Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XIV-Air a XIV-Adventure: Jen krůček od sériového modelu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Jihokorejský specialista na off-roady a SUV přivezl do Paříže dvojici konceptů, představující téměř sériovou podobu připravovaného kompaktního crossoveru.

SsangYong pokračuje ve své poměrně dlouhé evoluci konceptů, na jejímž konci má příští rok stanout sériový model. Jeho historie se i pro veřejnost začala psát již v roce 2011 studií XIV-1, na níž navázal koncept XIV-2 z Ženevy 2012, který se stal se předobrazem chystaného X100, přičemž tento směr potvrdil koncept e-XIV z Frankfurtu 2013.

Nyní má v Paříži světovou premiéru rovnou dvojice konceptu pojmenovaných XIV-Air a XIV-Adventure, přičemž XIV není číslice 14, ale zkratka pro eXciting user-Interface Vehicle. První z nich sází spíše na městský styl a i díky své otevřené bílé karoserii s ochranným obloukem tvaru T dává na odiv svůj interiér v kombinaci bílé a modré barvy, jehož provedení nemá daleko k sériovému modelu.

Představením dvojice konceptů poodhalil SsangYong svou strategii pro sériový model, který bude nabízen podobně jako některé evropské crossovery a SUV ve dvou verzích. Koncept XIV-Air přibližuje městské provedení, zatímco XIV-Adventure nabízí pohled na verzi, s níž nebude problém vyrazit mimo zpevněné vozovky.

SsangYong pro koncepty trochu neobvykle zmiňuje výbavou, která rovněž spíše než futuristickou vizi připomíná vůz připravený k výrobě. Posádky obou konceptů totiž mohou počítat s audiosystémem s rozhraním Bluetooth, MP3 přehrávačem, vstupy pro USB/AUX i iPod, digitální dvouzónovou klimatizací, odvětrávaným sedadlem řidiče, LCD displejem palubního počítače, parkovací kamerou, sadou sedmi airbagů a ESC.

Oba vozy mají shodnou délku 4195 mm a rozvor náprav 2600 mm. Odlišnosti se ovšem objevují pod kapotou. Koncept XIV-Air je vybaven vznětovou šestnáctistovkou, zatímco XIV-Adventure pohání zážehový motor o stejném objemu. V sériových vozech budou tyto motory kombinovány s pohonem předních nebo všech čtyř kol a šestistupňovými manuální a automatickými převodovkami.

Výkony motorů nebo dokonce samotných vozů SsangYong neuvádí, ale zveřejnil hodnoty emisí CO2, které jsou u vznětového motoru 110 až 120 g/km u předokolky, resp. 140 až 150 g/km u pohonu všech kol a tyto hodnoty platí i benzinový motor ve spojení s pohonem předních kol, zatímco čtyřkolka má 160 až 170 g/km.

Sériový model, který vzejde ze série konceptu XIV, má dorazit již v příštím roce a v nabídce SsangYongu se má usadit pod aktuální Korando.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2014 19:15
seriovka v zeneve?
uz by hadam aj bolo na case nie?

tych konceptov uz bolo celkom dost.... tesim sa