Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!

Ondřej Šuch
Diskuze (200)
Tribeca se dočkala evropské verze a v České republice jsou již první kusy – jak se jezdí s SUV s třílitrovým boxerem pod kapotou?

Na lichoběžník na přídi Subaru si budeme muset zvykat – a nejinak je tomu u modelu Tribeca. Málokteré auto vzbudilo jen na fotografiích tolik emocí a setkání tváří v tvář vyznívá podobně vícedojmově – tedy pokud jde o exteriér. Až sedmimístný vůz vypadá zvenku menší než je uvnitř a podobně jako diskutující na Auto.CZ nalézáme ve vnějším designu stylovou podopnost například s Porsche Cayenne (příď a silueta), SsangYong Kyron (koncepce zádě) či dokonce Alfa Romeo (zadní světla). Ve srovnání s dosavadními Subaru je Tribeca výrazně rozměrnější. Na délku měří 4,857 m, na šířku 1,878 m a na výšku 1,686 m, rozvor činí 2,750 m.

Uvnitř vozu je posádka hlavně na předních sedadlech obklopena luxusem a kvalitním zpracováním, specifická architektura středového panelu kupodivu nijak neruší. Prostor svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil. Příplatkovou třetí řadu sedadel je možno sklopit, čímž vznikne rovná podlaha rozměrného zavazadelníku. Nastupování a dnes tolik žádanou variabilitu usnadňuje možnost posunu druhé řady sedadel v rozsahu 20 cm.

Evropská verze má elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka, vyšší hmotnostní limit pro tažení přívěsu, přepracovanou brzdovou soustavu a evropské naladění podvozku.

Z technických údajů vyčnívá například světlá výška 213 mm (!), přičemž například BMW X5 disponuje 180 mm. Tribeca sice není určena k překonávání rozbahněných roklí, zástupci automobilky se ale nechali už v ěnevě neoficiálně slyšet, že vůz by měl projet všude tam, kde projede Outback. Počkáme na klasický test.

Pohon 1925 kg těžkého Subaru má na starost šestiválec boxer o objemu 3,0 l, který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. Ve Tribece dosahuje nejvyššího výkonu 180 kW při 6600 ot./min, křivka točivého momentu má vrchol 297 Nm při 4200 ot./min. Automobil je dodáván mj. s pětistupňovým automatem, osmnáctipalcovými koly a stabilizačním systémem. Symetrický pohon všech kol rozděluje sílu motoru na kola v poměru 45:55 % ve prospěch zadní nápravy, ale v případě potřeby se tento poměr samočinně mění.

V praxi je prvním a bez nadsázky skvělým dojmem mimořádně kvalitní odhlučnění. Ve městě do cca 80 km /s je v autě ticho jako v hrobě a do dálničního limitu může vůz směle soupeřit s lexusem RX coby premiantem této třídy. Příjemně také překvapí velký rejd, který v kombinaci se zadní parkovací kamerou poskytuje vozu výborné manévrovací schopnosti.

Zašlápnutí plynu k podlaze má podobný efekt jako u Legacy se stejným motorem -. Nijak dramaticky se projevující síla sune dvoutunové auto kupředu a když si začínáme stěžovat, že „městské“ zrychlování 0-50 km/h trvá nějak dlouho, pohledem na rychloměr odhalujeme stovku. Rychle brzdy a překvapení – ticho sice léčí, ale přesednout do tohoto vozu z Imprezy znamená totální převrácení hodnot vnímání rychlosti. Několik rychle projetých zatáček potvrdilo velmi dobrou stabilitu auta i na mokrém povrchu, byť s přijatelnými náklony. Řízení poskytuje překvapivě dobrou zpětnou vazbu a 18“ kola s pneumatikami 255/55 kupodivu snášejí i jinak nepříjemné příčné nerovnosti. Spotřeba v městském provozu s jízdou na hranici limitů a s plným využíváním dynamického potenciálu šestiválce rozsvítila na displeji počítače hodnotu 14,5 l/100 km. Výrobcem udávaná spotřeba paliva ve městě/mimo město přitom činí 17,2/9,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba pak činí 12,3 l/100 km.

B9 Tribeca 3.0 Comfort, 5-ti místná – 1 229 800 Kč
(Zážehový motor 3,0 l o výkonu 245 k s pětirychlostní automatickou převodovkou včetně systému ‘Sportshift’, stálý pohon všech kol se systémem řízení dynamiky vozidla - Vehicle Dynamics Control - značky Subaru, snímač reagující na převrácení, přední, boční a stropní airbagy, přední aktivní opěrky hlavy, pohotovostní brzdový asistent - Emergency Brake Assist, hmotnost brzděného přívěsu 2000 kg, 18‘‘ litá kola s pneumatikami 255/55, dvouzónová klimatizace, v osmi směrech elektricky nastavitelná sedadla řidiče a cestujícího vpředu, přední mlhové světlomety, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, samočinný měnič šesti CD s devíti reproduktory a přehráváním souborů MP3 a kůží potažený volant s dálkovými ovladači audio soustavy, látkové čalounění.)

B9 Tribeca 3.0 Executive, 5-ti místná – 1 378 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: kožený interiér, paměťová funkce pro sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, sklápěcí a posuvné střešní okno, navigace na podkladě DVD se zadní kamerou.)

B9 Tribeca 3.0 Executive +2, 5+2 místná – 1 449 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: třetí řada dvou po směru jízdy obrácených sedadel, systém DVD zábavy pro zadní sedadla včetně dvou sluchátek a dálkového ovládání, klimatizace pro zadní část vozu.)

Hlavní rozdíly oproti „americké“ verzi jsou následující:

- odstupňování převodovky je uzpůsobeno na evropské poměry

- chlazení motoru bylo zvětšeno a doplňkově byl nainstalován chladič převodového oleje

- bylo integrováno doladění podvozku na poměry evropské silniční sítě

- evropským poměrům byly uzpůsobeny jak světlomety, tak také koncové svítilny

- doplňkově byla do zadního nárazníku integrována zadní svítilna do mlhy

- jak přední, tak zadní nárazník byly uzpůsobeny deformačním normám (normám crash)

- integrováno bylo upravené autorádio s CD, které bylo uzpůsobeno evropským normám

- navigační systém DVD byl převeden na evropské požadavky

- vozidla mají záruku 3 roky – do 100.000 km a dále 12 let záruku na prorezavění

- v ceně je asistenční služba SUBARU Assistance

Ondřej Šuch
Diskuze (200)
Avatar - Dinar
12. 10. 2006 09:38
Re: Dodatek
Napadáš ostatní, že se vzájemně nečtou, ale sám nečteš. Mě je jedno, jestli se mu Tribeca líbí nebo ne, už jsem to napsal asi 3x, stačilo by kdyby Jenda napsal, koupil jsem ji, protože se mi líbí víc než ostatní. TEČKA. Místo toho od něj čtu, že vybral Tribecu z racionálních důvodů, bohužel vyargumentoval to důvody NEracionálními, ostatní jsou škaredí, nespolehliví, bla bla. To mi na tom vadilo, to je to co srovnávám s názorem z fotky. ACH BOŽE už to zkus pochopit a nepiš mi tu o Touranech a Multiplách, to je mimo. :-!
Avatar - Dinar
12. 10. 2006 08:50
Re: design tribeca
Opět zmatenost? S čímpak od Hondy, Mazdy nebo Toyoty Tribecu porovnávali? Snad ne s auty typu CRV, RAV, která jsou o třídu níž. Celou dobu tu čtu, že Tribeca má být soupeř pro velká premiová SUV. O žádném od Hondy nebo Toyoty nevím. :-!
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 20:37
Re: ja se nestacim divit
Alesio, čti, a poctivě, nemyslím mě, ale o automobilové technice, pokud chceš diskutovat třeba o pohonech, bude se ti to hodit. Pak je taky dobré auta zkoušet, je možné, že třeba v případě velkých SUV nemusí být pro tebe jednoduché se k podobným autům dostat, ale zkus si poradit, nejsou to supersporty a je jich mezi lidmi dost. Pokud se pár auty svezeš, je tu jakási naděje, že přestaneš psát podobné kraviny jako dosud. ;-)
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 20:30
Re: Dodatek
Galante možná to vypadá jak píšeš, nic proti jeho volbě, jde o to, že Jenda argumentuje tak, jako by sám sebe přesvědčoval, jak udělal dobře a že vlastně tu premiovku nepotřebuje, což podporuje "pádnými" argumenty, LR a VW jsou nespolehlivé, Cayene je škaredé, Q7 je škaredé a pak si koupí auto, které cenu za design tutově nevyhraje. Proto za tím spíš cítím snahu přesvědčit sám sebe, že těch 300 kolíků rozdílu vlastně nikde není a že si vybral dobře. Ať jezdí Tribecou, když mu vyhovuje, ale argumenty obhajoby jeho koupě jsou pro mě na stejné úrovni jako zmíněný názor z fotky. :-!
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 14:26
Re: ja se nestacim divit
Takže zase žádný argument, hm... jen tvrzení, Tribeca je a je prostě nejlepší. Začínám si myslet, že za tvou klávesnicí sedí někdo, komu ještě neoschnul inkoust na řidičáku a navíc, přestože chce diskutovat o autech, je líný si o tom alespoň něco přečíst. Chlapče zlatá, žes mírně zmatený už mi došlo, takže se ti pokusím vysvětlit, co u SUV ovlivňuje tebou zmíněné JÍZDNÍ VLASTNOSTI NA SILNICI. Řeč je o váze, jejím rozložení, vysokém těžišti, nastavení tlumičů (nebo vůbec použitém systému odpružení - např. vzduch), přesnost řízení a tak podobně. Auto, které nejlépe zvládne tyto na vysoké a těžké SUV čekající nástrahy, bude mít NEJLEPŠÍ jízdní vlastnosti na silnici. Samozřejmě v případě SUV o kterých je řeč, která jsou VŠECHNA vybavena sofistikovanými permanentními pohony 4x4 s mezinápravovými, u některých i nápravovými, diferenciály, se díky tomuto pohonu předpokládá výhoda výborné trakce, což jízdním vlastnostem napomáhá, ale rozhodujícím pro jejich kvalitu prostě není! Takže je mi opět líto, ale to tvé, že tribeca "díky jejímu POHONU všechny konkurenty poráží v jízdních vlastnostech na silnici", nemůže už z principu platit. ;-)