Skupina PSA už se připravuje na fúzi s FCA. Mění vedení svých značek
Linda Jacksonová podle očekávání končí ve funkci šéfky značky Citroën. V koncernu PSA bude pokračovat v nové, nadmíru důležité roli. Šéfa mění i luxusní DS.
U koncernu PSA se v poslední době dějí změny. Francouzská automobilka se dohodla na fúzi s italsko-americkou skupinou Fiat Chrysler Automobiles, vedle toho se objevily spekulace o změnách ve vedení jejích značek. Nyní k tomu skutečně dochází, nového šéfa se dočkal jak extravagantní Citroën, tak luxusní DS.
Podle očekávání tak ve funkci generální ředitelky Citroënu končí Linda Jacksonová, která tuto značku vedla šest let. K 15. lednu ji nahradil Vincent Cobee, dosavadní zástupce ředitele značky Citroën, který v minulosti působil u Mitsubishi.
„Po šesti letech vedení značky Citroën, úspěšné aplikaci nového strategického postavení, zvýšení objemu prodeje a podílu na trhu v Evropě a přípravě mezinárodní ofenzívy s potěšením oznamuji, že Linda Jacksonová se svými skvělými zkušenostmi s budováním značky se ujímá nové odpovědnosti v rámci skupiny,“ říká ke konci Jacksonové u Citroënu sám šéf Skupiny PSA Carlos Tavares.
Jacksonová se v nové pozici bude zabývat odlišením jednotlivých značek v rámci skupiny. Bude studovat objasnění značek a jejich rozdíly, přičemž bude podřízena přímo Carlosu Tavaresovi. Tato funkce přitom bude pro PSA velice důležitá, hlavně po spojení s FCA – nově tento gigant bude tvořit 14 značek, které budou muset najít své místo na trhu, aby si nekonkurovaly. Právě to bude muset Jacksonová zajistit.
Členové automobilek FCA a PSA | |
FCA | PSA |
Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Ram | Citroën, DS, Peugeot, Opel/Vauxhall |
Podobnou pozici nově zastane i Yves Bonnefont, dosavadní šéf DS, který vedl šest let, od jeho oddělení od Citroënu. Na starosti bude mít strategie a synergie značek v rámci koncernu a jejich pozici z pohledu zákazníka a geografické polohy.
Hlavou DS se pak nově stane Béatrice Foucherová. Ta rovněž přišla z aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kde do dubna 2019 působila v HR managementu. V minulosti ale rovněž pomáhala uvést na trh Renault Zoe, což je zkušenost, která se jí v dnešní době bude též hodit. Zvlášť když by se DS mohlo stát čistě elektrickou značkou.