Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světovým autem roku je Mazda MX-5. Vyhlášení proběhlo v New Yorku.

Jan Mička
Diskuze (69)
Světovým Autem roku 2016 se stal jeden z nejroztomilejších a nejhravějších vozů současnosti. Prestižní titul získala Mazda MX-5.

Včera proběhlo na autosalonu v New Yorku představení nové Mazdy MX-5 s pevnou sklápěcí střechou a dnes se tento malý sporťák opět dostává na nejvyšší pozice autowebů. Na druhý novinářský den letošního autosalonu v New Yorku totiž připadlo vyhlášení ankety o světové Auto roku (WCOTY ), ve které Mazda triumfovala.

Finalisté všech kategorií World Car Awards byli vyhlášeni na letošním autosalonu v Ženevě a jenom o pár týdnů později tady máme vítěze. V kategorii WCOTY (World Car Of The Year) se utkalo Audi A4 s Mercedesem GLC a Mazdou MX-5, přičemž na nejvyšší stupínek dosáhl již zmíněný roadster z Japonska. V dalších kategoriích jsou výsledky následující:

  • World Luxury Car – BMW řady 7
  • World Performance Car – Audi R8 Coupe
  • World Car Design of the Year – Mazda MX-5
  • World Green Car – Toyota Mirai

Porota složená ze třiasedmdesáti odborníků vybrala jednadvacet modelů již loni ve Frankfurtu, později byl ale seznam zkrácen a rozdělen do kategorií po třech vozech. Zúčastnit se mohly vozy prodávané nejméně na dvou kontinentech od začátku roku 2015, přičemž ve výběru se nacházela také Škoda Superb. Do finále se však nedostala. V přiložené tabulce najdete všechny vozy, které soutěžily o nejlepší umístění v jednotlivých kategoriích.

Seznam kandidátů ankety Světový automobil roku 2016
WORLD CAR OF THE YEAR
Audi A4Audi A4
Mazda MX-5Mazda MX-5
Mercedes-Benz GLCMercedes-Benz GLC
WORLD LUXURY CAR
Audi Q7Audi Q7
BMW řady 7BMW řady 7
Volvo XC90Volvo XC90
WORLD PERFORMANCE CAR
Audi R8 CoupéAudi R8
Honda CIVIC Type-RHonda CIVIC Type-R
Mercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 Coupé
WORLD GREEN CAR
Chevrolet VOLTChevrolet VOLT
Toyota MIRAIToyota MIRAI
Toyota PRIUSToyota PRIUS
WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR
Jaguar XEJaguar XE
Mazda CX-3Mazda CX-3
Mazda MX-5Mazda MX-5

Předchozími vítězi titulu World Car of the Year jsou Audi A3 (2014), Volkswagen Golf (2013), Volkswagen Up! (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010), Volkswagen Golf (2009), Mazda2 / Mazda Demio (2008), Lexus LS460 (2007), BMW 3-Series (2006) a Audi A6 (2005).

Jan Mička
Diskuze (69)
26. 3. 2016 21:52
Re: Světové není vždy světové
Ta nejvyšší výbava tedy odpovídá německému Sport-Paketu - tam jsou světla, Recara, hlídání mrtvého úhlu a myslím něco parkovacího. A stojí 2k €, IIRC. Je to tedy takový pátý stupeň výbavy.

Jinak já vím, že se k těm Recarům v ČR ani v Německu nedostaneš jinak, než koupí všeho. Je to však jediná cesta, jak se zbavit kůže, pokud nemůžeš vzít nižší výbavu.
Avatar - woody-alien
26. 3. 2016 19:51
Re: Světové není vždy světové
Jj, dvoulitr začíná v druhé nejvyšší, rovnou se špérou a oproti tomu Německu i s Bilsteinem. A samozřejmě sedačky v kůži. No a "za odměnu" máš už tady S/S, rekuperaci, auto-přepínání světel a (už od nižší Attraction v základu) hlídání pruhů. Nejvyšší výbava (pouze pro dvoulitr) za +50t jsou v podstatě už jen Recara, adaptivní světla a hlídání mrtvého úhlu (vč. provozu za autem).

Tím pádem jsi na tom u nás stejně jako s tím Sport-Paketem v Německu, kterej si k jiné než nejvyšší výbavě nemůžeš objednat. Maj to "ošéfovaný", není kudy uhnout. ;-\
Avatar - woody-alien
26. 3. 2016 19:10
Re: Světové není vždy světové
Škoda, že nejde objednat MX-5 s výbavovou filozofií (nebo spíše možnostmi) Suzuki, konkrétně Swiftu Sport. Miata by tak sice přišla o drtivou většinu asistentů, S/S a jiné podstatnosti, ale zase by třeba měla osově nastavitelný volant. :-)
26. 3. 2016 11:08
Re: Světové není vždy světové
Bohužel druhá nejvyšší výbava (minimum pro dvoulitr) znamená i kožené čalounění, jestli si dobře pamatuji. A jediná cesta ven jsou ta Recara, která jsou v Alcantaře.
26. 3. 2016 11:03
Re: Světové není vždy světové
Také jsem si říkal. :-) To samé o sportovních ingrediencích. Kdyby všechny asistenty strčili do jednoho balíčku a všechno to sportovní do druhého, udělali by podle mne líp. Je snazší překousnout Bilsteiny, když chceš špéru, než asistenty, když chceš Recara. A celkem mě rozesmál SS jen v nejvyšší výbavě. Ten styl panáček má 700 tisíc, já vím přesně, co člověk se 700 tisíci chce, a nazdar nemám rád.