Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart Fortwo je nově dostupný s dvouspojkovou převodovkou twinamic

David Bureš
Diskuze (3)
Předchozí generace Smartu Fortwo používaly robotizovaný manuál. Novinka místo něj nabídne vedle klasického manuálu i dvouspojku.

Smart rozšiřuje nabídku nové generace modelu Fortwo. V kombinaci s tříválcem o výkonu 52 kW bude možné vůz pořídit s dvouspojkovou převodovkou s obchodním označením twinamic. Pro pětidveřové Forfour zatím toto řešení dostupné není.

Dvouspojková převodovka dostupná pro Fortwo je šestistupňová. Vedle automatického režimu nabídne převodovka i možnost ruční změny převodů, a to pomocí voliče nebo prostřednictvím páček pod volantem, které budou dodávány v rámci paketu Sports.

Převodovka umí v případě potřeby při brzdění automaticky podřazovat o dva stupně. Manuál Fortwo je pětistupňový, šestistupňová dvouspojková převodovka tak má ve srovnání s ním kratší nižší převody. Díky tomu vůz dle našich zkušeností nabídne dynamičtější chování.

První exempláře Fortwo s dvouspojkovou převodovkou se u prodejců objeví během března 2015. Na německém trhu si zákazníci za twinamic připlatí od 1.000 do 1.275 eur (28.300 až 36.000 korun) v závislosti na výbavě.

Dvouspojková převodovka je zatím v segmentu miniaut unikátní nabídkou. Konkurence zájemcům o automat nabízí spíše robotizované manuály, které jsou levnější a méně prostorově náročné než dvouspojkové převodovky. Dá se však očekávat, že dvouspojku v dohledné době dostane Renault Twingo, který stojí na stejné platformě jako Smart.

Smart Fortwo – technické údaje a české ceny
Motor1.01.01.00.9 turbo
Převodovka5M5M6DS5M
Válce/ventily999999999898
Největší výkon [kW/min]3/43/43/43/4
Točivý moment [N.m/min]45/600052/600052/600066/5500
Převodovka91/285091/285091/2850135/2500
Max. rychlost [km/h]151151151155
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,614,415,110,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,14,14,2
Cena [Kč]277.000281.000?304.988

David Bureš
Diskuze (3)
17. 1. 2015 20:43
Re: dvoumístné auto bez kufru za cenu 5 místného auta s kufr
Minulou generaci smarta jsem měl na týden z půjčovny někdy minulý rok, když jsem měl svoje auto v servisu. Na nákup to bohatě stačí a parkování v Praze je obrovská výhoda. Tehdy jsem ještě pracoval v Karlíně, kde bylo parkování po 8 hodině ráno poměrně velký problém. Dřív jsem vždycky nadával, když někdo neodhadne místo a nechá mezeru na půl auta. Se smartíkem jsem se tam krásně vešel a kolegové záviděli, že jsem vždycky našel takové půlmísto přímo před vchodem do kanceláří...
Avatar - flyboyeda
16. 1. 2015 09:22
dvoumístné auto bez kufru za cenu 5 místného auta s kufrem
Jenom idiot by dal přednost Smartu před Fábií :-)
15. 1. 2015 19:26
Konečně
To je skvělé rozhodnutí. Převodovka na původním smartu byla to nejhorší a v automatickém režimu skoro nepoužitelná. Robotizované převodovky jsou obrovská zhovadilost a zatím jsem nejel autem, kde by mi robot vyhovoval.