Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda znovu naznačila, že chystá další model SUV

Jiří Červenka
Diskuze (36)
Mladoboleslavská součást skupiny VW chce být v tomto segmentu zastoupena mnohem významněji než v současnosti – a to bez nového modelu nepůjde.

Tušený příchod většího SUV s okřídleným šípem na masce chladiče je po včerejší výroční tiskové konferenci Škody zase o něco jistější. Přípravu nového modelu této kategorie nepřímo naznačil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

V odpovědi na otázku indické novinářky, jakou cestou chce automobilka zvýšit do roku 2018 roční objem prodejů na 1,5 milionu vozů, Stackmann nejdříve zdůraznil, že k růstu má pomoci rozšiřování nabídky o nové modely, nikoliv jen zvyšování odbytu stávající modelové řady. „Chceme být mnohem významnějšími hráči v segmentu SUV,“ dodal poté.

Zdánlivě nevinná věta může mít dalekosáhlé souvislosti. Yeti je velmi úspěšný model: Škoda jich loni prodala přes sedmdesát tisíc, což představuje nárůst bezmála o 34 procent. Jeho růstový potenciál však není nekonečný. Zvlášť na poměry Škody je to odvážně stylizovaný model a nevyniká velkým zavazadlovým prostorem.

Není to poprvé, kdy člen nejvyššího vedení Škody naznačuje zájem o expanzi v segmentu SUV. Šéf vývoje Eckhard Sholz se na toto téma rozpovídal na ženevském autosalonu v rozhovoru s britskými novináři, zatímco předseda představenstva Prof. Vahland naznačil příchod velkého SUV v magazínu Forbes.

Budoucí model bude určitě větší než Yeti, protože by se měl prodávat vedle Evropy také v Rusku a Číně, kde se daří zejména rozměrově obdařenějším SUV. Z toho však ještě automaticky nevyplývá, že velká terénní škodovka bude využívat nákladnou techniku Volkswagenu Touareg, na které stojí i Porsche Cayenne a budoucí Audi Q7. Ostatně ani Škoda Yeti nemá stejný podvozek jako Volkswagen Tiguan, ačkoliv tomu řada lidí věří.

Zatímco Yeti jezdí na stejném podvozku jako Octavia 4x4, německý příbuzný využívá například pomocné rámy z většího Passatu. Flexibilita nové platformy MQB by mohla poskytnout mladoboleslavským konstruktérům dostatečný prostor k vytvoření modelu, který by byl větší než Yeti, ale stále by používal relativně levnou koncernovou techniku pro segment C.

O předpokládaném datu uvedení velkého SUV značky Škoda na trh lze v tuto chvíli pouze spekulovat. V kontextu Stackmannovy poznámky lze usuzovat, že by k tomu mohlo dojít někdy po roce 2015.

Jiří Červenka
Diskuze (36)
24. 3. 2012 23:50
SUV
kdekdo tady polemizuje, proč by se mělo vyrábět zrovna (další) SUV, ale nyní je to největší trend. už podlehlo i Lambo, Bentley, Maserati... u masovější značky jako je škodovka je to ještě logičtější.
24. 3. 2012 20:52
Re: No nevím
Rovných 300 litrov - ale taký Grand Espace má v 7-miestnej konfigurácii kufor o objeme 465 litrov, Sharanu by predĺžená verzia tiež svedčala.
24. 3. 2012 19:57
Re: Dodávky
A kde ju chceš zobrať, tú linku? Okrem toho TAZ 1203 sa nikdy nevyrábal.
24. 3. 2012 19:55
Re: Škoda znovu naznačila...
Jednoduché riešenie - predajne Škody oblúkom obchádzaj. Automobilových značiek je na trhu dosť, je z čoho vyberať.
24. 3. 2012 19:54
Re: dost problem
Buď rád - aspoň tu nie je X článkov o tom istom.