Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

David Bureš
Diskuze (17)
Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.

Škoda Auto má opět důvod k oslavě. Vyrobila již milion automobilů kategorie SUV, dnes tak populární kategorie. Jubilejním vozem se stal zelený Karoq v odstínu Emerald, který zamířil do Španělska.

Automobil ve výbavě Ambition je poháněný motorem 1.5 TSI, kombinovaný s převodovkou DSG. Pořídil si ho jistý Eike Schröder, Němec usazený ve Španělsku a jeho manželka Carmela Garbajosa, kteří si jej vybrali díky přesvědčivému poměru ceny a výkonu nebo moderní technice. Karoq je pro ně vůbec první Škodovkou.

„SUV nabízejí komfort, mnoho prostoru a dynamický a zároveň elegantní design. Kromě toho zákazníci oceňují také zvýšený posez a s ním spojený pocit bezpečnosti. Obě naše SUV to nabízejí a u zákazníků si vedou velmi dobře,“ vysvětluje oblibu SUV předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Mladoboleslavský příběh v kategorii SUV začíná v roce 2009, kdy se začal vyrábět model Yeti, který je dodnes nejúspěšnějším SUV s okřídleným šípem ve znaku. Vyrobilo se ho celkem 684.513 exemplářů. Mimo zpevněné cesty ale vozy Škoda zamířily již dříve, ať už prototypy nebo speciály pro východní trhy (Skopak pro Pákistán, Trekka pro Nový Zéland).

Yeti vydržel ve výrobě až do loňského roku, kdy byl nepřímo nahrazen modelem Karoq. Ten přijel nejen s novou technikou a zcela jiným designem, ale také většími rozměry než předchůdce. Po pouhém roce prodeje má Karoq na svém kontě už přes 87.800 vyrobených kusů.

V české nabídce Karoq doplňuje větší Kodiaq, který díky své prostornější karoserii poskytuje prostor až pro sedm osob. Představen byl v roce 2016, od té doby byl postaven ve více než 215.600 kusech.

Na čínském trhu Škoda nabízí ještě jedno SUV. Jmenuje se Kamiq a je to městský crossover dlouhý 4.390 mm, který pohání zážehová patnáctistovka o výkonu 81 kW. Kamiq má lákat hlavně na atraktivní cenu, prodávat se začal na jaře, od kdy vznikl již ve 12.000 kusech.

S třemi SUV mladoboleslavské značky to přitom určitě nekončí, automobilka v rámci své Strategie 2025 počítá s dalším rozšířením jejich nabídky. „V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV,“ říká k tomu Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody za oblast výroby a logistiky.

Čínským zákazníkům se ještě letos představí Kodiaq GT, model s dynamickou siluetou ve stylu BMW X6 na bázi v Kvasinách vyráběného auta, u něž stále není jasné, zda zavítá i do Evropy. Problémem je nedostatečná výrobní kapacita evropských továren.

Určitě se však dočkáme sériové verze konceptu Škoda Vision X. Městské SUV se zatím neznámým jménem (co třeba registrované označení Anuq?) má debutovat na jaře v Ženevě a v lecčems se bude podobat letos prezentovanému konceptu. Pro rok 2020 je pak chystané také elektrické SUV, sériová verze studie Vision E.

David Bureš
Diskuze (17)
6. 9. 2018 11:29
Malé číslo?
Osobně mi to přijde jako celkem malé číslo za ty roky! Kort, když většinu tvoří tak příšerný vůz jako je škoda Yeti! Myslím si, že škodovka má svá léta už dávno za sebou, co vy? Přeci jen oproti konkurenci jsou strašně pozadu, nebo se pletu?
23. 8. 2018 11:34
Yeti?
Škoda Yeti vede, nedivím se, klasické firemní auto. Škodovky už normální lidé nekupují! Už dávno totiiž přišli na to, že je to jen předraženej kus šrotu, nic víc. Díky bohu, že tu jsou jiné, levnější, lepší automobilky! :-)
22. 8. 2018 15:44
počet kusů
Řekl bych, že nějaký počet vyrobených kusů není tak podstatný...o proti konkurenci jsou už s kvalitou hodně mizerně a ani na ty eko vozy moc nehrají. Ohraná škodovka nic víc!
22. 8. 2018 10:09
škoda
milion předražených aut, kde kvalita vozu jde ke dnu hned po skončení záruky >:D tím by se chlubit moc neměli
22. 8. 2018 07:20
I Škoda má své mouchy
Pohled na tuto veskrze obyčejnou značku za dosti přepálenou cenu (kromě několika dobře naceněných akčních verzí) bývá dost nekritický.

Stačí zajít za hranice, kde koncern není doma (rozhodně tedy ne zaplacené reklamní články, jako je tento na auto.cz) a hned realita vypadá o něco střízlivěji (tím ovšem netvrdím, že je to kdovíjak hrozné auto, jen to není polobůh na silnici, jak tu všichni svorně tvrdí).

Nejlépe některé aspekty Kodiaqa vystihuje následující recenze na TopSpeed.sk
Vrzající všechno: [odkaz] (jasně, novinářský kus, jednotlivost .. jak jinak. To že si kolega naspecifikoval firemní Kodiaq a vrže mu stejně už nikdo nepřižná).

Přeposilované řízení a tlumiče na podvozku naprosto nekomfortní: [odkaz]

Vylhaná spotřeba jako vždy: [odkaz] Pod 9 litrů se při normální jízdě nejde dostat. [odkaz]

Urvaný lem zadních dveří u nového auta, taktéž není záležitost jednoho kusu: [odkaz]

Světla co nesvítí: [odkaz]

Sečteno a podtrženo, rozhodně se to horší čím dál tím více. Navíc mám trochu problém s motory - zastaralé. TSI žere a jejich jízdní projev může obhajovat snad jenom majitel. TDI žere méně, ale tráví lidi po cestě ve stylu Dieselgate a klepe.

Rozhodně to není špatné auto, ale pětihvězdičkové hodnocení - hmmm na to to opravdu není. Ani omylem. Hlavně podvozkově. Škodovka podvozky neumí. Ty rány a hluk od podvozku, to je zážitek. Navíc auto při jakémkoliv pokusu o dynamičtější průjezd zatáčky uskakuje zadkem. Narazit na díru v zatáčce znamená nervózní odskočení. U auta za milion nepochopitelné. I u základní verze velmi nepříjemné.