SUV = auto velké zvenčí a malé zevnitř, kufr u téhle kategorie miniaturní, sotva bude mít 350l, kdežto Fabia combi má 500l, proto si ji lidi kupují. Navíc tohle miniSUV bude o 50-100tis Kč jinde, jako je to u konkurence = výrobce na tom chce ještě víc trhnout, protihodnota navíc žádná :no:
Hrubka už v nadpisu, odporná malůvka s hmyzím ksichtem a hypertrofovanými koly... Jak ACZ dokáže lidem zkazit ráno... 8-s:no::no::no::no::no::no::no::no:
Skici je správně. Mně to teda intuitivně nesedí... c se v těhle situacích obvykle chová jako obojetná, třeba tácy apod. normálně podle vzoru hrady... tj. skica bez skicy jako žena bez ženy by se mi líbilo víc... ale správně je zřejmě měkké i. Existuje i podvzor gejša, podle kterého se skloňuje třeba Káča, vikuňa nebo znak Renaultu >:D
Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena.....
Tahle čísla se běžně neuvádí, mám je za 2015: v roce 2015 bylo vyrobeno celkem 195.379 Fabií, 72.614 kombíků je pak 37%. To je nezanedbatelné číslo... možná tedy ovlivněné i tím, že za kombíka byl příplatek jen 10t (nevím jestli to pořád platí).
Resumé - Spaceback je jasně prodávanější, kombík méně prodávaný, ale ne okrajový.
PS: jsem si vědom že nesedí ta čísla s tím co jsem psal v minulém příspěvku. Tohle je z výroční zprávy [odkaz] , to předtím z článku na auto.cz [odkaz] .
Však jo... on tu psal lavius, že "Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách." ... tak jen dokumentuju, že Spaceback je prodávanější varianta (a nechtělo se mi psát to zvlášť jako reakci).
Tak ono jde především o celkovou situaci - postavení fabie jako takové v rámci portfolia už roky klesá, z toho největší procentuální úbytek padá právě na kombi. Škodovka chce pořád expandovat a potřebuje tedy efektivně využívat kapacity výroby, takže poměrně logicky seškrtá ty nejméně prodejné modely, a tím spíš když má hned 4 karosářské verze v rámci jedné třídy tak jej prostě optimalizuje na polovinu, což při troše snahy (resp. tvorbě nových generací) nebude znamenat úbytek zákazníků, zato to zcela jistě uvolní kapacity pro výnosnější SUV.
K predaju Rapidu: veľa Rapidov prihlásených na SVK ide na reexport. Vyše 50%.
Auto je len prihlásené, stojí na sklade a po 6 mesiacoch ide preč...
Veľmi to skresluje štatistiky.
Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou. To že smysl nevidíš ty, neznamená, že ho nevidí někdo jinej.
A proč jako? Clio kombi, čtyři lidi, 4x sedmdesátka krosna, čtvery brusle a směle na Berlín... Když zaměním krosny za tašky, brusle za stolek a židličky, pak nevidím problém ve sbalení se na deset dní.
Sorry, ale tentokrát seš úplně mimo - ženské si samozřejmě většinou kupují Fabii krátkou - to v případech, že ji mají jako druhé auto do rodiny. Pak tu ale máme tisíce mladých rodin s malými dětmi, jejichž přepravní nároky musí uspokojit relativně auto segmentu B, protože na céčko nemají, natož pak na dvě auta. A nebo ani větší auto nechtějí. A právě pro ty je Fabia Combi naprosto geniální řešení, a to i z hlediska příznivé spotřeby. A na všechny tyto své zákazníky Škodovka zrušením další generace Fabie Combi udělá dlouhý nos a zařízne skvělou tradici malých kombíků sahající až k Formanovi. A to je katastrofální chyba, zvláště když většina konkurentů už zmizela z trhu (maličké Clio Grandtour za plnohodnotného konkurenta Fabie Combi nepovažuju). 8-s8-s8-s
P.S. Největší radost z tohoto kroku bude mít Dacie, protože prodeje jejího už tak úspěšného Loganu MCV dále výrazně posílí! Tomu říkám nahrávka na smeč pro konkurenci!
Bohužel tohle už dávno neplatí. O tom že by auto segmentu B vyhovělo prostorově rodině nelze uvažovat, je to prostě naprostá nouze. Kdo má peníze na novou fabii combi tak si radši koupí jetou octavii která rodinné působení už vcelku zastane. Teze o spotřebě je pak úplně směšná, fabia má spotřebu stejnou než o dvě třídy větší kombíky, navíc s malým autem nikdo žádné závrátné nájezdy nedělá, takže to je druhořadá záležitost.
Takže škodovka uvažuje zcela racionálně - méně úspěšný model obětuje ve prospěch úspěšnějšího. Že by dělala dlouhý nos na zákazníky se řici nedá - pro tu relativně malou skupinu lidí co hledají malé auto s větším kufrem tu pořád bude nová upravená generace rapidu SB. Odkazovat se na historii nemá smysl - automobilka je komerční společnost a cíl je zisk a né tradice (nemluvě o tom že s formanem to nemá nic společnéno, to byl kompakt a né malé auto).
To že většina konkurentů opustila tento segment není náhoda ale právě důsledek propadu prodejů a nezájmu ze strany zákazníků, tam naopak škodovka dělá nutný řez až jako jedna z posledních. Že by se tím otevírali dveře dacii se zrovna říci nedá, ta cílová skupina zákazníků je velmi odlišná, každopádně i když připustíme že části zákazníků se to týkat bude, tak v čem je problém - škodovce místo nich přibude ještě více zákazníků co si koupí dražší model a vydělají více, a o tom to je prostě je.
Nicméně... Fabia Combi má oproti Formanovi o 110l větší kufr, je o 4cm delší a vyšší, o 11cm širší, má o 2cm delší rozvor.
[odkaz]
Tomu odpovídala i silniční realita... rodiny určitě nepřesedaly ve velkém z Formanů na Octavie, spíš na ty Fabie Combi.
Propad prodejů... no takhle, namátkou v roce 2010 bylo ze 193t Fabií 68t kombíků, 2013 47t ze 158t a 2016 to bylo ze 192t Fabií 75t kombíků - takže ten propad tam úplně vidět není.
Pochopitelně, za těch cca čtvrt století co je dělí se třídní poměry poněkud změnily ;-)
Ta realita pak byla poněkud jiná, rodiny z formanů a felicí skutečne přesedali spíše na octavie, fabie combi první generace prostě byla menší po všech stránkách.
Propad je pak velký, namátkou tedy vezmeme produkci z vrcholných let první generace, kdyz z celkových 556tis aut co škodovka vyrobyla připadlo na fabie 242tis (tedy cca 44%) a z toho na combi 107tis (v rámci řady tedy opět 44% a celkově 19%) Dneska jsme tedy na číslech že fabia dělá jen cca 18% produkce a combi jen 6%, takže jasný propad jak v reálných tak absolutních číslech, chce to mít ten globální nadhled.
No jak myslíš. Předkrizová čísla už Fabia nikdy nedosáhla, to je pravda. Ale podíl na celkových prodejích, to těžko srovnávat s dobou, kdy Škoda vyráběla tři modely a Superb si teprve hledal své místo na slunci.
Podíl kombíku kolem 40% se zase tolik nemění, prodeje Fabie jsou nejvyšší od roku 2009 (minimálně v Evropě)... já v tom tu nadbytečnost kombíku nevidím. Navíc je potřeba vidět to, že Fabia Combi se neprodává v Číně, takže podíl na trzích, kde jsou obě verze, je zase o kousek lepší.
No ale o to právě jde - pozice celé modelové řady v rámci portfolia poklesla, a když se musí ořezávat tak se jde logicky od spoda a od modelů které jdou nahradit - citigo se vyrábí jinde, superb nenahradíš, takže zbývá...
To samé Rapid LB. Velký kufr, slušný podélný prostor a dospělý design za 400 ceníkových s adekvátním motorem a výbavou. Co nabídne "KAronaq" kromě rádoby stylu za 400 v holobytu? O nahrazování nemůže být řeč.
Rapid liftback pravděpodobně končí protože parazituje na octavii. Fabia combi z důvodu výrobních kapacit. A je to presne tak, SUV je trochu přifouklé auto na kterém vydělat o 50 tisíc víc. Bohužel
Rapid liftback končí stejně jako fabia combi kvůli malým prodejům a protože najsou kapacity tak nedává smysl výrabět 4 karosářské verze v rámci jedné modelové třídy.
To je ťah hodný génia, nahradiť Fabiu kombi a Rapid prťavým SUV bez kufra.
>:D
Sa musia konkurenčné značky od smiechu za brucho chytať.
Nechlastajte v tej škodofke, hovadiny potom vymýšlate
>:D
konkurencne znacky? Ukaz mi konkurentov fabie kombi. V rychlosti ma napada len clio. Ostatnym uz zasibalo dostatocne a vsetci uz maju male SUV do mesta. Cize skodovka len dotahuje tento stupidny SUV trend.
ano, Clio, ešte určite Logan kombi.
Ale si zober, tých fabií kombi behajú po cestách mraky. mini suv bez kufra ich proste nenahradí. Záujemci sa budú musieť poobzerať inde, alebo ísť o triedu vyššie.
Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách.
ano, takto to mysleli. národ bohatne, netreba jednu fabiu pre celú rodinu. Oktafka a k tomu tento paskvil do mesta. :no: , tak si to predstavujú.
Ostatne, je mi vlastne jedno, čo urobí škodovka. Aj tak kupujem len sedany nižšej strednej.
Len ma prekvapilo, že nahradiť tak uspešny model fabia kombi touto hrúzou.
Mraky Fabii combi tu síce behá, ale prevažne I a II. generácie. :-)
Z tejto triedy sa v podstate stiahli alebo čoskoro stiahnu všetci výrobcovia, inak Captur je žiarivým príkladom. :-)
Jedinný opravdovým konkurentem je Clio Grandtour, asi před týdnem jsem to zjišťoval. Na druhou stranu rozdíl ceny mezi Cliem a Fabií je dost velký a to se nebavím o výbavě.
Grandtour ale konci tiez a jeho miesto v ponuke ma zaujat resp.zaujal Captur. A div sa svete ludia si radi zan priplatia. Je to na hlavu, ale je to tak.
no z SUV, tohle je crossover, ale pro me SUV jedine s 4x4 a jen za predpokladu, ze jezdim obcas do lehkeho terenu nebo na hory, jinak je to o nicem a jen midni trend!
...když přišel Jeep Cherokee viz. s uzkým provedením světel a pod ním dalším světlem, většina to nepřijala, i když mnohým to přišlo zajímavé a i mě se to stále líbí. [odkaz]
Pak s tím přišel i citroen C1, C3, C4 Cactus a taky to vypadalo celkem zajímavě. No a nově, "největší rival" >:D >:D škodovky, alias "král" českých vymlácených silnic s tímto přišel na Koně [odkaz] nutno říct, že to taky není nepovedené a chystá totéž i na nové SantaFe [odkaz] no a teď s tím tedy dorazí i naše DAS AUTO ŠKODA >:D >:D Nicméně čekal bych od škodovky trošku něco víc a to i přes nudnost, pardon konzervativnost jejich aut. Kor v této limetkové barvě je to auto svým způsobem dost podobné právě stejně limetkové Koně >:D
Dixik2 - minimálne by som odporoval s dvoma vecami, čo píšeš
Kombi od Fábie naozaj končí a je pravdepodobné, už po jarnom FL (napriek tomu, že na špionážnych snímkach bolo kombi).
Druhá vec je termín Škody Rapidu (Spacebacku). Nebude skôr, ako o rok (pretože by sa bil s premiérou tejto krásy v článku).
Škoda si musí odstupňovať nové modely. Najbližšie ju bude čakať Octavia 4, ktorú riešil ešte Kabáň. Tá príde koncom 2019.
Presne. Je zjavné, že to bude súrodenec Arony, takže približnú predstavu o rozmeroch (vrátane kufra), technike a motorizáciách si vieme spraviť už teraz.
Začne to už v Ženevě a od té doby bude to auto všude. prostě všude. Už se budeš bát otevřít net.
Tak, jako jsme byli donekonečna bičováni Kodiaqem q potom Karoqem (což není špatné auto), teď to bude Fabiaq (je jedno, jak se bude jmenovat).
Dokud nám z toho nepraskne palice.
A furt a ffurt a furt.
A nakonec, nečekaně "Auto roku v ČR 2018".
otazkou je, jestli Fabia kombi tak trosku neparazituje i na Spacebacku, a jestli se vyplati mit v nabidce hned 3-4 kombiky (kdys pocitame i Spaceback) a pak relativne k nim obstojna SUV Kodiaq a Karoq ktere ten kufr maji dostatecnej, naopak malej crossover jim v nabidce schazi
Podľa mňa nie naviac, ale hlavne. Poznám dvoch majiteľov R SB, ktorí povedali, že by sa im síce páčil ten väčší kufor liftu, ale že sa im nepáči ten dôchodcovský výzor, hatch vyzerá mladistvejšie a lepšie.
Oni se bavili konkrétně o Rapidu, a tam bych s nimi zcela souhlasil, zrovna Rapid liftback! je ideový nástupce Octavie Tour, a ta byla taky spíš pro důchodce, než pro mladé progresivní manažery.
No a já to mám přesně naopak. SB musí být v MC, aby trochu vypadal, jinak je to nevyvážená nuda. Lift vypadá dospěleji. Proto jsme ho taky vybrali, i když kufr skoro nevyužijeme.
Naopak. Na rapidu je znat, ze byl puvodne navrhovan jako lift. Spaceback ma divne urizly a nakopnuty zadek, navic vynika mala sirka auta. [odkaz] [odkaz]
Naopak lift vypada elegantne, dustojne a proporcne v poradku [odkaz]
Obě verze mají něco do sebe (při pohledu z boku). U Spacebacku se mi moc líbí to třetí trojúhleníkové okénko v C sloupku. Hlavním designovým problémem jsou ovšem ta malá kolečka a nedostatečná šířka. S tím ovšem žádný facelift nehne, doufejme, že nový Spaceback už tyto dva základní problémy díky použití nové platformy MQB 0 vyřeší... :-O
Přesně tak, základní úvaha je v tom seškrtat současné 4 karosářské varianty v jedné modelové třídě na 2, které z velké míry bez problému obsáhnou současnou klientelu ale přitom uvolní kapacity ve výrobě.
To zcela bezpečně je, stejná platforma, stejná technika. To že to karosářsky nakombinovali tak že to marketingově vypadá jako odlišné třídy nijak nezakrývá fakt že mezi segmentem B malých vozů a C kompaktů nic není, takže když na podvozek fabie cosi naroubuju tak to sice může být ve výsledku větší auto, ale pořád je to stejný segment, což koneckonců nepřímo potvrzuje škodovka tím že ty 2 karosářské verze ořeže a z těch zbývajících 2 pokryje celý segment.
Seš úplně vedle, Rapid stojí na platformě Roomsteru, tj. vzadu je podlaha prodloužená a rozšířená pro zadní nápravu z Octavie I (+ její velké nádrže), jediný rozdíl od Roomsteru je širší přední náprava a jiný, trochu delší plech podlahy za zadní nápravou. Platforma Fabie III je úplně jiná!
Vedle jak jedle jsi akorát tak ty. ;-) Neexistuje nic jako platforma roomsteru. Roomster stál na normální platformě PQ24 a akorát měl zadní část uzpůsobenou pro implementaci tužší příčky původem z jedničkové octavie. Platforma rapidu a fabiie III je pak PQ25, přičemž opět v případě rapidu je použitá zadní náprava tužší. :yes:
Ne, nikoliv, Roomster nestojí na "normální platformě Pq24", protože používá jen její přední část. Střední podlaha je zcela specifická, díky čemuž může mít rozvor o cca 15 cm delší než Fabia II a použít zadní nápravu z Octavie I. :-! A tenco celek právě převzal Rapid, ovšem (jak už jsem tady uváděl, dostal širší přední nápravu z minulé generace Ibizy a Pola (Fabie III přišla o něco později). Takže tak. ;-)
Nikoliv, roomster samozřejmě stojí na platformě PQ24, to že DO NÍ má implementované moduly z jiných platforem je věc zcela jiná. ;-) Rozvor se dá upravovat i v rámci platformy, takhle měl superb kdysi nataženou PL45, to není problém.
Rapid pak stojí na novější PQ25 (kterou skutečně měly o generaci posunuté Polo a Ibiza) a má pouze tužší zadní příčku (příčku má PQ25 normálně, to že je tužší kvůli nosnosti neznamená že je z octavie ;-) ).
Takže takto to je :yes:
Roomster asi skutečně má přední část platformy PQ25, ale zbytek tvoří specifická škodováky vyvinutá podlaha pocházející z Roomsteru. To konec konců potvrzuje i stejný rozvor a stejná zadní náprava s nádrží.
Z PQ25 má roomster skutečně akorát předek, to je obdoba jako u fabie II která začínala na PQ24 a postupem času dostala některé moduly z novější PQ25 a přední náprava byla asi nejviditelnější prvek, nic to ale nemění na tom že roomster stojí na PQ24 platformě a tu má skutečně dále upravenou.
Rapid pak stojí na platrofmě PQ25 od začátku.
malé kombi sú na vymretie a do pár rokov zmiznú ako vany. Trh hovorí jasne, diskusia autá nekupuje. Z pohľadu škody správny krok, ľudia sú momentálne z krosov a suv paf, tak čo má automobilka robiť na sklad? Aj tu guglit naúpísal, že fabia kombi je blbosť, lebo je to nákupák pre babenky a netreba im 500 kufor. Ja s tým nesúhlasím, lebo fabia kombi nie je nákupák pre babenky, ale alternatíva rodinného auta pre menej majetných, alebo firemného pre obchoďákov, ale čo narobím. Ja suv nekupujem, ale ostaní áno a automobilka nie je charita.
Ja rozumiem ekonomickému pohľadu na vec, SUV sú trendy, stoja viac, na kuse má automobilka väčšiu maržu, ako pri béčkovom kombi. Ale aj tak nie som presvedčený, že Aronaq dokáže nahradiť Fabiu kombi. A teraz nemyslím praktickosťou, tam je to úplne jednoznačné, že 500l kombi nenahradím malým SUV, ktorého kufor bude jednak o cca. 100 litrov menší (viď Arona), ale hlavne tie litre budú na stojato, teda fakticky ešte ťažšie využiteľný. Myslel som počtom predaných kusov. Ako písal Emel, Fabií kombi sa predáva ročne cca. 75000 ks, pri malom SUV môže Škoda dúfať horko-ťažko polovicu (ak vychádzam z predajov Arony, ktorá ešte nemá rok za sebou, ale z doterajších mesiacov by to vychádzalo na cca. 30000 ročne). A bude zisk na jednom kuse SUV viac ako dvojnásobný, ako na jednom kuse Fabie kombi? Ak áno, potom to ekonomický zmysel má.
čísla má len automobilka, dôležité sú aj trendy a odhad vývoja na dôležitých trhoch. Chybu podľa mňa neurobili, tie tvoje čísla kombi fabky asi klesajú a suv trh rastie, ak sa predá fabque viac ako aron a na jednej zarobia viac ako na kombi budú minimálne na tom istom. Do b kombi málokto vrážal výbavu, do krosu alebo suv ľudia pustia aj babkin dôchodok na 18 disky.
Ta úvaha je zajímavá ale mylná - suv nenahrazuje fabii combi. Dnešní zákaznící fabie combi se z velkém části přesunou do nového spacebacku, a nové suv pak osloví zcela novou klientelu. Takže o ekonomickém smyslu netřeba pochybovat.
Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou.
Pokud kombík už opravdu nebude a má ho "nahradit" todle tak si Škodovka sama uřízne vlastní větev, kde jí rostou slušný zisky. Řemeslníci naplno přejdou k Daciím a řada normálních lidí, co by rádi kombík za 300-350k si raději koupí holt ojetinu. Ten kdo jim tam vymýšlí takovéhle obchodní strategie by potřeboval kopnout řádně do p*dele.
presne si popísal reálnu cieľovku, bohužiaľ sa kvôli suv trendu zmenšuje, preto je to z hľadiska stratégie pre automobilku správne rozhodnutie, ale chápem, že mnohí ľudia budú sklamaní.
Naprostý souhlas, vystihl jsi to naprosto přesně. Pro Čechy bude konce Fabie Combi doslova pohromou, ale český trh je pro Škodovku příliš malý na to, aby ho nějak zvlášť řešila... :-O:'-(:-(:no:
...překvapuje mě, kolik jich tu je. jak přesně vědí o prostorovém uspořádání, o tom, o kolik bude menší než fabia combi a přitom dražší.
Já jsem třeba kupoval SUV ve vyšší kategorii a vyšlo mě v zásadě nákupově stejně jako adekvátní kombík, je kratší a přitom prostorově odpovídající. navíc s ním zajedu kam potřebuji bez kompromisů. Nechápu ty nářky.
Ja sa asi pridám k tým vedmám, keď si tipnem, že sa budeme priestorovo/rozmerovo pohybovať +/- na úrovni Arony. Myslím, že na to netreba moc veštecké schopnosti, rovnaká platforma, rovnaká technika, rozdiely v jednotkách centimetrov a jednotkách litrov.
A malé kombi je iná liga, ako kombi vyššej strednej. Pri nejakom E kombi už samozrejme rozmery hrajú rolu, na päťmetrové káry nie sú dimenzované garáže ani parkovacie miesta a tam človek rozmerovo "ušetrí" kúpou SUV. Ale pri segmente B takýto problém nevyvstáva, tam proste viac=lepšie. Ale ako som písal, chápem ekonomický pohľad na vec a ak si Škoda spočítala, že na malom SUV aj pri menších predajoch zarobí viac, ako na Fabii kombi, tak logicky uprednostní auto, ktoré jej zarobí viac. Len z hľadiska zákazníka (typicky otca rodiny, ktorý nemá na Octaviu) to nie je adekvátna náhrada a už vôbec nie progres.
Když já tady čtu jak někdo jednou "vezl chlast pro 10 lidí", pak jel někde ve 4 atd... Už samotná cesta ve 4 v kombíku nižší třídy je pocuc a vzít pití pro 10 lidí zvládne asi i Boxster ;-)
Peugeot už tuto kategorii opustil, tudíž by se dalo očekávat jak se napakuje Škoda a Renault a ony tyto dvě automobilky mezitím už vyrábí nebo připravují malé SUV.
Nejde mi o poměr fabia/fabia combi, ale o Captur/Clio kombík. To ukáže pravdu :-)
Občas z tvých komentářů září, jak jsi realitě života většiny lidí daleko a žiješ si ve své elitní bublině. Chlast pro deset lidí zvládne spíš tak Boxer, než Boxster.
Pracovně jezdíme v kombi nižší střední poměrně často a kupodivu, nikdo z nás netrpí, na nikom to nemá žádné následky... Ale je fakt, nemůžeme se rozvalovat jak pašové.
Ano, to je o tom přizpůsobování, co píšeš níže. Žádná bublina, všichni máme podobné potřeby a tyhle invektivy mi přijdou zbytečné.
Nižší střední není nižší třída (Fabia nebo Clio combi), ale např Mégane Grand Tour. A v tom se určitě posadíš lépe než v Cliu, ne? ;-)
S nižší střední jsi začal ty, nikoli já. Ty jsi zpochybnil vůbec cestování takovým autem, jako by cokoli menšího už vůbec nebylo možné. Tak zase zbrzdi.
Vůbec jsem ho nezpochybnil, nemám nějakou touhu se dohadovat. Sám uznáš, že radši 4 dospělí v mégane než v Cliu a ostatní je jen v "musíš" nebo "můžeš".
Ten Captur dobre poznám, máme ho v rodine a to nie je rodinné auto ani náhodou. Kdežto Fabia kombi pri troche skromnosti rodinným autom byť môže (a v praxi aj skutočne býva, do kombíka s 500 litrovým kufrom už toho zbalíš dosť).
Zlatá baňa to nebude, logicky čím menšie auto, tým väčší tlak na cenu, takže priestor na zisk pri segmente B je menší, ako pri SUV. No a keď si škoda musí vybrať, koho vyhodí z kola (lebo nestíha vyrábať), tak logicky voľba padá na model s nižšou ziskovosťou.
Nový Spaceback by Škoda měla vyrábět i ve verzi kombi a bylo by po problému - pro to, pro které je Octavia Combi příliš velká a drahá, by to bylo skvělé řešení! :-!
Nikoliv, je sakra rozdíl, jestli máš u 5dv. karoserie délku zadního převisu na úrovni sedanu/liftbacku, nebo jen nadprůměrně dlouhý zadek hatchbacku... :-O
Nikoliv, to že kombi mají často délku a převis karoserie stejnou se sedanem nebo liftbackem je důsledek optimalizace a maximalizace sdílení komponent, nikoliv faktu že by to tak muselo být aby to bylo kombi.
SUV je "prostorově odpovídající" pro ty, kdo vozí sebe a vzduch. Jenže žádné SUV se nevyrovná ložnou délkou kombi stejné třídy a čím menší, tím více je to poznat. Třeba u Capturu a Clia ten rozdíl udělá skoro 25 cm a to je přesně to, kdy už do Capturu bez rozebírání nedám bajk. Do Clia dám. A tak je to i s jinými věcmi.
A teď si odpověz sám - přizpůsobil ses ty autu, nebo auto tobě? To první dělat nehodlám a divím se, kolik lidí k takovému kompromisu sklouzává. Odpověď "To nějak vymyslím" jsem slyšel v poslední době k tomuhle tématu až příliš mnohokrát.
Malé kombi v B-segmente sú už dlho na vymretie. Pokiaľ viem, pokus skoncovať s Fabiou Combi bol už pri minulej generácii, lenže Roomster nebol ideálna náhrada.
V každom prípade, Škoda si môže dovoliť zrušiť Fabiu Combi, pretože im zákazníci už neutečú ku konkurencii, lebo jednoducho žiadna nebude. Arona má 400-litrový kufor, Ibiza ST je mŕtva, podobne je tomu tak aj pri Peugeote 2008 a už nebohom 207 SW. Teraz je na odstrel Clio Grandtour a potom už môže byť Škoda pokojná, hoci rozumiem, že Česi tento typ karosérie mali radi. Nuž ale smola.
Ono kombíky v současném provedení mají už výhodu leda v lepší aerodynamice. Ten smysl původního kombi, téměř kolmé zadní dveře, už skoro žádné auto nesplňuje. Ta výhoda dát tam něco většího díky skloněným zadním dveřím už dávno neplatí.
Ale pořád tu jde o ten objem kufru a především přístup do něj. Kombi umí docela dobře nahradit liftback, ale podívej se na nabídku liftbacků. Je tam vlastně jen Rapid LB, který končí a dejme tomu nově i30 FB. Toť vše.
Po zrušení Fabie Combi na českém trhu určitě posílí nejen Logan MCV,ale i Tipo Kombi se základním motorem 1.4, které lze i se slušnou výbavou pořídit do 350 000 Kč (vč. šestistupňové převodovky). Bez turba ta 1.4 sice moc nejede (zejména s větším nákladem), ale nabídka prostoru je výborná a spotřeba taky ujde. :-! Pro mladé rodiny s dětmi to bude jasná volba! :-!
Problém je že Clio Grandtour se dá pořídit kolem 250 000Kč což je o sto méně. Uznávám že Tipo bude větší, lepší a celkově dospělejší, ale sto tisíc je v téhle cenové kategorii opravdu hodně peněz.
Teď jsem podobnou věc řešil v rodině (druhé auto). Ojetinu kolem dvěstě tisíc nebo nové Clio Grandtour. Vyhrálo Clio.
designéry neustále předvádět veřejnosti tydlety malůvky, navíc s 25" kolama? To je jako kdyby módní návrháři malovali šaty na modelkách s dvojnásobnou hlavou.
Jak bude auto vypadat jsme se nedozvěděli.
>:D No, ty šaty...Dvojnásobné hlavičky jim sice nemalují, ale co délka nohou ?[odkaz] [odkaz] [odkaz] :-) Takže ty kola a malinký okýnka je takový designérský folklór jako ty nohy. ;-)
Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena..... 8-s8-s8-s
Nejdřív by ale u Roomsteru museli udělat něco s tím designem, je opravdu otřesný, suverénně nejošklivější Škodovka od spojení Škody s VW! ;-\ :'-(8-s:no:
No ono keby ten Roomster boli postavili na rovnakom podvozku ako Yetiho hned by vyzeral a jazdil o triedu lepsie. :-) Lenze to by aj potom o tolko viacej stal.
Přesně, díky široké zadní nápravě z Octavie I Roomster jezdí výrazně líp, než Fabia II, nedostatek jízdní stability a jistoty mu určitě vyčítat nelze... :-O
Když někdo čumí je na krásu a cvše ostatní je mu šumafuk, prosím. Ale je spousta těch, co hledí jen na praktičnost a ona design krása je jim šumafuk....
Roomster už se snad nevyrábí a nikdy nebyl SUV, ale MPV. Všechny tříhrnky mají obsah pod 1l, nejsou jen v Kaďáku a Supu, nad čím diskutuješ ty poptávko?
no -podle
[odkaz] asi ne. Ale hlavně je to nákladech (pov. ručení a spotřeba). To hraje v případě svobodných matek či jako druhé auto v rodině hlavní roli.
Ataky bych se přimlouval za rozv. řetěz místo řemenu.
prostě je třeba téměř bezúdržbový stroj, a těch je dnes pohříchu málo.
Přesně. Důležitost toho obrázku v obrázku je asi stejná, jako kdyby tam namalovali kašpárka.
Pak by bylo na diskuzích rozebíráno, že příští fabka bude mít na zrcátkách rolničky. :-)
Je to trochu únavné uvádět velěci na pravou míru, ale v tomhle případě je to hračka, viz citace pro Hospodářky:
HN: Spekuluje se, že Fabii Combi by mohl nahradit příchod dalšího malého SUV. Některé automobilky nahrazují malá rodinná auta právě vozy tohoto druhu.
Podívejme se na příklad České republiky. V minulém roce jsme tu prodali více než 25 tisíc Fabií. Z toho více než polovina byla kombi. To je moje odpověď. Osobně si myslím, že má své opodstatnění. Vámi zmíněný trend SUV se skutečně na trhu projevuje a platí to zejména v privátním sektoru. Fabia Combi je velmi oblíbené auto ve fleetovém segmentu. Tam ho to malé SUV nenahradí. V současné době proto vnímáme Fabii Combi jako velmi důležitý model.