Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Ženevě 2008

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Světovou novinkou nejvyšší kategorie byl nový Superb. Představil se ale také Superb Greenline a Octavia RS s novým turbodieselem.

Superb

Bohužel pro Superb, stojí tato novinka přímo naproti Passatu CC, se kterým sdílí designové prvky v exteriéru i interiéru. Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nečekejte ale zázraky, Superb opravdu není druhé Audi A8, hodně se toho ale od něj naučil.

Ačkoliv se na fotografiích zdálo, že je vůz možná až příliš dlouhý a úzký, v reálu jsme tento dojem neměli. Z designového hlediska tak z našeho pohledu zůstávají problematické poslední dvě partie – přetažení víka kapoty zhruba centimetr před rovinu masky a dnes již lacině a zastarale působící multifunkční anténa u nejlépe vybavené verze.

Bohužel pro Superb, stojí přímo naproti Passatu CC, se kterým sdílí designové prvky v exteriéru i interiéru. Přímé srovnání vyznívá o velký kus lépe pro Passat, málokdo ale asi čekal, že by Superb vedle tohoto CC nějak výrazněji zazářil.

Nový Superb bude plnit mnoho poslání – v Čechách jeho cena odstartuje na 619.900,- Kč a tak se opět stane oblíbeným vozem pro přiměřeně majetné Čechy, preferující velký a prostorný vůz s nadprůměrným zavazadlovým prostorem. Jeho objem 565 litrů v základním uspořádání je úctyhodný, hodnota 1670 litrů při sklopení sedadel je opravdu nevídaná. Pro srovnání: nově představené Audi A4 Avant s karoserií o delší o 13 centimetrů, disponuje hodnotou 1430 litrů.

Lidé od Škody jsou velmi pyšní na systém dvojitého otevírání zádě Twindoor. V praxi funguje tak, že klasickým spínačem uprostřed víka kufru otevíráte zavazadlový prostor tak, jak jej otevírají klasické sedany. Kromě toho je ale vpravo od tohoto centrálně umístěného tlačítka druhé, které po zmáčknutí (a signalizaci třetího brzdového světla bliknutím, že došlo ke změně) umožní otevřít záď tak, jak to dělají liftbacky. Je tedy nutné udělit vozu dva pokyny, v praxi to ale velmi jednoduché (většina novinářů to velmi rychle pochopila) a zhruba dvojnásobný otvor do zavazadlového prostoru se jistě často hodí.

Dojem z interiéru je velmi dobrý. Nečekejte zázraky, Superb opravdu není druhé Audi A8, hodně se toho ale od něj naučila. Slícování i materiály jsou dobré, v méně vybavené verzi Comfort ale interiér působil o poznání horším dojmem, než u vystavené verze s maximální výbavou a motorem 3,6 FSI (s jehož čtyřmi výfuky se majitel jistě stane terčem zvýšeného zájmu okolí). Středový tunel je štíhlejší než v předchozí verzi, zarazil nás ale svou malou bytelností – lze jej velmi snadno deformovat do stran a - subjektivně viděno - je to asi nejslabší partie interiéru.

Podivný je displej na konci středového tunelu, který sice může vypadat jako centrum pro nastavování teploty v zadní části vozu, ale ve skutečnosti je vrcholem ventilační techniky (tak jako u konkurentů ve třídě) jen dvouzónová automatická klimatizace. Displej zobrazuje jen čas a venkovní teplotu.

Cvičné zařazení a prošlápnutí spojky ukázalo na spojku s lehkým chodem a velmi přesnou kulisu řadicí páky. Vpředu je místa dost ve všech směrech, vzadu je nadprůměrně hodně místa pro nohy, nad hlavou ale člověk se 182 cm nemá rezervu větší než zhruba čtyři centimetry.

Superb se povedl. Pokračuje jasně v linii svého předchůdce a podle ohlasů zahraničních novinářů úspěch svého předchůdce téměř s jistotou překoná.

Vše podstatné o nové Škodě naleznete v komplexní článku
Představujeme: Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy.

Superb GreenLine

Vedle silné verze s motorem 3,6 FSI se v Ženevě ukázal také Superb GreenLine se sníženou spotřebou. Základem pro dosažené úspory spotřeby je aerodynamická optimalizace nového Superbu. Jemné úpravy přídě zlepšují obtékání vzduchu kolem vozu. Snížení karoserie o 15 milimetrů zmenšuje čelní plochu vozu a zlepšuje aerodynamiku proudění pod vozem. Důležité bylo i snížení hmotnosti Superbu GreenLine jednoduchými opatřeními na 1443 kg. Například místo standardního náhradního kola v zavazadlovém prostoru je k dispozici souprava pro nouzové opravy pneumatik. Dalšími opatřeními, která rozhodují o snížení spotřeby pohonných hmot verze GreenLine, je sériová montáž pneumatik s nižším valivým odporem, delší převodové poměry snižující otáčky motoru při cestovních rychlostech a úpravy programu řídicí jednotky motoru.

Čtyřválec 1,9 TDI PD DPF/77 kW spotřebuje v kombinovaném režimu 5,1 litrů nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě 136 g CO2 na kilometr. NA trh by se nový model měl dostat v létě.

Octavia RS 2,0 TDI CR

Octavia RS TDI dostala nový vznětový motor. Agregát pracující s přímým vstřikováním paliva common rail je prvním vozem Škoda, který disponuje touto technikou vstřikování. Maximální parametry se neliší od předchozí verze. Výkon 125 kW při 4200 ot./min postačuje pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s a pro maximální rychlost 225 km/h (benzinový motor 7,3 s, 240 km/h). Jako nejvyšší točivý moment poskytuje tento motor 350 Nm v rozmezí 1750-2500 min-1, což zaručuje mimořádně pružnou akceleraci. Motor je vždy vybaven tzv. bezúdržbovým filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem.

Novinkou je i převodovka DSG pro motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW.


Ondřej Láník
Diskuze (9)
10. 3. 2008 15:16
čo viac dodať?
nieje o čom aj napriek všetkému čo sa o Superbu popísalo je to vydarene auto odsúdené na úspech...RSa s comonrailom je tiež vynikajúca správa...Škoda len tak dalej :yes: