Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chystá městské SUV. Tohle jsou jeho první skici. Nahradí Fabii Combi?

David Bureš
Diskuze (173)
Portfolio SUV mladoboleslavské značky rozšíří nejmenší model. Podle dostupných informací půjde o nepřímého nástupce Fabie Combi a Rapidu liftback.

Letošní ročník ženevského autosalonu se blíží, a tak jednotliví výrobci začínají lákat na své chystané novinky. Přidala se k nim také Škoda, která si pro již tradiční švýcarský veletrh připravila koncept nazvaný Vision X. Půjde o předobraz malého městského SUV, které se má začít prodávat v polovině příštího roku.

Ještě před premiérou se Škoda Vision X zatím představuje na prvních nákresech. Z nich vyplývá, že z hlediska designu půjde ve šlépějích dvou větších sourozenců, Karoqu a Kodiaqu. To znamená rozdělené hlavní světlomety, jejichž horní část bude v tomto případě tvořena úzkým pásem diod. Půjde tedy o obdobné řešení jako třeba u soudobých Citroënů. Záď s úzkými koncovými světly také připomene větší SUV mladoboleslavské značky.

Zajímavější to však bude uvnitř, protože Vision X ukáže novou generaci interiéru vozů Škoda. Ta bude ve znamení volně stojící obrazovky multimediálního systému, což je řešení, které se chystá třeba pro nástupce Rapidu Spaceback.

Chystaný koncept bude lakován zeleným odstínem FlexGreen, o oživení se postará černá střecha s panoramatickým oknem nebo dvacetipalcová hliníková kola. Uvnitř se zase můžeme těšit na pro mladoboleslavské koncepty typické detaily z broušeného křišťálu.

Zajímavostí je pak informace o pohonu. Škoda Vision X bude totiž plug-in hybridem. S takovým pohonem se v Boleslavi počítá, jako první jej má dostat modernizovaný Superb. Do roku 2025 automobilka každopádně plánuje, že čtvrtina jejích prodávaných aut bude mít elektrický nebo plug-in hybridní pohon.

Škoda Vision X se stane realitou v příštím roce, kdy se z konceptu přemění v sériový model. Zatím nepojmenované městské SUV (Škoda má registrovaná označení jako Amiq, Karuq nebo Anuq) se podle dostupný zpráv stane nepřímým nástupcem hned dvou modelů, Fabie Combi a Rapidu liftback. V nastupující generaci se s těmito modely nepočítá, údajně si příliš konkurují a kvůli omezené výrobní kapacitě dá automobilka raději přednost jednomu vozu s největším potenciálem. A tím je v současnosti právě malé SUV. Vedle konceptu Vision X se pak v Ženevě můžeme těšit i na modernizované provedení aktuální Fabie.

David Bureš
Diskuze (173)
11. 2. 2018 12:55
Re: Vědmy...
Nikoliv, to že kombi mají často délku a převis karoserie stejnou se sedanem nebo liftbackem je důsledek optimalizace a maximalizace sdílení komponent, nikoliv faktu že by to tak muselo být aby to bylo kombi.
11. 2. 2018 12:52
Re: kombik
Z PQ25 má roomster skutečně akorát předek, to je obdoba jako u fabie II která začínala na PQ24 a postupem času dostala některé moduly z novější PQ25 a přední náprava byla asi nejviditelnější prvek, nic to ale nemění na tom že roomster stojí na PQ24 platformě a tu má skutečně dále upravenou.
Rapid pak stojí na platrofmě PQ25 od začátku.
6. 2. 2018 12:52
Re: kombik
Roomster asi skutečně má přední část platformy PQ25, ale zbytek tvoří specifická škodováky vyvinutá podlaha pocházející z Roomsteru. To konec konců potvrzuje i stejný rozvor a stejná zadní náprava s nádrží.
6. 2. 2018 12:50
Re: Vědmy...
Nikoliv, je sakra rozdíl, jestli máš u 5dv. karoserie délku zadního převisu na úrovni sedanu/liftbacku, nebo jen nadprůměrně dlouhý zadek hatchbacku... :-O
5. 2. 2018 23:31
Re: Vědmy...
Což je právě ono kombi. Tvar okénka na to nemá vliv.