Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker přiveze do Ženevy model C8 Preliator

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nizozemský výrobce supersportovních automobilů je v seznamu vystavovatelů pro letošní autosalon v Ženevě a nyní oficiálně potvrdil premiéru novinky pojmenované C8 Preliator.

Spyker koncem roku 2014 vyhlásil bankrot, ale již začátkem února roku 2015 se objevila zpráva o odvolání proti konkurzu a zahájení restrukturalizace.

Následovalo čekání a nejistota, kterou ukončilo oficiální prohlášení o uzavření moratoria k 29. červenci roku 2015. Victor R. Muller, generální ředitel společnosti, k tomu uvedl, že jeho firma má za sebou velmi drsné období a hodlá se nyní soustředit na nový vývoj.

Podle oficiálních materiálů má být Spyker zdravým podnikem bez dluhů a spolupracuje se severoamerickým výrobcem elektrického letadla Volta Volaré GT4.

Právě toto spojení má mít největší vliv na budoucí modely nizozemské značky. Spyker se totiž vůbec nezmínil o spuštění produkce svého posledního modelu B6 Venator, ale již v létě loňského roku uvedl, že díky spojení s výrobcem Volta Volaré GT4 je nasměrován k výrobě "senzačně elegantních a noblesních osobních automobilů a letadel poháněných elektřinou".

Ženeva se má 1. března letošního roku ve 14:30 stát místem světové premiéry prvního zcela nového Spykeru od loňské záchrany společnosti. Samotná automobilka prozatím oficiálně potvrdila datum i čas, zveřejnila jméno novinky, které zní C8 Preliator a mírně poodhalila linie jejích předních partií.

Tím ovšem veškeré oficiální informace končí a nastupují spekulace, které se rozdělují do dvou větví.

První v souvislosti se zprávami z loňského roku očekávají, že nový Spyker bude čistě elektřinou poháněným luxusním automobilem, zatímco ty druhé poukazují na označení C8, které bylo v minulosti značky spojeno s osmiválcovými motory odAudi a má nyní opět naznačovat, že k pohonu novinky slouží osmiválec. Jaká je pravda, se s největší pravděpodobností dovíme až 1. března v Ženevě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme