Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Michal Fokt
Diskuze (59)
Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si respekt svého okolí?

Na český trh přichází s jen minimálním zpožděním pro pařížské premiéře faceliftovaný crossover Suzuki S-Cross. Krátce jsem jej otestoval na silnicích, dálnicích, ale i lesních cestách středních Čech.

Model S-Cross byl doposud takovou šedou myší v nabídce japonské značky. Jeho design nejspíš nikoho neurazil, ale ani nijak zvlášť nenadchnul. To se ale teď dost razantně změnilo. Auto přichází s kompletně přepracovanou přídí, které dominuje výrazná maska chladiče. Možná až moc výrazná, když jsem viděl první fotky, nevěřil jsem vlastním očím, ale naživo to nevypadá zase tak brutálně, jakkoli musím říci, že patřím spíše k fandům původního designu. Ten mi přišel takový „japonštější“.

Nový vzhled však není výsledkem nějaké momentální nálady designéra, Japonci pouze plní přání svých zákazníků, kteří požadovali, aby měl vůz více „off-roadový“ vzhled. V tom případě je tedy mise rozhodně splněna.

Pokud jde o další změny, auto dostalo mimo jiné novou optiku zadních svítilen a LED, jiný design kol nebo vylepšený multimediální systém s novou dotykovou obrazovkou. Posaz za volantem je mírně vyvýšený, v sedadlech s lehkým bočním vedením, velice dobře se sedí i vzadu, což je zásluha též trochu výše ukotvených sedáků a před koleny má i vzrostlý dospělý ještě trochu místa k dobru. Hlava je ale už dost blízko čalounění rámu dveří a opěrka hlavy má omezený rozsah nastavení, takže vás spodní hrana nejspíš bude tlačit do páteře.

Nejdůležitější inovací je však příchod nových benzinových turbomotorů rodiny BoosterJet, zastoupené litrovým tříválcem s výkonem 82 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 170 N.m v rozmezí 2000-3500 a čtyřválcem o objemu 1,4 litru. Ten má parametry 103 kW při 5500 otáčkách a 220 N.m v intervalu 1500-4000/min a nacházel se v testovaném exempláři. Tuto pohonnou jednotku jsem před časem testoval v modelu Suzuki Vitara S http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-s-necekane-sportovni-93448, takže jsem měl představu, co mě čeká – a opravdu – bylo příjemné si ověřit, že mé předešlé poznatky byly správné. A současně, že zástavba čtrnáctistovky do trochu většího, 4,3m dlouhého auta, jejím schopnostem rozhodně neuškodila.

Tenhle motor vás čas od času donutí popřemýšlet, jestli je vůbec přeplňovaný. V nízkých otáčkách není nijak extra silný, nárůst dynamiky přichází zvolna a bez turboefektu, zajímavou dynamiku přináší až ve středním pásmu otáček a má velice příjemnou výkonovou špičku, o příjemně vrčivém zvuku nemluvě. Je to prostě skvělý, charakterní motor, jenž navíc spolupracuje s manuální převodovkou s krátkými a poměrně přesnými drahami, byť trošku kostrbatými.

Auto na silnici překvapí svou dynamikou, ale nejen jí, velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Suzuki jako by snad ani nemělo zvýšenou světlost, jízdní vlastnosti jsou na úrovni klasických hatchbacků, náklony v zatáčkách minimální a nedotáčivost jen mírná. Je však třeba se smířit s poněkud tvrdším naladěním podvozku, auto není na silnici zrovna nejplavnější a na krátkých nerovnostech trochu tluče. Překvapivě slušně se ale tlumiče chovají na lesních a polních cestách, popřípadě v lehkém terénu, tam je jízda o poznání kultivovanější, jako by byl podvozek laděn s velkým důrazem na tento způsob používání. Potěší také rychlé reakce systému připojitelného pohonu všech kol, díky němuž se auto vyškrábe suverénně po mokré trávě nebo vyjede bez mrknutí LED z bahna. Na kluzčím povrchu je navíc příjemně hravý a snadno ovladatelný, jízda s ním vás stoprocentně bude bavit.

S-Cross je příjemně stabilní i na dálnici ve vyšších rychlostech, tehdy je už ale v kabině trochu více hluku. Přesné řízení s dobře vyváženým posilovačem a přiměřeným účinkem se postará o znamenitou kontrolu nad vozem, brzdy se navíc mohou pochlubit dobrým účinkem a rychlým nástupem.

Podtrženo, sečteno – omlazené Suzuki S-Cross teď svým vzezřením zkouší nahnat okolí trochu strach a není to rozhodně planá výstraha, díky novému turbomotoru překvapí dynamikou a nebojí se ani zatáček, o lehčím terénu vůbec nemluvě. Interiér zvládne převézt čtyři dospělé a díky objemu kufru 440 l i potřebná zavazadla. Tradičně silnou stránkou je i cena vozu, začínající na 409.900 Kč, respektive na 469.900 Kč v případě základní verze se čtyřválcem a dvoukolkou, pohon všech kol pak pořídíte za částku lehce přesahující půl milionu korun. Na protější misku vah je třeba položit nepříliš útulně působící interiér a tvrdší naladění podvozku.

Michal Fokt
Diskuze (59)
18. 12. 2018 14:47
Re: Prvni, druhy dojem
Jen pár poznatků. S S-Cross 1.4 4x4, výbava Premium, jezdím cca 16 měsíců a naprostá spokojenost. Mě osobně se ta chromová přední maska líbila hned od začátku. Vyzdvihl bych kvalitou a praktičností v noci výborné LED světlomety, super motor s dlouhodobou spotřebou 6.5 l, často v režimu Sport, a jízdní zážitky v kopcovitém, zatáčkovitém terénu i mírně zasněženém. Tam se pohon 4x4 automaticky připojí a s jistotou projedete na hranici adheze. Co bych vylepšil, tak snad jen komunikaci multimed. systému nekomunikující s aplikací Android Auto, to se mi nepodařilo zprovoznit a částečně kritizované tyčky na ovládání počítače. Žádné auto není 100%, ale tomuto dávám v klidu 95%
Avatar - speedfred
19. 10. 2016 14:50
Re: design nových Suzuki
Fobia mi príde celkom pekná (samozrejme žiadny základ),ale "ťuďuki" :no:
Dizajn je vec čo každý vidí inak.
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2016 14:19
Re: Kapota
ten super testik som vcera cital.... prave takuto farbu a taketo kola by som na s-crosse bral.... ta masivna predna cas je nazivo neskutocna ... celkovo je auto uz akoby uplne inde ako pred faceliftom .... posobi majestatnejsie vyssie... nadupanejsie.... bez debaty uz je to seriozne SUV teraz
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2016 14:17
Re: design nových Suzuki
a to si ho videl aj vedla fabie... ? lebo mne prisilo baleno vedla fabie ako krasavec... tak potom kde bude fabka... co by skatula a la mikrovnka
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2016 14:14
Re: S-KOROS
takto mal s-cross proste vyzerat hned.... mal byt uz hned podvozkovo vyssi .... predkom nadupanejsi ... vyraznejsi... za mna pochvala suzuki za to ako to nakoniec zmakli... lebo ozaj to nebolo jednoduche z tej ovsenej kase bez chuti spravit chutnu polievocku ... ale zazraky este existuju