Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 10. 5. 2013
36
110
Zobrazit náhledy (36)
Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback
Subaru Outback je velké auto, s turbodieselem má však nečekaně malé nároky.

Představovat Outback českému zákazníkovi by bylo nošením dříví do lesa; průkopník crossover filozofie je na českých silnicích k vidění v hojném počtu, v posledních letech prodeje podržel i příchod naftového motoru.

Naftový motor pod kapotou Subaru není třeba brát jako svatokrádež, což pochopili i skalní příznivci značky a řada z nich si užívá dlouhé cesty za prací ve společnosti plochého přeplňovaného dvoulitru o výkonu 110 kW. Zajímalo nás, jak si Outback modelového roku 2013 s turbodieselem vede. Je to sice zvláštní, ale Outback jsme s dieselem ještě nikdy netestovali. Je čas to napravit!

Hodně za málo

Evropané mají zajímavé priority: většina z nich chce automobil s co nejnižší spotřebou paliva a je za to ochotno řádně připlatit. Naftový Outback s manuální šestistupňovou převodovkou je o dvacet tisíc korun dražší než o 17 kW silnější benzinová verze s CVT. Základní cena (bez tisícovky) 900.000 Kč je u vozu se vznětovým motorem o výkonu 110 kW poměrně sebevědomá, vždyť „český sen“, Superb 2.0 TDI (125 kW) 4x4 začíná na ceně o více než sto tisíc korun nižší.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

Jenže Subaru (možná k jeho smůle?) nenabízí žádná holátka: i nejlevnější Active má kožený volant, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, metalický lak, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací kameru, bluetooth, tempomat, nebo (jen tak mimochodem) stálý pohon všech kol s poctivým mezinápravovým diferenciálem. Dovybavte a oplastuje Superb; pak vám nabídka japonské automobilky předražená rozhodně nepřijde.

Protože je zkoušená verze v nejvyšší specifikaci Executive, můžeme si krátit dlouhou chvíli za volantem prohlížením přehledného a dobře zpracovaného barevného displeje mezi ukazateli otáček a rychlosti. Ten umí zprostředkovat nejen klasické výstupy jako spotřebu nebo dobu jízdy, ale najdeme v něm i menu nebo se zde ukáže případné varovné hlášení.

Mimochodem, zmínili jsme přístroje: modelový rok 2013 se může pochlubit nově navrženými optitronovými ukazateli, navigací v češtině, drobně pozměněným vzhledem nebo upraveným podvozkem. Ten je nyní sportovnější, díky tužším silentblokům, o milimetr silnějšímu přednímu stabilizátoru a jiné charakteristice pružin. Outback je tak ještě o něco jistější v zatáčkách, ve kterých se i přes dvaceticentimetrovou světlou výšku naklání jen decentně. Díky citlivému řízení je s ním i docela zábava.

Pohodové šetření

Moderní vznětový agregát se ochotně vytáčí a jde bezstarostně za plynem. Jeho devizou je hlavně plynulý zátah bez kopanců, musí se však nadýchnout z nejnižších otáček. To, ve spojení s ostřejší spojkou, poněkud komplikuje rozjezdy. Řazení je tradičně trochu kostrbaté, jde však jenom o drobné drhnutí v mezipoloze, jednotlivé dráhy jsou vymezeny velmi dobře.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

Hlavním účelem testu však bylo zjistit, kolik nafty Outback za své služby požaduje, takže pojďme k věci. Když jsme s automobilem jezdili po městě, ukazoval palubní počítač průměrně kolem sedmi a půl litru na 100 kilometrů. To není špatné, ještě hezčí čísla se však na palubním počítači objevila na dálnici.

Klidné tempo nese ovoce. Stokilometrová rychlost znamenala odběr pouze 4,6 l paliva ze 65litrové nádrže. To znamená reálný dojezd kolem 1300 kilometrů. Otáčky se v tu chvíli drží ukázkově nízko, jen na 1.900 min-1 a motor si na šestku tiše ševelí. Drobné dieselové nýtování je patrné pouze při větším přidání plynu, komplexnější zvuková izolace by určitě nebyla na škodu.

Zrychlení na 130 km/h přineslo znatelné zvýšení spotřeby na 7,2 litru. Zde je na „vině“ velká čelní plocha auta: Outback má světlou výšku 200 mm, což je na crossover úctyhodný parametr. Taková Honda CR-V má světlost o 35 mm nižší...

Závěr

Naftový Outback rozhodně nezklamal. Co nevidět automobilka Subaru nabídne i kombinaci vznětového motoru a CVT, což by mělo být opravdu zajímavé svezení. Po drobné modernizaci je vůz zase o něco lepší. Případné zájemce určitě potěší i prodloužená pětiletá záruka (limit 200.000 km) a asistenční služby po dobu záruky zdarma.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Psali jsme to u XV a platí to i pro modernizovaný Outback: s naftovým motorem je Subaru o řád lepším automobilem, úspornějším a podstatně živějším. Přitom má co nabídnout i příznivcům benzinových motorů, Boxer Diesel se totiž vyznačuje točivou charakteristikou, kdy síla s otáčkami roste postupně a plynule. U Outbacku najdeme navíc dvě zajímavé výhody: turbodiesel je dražší o pouhých 20.000 korun a místo bezestupňové převodovky má robustní manuál a poctivou čtyřkolku se třemi diferenciály! Jinak musíte vedle obecně vyšších cen akceptovat jenom pár nedostatků – Outback ani v roce 2013 nemá denní svícení, u auta za milion korun zarazí chybějící automatické dojezdy oken a objemný zavazadlový prostor má staromódně mělký tvar.

240p360p480p720p

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

První cena vozu879.000 Kč (2.5i/127 kW, Active L)
První cena vozu s testovanou motorizací899.000 Kč (2.0D/110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.039.000 Kč (2.0D/110 kW, Executive)

Plusy

  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače

Foto: Petr Homolka

Témata
Subaru Outback 2.0D
Cena základní sestavy 1 039 000 Kč
Výbava základní sestavy Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17" kola, elektricky ovládáné střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 60/40 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth handsfree, AUX a AV vstup, parkovací kamera, LCD displej a čtyři měřící přístroje s kovovou povrchovou úpravou orámování, multiinformační displej, ve dvou osách seřiditelný volant, tempomat, stabilizační systém, elektronické rozdělení brzdného tlaku EBD, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, AWD - stálý pohon všech kol, přední, boční a hlavové airbagy, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky. Kč
Cena testované sestavy 1 039 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.2 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1646 / 439
Rozměr pneu: 225/60 R 17
Subaru Outback 2.0D
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

- aj ja som majiteľ
| 18. 4. 2015
Po outbacu 2,5 benzin, automat, který neměl chybu jsem si v roce 2010 koupil také outback 2,0 D ale diesel manual. Co je lepší na dieselu je úžasný zátah motoru a spotřeba do 7 litrů. Benzínovým jsem jezdil za 8 l jen do 90 km/hod. Na dálnici klidně 11 litrů. Dieselem se na dálnici dostanu na max 8,5. Bohužel na dálnici každých 1000 km dolévám litr oleje, při běžném provozu tak 1 litr oleje za 5000 km. Jinak je vůz pohodlný, prostornější než původní. Bohužel po 4 letech odchází xenon. světla - čočky a cena nových je neskutečná. Rád bych u subaru zůstal ale CVT nechci a normální automat není v nabídce. K manuální převodovce se v tomto typu vozu již nevrátím.
Nedejte se zmást ...
| 19. 10. 2014
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010.
Pro nepolapené uvádím pár faktů :
2 x nové řízení auto 2 týdny odstaveno v servisu
Na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
Když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CVT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (před dvěma dny dokončili opravu v servisu to stálo od 5.9.2014 !) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. Cena opravy 80 tis bez náhradního vozidla. Na mé otázky kdy chybějící díly dorazí jsem slyšel neustále odpověď – nevíme. Neskutečná arogance dodavatele dílů Subaru Evropa! Překládám si to jako : polib si * , až to bude tak to bude. Auto je po záruce a ty buď rád, že ti to opravíme !
Technici v Praze i v Německu prý tvrdí, že CVT převodovky mění celé - neumí to opravit, nebo jsou díly tak drahé ? Cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?
Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 28 týdnů v servisu, náklady s odtahy cca 200 tis Kč. Pokud bych si půjčoval po dobu oprav vozidlo stejné kategorie jedná se o 360 tis Kč za půjčovné.
LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT JAKO V NÁVŠTĚVNÍCÍCH, KLEPÁNÍM NA ČELO.
Já to dávám pryč, vracím se k evropskému autu a dvojkolce ! Z japonských značek se mi dělá špatně.
S POZDRAVEM
BERNÁT
Subaru diesel ???
| 12. 5. 2013
dobre napisane, suhlasim :-)
jak s tím ti redaktůrci jezdili?
| 12. 5. 2013
a ještě potvrzuji: sklopená zadní sedadla tvoří, pánové redaktoři!!!, rovnou plochu. to byla jedna z podmínek koupě tohoto modelu - vozím si tam lyže častěji než na střeše. auto jsme koupili na podzim 2010 jako výběhový model za velmi zajímavou cenu (o cca 200t nižší než ceníková, navíc s uplatněním odpočtu DPH, ale to už je jiná story)
jak s tím ti redaktůrci jezdili?
| 12. 5. 2013
máme 2.0D MY 2009, tedy předchůdce tohoto modelu, najeto něco přes 80tis (není to jediné auto v rodině) v poslední době jezdím týdně trasu Praha - Luhačovice přes Buchlovské hory. Takže 200 km po dálnici tachometrových 140km/h, v nouzových momentech i o malinko rychleji ;-) přes Buchlovské hory auto nemá konkurenci :yes: , a to prosím jedu podle předpisů >:-[] , čili v zatáčkách maximálně devadesát--- celková spotřeba za těch 600km nikdy nepřekročí 5,8l/100 km (a to i když jedeme dva) ve městě je spotřeba pravda trochu vyšší, ale přes 7,2 to nepřeleze ani při největší trafice

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku