Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karoq zná všechny soupeře v boji o titul Světové auto roku. Kdo na poslední chvíli vypadl?

Stanislav Kolman
Diskuze (56)
Nové SUV Škodovky je jedním z 35 aut, která jsou uvedena na seznamu finalistů Světového auta roku 2018. Vedle hlavní soutěže se rozhoduje i v pěti podkategoriích.

Úvodní kousky Škody Karoq putují k prvním zákazníkům a několik jich už čítá i tuzemská novinářská flotila. Díky tomu jste si tak před pár dny mohli přečíst náš první test menšího sourozence Kodiaqu na českých silnicích. Karoq nechybí ani na konečném seznamu finalistů Světového auta roku, kde se utká s celkem 34 konkurenty.

Výsledky budou odhaleny v rámci newyorského autosalonu v závěru března příštího roku. Aby se vůz na finální seznam probojoval, je nutné splnit zásadní podmínky: auto musí být prodáváno na významných světových trzích a alespoň dvou kontinentech.

O konečném pořadí rozhoduje 83 porotců ze čtyřiadvaceti zemí, pod hlavní kategorií Světové auto roku se volí ještě Světové luxusní auto roku, Světové sportovní auto roku, Světové městské auto roku, Světové zelené auto roku a konečně kategorie věnující se striktně designu. Nominovaní zde nemohou neuspět, neb finální seznam čítá pouze dva modely – BMW i8 a Lamborghini Urus.

Podíváme-li se podrobně na jednotlivé značky, nejvíce želízek v ohni má v hlavní kategorii korejská automobilka Kia. Jde o modely Niro, Picanto, Stinger a Stonic. Se třemi modely následuje VW, jde o Arteon, Polo a T-Roc. Po dvou adeptech mají Alfa Romeo, Nissan a Volvo.

O finálním seznamu finalistů Světového auta roku jsme vás informovali již v září, kdy byl poprvé odhalen. Tehdy ale nebylo jeho složení definitivní. Z hlavní kategorie se nakonec poroučelo BMW X2, mnichovská automobilka tak do boje v hlavní kategorii vyráží s jediným kouskem, větším sourozencem X3.

Další dvě nominace má Kia v podkategorii věnující se městským vozům, zde korejskou značku znovu hájí modely Picanto a Stonic, utkají se kupříkladu s Fiestou, Polem či Ibizou. Luxusní segment dobývají Audi, BMW, Lexus a Porsche. Mezi "zelenými" vozy bychom zase našli Nissan Leaf či BMW 530e iPerformance. Kompletní seznamy všech nominovaných naleznete níže...

Připomeňme, že titul Světové auto roku 2017 vybojovalo v loňském roce britské SUV Jaguar F-Pace, jenž zároveň triumfoval s nejlepším designem. Vloni, kdy bojoval taktéž Kodiaq, byla konkurence o poznání nižší, v hlavní kategorii se utkalo "jen" 23 aut.

Světové auto roku 2018
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
BMW X3
Buick Regal / Opel/Vauxhall Insignia
Citroen C3 Aircross / B-SUV C3 Aircross
Dacia Duster
Ford Fiesta
Genesis G70
Honda Accord
Hyundai Kona
Jeep Compass
Kia Niro
Kia Picanto
Kia Stinger
Kia Stonic
Land Rover Discovery
Mazda CX-5
Mitsubishi Eclipse Cross
Nissan Leaf
Nissan Micra
Opel/Vauxhall Crossland X
Peugeot 3008
Range Rover Velar
Renault Koleos
Seat Ibiza
Škoda Karoq
SsangYong Rexton G4
Subaru XV/Crosstrek
Suzuki Swift
Toyota Camry
Volkswagen Arteon
Volkswagen Polo
Volkswagen T-Roc
Volvo XC40
Volvo XC60

Světové luxusní auto roku 2018
Audi A8
BMW 6 Series Gran Turismo
Lexus LS
Porsche Cayenne
Porsche Panamera

Světové sportovní auto roku 2018
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Audi RS 3 Sedan
Audi RS 5 Coupe
BMW M5
Ferrari Portofino
Honda Civic Type R
Hyundai i30N
Lexus LC 500
Renault Alpine A110
Suzuki Swift Sport
Volkswagen Polo GTI

Světové městské auto roku 2018
Ford Fiesta
Hyundai Kona
Kia Picanto
Kia Stonic
Nissan Micra
Seat Ibiza
Suzuki Swift
Volkswagen Polo

Cena za design 2018
BMW i8
Lamborghini Urus

Světové zelené auto roku 2018
BMW 530e iPerformance
Chevrolet Cruze Diesel
Chrysler Pacifica Hybrid
Hyundai FE
Nissan Leaf

Stanislav Kolman
Diskuze (56)
Avatar - white label
15. 11. 2017 23:16
Re: ak je svet este v poriadku
Tak co pak se stalo s tvou odpovědí? ;-)
Avatar - _Karel_
14. 11. 2017 16:41
Re: Proboha, proč
Není důvod se omlouvat ;-)
Avatar - Brumbal
14. 11. 2017 15:49
Re: Proboha, proč
Promin mas pravdu, kazdymu se libi neco jinyho.
Avatar - white label
14. 11. 2017 15:44
Re: ak je svet este v poriadku
"Tohle sem čet test Macanu a tam už asi taky ne,"
Cos tam "tohle" vyčetl?

P.S. I klasická krátká (nová) Panamera S jezdí výborně, takže bych se GTS vůbec nebál, naopak.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 15:39
Re: ak je svet este v poriadku
Já v minulosti jednoznačně taky. Dneska možná u 911. Tohle sem čet test Macanu a tam už asi taky ne, u Panamery asi už jednoznačně hybrid