Subaru Forester 2.0 Active WP – Kalamitník
Sílící kurz koruny setřásl ceny všech modelů Subaru k dříve nepoznaným nížinám, my jsme se s modernizovaným SUV naopak vydali do hor. Jak to dopadlo?
Po přeplňované verzi, jejíž test byl náročný na endorfinové kanály i na množství spáleného benzínu, jsme tentokrát sáhli po verzi z opačného konce nabídky. Verze s atmosférickým dvoulitrem ve výbavě Active Winter Paket přijde na 738.000 korun, v položkách základní výbavy už ale nechybí téměř nic, připlácí se jen za metalízu. Manuální převodovka je sice bohužel pouze pětistupňová, k dispozici je ale jednoduše zařaditelná redukce s poměrem 1,45:1.
suv subaru testy
Největším klenotem vozu je ale totálně přepracovaný dvoulitrový boxer. Od předchozí verze s maximálním výkonem 92 kW jde bezmála o revoluci – motor dostal „závodní“ rozvod 2x DOHC a dosahuje nyní nadprůměrného výkonu 116 kW při 6400 otáčkách. V praxi to znamená, že tato „low end“ motorizace katapultuje 1400 kg těžkého Forestera z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a auto tak ukazuje záda i podstatně objemnějším motorům.
V městském provozu jsme kromě výhledu ocenili i rozměrná zrcátka, která svou aerodynamikou omezují ostřik bočních skel. Na dálnici by určitě přišel vhod šestý převodový stupeň, plně jsme ale využili tempomat, který pomáhal udržovat spotřebu pod devítilitrovou hranicí. Z vyšších rychlostí na suchém povrchu zpomaluje auto bezpečně, určitě bychom ale ocenili kotoučové brzdy i na zadních kolech.
suv subaru testy
suv subaru testy
První cena vozu | 638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend) |
Základní cena testovaného vozu | 738.800,- (2.0 X 116kW, Active WP) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 753.600,- (2.0 X 116kW, Active WP) |
Plusy:
- kombinace jízdních a terénních schopností
- komfortní odpružení
- cena/výbava
- výhled do všech stran
- spotřeba v běžném provozu
Minusy
- mělký zavazadelník
- bubnové brzdy na zadních kolech