Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takto by mohlo vypadat nové SUV Škoda, dvojče Seatu Arona. Nahradí Fabii Combi?

Stanislav Kolman
Diskuze (62)
Sourozenec většího Kodiaqu a Karoqu, postavený na platformě MQB A0, by mohl vypadat právě takto.

O přípravě městského crossoveru automobilky Škoda se už nějakou dobu ví. Novinka v nabídce mladoboleslavského výrobce bude nejmenším sourozencem modelů Kodiaq a Karoq. Velikostně odpovídá koncernovým crossoverům - Seatu Arona a VW T-Cross.

Před časem jsme vás informovali o tom, že nový přírůstek nemusí nutně znamenat rozšíření nabídky Škody. Crossover by totiž mohl nahradit Fabii Combi, nad jejíž budoucností v případě čtvrté generace visí otazník.

Touto spekulací se inspiroval tvůrce vystupující pod přezdívkou Ascariss Design. Zatímco dříve představená díla Škoda Fabiaq či Škoda Polar vycházela zejména z většího Kodiaqu, nejnovější návrh je obohacen právě o prvky Fabie. Přední světlomety jsou oproti Fabiaqu konvenčnější a úhlednější, propojení připomínající hokejovou hůl v tomto případě uplatnění nenašlo.

Celkově je Ascarissovo provedení oblejší a troufáme si tvrdit, že ze všech doposud představených návrhů nejhezčí. Všimněte si umístění vnějších zpětných zrcátek. Zatímco arona je má na stojinách, u škodovky jsou klasicky v rozích oken. Za tvar zadního sloupku, který je kompletně převzat z arony, bychom ale ruku do ohně nedali.

Na oficiální podobu nejnovějšího přírůstku škodovácké SUV rodiny si budeme muset počkat do roku 2018, kdy má být model oficiálně představen. Nová generace Fabie, dost možná již bez praktičtější varianty kombi, dorazí o dva roky později. Dostane stejnou techniku jako současné generace Seatu Ibiza a Volkswagenu Polu.

Stanislav Kolman
Diskuze (62)
30. 6. 2017 13:57
Re: SUV vs. kombi
Výroční zpráva 2016 strana 21+22 = fabia combi 3,9%.
To co píšeš ty jsou jen dodávky zákazníkům, který akorát ukazujou že se dodalo víc FC než bylo vyrobeno, jinými slovy se doprodávaly vozy vyrobené v roce 2015, o které už právě nebyl takový zájem.

Každopádně i podle tohoto ukazatele opět vítězí Rapid Spaceback, který FC předčil jak v relativních tak absolutních číslech - dodáno 79tis (FC 75), meziroční růst 17,6% (FC 15).
Avatar - Emel
30. 6. 2017 08:33
Re: SUV vs. kombi
Dodávky zákazníkům dle modelů celosvětově, dle výroční zprávy za 2016:
Fabia Combi 2015 65.204ks, 2016 74.978ks, +15%
Rapid (všechny varianty) 2015 194.231ks, 2016 212.656ks, +9,4%
29. 6. 2017 23:18
Re: SUV vs. kombi
Fabia combi meziroční růst 3,9% Rapid 14,6% a i jen samotný SB a jen v Evropě 7,7% - tedy pořád dvojnásobek toho co FC.
Co je důležité pro tebe je pak v celku irelevantní, pro Škodovku jsou samozřejmě podstatné celosvětové prodeje.
Avatar - Emel
29. 6. 2017 22:33
Re: SUV vs. kombi
Fabia Combi má meziroční nárůst 15%, Rapid má dle výroční zprávy 9,4%... a pro mě jsou mnohem důležitější evropská čísla než to, co se prodává (a vyrábí) v Číně nebo v Indii

29. 6. 2017 21:16
Re: SUV vs. kombi
No dvě (čínský je stejný jako evropský akorát je sedan místo liftbacku) a z toho ten indický jenom 10tis ks, ale ano, souhrn to je.
Mezi roky 2015-2016 má však rapid růst 14,6% (což je suverénně nejvíc hned za superbem který rost o 76% na 150tis - proto mluvím o mílovém dýchání na záda v celkovém prodeje fabii která rostla jenom o 4%).

Takže fabie je skutečně nejhůře rostoucí model škodovky, a verze combi se na tom podílí ještě tím menším dílem, proto je logické že to je první model na odstřel.