byla 105L, stále tvrdím, že nejlepší auto v mém životě :-) ale dnes, když potkám starou škodárnu, tak mi vzpomínky vykouzlí úsměv na tváři, ale jinak to auto je prostě nemožné :-)
14. 11. 2017 17:02
Re: Zas tolik nepřehánět
Co žene nahoru ceny není ale nostalgie ale právě ta umělá bublina kterou články jako tento přiživují. Ano jistě je doba kdy je retro v kurzu v obecné rovině ať už se to týká aut, nábytku nebo třeba audio techniky. A stejně jako u aut se dají najít nabídky na prodej starší hifi techniky čs produkce za x tisíc kč což reálně překračuje jejich hodnotu. Pořád ale vedle toho existuje mraky nabídek za normálni cenu. Ale u aut se pěstuje bublina že se vemou ty nepřestřelenější ceny a začnou se brát jako reálný odraz trhu, což je nesmysl.
Jinak proti starším škodovkám nic nemám, MBX je skutečně skvost, originální 130rs jsem bohužel neviděl v nabídce dlouho, 200 ta je akorát v muzeu :-) Ale chápu to, nicméně přesně jak říkáš - jízdní zážitek z těch aut je pořád stejně hrozný jako kdysi, a aby někdo dával 3/4 mil za erko když za ty samý peníze koupí 911 nebo nepřeberné množství až osmivácových aut té doby je prostě nesmysl.
Avatar - petr164
16. 11. 2017 17:10
Re: Zas tolik nepřehánět
No, syrových řidičských aut je jako šafránu, proto to ohlížení se po minulosti, kdy snad všichni dělali, co mohli, aby to jezdilo a ne aby se stím musel řidič trápit. Ostatně pouze dobrý základ lze překopat na soutěžní vyhrávající speciál. Docela bych nějakého zachovalého Rapida bral a trochu se v něm povrtal, abych s dnešními možnostmi z něj udělal to, čím mohl být tehdy.
16. 11. 2017 21:27
Re: Zas tolik nepřehánět
Jenomže tohle není syrový ale bídný... Přestavět to na závodní verzi jistě lze, rh i lr díly jsou relativně dostupné, dva webery a je to, ale to je jiná písnička, drtivá většina lidí to chce mít naopak v tom původním stavu, který nenadchnul tenkrát, natož dneska....
Jinak zrovna cca 3týdny zpět se prodával rapid 135 na aukru, koupil ho nakonec jeden známý ale aukční souboj se nekonal, byla to jediná nabídka. Cena 60tis, což jsem hodnotil jako střed (tzn. ani předražený a ani nijak extra výhodný), a to to auto je v relativně dobrém stavu - akorát zatuhlé brzdy a minimum koroze. Vzhledem k počtu přihazujících se dá odvodit že stejný názor jako já mělo spousta lidí, proto se směju vizím o cenovkách 150 a pod.
15. 11. 2017 11:05
ŠKODA-ALFA
Nějak mi nesedí dvě věci.Co by tomu motoru řekla škodovácká převodovka a hlavně,dalo by se to vůbec uchladit???A ještě,jak dlouho by tu váhu vydržely zadní plechové vidle.Asi bych měl strach se s tím svézt.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr164
16. 11. 2017 17:11
Re: ŠKODA-ALFA
Taky si říkám, ale jak je vidět, ono to jezdilo a asi ne jen svátečně...
15. 11. 2017 11:06
Těhlice
Jo a ta těhlice,taky nevím,kde by tam byla a k čemu.Ale věřím,že je to jen chyba překladu.
Rozbalit vlákno
0