Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Svezli jsme se s novou Kiou Rio: Famózní interiér. A co dál?

Čtvrtá generace Kie Rio chce stavět na charakteru svého předchůdce, který se chlubil atraktivním designem nebo velkou kabinou. Bude to v tuhé konkurenci stačit?
Zpět na článek
3. 2. 2017 15:54
3. 2. 2017 20:38
3. 2. 2017 21:06
3. 2. 2017 22:27
4. 2. 2017 13:20
4. 2. 2017 17:15
5. 2. 2017 08:56
4. 2. 2017 15:11
3. 2. 2017 20:39
3. 2. 2017 20:46
3. 2. 2017 23:45
4. 2. 2017 11:47
4. 2. 2017 22:36
5. 2. 2017 08:25
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 15:54
je krasne
len skoda tych motorizacii... atmosfery su na papieri docela lenive a to turbo je zase ten ich genialny litrovy trojvalec co pojde v reale za 7 litrov ...

ale ano.. ta 1,4 by uz sla .... rozhodne v malom aute vacsine postaci a urcite hanbu nespravi ;-) :yes: mam citak ze toto nove rio bude mat v eu uz ovela vacsi uspech ako jeho predchodca... necham sa prekvapit ... kazdopadne hrany riu prospeli a hned posobi aj chlapskejsie .... obliny tu uz nemaju taku moc ako v inych triedach .... drzim riu palce :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - pumpkin
3. 2. 2017 20:38
Re: je krasne
Oni to Rio robili hlavne pre teba, ale ty si im dal košom. :'-(
Vyzerá fajn, ale konkurencia nespí, takže neviem...Veštím mu asi podobnú budúcnosť ako doterajšej generácii.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 20:54
Re: je krasne
keby som vedel ze bude mat 4 valcove turbo tak mozno do toho marca aprila aj vydrzim cakat ... a vyskusam ho.... lenze uz dopredu bolo jasne ze dostane ten uzasny litrovy trojvalec... a nie zrovna najuspornejsi.... no ale hlavne a po tom co som sa zviezol s 1,2 tsi... nechcem uz ziadnu emisnymi normami priskrtenu malu atmo so zrychlenim na urovni felicie .... na to co najazdim a kde jazdim mi turbo nakoniec vyhovuje a mozem povedat ze to tsi ide ako pila... som milo prekvapeny :yes:
Avatar - pumpkin
3. 2. 2017 21:06
Re: je krasne
1,2 tsi som si vyskúšal vo Fabii aj na dlhšej trati do hôr a môže byť, dobrý motor. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 21:11
Re: je krasne
ja som ho este ani moc nevytacal ( len do nejakych 2900ot ... mam za sebou este len 450km ) vonku chlad.. zimne pneu... motor stale v zabehu a aj tak to ide uz moc pekne ( zajtra ho opat kdesi prevetram )... cestou na jahodnu cez kopec nie je male-stredne auto ktore by sa na mna v kopci lepilo a zdrzoval som ho ;-) ... naopak... dnes uz ja vsetkym za mnou "utekam" a mnohych pred sebou dobieham :yes: a jazdu cez okrsky si konecne uzivam

s tym tsi je taky maly dabel v tele bieleho nevinneho anjela :yes:
3. 2. 2017 22:27
Re: je krasne
No vidíš, a to jsi nadšený z motoru, který je dnes už objektivně na spodní hraně spektra "reálně použitelných" motorizací v této třídě, kde dnes klidně koupíš i vozítko s výkonem, který měl "brutální" Focus RS první generace.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 23:09
Re: je krasne
no tie vykony sa dnes uz neskutocne posunuli hore.... 66kw si mal kedysi v dizlovej 406tke o dve triedy vyssie ... a dnes? aj na male auto to uz nie je nejak vela ;-) .. doba sa meni... auta sa zrychluju.. su stale silnejsie... bohvie ake vykony budu za 20 rokov v malom aute... mozno aj 80-90kw uz bude potom relativne malo
4. 2. 2017 13:20
Re: je krasne
Figu borovu...akurat sa vykony snazia dohnat hmotnost.... Auta boli kedysi lahke a na sviznu jazdu stacili slabsie motory. Dnes su naopak aj tie akoze dobre vykony len podpriemerne.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 20:38
Re: je krasne
to je pravda.... ale uz sa vyrobcovia kusok snazia tlacit vahu auta dole ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 2. 2017 00:41
Re: je krasne
Hele to bych zase netvrdil. Papírově možná, reálně jede slabší TSI lépe, než většina středních motorizací konkurence.
Avatar - wikinko
4. 2. 2017 17:15
Re: je krasne
Toppi, tak ja ta na jahodnej nabuduce poprehanam :-) chapem ze si nadseny z noveho auta, kazdopadne hore jahodnou z teba spravi statistu cca 90% aut ktore tadial idu. minuly rok som mal v praci pruser, lebo mi kvoli jahodnej nove letne pneu vydrzali len do septembra, oktober uz som dojazdieval na slikoch :-) mam chalupu na ruzine takze jahodnu davam v lete aj kazdy den...
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 20:05
Re: je krasne
tak dufam ze chalupu nemas az za mostom cez ruzin ktory je teraz kvoli oprave uzavrety a bohvie ako dlho takto bude odstaveny vlastne cely spis tymto smerom .... ved kvoli tomu nemozem tymto smerom ist dalej ako po ruzin ... skoda .. zrovna cesta na krompachy je pritom jedna velka okrska... to je jak naschval

jasne "kusok".. alebo kusisko? :-) prehanam... ale mozem ti povedat ze tato okrska cez jahodnu sa s tymto malym autom da zajazdit uz velmi svizne.. tu nejake velke vytunovane auto nebude az tak vo vyhode lebo mas miestami ozaj prudsie zakruty a treba hlavne tah odspodu.... a kompaktnesjie rozmery su tu tiez vyhodou ... kedze miestami mas doslova serpentiny .... ciste len surovy vykon a ani navonok velke auto tu mozno nebude az tak vo vyhode ako sa moze zdat.... navyse ja fakt auto stale ani nevytacam ved mam na nom len nejakych necelych 500km ... nemozem este "blbnut" .... nezmykam ho vobec este ... jasne ze golf so 110kw bude rychlejsi ... ale mal som za sebou nejakeho starseho focusa minule a po dvoch zatackach ho nebolo za mnou ... pritom dole smerom este pred alpinkou sa na mna lepil jak teply ... ale ked mal moznost ist v kopci na dvojprudovke tak zrazu sa mi zmensoval v zrkadle ...

PS: inak ja nie som ziadny "pretekar" skor pohodovy sofer ... ani auto na to vobec nemam len pisem ze ozaj som prekvapeny ako svizne to male auto slape ( na to aky ma vykon ) a ako sa pekne tlaci dopredu... som proste prekvapeny... jasne ze ti so silnejsimi turbami a silnejsimi vozmi budu ak chcu iste rychlejsi to jasne ale kdejaky bezny sofer ma tam teraz uz len tak lahko na lopatky nezlozi ... ja ocenujem aj ovladatelnost a kompaktne rozmery.... krasne sa s nim vzdy vojdem do zakruty a to aj na tych kdejakych vracakoch co ides doslova krokom ... a potom pekne uz od 1400 zatah... a jedes... podrzis... radid radis.. a zase vracak.. podradis.. do trojky... drzis ... a zase vracak.. auta oproti .. cesta uzka.. kazdopadne toto nie je na S kladu ani na sorento taketo jazdenie ;-) .. tu treba kompaktny hatch .. s nim sa da uzit neraz vacsia zabava ako s nejakym velkym papierovo x krat silnejsim hebedom :yes:
Avatar - wikinko
5. 2. 2017 08:56
Re: je krasne
Topper ano suhlas, Sorento by ti asi nenalozilo, ale obchodak na 2litrovom tazkom superbe ta tam spravi ako nic aj ked je to tazke auto, vykon je vykon. Ja som tam na bmw vzdy jazdil total na hrane s piskajucimi pneu, teraz som vsak nafasoval haldexovu ochcavku 135kw, uvidim ked obujem letne ako sa to tam bude chovat. zatial sa mi jej jazdne vlastnosti zdaju ze to jazdi ako vlecka hnoja (pozor porovnavam po presadnuti z dokonalej 3ky).
A ano, chata je za mostom. Ale inak ta obchadzkova trasa okolo zlatnika je uplne v pohode.
Avatar - chetoos
4. 2. 2017 15:11
Re: je krasne
Je opravdu nádherné. Kde se hrabe Fabia. Krásný a moderní desing, sportovní a moderní interiér a věřím, že i skvělé jízdní vlastnosti. Hlavně aby to nepřestřelili s cenovkou. Ale můj odhad bude tak o 20 tisíc více než současné RIO. Už se těším na první domácí test.
3. 2. 2017 20:39
Re: je krasne
Auto je to celkem pěkné a myslím, že ta atmo 1.4 s 6ti kvaltem se k tomu bude hodit nejvíc ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
4. 2. 2017 18:09
Re: je krasne
Přesně tak!
Chvála za normální motor...
:-)
Avatar - Jaros71
3. 2. 2017 16:26
pěkné malé auto
Za mne dobrý... :yes:
Vypadá skoro tak dobře jako nová Ibiza , bohužel je o něco užší tam má Seat navrch!
Je delší což na parkování je minus..jinak je design povedený , interier vypadá docela pěkně , hlavně ten červený..dvoubarevný.
Řadící páka benzínů je kulatá fakt pěkná do ruky.
Ta hranatá u dieslu je na vyhození.. 8-s
Asi nejlepší volba do města , bude bezproblémová atmosféra 1.2 a bude za pěkné peníze.
Malé turbo bych tedy nechtěl ani náhodou..musí se o něj starat , ženská málokdy nechá auto půl minuty chladit..vypne ho a jde. A za pár let je po turbu.
Kufr slušný...je s rezervou?
Škoda , že auto není ze Žiliny..zcela korejský původ mu moc nepomůže.
Rozbalit vlákno
28
3. 2. 2017 16:36
Re: pěkné malé auto
Kolik případů znáte, že si někdo takto odrovnal turbo?
Avatar - miromen
3. 2. 2017 16:58
Re: pěkné malé auto
A ještě tohle je dobra perla....

"Vypadá skoro tak dobře jako nová Ibiza , bohužel je o něco užší tam má Seat navrch!"
Avatar - Sumi2000
3. 2. 2017 17:45
Re: pěkné malé auto
Já to narozdíl od Vás dvou ignorantů chápu.. >:D
Ibiza je moc pěkná a Rio se také povedlo.
Že je původně užší Ibiza nyní širší v interieru než Rio , je pro Seat velká výhoda.
Většina lidí víc místa na lokty a tělo asi uvítá , že? ;-)

Turbo jsme u nás v rodině např. odrovnali už dvakrát.
Kdysi dávno u mého Tipa 1.9 TD , ale to bylo po 150 tis. km.. a stálo to ranec.

A loni u VW Golf 1.4 TSI , ho tchán měnil po 65 tis km..
Tekl přes něj olej , repase nerentabilní nové+oprava přes 40 tis kč po slevě.

Zlaté atmosfery!
3. 2. 2017 19:42
Re: pěkné malé auto
Treba sa naučiť jazdiť :-)
Avatar - miromen
3. 2. 2017 19:45
Re: pěkné malé auto
To je opravdu stupidita, jaka se jen tak nevidi. Davat za vyhodu to, že je jedno auto vnějškem širši a to na urovni aut o třidu vyše, než druhe a ještě si byt jisty, že to širši auto ve kterem si určitě neseděl ma dle tebe jisto jistě vic mista pro lokty a tělo.
Avatar - _Karel_
3. 2. 2017 23:36
Re: pěkné malé auto
Já bych vsadil boty, že Jaroš71 a Sumi2000 jedno a totéž jest.
Avatar - CHerokee
3. 2. 2017 17:53
Re: pěkné malé auto
Je jich poměrně dost. Běžně se to mění. U škodováckých 1,2 TSI platilo cca 180 - 200 000 km max. U těchto ještě menších skrčků a ještě z Koreje to bude dost možná méně.
Re: pěkné malé auto
Tak pri takom nájazde odchádza turbo na kde.čom a na motore kde-čo a u kde-koho, nie iba u Škody, aj keď popravde neviem, prečo sa Škoda (prípadne VW) berie za etalón.
;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 2. 2017 00:56
Re: pěkné malé auto
Takže se shodnem, že typický kupec nového malého vozu toto vůbec nemusí řešit, tak?
Re: pěkné malé auto
Malé auto nemusí byť široké ako tank. Väčšia šírka je mínus na parkovanie práve tak ako väčšia dĺžka.
Len neviem, čo to o tej dĺžke pletieš - 4069 vs. 4059 mm. Tých 6 milimetrov, čo má Kia voči Ibize naviac sú mínus na parkovanie? Rázvor má Kia väčší o 1,5 cm a to v reále tiež nerozoznáš.

Väčšia šírka Ibizy(+55 mm) - plus pre Ibizu, väčšia dĺžka Ria (+6 mm) - mínus pre Kiu. Krútiš to jak sa ti hodí.

---

Šaltpáka - tá hranatá [odkaz] je minimálne na rovnakej úrovni s Ibizou [odkaz] voči Fabii [odkaz] vyzerá o kus lepšie.

---

Aký máš problém s malým turbom? Nepoužívajú ho snáď už prakticky všetci naprieč trhom? Ako vieš, že bude za pár rokov po turbe?
Avatar - Sumi2000
3. 2. 2017 17:50
Re: pěkné malé auto
hmm...pán je odborník na šaltrpáky? >:D
Já u Ibizy tedy vidím také pěknou kouli...jako u Ria benzínu.
Fabia má páku taky docela dokulata.
Ta hranatá hrůza u dieslu Ria je opravdu děsivá.. 8-s

Jak jsem psal , nahoře k turbům , také jsem měl nějakou zkušennost..
Je fakt , že když se podělá , zaplatíš to ty..u atmosféry máš klid.

To chlazení co psal jaros je fakt , ve VW nám řekli , že než vypneš motor máš ho nechat vždy cca 1 minutu chladit..jinak je časem po turbu.
Když to někdo nedělá a spěchá..amen.
Re: pěkné malé auto
A čím ťa tak desí? Túto hrôzu v tebe snáď neevokuje [odkaz] lebo to bola fakt hrôza. Alebo na Kiu platí iný meter? Mimochodom, ani tá Ibiza nemá len jeden typ radiacej páky.

Malé turbo je dnes už proste štandard, prečo sa nad tým pozastavovať? A ak má VW šmejdové turbo, ktoré zakrátko odíde, prečo myslíš, že rovnaký šmejd dáva do svojich áut aj Kia? >:-[] Na to kľaknutie turba ako ho nedochladíš máš nejaký relevantný podklad okrem "ve VW nám řekli"?
Avatar - Jaros71
3. 2. 2017 18:09
Re: pěkné malé auto
Turbo si VW nevyrábí...odebírá se jako třeba elektronika u Bosche atd.
Stejné dodavatele má většina automobilek.

Že se musí chladit při dojetí je v každém manuálu , u nového auta.
Stačí umět číst.

Taky jsme před 2 lety měnili turbo u firemního Touranu Tsi 140 k po cca 70 tis km.. :no:

Nemá to rádo kratší jízdy..což u malého auta jako RIO či POLO je problém.

Žena má 10 let Opel Corsa , 1.2 16v atmosféru 80k...nikdy s ní nic nebylo.
Jen se lije olej.. :yes:
3. 2. 2017 19:16
Re: pěkné malé auto
Ach jo... a proto si uz par let auta dochlazujou samostatnym okruhem po vypnuti motoru. Obcas hodne protivny, huci to jak vysavac. A u nedochlazovanyho turba, staci posledni cca kilak, dva nehnat pod zatezi a je klid.
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 00:34
Re: pěkné malé auto
Jo dochlazuje to..nedostatečně.
PR kecy Vás teoretiků , kteří malé turba nikdy neměli-nebo mají jen chvilku , mne fakt baví.
Myslím , že až se Vám to turbo podělá , budete mluvit jinak.
Ale třeba budete mít štěstí a někdo neumí s tím turbem jezdit , že?
:-)
To , že je atmosferický motor proti turbo benzínu téměř nezničitelný je prostý fakt.
To že turbo benzín lépe jede , je taky fakt..a taky víc žere pod zátěží.
4. 2. 2017 06:00
Re: pěkné malé auto
Za posledních 15 let jsem poměrně dost aut s turby vystřídal a jediné co se mi nikdy nestalo, byla porucha turbodmychadla ;-)
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 16:25
Re: pěkné malé auto
Kolik za těch 15 let mělo benzín tříválec turbo nebo byla objemem 1.4 ?
Žádné..takové krámy se dřív nevyráběly. :-!
Turbodiesel není turbo minibenzín..
Avatar - wakantanka
3. 2. 2017 18:16
Re: pěkné malé auto
Po jazde v meste dochladzovať turbo? To jazdíš šprinty od semafóru k semafóru?
3. 2. 2017 19:49
Re: pěkné malé auto
Dúfam že to takto vo VW nepovedali >:D
3. 2. 2017 19:33
Re: pěkné malé auto
Pořád nechápu, co kdo má s nějakým staráním se a chlazením turba. V normálním provoze, nemluvě už o městě, to turbo občas lehce přifoukne, a to ještě obvykle na zlomek max. tlaku.
Avatar - pumpkin
3. 2. 2017 20:49
Re: pěkné malé auto
Tak ale tu sú samí pretekári. :-)
3. 2. 2017 19:45
Re: pěkné malé auto
chladiť turbo po bežnej jazde je absolútne zbytočné
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 19:49
Re: pěkné malé auto
podstatna je sirka kabiny ... a rad si pockam na cisla oboch interierov v sirke ramien ... aby nakoniec ibiza nebola zahanbena ;-) .. kedze uz sucasne rio je kabinou snad najsirsie v segmente ...

male turbo nie je pre kazdeho to je pravda.... ja som povodne tiez male turbo nechcel ale nakoniec som si povedal ze 4 valce a 1,2 litra je tak akurat a pre male auto uz docela seriozna motorizacia ... a ani toho zase moc nenajazdim takze pohoda ... ale hlavne jazda ma presvedcila.... male polo s nim jede jako pila .... 130 hore kopcom na rychlostnej ceste uz tesne pred KE na pol plynu .. nejake tie starsie vozy okolo mna mi prisli zrazu ako statisti ... zobral som v kopci vsetkych s absolutnym prehladom a to som na to vobec ale vobec ani netlacil ... v kabine sme boli 3 ludia ... nechapal som ... to auticko ide s tym 1,2 tsi ako gula kopec nekopec to je nieco neskutocne ... sanka dole sefe ... som fakt milo prekvapeny aky ma to auto suverenny zatah ( a to mam len 66kw ) a ako krasne sa zbiera uz od nejakych 1400 ot .... no a co uz potom nejake ozaj naslapane polo GTI .. to musi byt mala raketa ...
3. 2. 2017 20:57
Re: pěkné malé auto
Tak po letech a tísících příspěvků, jak jsou ty sekačky nevhodné do takových a makových aut, pro takový i makový provoz nebo řidiče jsem skutečně zvědav, jak nám to na sobě předvedeš v praxi a zde popíšeš ... ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 20:59
Re: pěkné malé auto
1,2 a 4 valce uz nie je kosacka... ale v malom aute uz docela dostojny motor ;-)

pri mojom najazde 12 tisic rocne... uz toho ani moc neriesim .... turbo neturbo.... polo sa mi v reale velmi pacilo a ide s turbom naozaj krasne... samozrejme keby som jazdil 30 tisic rocne tak motor z yarisa by z dlhodobeho hladiska bol asi lepsou volbou.. ved o tom som uz pisal ;-) ... kazdopadne nelutujem a vyber bol prave aj preto taky lebo jazdim uz dnes pomenej a dokonca uz aj viac mimo mesto... a tam rad ocenim uz aj kusok dynamiky ...
Avatar - speedfred
4. 2. 2017 10:37
Re: pěkné malé auto
no neviem ci dôstojný ,ale je to iba pohon.
Pozerám ako si rýchlo zmenil názor na turbo-motory,mam pocit ze by sa stalo to iste keby si si kupil nejakú prémiovou.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 19:30
Re: pěkné malé auto
este pred rokom a pol som jazdil mestom 4km trasy do prace.. dnes jazdim 9km obchvatom mimo mesto... takze podmienky jazdy a naroky na dynamiku sa mi tiez zmenili ... na co som reagoval inou volbou... fak uz nechcem byt brzdou premavky zvlast ak sa uz nemotam mestom po semaforoch ale potrebujem jazdit sviznejsie ... navyse ani vela toho rocne nenajazdim takze turbo neturbo... kym ja s nim spravim aspon tych 100 tisic tak uz bude to polo veteranom ... ;-) ... takze to mas tak... kazdy kupuje to co porebuje a co od auta ocakava ... a uz kratka jazda ma presvecila ze tento maly hranaty prcek mi sedi ako svadobne sako :yes:
3. 2. 2017 16:41
Zakladni motorizace
Hodne slusna, oproti tomu, co ma v zakladu velka cast konkurence (litrove trivalce)...
Jen doufam ze to nezabijou jako v i20, kde muze mit clovek tempomat jen v nejvyssi vybave - ktera je za cenu podobne vybaveneho o tridu vetsiho auta...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Sumi2000
3. 2. 2017 17:52
Re: Zakladni motorizace
Také si myslím že ty tříválce jsou na prd..
KIA zaslouží za normální motory pochvalu..
Jen vidím , že oproti Sportage je tam zase START/STOP 8-s :no:
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 19:20
Re: Zakladni motorizace
ten "obavany" start stop system mam aj v pole... a vobec to nie je taka hroza ako som si tiez myslel ze bude... on sa totiz "nenakopne" hned ale az ked sa motor zohreje... rovnako vyhodnocuje pocet zastaveni... stav baterie a dalsie veci... vcera som behal 20 minut po meste .. presiel som aspon 12-15 stojacich semaforovych krizovatiek od nastartovania z domu a stale sa mi ten system nezapol ;-) ... takze nie je to o tom ze nastartujes auto a hned na prvej krizovatke ti vypne motor... nastastie to tak nefunguje .... pred tyzdnom som bol v PO... a nezapol sa mi z KE do PO ani raz .... kedze som presiel cestou len par krizovatiek a stal som cestou mozno len raz dvakrat ..... zapol sa mi az cestou naspat z PO do KE aj to uz niekde doma v KE na krizovatke ked uz pocet zastaveni bol vyssi..... takze ja si start stop nakoniec aj celkom pochvalujem... nerusi ma to ani sa nezapina nejak priskoro.... uznavam ze je mozne ze v lete to bude ine kedze motor sa v lete ovela skor zohreje ale fakt nie je to az taka "drama" ... ako som si myslel ze bude... aspon v pole mi pride docela dobre premakany... rovnako jeho "naskocenie" pri stlaceni spojky... je to ani nie polsekunda brum brum ... ani to nespoznas ... parada.. ani ho nakoniec vobec nevypinam pred jazdou ako som spociatku planoval ... takze kludne nech si frci po svojom ;-)
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 00:30
Re: Zakladni motorizace
Start/stop je dost otravný..vypínám ho vždy když nezapomenu po nastartování , jinak na první křižovatce.
Je to nápor na baterii i motor , stále startovat klidně i po pár sekundách stání v koloně.
V zimě auto sotva zatopilo , testoval jsem ho kdy se vypne motor..a vypnul po cca 5 min , teplota byla kolem 75'c.. 8-s
Navíc je dost nekomfortní , se rozjíždět s vypnutým motorem..i ta necelá sekunda otravuje.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 09:24
Re: Zakladni motorizace
no neviem ale mna to vobec nezdrzuje... akonahle stlacim spojku normalne kludnym tempom tak to ani nespozorujem .... nema sancu ma to zdrzat... pretoze kym popritom vsetkom zaradim rychlost a stlacam plyn motor uz opat davno bezi .. nie je mozne aby ma to zdrzalo.. akurat to zabrumka jemne pri stlacani spojky polsekunda mozno... akurat je to zhruba reakcny cas po ktorom uz zacnes radit a stlacat plyn .. motor uz ale bezi.. pohoda ...

ovela viac dokaze zdrzat samotne radenie rychlosti a cas pocas ktoreho manualne preradzujes ... neviem ake mas auto ale v pole ten start stop funguje casovo dobre .. a mozno je to aj menej ako polsekunda mozno 3 desatiny ... prisaham ze maximalne polsekunda viac nie

este som ho zatial manualne nevypinal pred jazdou ale ak viem ze sa budem motat mestom tak ho asi vypinat vtedy zacnem... zatial ale nebol dovod... zapol sa mi len parkrat ... nie je to zadna drama ... a obcas sa este nezapne ani po polhodine jazdy ak nasledne zastavis.. stale nic... ja som sa dokonca zlakol ze co ak mi ani nefunguje... ale on sa betar potom neskor sam zapol... len on sa zapina fakt podla nejakych vlastnych algoritmov a podmienok ake auto vyhodnocuje... takze niekedy ak nejazdis dlhe trasy a moc nestojis tak sa ti stejne ani nestihne zapnut a prejdes cele mesto a on ten system si pritom nadalej kludne spi ... ;-)

PS: kolonami nejazdim... a ak viem ze ma caka husta premavka alebo poobedna dopravna spicka ( ktorou opat nejazdim ) tak si ho predsa manualne vypnem tlacitkom ( budme za tuto moznost radi ) a je to... uplna pohoda... nema problema
3. 2. 2017 19:54
Re: Zakladni motorizace
V Renaulte dávajú tempomat do základu aj denné LEDky, to je férová ponuka.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 20:37
Re: Zakladni motorizace
polo ma napriklad tempomat specialne v edicii slovakia uz v strednej comfortline vybave .. mam ho.. ale zatial ho nemam kde pouzit... nemam este dialnicnu :-) a tak aj do PO teraz idem len cez dediny a tam sa moc pouzit neda... aj ked priznavam ze ja sa ten tempomat aj kusok "bojim" pouzit... je to pre mna take neprirodzene ked auto ide zrazu samo.... skusal som tempomat kedysi davnejsie uz v pajere a siel z toho strach... mal som z toho kusok divny pocit... neviem... a mne by v pole vobec nechybal ... ale tak je to uz len vec elektroniky ... takze v pohode... akurat ze ho asi nikdy nevyuzijem
3. 2. 2017 21:50
Re: Zakladni motorizace
Ja používam tempomat veľmi často a je jedno či som v meste, na okreske alebo diaľnici. Nemám VW najazdené aby som mohol hodnotiť jednoduchosť ovládania tempomatu. V Renaulte je to maximálne jednoduché (aj keď pánom z auto.cz to tak nepripadá). Čudné je na tom to, že máš odrazu za volantom málo roboty. Na to si ale rýchlo zvykneš a to je podstata tempomatu. Čas, ktorý ti to prinesie môžeš potom využiť na lepšie čítanie dopravy = plynulejšia jazda = nižšia spotreba, menšie opotrebenie bŕzd, ... Neserie ťa keď sa ti niekto lepí na chrbát ani ťa nesvrbí noha na plyne. Dokonca si môžeš dupkať do podlahy v rytme hudby. Základom je ale venovanie sa premávke pretože sprvu sa môžeš zabudnúť a doletieť k pomalšiemu autu. Tu jednoducho na brzdu. Ak ti môžem poradiť, skúšaj to najprv na okreske keď nebude hustá premávka. Najprv si osvoj to ako si aktivuješ a deaktivuješ rýchlosť (brzda, tlačítko, spojka). Jednoducho stále dookola. Zvyšovanie a znižovanie nastavenej rýchlosti si nechaj na neskôr, väčší zmysel to má pri automatoch. Určite nepoužívaj pri silnom daždi alebo šmykľavej vozovke, vtedy treba mať kontrolu nad plynom. Po čase budeš robiť všetko automaticky a tým pádom si to dovolíš pustiť aj v meste, dedine a pod. určite sa toho neboj, veľa zdaru.
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 23:00
Re: Zakladni motorizace
dik za rady a skusenosti ... tak ono mozno ho casom vyskusam ale priznavam ze ma to ani nejako vobec nelaka ..... tak nejak rad mam nad autom kontrolu a dodnes som ho nepotreboval aj ked som obcas tu moznost vyskusat si ho a pouzivat uz mal ... ale casom ved mozno.... nevylucujem to... inak u vw je to tiez vsetko jednoduche... ale zatial som tak zahlteny samotnou jazdou ze na tempomat ani nemam cas .... ale ked bude teplejsie a kusok sa uz zajazdim tak potom mozno pride cas aj na taketo "hracky"
4. 2. 2017 05:58
Re: Zakladni motorizace
Zrovna v KE si tempomatem pomůžeš při udržování rychlosti na širokých bulvárech ve městě. ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 09:03
Re: Zakladni motorizace
premavka je aj tu uz miestami husta ... a rad mam auto pod kontrolou.... aby mi "neutekalo" samo ... asi je to len o zvyku ale ja som z tych soferov ktorym tempomat v aute proste asi nikdy chybat nebude bez ohladu na velkost vybavu a cenu vozu ... pritom netvrdim ze je to zla vec.. urcite je to fakt uzasna vecicka ale mne fakt nechyba... ale standard je dnes uz proste taky ze mnohe veci v aute uz mas bez ohladu na to ci ich vyuzijes alebo nie.... nejdem nikoho presviedcat o nicom... kazdy sam vie ako sa mu najlepsie jazdi a co potrebuje k tomu aby sa pocas jazdy citil komfortn bezpecne a pohodlne... inak mne sa hodne paci priznavam to ovladanie roznych veci na volante... aj palubneho pocitaca aj radia ... je to parada... na lanceri to napriklad nemame kedze v zakladnej vybave este multifunkcny volant nema ... velmi sikovne su aj cuvacie senzory.. opat na lanceri ich nemame.. aj ked na pajere som ich uz zazil... tam ale pipanie bolo slabsie.... male polo ale doslova piiiipa ;-) ale je to vec zvyku... uz si na to zvykam a beriem to ako samozrejmost ... na druhej strane v pajere som nemal ziadny displej kde som videl ako som daleko od prekazky..... tu uz na displeji vidim akesi zlte dieliky a obrazok auta ... sice to nie je ako cuvacia kamera ale aj to dost pomoze ak povedzme je vonku tma ;-)
4. 2. 2017 10:59
Re: Zakladni motorizace
No vidíš ;-) Počkej až to oceníš na delším výletě :yes:
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 19:05
Re: Zakladni motorizace
ved mozno raz... zatial skor ocenujem dynamiku.... uzivam si sviznost .. komfort.. sedacky.. dotykovy displej a stale este aj prijemnu vonu novoty v kabine :yes:

dnes som pre hmlu a nepriazen pocasia absolvoval len dve kratsie trasy cca asi 30km spolu .... a start stop sa mi zapol az pri druhej jazde ... poslednych asi 12km uz frcal... je mozne ze ked sa zacne oteplovat tak bude fungovat uz stale coraz skor a skor ... ale ked bolo pred tyzdnom cez den -15 tak sa mi ani po polhodine jazdy nezapol... az som sa bal ze ci vobec funguje

ja dufam ze uz o nejaky ten tyzden dva dam nieco vacsie... lebo zatial jazdim len take 20-30km trasy ... pred tyzdnom Presov co je z KE tam a naspat dokopy "len" asi 90-100km .... ( aj to som siel cez dediny lebo nemam este dialnicnu .. a rozmyslam ci ju este vobec ma vyznam pre mna kupovat na tento rok kedze do PO cez dediny je voci dialnici rozdiel len asi 10 minut navyse a obcas sa tam zase zveziem s brachom v jeho aute ).... ono chce to uz nieco dlhsie ... ale zimne pocasie je zatial proti ... sezona vyletov je fakt este nejaky ten kusok za dverami... ale uz sa to blizi :yes:
5. 2. 2017 05:56
Re: Zakladni motorizace
S/S ti doporučuju deaktivovat, nebo ho vypínej sám. Je to pro motor peklo... Prešov je předměstí...

Já mít takhle blízko Tatry ;-)
Šikovné malé auto
Vyzerá to, že v tejto triede bude pomaly taká tlačenica ako u kompaktov. jeden model krajší ako druhí. C3, Clio, Ibiza, Rio - to je fakt celkom slušná spoločnosť. Rio vyzerá opäť veľmi dobre, možno by to chcelo predné lízatko trochu vyššie, mestské obrubníky ho budú rady značkovať...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Sumi2000
3. 2. 2017 17:53
Re: Šikovné malé auto
Taky se mi RIO nyní líbí..ještě jsi zapoměl na novou Corsu.
Ta je skvělá a má dobré prodeje.
Re: Šikovné malé auto
Každému podľa chuti, nespomenul som ich viac.
Avatar - Jaros71
3. 2. 2017 18:11
Re: Šikovné malé auto
Fabia, Polo a 208...dál už nic významného.
Končící Punto..čekáme na nové.
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 18:17
Re: Šikovné malé auto
No, čekáme...už 5 let.. ;-\
Re: Šikovné malé auto
Nie? Tak to nemáš práve široký obzor...
Avatar - pumpkin
3. 2. 2017 20:53
Re: Šikovné malé auto
Nová Fiesta nič? Vyzerá veľmi podarene. :yes:
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 00:37
Re: Šikovné malé auto
Taky bych tam Fiestu zařadil , i když má mít cenu dost nahoře.
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 16:29
Re: Šikovné malé auto
A to mínus mi dejte za logo BUGATTI >:D
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 20:27
Re: Šikovné malé auto
suhlas.. ten "spodok" naraznika siaha hodne nizko k zemi... a posobi aj ta jeho tlama uz kusok snad az prehnane agresivne.... zvlast ked dynamiku to rio zase az tak agresivnu nema ;-) ... snad len to turbo je ako tak "sportove" ;-)

no a tento rok tu mame este aj novy swift... dalsi facelift yarisu s novou 1,5 ..... a na jesen vlastne uz pride aj nove polo... tento rok je ozaj v malej triede neskutocne "naslapany"
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 18:10
Nevím nevím
Překvapuje mě tak pozitivní hodnocení interiéru. Rio uvnitř vypadá pěkně na pohled, ale dveřní výplně jsou velmi jednoduché, palubka výhradně z tvrdých plastů a boční strany kufru úplně postrádají polstrování. Samozřejmě nemohu hodnotit jen z fotek, ale i v dojmech jiných redakcí se člověk dočte, že je Rio trochu plasťák a nová Micra působí lépe.

Co už bylo zmíněno i zde, byly podprůměrné vlastnosti slabšího tříválce. Snad na tom ten silnější bude lépe. Na druhou stranu je tu nabídka dvou atmočtyřválců, z nichž oba budou na Rio dostačovat (navzdory lehce vyšší hmotnosti). To je jednoznačně to nejlepší na novém Riu. :yes:

Jinak se mi ale zdá, že Rio tak nějak...ničím nepřekvapí. A ve smršti nových modelů v segmentu to bude mít těžké.

Jo a poznámka redakci, odkdy je 3500 ot. při 130 u malého auta s 1.2 5M hodně?
Rozbalit vlákno
13
3. 2. 2017 19:58
Re: Nevím nevím
Ja mám pocit že chlapci z auto.cz sú proti malým turbotrojvalcom zaujatí, výnimka bude asi 1,0 z koncernu. Ten ide aj bez turba :-)
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 21:44
Re: Nevím nevím
To asi těžko, zklamaní z něj byli ve více redakcích, i zahraničních.
3. 2. 2017 21:57
Re: Nevím nevím
OK, tak všetci sú proti malým turbotrojvalcom. Ja s 0,9 TCe nemám žiadny problém, práve naopak.
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 22:11
Re: Nevím nevím
Ne, kritizován je právě ve srovnání s tříválcovou konkurencí.
Re: Nevím nevím
Ako nič v zlom, ale
- výplne dverí môžu byť svojou jednoduchosťou praktickejšie ergonomickejšie alebo ľahšie na údržbu. Zaujímavé je, že v testoch sa im málokedy venuje viac ako zmienka.
- kto v tejto triede hýri mäkčenou palubkou? Ani o triedu vyššie to nie je úplná samozrejmosť ;-)
- vozíš sa v kufri, keď ti tam chýbajú podušky? >:D
- zdá sa, že tu máme novú módu, nízke otáčky, najlepšie pod úroveň dieslov...samozrejme je to scestná myšlienka. Alebo sa vrátime do začiatkov automobilizmu? Šesťlitrový štvorvalec s výkonom stáda 25k pri 600-800 otáčkach... >:-[]
3. 2. 2017 22:03
Re: Nevím nevím
Pravdu máš, chcelo by to kamiónových 2000 Nm od 870 - 1475 ot.
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 22:11
Re: Nevím nevím
- Malé auto si nekupuji jako dobytčák
- Fiesta, Polo, Punto, Clio, 208, i20, končící Ibiza, tuším i Corsa. Donedávna každý, kdo nechtěl být za low-cost. Rio tímto zůstává v šedém průměru.
- Že se v něm nevozím ještě neznamená, že nemůže trochu vypadat
4. 2. 2017 00:01
Re: Nevím nevím
Ten kufor je jak má byť. Priestranný a praktický. Ľahšie umyješ a budeš udržovať plast ako koberec.
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2017 00:41
Re: Nevím nevím
V životě jsem neměl potřebu drhnout koberečky v kufru, kromě podlahového. ;-)
4. 2. 2017 16:24
Re: Nevím nevím
Tak jazdit s autom po tebe by som nechcel. Fuj.
Avatar - woody-alien
4. 2. 2017 16:33
Re: Nevím nevím
Klídek, v Áčkách to, dřív než ti to nabídnou, parádně vyčistěj. Budeš zírat. ;-)
Re: Nevím nevím
Odsajú aj hrdzu a vyrovnajú vysávačom prípadné pokrivené plechy? >:-[]
Avatar - twistedTSD
4. 2. 2017 17:38
Re: Nevím nevím
Sorry jako, v letním období každou chvíli čistím veškeré interiérové plasty, skla zevnitř, vysávám každou skulinku, čas od času vydrhnu sedadla, vyhodím z kufru koberec k vyčištění, když je třeba...ale brát na postranní koberečky lepší nástroj než vysavač, to mě teda fakt ještě nenapadlo.

Asi proto, že v kufru převážím kufry, ne mrtvoly, prasata, ani dříví z lesa. ;-)
3. 2. 2017 18:10
tak nam H/K volkswagenovati
Vzdyt to auto je odpohledu to same jako bylo predchozi Rio, vse je stejne, jen prostrojovy stit ma jinou grafiku a ve vyobrazene top verzi tam misto zabudovaneho radia vrzli tablet, jinak vsechny ovladace jsou to stejne co bylo....

Si z nas novinari delaji p...l a nebo nikdy nesedeli v Riu.

Tohle je maximalne vetsi facelift predchoziho Ria!!!!, coz neznamena ze je spatne, jen to neni jine auto a uz vubec ne v interieru.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
3. 2. 2017 18:14
Re: tak nam H/K volkswagenovati
Facelift? To asi těžko, od pohledu úplně jiné auto.
3. 2. 2017 18:17
Re: tak nam H/K volkswagenovati
Nevim no, sem na tabletu, ale stavajici Rio mam najeto asi 10 000 km a v interieru sem ztravil dost casu a krom toho tabletu a pristr. stitu, ktery zmenil barvu a grafiku mi to prijde vc, struktury poastu a ovladacu to same. I rozmery jsou to stejny.

Po detailni prohlidce, sem tam par detailu nasel..., treba uz ty tlacitka tam jsou u klimy proti kolenu jsou vystrceny jen dve, driv jich tam bylo vic. Jako nejska snaha o zmenu tam je, ale porad bych tomu rikal dukladny facelift.
4. 2. 2017 05:55
Re: tak nam H/K volkswagenovati
To je voko! Naprosto jiné auto, jiné křivky, práce s hmotou atd.

Wollfi, tady se nebavíme o Punťovi ;-) Ano Kia za tu dobu zvládla třetí novou generaci! To je ostuda pro evropského výrobce.
4. 2. 2017 12:19
Re: tak nam H/K volkswagenovati
Ta sedla. :-) Že si Wolf takhle lacině naběhne.
Avatar - Ja Prvni 123
4. 2. 2017 18:21
Re: tak nam H/K volkswagenovati
Vy si to vždycky tak hezky vzájemně pochválíte... jestli je tohle nový auto, tak Punto má taky tři nový auta, a to počítám jen od Grande.
;-)

Ale v zásadě je mi to jedno. Pořád počítám Punto mezi použitelná auta... a móda nových aut, navíc s mizernou životností, je pro mě projevem ztráty soudnosti lidstva.

Nejekologičtější je totiž to auto, které jsem nemusel vyrobit... ani jeho podstatné součásti.
5. 2. 2017 05:58
Re: tak nam H/K volkswagenovati
To opravdu Fiatu fandí lidi s problémovým zrakem? Zcela jiná karoserie, minulá generace byla na hraně konceptu monospace, úplně jinak nastavená hmota.

Klucííí...Fiat neměl na to, aby připravil novou generaci. GP je za zenitem od prvního FL ;-)
5. 8. 2017 01:08
Re: tak nam H/K volkswagenovati
Zcela souhlasím. Narozdíl od těch, co tu na Riem na obrázku slintají, ho řídím. Sice Rio II (model 2015), ale JE skoro stejný, jako RIO III (model 2017). V podstatě další facelift ála VW, jehož Golf má x generací, ale některé jsou prachsprostým faceliftem té předchozí. Rozdíly v jednotkách cm nepovažuji za "jiné", "nové", "lepší" auto. Tvar a technika jsou totožné.

Dovolím si trochu porovnávat RIO II 2015 vs. RIO III 2017.
RIO III jsem pouze osedlal na salonu, když jsem čekal, až se servisáci pohrabou v tom našem. Takže: základní tvar stejný, velké optické přiblížení Golfu (sakra, proč?), čelní sklo je tvarově stejné jako má Optima (2015)-tj. střed horní hrany skla snížený asi o 5 cm, zrcátka víceméně shodná s RIO II, jen přibyly blinkry. Jiné nárazníky. Nevim, proč tam ti magoři nedali konečně pořádný mlhovky. Tyhle šidítka, který má i RIO II jsou v mlze úplně na *. Ostatní řidiči vidí, že máte rozsvícené něco navíc, ale vám to užitek nepřinese. Poznáte, že se něco rozsvítilo, ale líp na silnici nevidíte ani omylem. Bodejť jo, když mlhovka má průměr asi 60 mm (!) a je umístěná přesně v místě, kam vám cáká bordel z aut, který jedou před vámi... :-) RIO III si je akorát posunulo o kousek vejš. Výsměch.
Zadní mlhovka - jestli má RIO III stejně jako RIO II jen jednu zadní mlhovku... Na "dvojce" naštěstí svítí velmi slušně.

Interiér: RIO III je pořád papundeklová popelnice na kolech za čtvrt mega. Berte nebo ne, "dvojka" je plná tvrdýho černýho plastu úplně všude. Je to takový...lowcost za každou cenu a interiér vypadá moderně (nepopírám), ale útulně na mě nepůsobí ani trochu. Auto má mizernou tepelnou izolaci. V zimě v mínus pěti vypnete zapalování a do pěti minut je vám pocitově zima. Teď v létě vylezete z vyklimatizovanýho auta třeba vybrat škváru z bankomatu a při návratu na vás dýchne zapařenej skleník. O to se totiž stará naprosto nepochopitelně obrovitánská plocha palubní desky. Půl metru černýho plastu pod velmi skloněným čelním sklem. Co to asi na slunci udělá? A říkám vám, že tenhle rozžhavenej plast nejde jen tak vychladit klimatizací. I po hodině jízdy se zaplou klimou a větrákem na 3 jsou na palubce místa, kde se dá ohřát. Úmysl? Diletantství? Ignorace? Katování kostů (costs cutting)?
"Trojka" jen přidala na plasty nějakou texturu a ubrala na černé barvě. Auto, ve kterém jsem seděl už mělo plasty víc do šeda. Prostorové uspořádání pořád stejné. I ten výhled vlevo šikmo vpřed pořád na pytel. K čemu mi je, že auto získá x hvězdiček v NCAP, když se mi za sloupek "dvojky" schová chodec nebo dodávka, už se mi "podařilo" přehlédnout i autobus přijíždějící zleva! 8-s 8-s Aspoň už v "2017" není to dementní pidiokýnko mezi sloupkem a dveřma. V praxi je totiž na nic. Jen opticky odlehčuje ten tlustej sloupek. V okýnku poznáte akorát, jestli je venku světlo/tma.
Výplně dveří a ovládací prvky jsou prakticky shodné a pořád pro evropana ergonomicky mimo. Máme delší předloktí, čudlíky na okna se měly zdrcnout na menší plochu a posunout vpřed. Jsou v podélném směru daleko od sebe a na můj vkus moc vzadu. Naštěsí u "2017" ani "2017" to není jak v Optimě (2015), kde jsem při otvírání oken musel vrazit loket mezi sedačku a B-sloupek...
Ovládání ventilace a klimy - RIO 2015 to mělo hezčí. Klaviatura 4 čudlíků. RIO 2017 má v zádkladu čudlíky jen dva a ještě nějak divně posazený. Palubka tam totiž nepřechází ve středovej tunel stejně jako u "2015", ale je tam větší prohlubeň. A rantl tunelu pod palubkou mě stále tlačil do holeně. Do *, seděl některej z návrhářů v tom škopku vůbec?? Máte pocit, že je to fajn mít permanentně otisk tunelu na holeni? Nebo se k tomu tunelu teď v létě neustále lepit? No, Alfa 145/146 byla ještě horší -tam do holeně tlačila přímo ta hrana. Tady je to maličko lepší. Kecy typu "si sedni pořádně, blbečku" si nechte od cesty, nejsem britská aristokratická lady ani nějaká buzna. :-P
Pochválit můžu sedačky. Na to, kolik to auto stojí nové, se na nich dá i sedět. Jen by se v oblasti beder mělo nějak líp vyřešit opěradlo. Nevím jak vy, ale já se tam díky těm umělohmotným potahovým materiálům furt potím. "2015" má sedačky poměrně tuhý, až tvrdý, u "2017" mi přišly měkčí.
A přeci jen - neustále nadávám na opěrky hlavy. Jsou předkloněný dopředu - u obou. Asi to má mít na něco vliv při testu NCAP, v praxi mě to akorát sere. Nejsem šimpanz, moje páteř nemá tvar luku a v autě rozhodně nesedím v polopředklonu, jako to předvádí redaktor ve fotogalerii. Z tohoto posazu mě po deseti kilometrech bolí za krkem. A při cestě přes Maďarsko jsem si zablokoval svaly na levé straně krku až po trapézy (ty jejich okrsky, např. 74, jsou hrbatý jak velbloud). Takže si musím hodně položit opěradlo a pak se to dá.

Umístění prostředního zrcátka - vy na něj dosáhnete? Ve "2015" i Optimě jsem se musel předklonit, u trojky mě nenapadlo to zkusit. V italských autech pouze zvednu ruku...v Caddyně taky, tak kde je chyba?

Kufr: "2017" má papírově větší kufr, ale ten rozdíl bych chtěl vidět. To nahonili leda tím vybráním za podběhama. RIO II to totiž nemá, jsou tam mělký kapsičky na drobnosti. "Trojka" má pevné dno kufru, nějaká čalouněná překližka v celé ploše podlahy. Za to jednoznačně plus. Pod tím deklem je ještě malý úložný prostor a až pod tím nějaká povinná výbava. Naše "dvojka" má jen koberec a pod ním rezervu. Jak ten koberec vypadá po dvou letech ani nechtějte vidět.
Pokud si to chcete pořídit jako auto pro rodinu, rovnou zapomeňte, že se vám tam vejde kočárek. NEVEJDE! Totéž Hyundai i20. Pochybuju, že se tam vejdou golfky, protože kufr je poměrně úzkej a hodně krátkej. Po složení sedaček se tam kočár asi vejde, ALE - kam dáte potom dětskou sedačku a ostatní bordel, kterej s miminem s sebou musíte tahat? Auto těchto půdorysných rozměrů, které pobere kočárek (trojkombinaci), je Fiat Brava. Padnul tam přesně a ani nebylo třeba sundavat kolečka, sklápět sedačky, vyndavat dekl kufru.... To jen tak, kdyby někdo chtěl poradit... ;-)

Motor: 1,25. Hm. A co jako? Vždyť skoro stejnej objem měla felda (1.246 ccm). Tohle (dvojka po faceliftu i trojka má stejný motory 1,2 a 1,4 EURO 6) má navíc víc ventilů (16), variátor (kterej ve 2.000-2.050 ot.min chrastí/klepe), pístní čep je mimo osu pístu (asi to zvyšuje krouťák, ostatně tohle není nic převratnýho, po válce to měly motory Tatra a PV3S, ale v letáku KIA to popisujou jak poslední výkřik techniky - leda leštěnej prd to je), zvuk motoru je ...takovej...rezonátorovej, není to pro petrolheady. Nuda prostě. Na volnoběh není skoro slyšet. Při prošlápnutí plynu (elektronický) se ozve nic, zasyčení, cosi jako rozdrážděnej vysavač, řev vysavače v agónii (berte s rezervou, se mi ten projev motoru prostě nelíbí, na funkci to nemá vliv). Motor má plastové/polymerové víko ventilů. Zajímavé. Ale funkční, potlačuje/nepřenáší to hluky od vačky a ventilů. Jezdí to na vodičku místo oleje (nějakej Shell 0W30, na Shell pumpě stojí litrovka devět stovek-dobrý, ne? :-D) a interval výměny je 15.000km. Já osobně bych to měnil po deseti. Pochopíte, až budete mít namotáno dvě stě tisíc. Do tý doby vám bude líto peněz za olej při častějších výměnách. Vzduchový filtr je taky legrační součástka. Plastový rámeček s nějakou netkanou skládanou textilií. Ok, budiž, má to vliv na hluk při sání. Ale jeho půdorysná plocha je cca 20x14 cm. A to možná přeháním. U trojky je téměř stejný. Až budete mít pocit, že to auto nějak přestalo táhnout a žere i děti podél silnice, vyndejte tento filtr (za levým světlem) a vyklepte/vyfoukejte z něj nasátý hmyz. Komáři, mouchy, ovádi, jedna vosa, ... Rozdíl je poznat (pokud jezdíte jen na nákup a na hřbitov, poznáte prd ;-) Nic proti, taky budu starej.) Nevím, jak často se má ten filtr měnit, v servisu moc sdílní nebyli, podle mě se ještě neměnil. Máme přes 60.000 a je poměrně černej.

Jak to "jede": má to dlouhý kvalty (RIO 2015, 2017 jsem neřídil, ale nevěřím v příližný rozdíl) a dlouhej zdvih pístu, takže heééééééén, heeeééééééééén, hhhhééééééééééén, ..... Do dvou tisíc se nic neděje. Dobrý tak na popojíždění v koloně. Nad 2.500 už lepší, okolo 3.300 motor ožije, aby v 5.000-5.200 zase umřel. No dobře, neumře. Zrychluje, řve jak raněný prase až do omezovače, ale už to není ono. Na závodění zapomeňte. Svižná jízda se dá bez potíží, ale musíte už umět auto ovládat. To jest včas řadit. NEPOSLOUCHAT to debilní napovídátko, co tam máte zařadit. Nebo vám přijde normální řadit v 60 do mírnýho kopce pětku? V 1.900 otáčkách? Pokud ano, dejte si facku, tohle neni komůrkovej diesel. Mám vypozorováno, že pokud chci jet svižně (svižně a s rozumnou spotřebou, ne jako dobytek), je dobré řadit vyšší tak ve 3.000 ot/min. Otáčky motoru mezitím spadnou někam mezi 2.000-2.500 a tah motoru je celkem plynulý. Dolů zas řadit dřív, než otáčky spadnou hodně pod 2.000/min. Pokud budete řadit podle "napovídátka", budete se ploužit, brzdit provoz a palubák vám ukáže spotřebu asi 5,5 litru. A ještě ke všemu lže (jako všechny palubáky), musítě přičíst asi 3/4 litru, pak máte reálný číslo.

A jsme u spotřeby. Výrobce tvrdí 4,9 litru/100 km v kombinovaném provozu (model 2015) a 4,8 píše tento článek u modelu 2017. Kecy a zlatý voči, pane vachmajstr. Anebo s kopce s větrem v zádech. Při provozu v "opičích horách" se budete motat 5,5-6,5 litru. V rovinatém terénu se dá při dodržovaání rychlostních limitů a předvídavé jízdě dosáhnout asi 5,2. Na český benzín. Při tankování v zahraničí (Rakousko, Maďarsko, Itálie, Chorvatsko) spotřeba klesne. Čím to? Nevím. Po Chorvatsku mi palubák ukázal průměr 4,8. Po CZ mám teď 5,9, můj protějšek 6,0-6,1...jezdí hodně po městě.

Kolik to jede? Dle GPS umí model 2015 177 km/h v německu někde za Mnichovem. Pak už to bylo mírně s kopce. Ale co s tím, ve šroubárně? V CZ si akorát vymlátíte plomby ze zubů =>
=>
podvozek je tvrdej jako prase. Údajně má RIO stejný podvozek jako Ceed/i30. Jenže ten je větší a těžší. Takže RIO je uskákaná koza. Jestli Fiati (např. Bravo/Brava/Marea) jsou tvrdý auta, tak RIO je proti nim žebřiňák. A to prosím jezdí na základních plechových 15" kolech. Zadní náprava se občas chová jako tuhá a v zatáčce na příčných nerovnostech uskakuje (nakupovač a dušičkář to nezažije, leda by se kochal a někde skočil přes přejezd). Možná proto nám při přebírání nového auta na salonu řekl, že stabilizaci nemáme vypínat...:-D). Když už zmiňuju ty žel. přejezdy - když ty hrbatější přejedu v cca 30-40 km/h, jsem naklepaný jak řízek a drkotají mi zuby. Když je vezmu 60-65 km/h, skoro je nepocítím. Asi tam někde leží amplituda rozkmitu pérování.
Vadí mi elektrickej posilovač. A to hodně. Necítím kola. Špatný. S volantem se "peru". Narozdíl od Fabie I, kde stačilo kousek pohnout volantem a auto uskočilo dva metry stranou. Takhle v textu to zní jako by to RIO posilovač nemělo nebo to byla nějaká hrůza. Pochopíte při jízdě. Posilovač totiž nejede trvale jako u hydrauliky, ale jen pokud zatáčíte. Aby posilovač poznal/pochopil, že zatáčíte, je tam cosi, co chviličku klade odpor a pak zabzučí posilovač a u stojícího auta klidně jedním prstem otočíte kolama z dorazu do dorazu. Kdo tohle dělá je prase a ničí si pneumatiky. Tohle je jen příklad a popis, jak to funguje.

Barvy: základ je bílá, bez příplaku. Od roku 2016 můžete mít bílou nebo žlutou. Jakákoliv jiná barva je +13.000 k základní ceně. WTF? Hnus.

Výbavy: obě RIA (asi politika KIA), pokud chcete něco, co je nestandardní, na nové auto si pěkně počkáte. Klidně půl roku. My koupili "stock", co měli zrovna na krámě. A evidentně se RIO prodává jak housky, protože během našeho očumování se tam bylo na RIO ptát asi 5 lidí. Ukecat lepší cenu tedy fakt nehrozí. To vám radši dají "zdarma" gumový koberečky a rezervu - my je tam teda máme už v ceně auta :-)

Servis: Hm. No. Hm. Rozpaky. Zažil jsem profesionální (čti strojenou) vstřícnost. Zažil jsem arogantní a povýšené chytrolíny (salon KIA Horejsek Litoměřice-divim se, že ten tydýt ještě nedostal po hubě. Když ne od zákazníka, tak od kolegů.). Zažil jsem i téměř neskrývané pohrdání ve stylu "máš lacinou plečku, tak buď rád, že se ti na ní vůbec podíváme" (KIA Česká Lípa). A ve všech mezi řádky říkají, že neuznají záruku, pokud nebude auto jezdit do značkového. Dobrý, co? V době, kdy je uzákoněno, že si nesmějí tuto podmínku klást. Však oni neřeknou "nesmíš do jinýho servisu". Škoda mluvit.
Cena servisních prací je 350 / hod (asi bez daně). S Optimou to je 2,5x tolik. Daň za velký auto? Vždyť mechanik dělá pořád ty stejný úkony. Jen při obcházení auta ujde o metr na délku víc. Možná proto? ;-) (vim, nejsem dement, je to tak u všech značek. Ale mám blízko k technice a tohle mi prostě šiška nepobírá).

No a pokud by nastala volba koupit / nekoupit RIO 2017...nechal bych si 2015. Nemám rád Golfy a nelíbí se mi auta, která se jim snaží podobat. Golf (už) není auto. Je to chiméra, nad kterou (nejen) novináři (a nejen) světa motorů veřejně onanují a jejich řidiči svedou pouze jezdit rovně s plynem na podlaze. Udržet ten wergl ve svém pruhu je pro ně úkon zřejmě naprosto nemožný....atd, atd, atd...

Hlod, kterej mě rozsekal: "auto bez klimatizace se neprodá" - byla odpověď na mou otázku, proč vůbec nenabízeli tu úplně základní výbavu za 249.000, ale až tu prostřední s osmi (nebo deseti?) airbagama za 270.000. Cože?? >:D
Logika nakupujících aj marketingového oddělení KIA je poněkud podivná. Ale pořád lepší jak u škodovky (za cenu Ria "v plný polní" máte základní Fabii s kolama a za volant už si připlácíte), vidlí (totéž v bledě modrým) a z maďarska řízenýho fiatu, neb ceny nových aut jsou nesmyslně vysoký. Kandidát byl Grande Punto, stálo v podobný výbavě 440k (15 by slevili za auto vystavený na salonu) s motorem 1,4 16V...vzal bych ho radši, ale už nebyly fondy.

Kdo to dočetl až sem, tomu gratuluji. Kdo nesouhlasí, má na to právo, rád si přečtu jeho vlastní zkušenost s modelem/srovnání aktuální vs. starší RIO.
Avatar - umo
3. 2. 2017 20:46
priestrannosť
Je možné, aby malo malé auto viac priestoru vzadu v pozdĺžnom smere ako auto nižšej strednej triedy? rio III 620 - 900 mm, ceed 560 - 795 mm. Inak toto rio si viem predstaviť ako nástupcu mojej fabie, ktorá je na tom v pozdĺžnom priestore vzadu v rámci B segmentu veľmi dobre.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MDK
3. 2. 2017 23:18
Re: priestrannosť
Pokud nemáš nohy a jsi zakrslý somálec, tak je ve Fábii vzadu místa jako v limuzíně. SORRY JAKO.
Avatar - aproximus
3. 2. 2017 21:54
to jsou panečku dojmy
vážně nechápu proč píšete o motorizacích, které se v česku nebudou nabízet ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MDK
3. 2. 2017 23:45
....
RIO je v pohodě, kamrádka ho má, žluté, pěkné, docela to sviští, když se tomu šlápne na krk. SORRY JAKO.

A tenhle znáte?
Jde slovenský korejec k českému korejci na návštěvu.
Ťuk Ťuk
Kdo tam?
Otvor.
Jaký otvor?
OTVOR TY K*K*T!
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2017 09:03
Tak to je problém, že
"Řešení přídě nebo boční silueta je u obou korejských sourozenců prakticky shodná." Ať se autor koukne např. na škodivky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2017 09:21
No asi takhle:
- Škoda by se mohla učit, jak se píší čísla na tachometru a otáčkoměru
- Nějak nemůžu přijít na chuť té televizi na palubce
- Proč je ten předek tak nízký? Vždyť s tím nejde zaparkovat kolmo k chodníku
- Nechápu, proč to budou v ČR nabízet bez normálního motoru
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2017 10:59
Re: No asi takhle:
Klid Ádo, normální motor tam mají, jenom si ho přehlédl - atmo benzin 1.4l s 6 ti kvaltem ;-)
Avatar - Sumi2000
4. 2. 2017 16:31
Re: No asi takhle:
Jako druhé auto do rodiny pro ženu do města , ty atmo motory 1.2 a 1.4 myslím budou ideální.
4. 2. 2017 17:11
Re: No asi takhle:
Přesně, stejně jako pro začínající řidiče ;-)
Re: No asi takhle:
Nie, začínajúci vodiči by mali mať v aute aspoň 150 koní, lebo len tak je predbiehanie bezpečné. ;-)
4. 2. 2017 19:47
Re: No asi takhle:
Jako fór dobrý >:D :yes:
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2017 21:06
Re: No asi takhle:
Začínající řidiči mají nejraději automatickou převodovku. Proto je tento typ převodovky mezi návštěvníky tohoto webu tak populární.
Avatar - MDK
4. 2. 2017 11:47
....
Je to hezčí než fóbie a vovovo tom to je, SORRY JAKO.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
4. 2. 2017 18:25
Jako auto vlastně dobrý...
rozumný rozměry, rozumný motory... vzhledem neuráží.
Já "tablety" nemusím, ale to je věc názoru a pohledu na věc. V praxi asi ničemu nevadí - dokud se nekradou.
;-)

Pořád ale platí můj základní postoj: ať to kupují lidi v Korei a okolí!
Je dobře, že se to tady nabízí... ale já bych si to nekoupil. Já chci auto z Evropy.
A nepotřebuju k tomu ani Trumpovskou 35% dovozní přirážku.
;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - MDK
4. 2. 2017 18:51
Re: Jako auto vlastně dobrý...
Hele na trolení jsem tady já. Ale ty třeba netrolíš, ty si možná tak blbej? To auto je korejský asi jako ty jsi eskymák. SORRY JAKO.
5. 2. 2017 06:01
Re: Jako auto vlastně dobrý...
Neumíš se chovat? Samozřejmě, že tohle je somlálské auto...kde jsi přišel na Koreu?
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2017 21:15
Re: Jako auto vlastně dobrý...
a mobil mas aky? ;-) ... len dufam ze nie samsung LG alebo cinsky huawei ... v dobrom :yes:

neraz to tak byva... ze niektori by korejsky voz nikdy ale doma to pritom u nich vyzera ako v korei co sa tyka spotrebicov a techniky ;-)

ale inak myslim ze so mnou mozes byt spokojny... >:D ... lebo nakoniec som kupil europsky voz a to mam kiu vazne rad .... takze po felde ostavam v koncerne aj nadalej
Avatar - Ja Prvni 123
4. 2. 2017 22:43
Re: Jako auto vlastně dobrý...
Nekteri tady v diskuzich jsou tak hloupi, ze to nestoji za to na to reagovat...

Mobil mam Blackberry... no jo, Evropa to neni. Ale co mi chcipla Nokia, tak uz neni co vybrat.

A jeste poctivy blackberry... a zrovna mobily jsou dobra ukazka toho, kam to vede, kdyz se dav necha zblbnout.

:-(
5. 2. 2017 06:00
Re: Jako auto vlastně dobrý...
Nevadí ti, že některá BB vyrábí Foxconn >:D
Avatar - Ja Prvni 123
5. 2. 2017 17:50
Re: Jako auto vlastně dobrý...
Vadí... ale pořád míň, než že jiná vyrábí TCL...
a právě proto nechci, aby auta dopadla stejně.
4. 2. 2017 22:36
Trapne
Vzhladom na hmotnost 1100< je ta motorizacia trapna . zrychlenie 0-100 je nic hovoriaci marketingovy udaj. Pruznost bude na poziadavky dnesnej doby nedostatocna. marna slava ludia kupuju vykon ale jazdia na krutiaci moment.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2017 08:25
Hnus
>:D pěknéj hnus
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MANDALORIAN 66
6. 2. 2017 19:20
kia rio
Very very good! :-)
Rozbalit vlákno
0