Dovolím si jedno drobné bezvýznamné upřesnění ;-). Současná 1098, respektive 1098S, nebude v pravém smyslu slova nahrazena. Dojde k doplnění modelové řady o model nesoucí označení R, čili 1098R. Tento bude disponovat na rozdíl od 1098 a 1098S novým motorem Testastretta Evoluzione se zvýšeným objemem na hranici 1200ccm a řadou dalších drobnějších úprav, jako například nejnovějším typem vstřikování od Magnetti Marelli. Předpokládaný výkon je 180+ hp. Celý stroj rovněž projde "odtučňovací" kůrou za účelem snížení hmotnosti. K doplnění modelové řady 1098 o model R dojde zcela nezávisle na šampionátu WSBK, tam je to trochu složitější. Pravidla povolující dvouválcům objem 1200ccm ještě nejsou schválena, protože se proti tomu bouří japonští účastníci, kteří budou nadále limitováni objemem 1000ccm. Jejich motory totiž používají čtyřválcové uspořádání. Vyhrožují opuštěním série v případě schválení nových pravidel, v opačném případě opustí šampionát továrna Ducati.
Díky za doplnění. Jsem potěšen, že se najdou fundovaní čtenáři, kteří se pod MOTO články nebojí doplnit svůj názor, radu nebo konstruktivně kritizovat. Nikdo neví vše a já jsem rád, že si můžu přečíst kvalitní příspěvky a doplnit si tak své znalosti. :yes:
Tovarna si nechava model "R" prave pro situaci, jak se dohodne promoter sampionatu s vyrobci na zneni pravidel pro pristi rocnik WSBK. Ona totiz take na to same ceka tovarna KTM se svym dlouho pripravovanym modelem RC8. Pravdepodobnejsi objem vsak bude "jen" 1150 ccm, nikoliv celych 1200, ovsem bavime se pouze v rovine spekulaci, treba to bude nakonec zcela jinak. At to vsak bude jakkoliv, me jako zaryteho dvouvalistu by nesmirne mrzelo, kdyby se v MS SBK prohanelo jen hejno jecicich ctyrvalcu a chybelo charakteristicke buraceni tovarnich i produkcnich Dukatek.
Do 1098 jsem se zamiloval hned na Mmotion, nádhera, opradová následovnice řady 916. Co se týká toho zvýšení motoru, tak jsem čekal že to tak dopadne, vzpomeňme na 916, ta po okruzích s motorem 916 ccm nikdy nejezdila, takže 1098R s vyšším objemem a samozřejmě i výkonem je podle mě s přihlédnutím na historii logický krok.
1098 je zaslouženě momentálně nejhezčí supersport co je dnes k mání... Můj subjektivní názor je, že s 999 se po vzhledové stránce trochu sekli (narážím hlavně na kulatá přední světla), ale na 1098 nám opět ukázali, že ví, jak má správný SS vypadat... nezbývá než DUCATI pogratulovat... :yes: