Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tápající Tesla? Model S se prodává lépe než konkurence od BMW či Mercedesu!

Byť se o finanční situaci automobilky Tesla nemluví dvakrát pozitivně, na evropském trhu slaví úspěch. A poráží i velké značky.
Zpět na článek
22. 2. 2018 12:48
22. 2. 2018 12:57
22. 2. 2018 13:45
22. 2. 2018 14:46
22. 2. 2018 15:27
22. 2. 2018 14:20
22. 2. 2018 15:04
22. 2. 2018 16:00
22. 2. 2018 16:12
22. 2. 2018 15:08
22. 2. 2018 15:37
22. 2. 2018 15:53
22. 2. 2018 16:08
22. 2. 2018 17:40
22. 2. 2018 18:06
22. 2. 2018 17:37
22. 2. 2018 18:11
22. 2. 2018 18:57
23. 2. 2018 08:22
23. 2. 2018 10:12
23. 2. 2018 10:31
23. 2. 2018 10:53
23. 2. 2018 11:35
23. 2. 2018 13:41
23. 2. 2018 14:17
23. 2. 2018 19:00
23. 2. 2018 19:19
23. 2. 2018 19:25
23. 2. 2018 20:58
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 12:04
Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ludia ktori si myslia ze Tesla Motors sa trapi, alebo ma financne problemy maju velmi chabe vedomosti o automobilovom trhu, ekonomike a R&D strategii :-)
Mat vacsi dopyt ako ponuku, mat 3 auta v top 6 najpredavanejsich EV aut v US.. to je sen automobiliek, ale nevzdelany hater vidi iba "stratu" ktora je vlastne investiciou.. Vsak im to raz dojde :-)
Rozbalit vlákno
69
22. 2. 2018 12:07
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
:yes: :yes: :yes:

Ale mnohým to proste nevysvetlíš...
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 12:08
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Pardon.. oprava.. 3 z 6 najpredavanejsich PHEV. V BEV ma Tesla 3 auta v top 4ke :-)

Netreba to vysvetlovat, ak to clovek sam nepochopi tak ukazuje svoju hlupost kazdym takym diskusnym prispevkom.
22. 2. 2018 12:09
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Výnimočne tento článok je voči Tesle ladený vcelku pozitívne.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 12:21
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Smutne je uz len to ze Auto.cz je by default ladeny proti Tesle pretoze toto pritahuje CSSR haterov a pumpuje diskusie. Pozitivny nadych tomu tali uz len nevyvratitelne fakty. Sice aj to ze tie najspinavsie uholne elektrarne su cistejsie ako ICE je fakt, ale to uz si vyzaduje hlbsie zamyslenie sa ako porovnanie dvoch cisiel :-)
Avatar - Zetti
22. 2. 2018 14:07
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Co to je CSSR hater?
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 14:30
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ceskoslovensky hater vsetkych novych aut ktore sa vyrazne lisia od modly - TDI Skodovky v kombiku idealne prerobenej na plyn, s vyrezanym DPF atd >:D Zaklad je nikdy nesediet v kritizovanom aute a nemat ziadnu realnu skusenost s nim, iba dookola omielat nezmyselne hoaxy :-)
Avatar - Zetti
22. 2. 2018 14:40
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Aha, ja myslel ze to ma neco spolecneho se socialismem. Tak jeste nekam zarad me. Nerika mi nic kelimek tesla a jeste min skudky a podobny verkly, kdyz uz mas ten patent na rozum. Ze vom te nekdo s tou teslou svezl a tobe jeste neuschly slipky.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 14:59
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ak ti nic nehovori Tesla tak googli, je toho plno ;) Resp. chod sa previezt a mozno pochopis ake pomale, drahe a neprakticke vedia byt klasicke ICE auta, aj supersporty ktorym to 5-7 sedadlovy sedan natrie v 1/4mil dragu :-)
[odkaz]
Zistis ze maju povestnu US kvalitu vyroby a aj spracovania, to sa mi na Tesle nepaci najviac (okrem chybajuceho HUD) a stoji ich to nemale peniaze co tiez nechapem. Preferencie su potom kazdeho osobna vec. Len netreba trollit bez potrebneho vzdelania a faktov.. to je trapas.
Avatar - Zetti
22. 2. 2018 15:11
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
No, kdyz si zagooglis, tak zjistis, ze kelimky tesla se dovazi rozlozeny v kontejneru z usa a dohromady je skladaji africti domorodci v montovne v holandsku. Tezko od nich cekat nejaky pracovni elan.
Tedy povestna kvalita vyroby US ma drobne trhliny.

Ty mi pripominas fanousky fotbalu. Sami maji hole zadky a rvou na milionare na hristi aby makali.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 15:38
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Pozeram ze mas obrovske medzery vo vedomostiach a v chapani citaneho textu :-) Precitaj si to este raz >:D Asi si v zivote nesedel v made in USA aute..
23. 2. 2018 09:51
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Jak může mít Tesla tři ze šesti nejprodávanějších PHEV, když žádný hybrid nevyrábí? Měl jsi to radši nechat, jak to bylo (pokud PHEV vezmeme jako druh EV).
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 19:21
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Pravda, plug-in EV by bolo asi lepsie oznacenie ale v mnohych statistikach sa sumar EV a PHEV oznacuje ako PHEV. PHEV ma podla mna viac spolocneho s klasickym ICE ako s EV.
23. 2. 2018 20:18
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
BEV snad nejsou "plug-in"?

Osobně také moc nemusím označení PHEV. I proto ta závorka v předchozím příspěvku. To označení celkem jasně říká, že PHEV je druh EV. Ale ne každý to tak musí vidět.
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 20:49
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
A este tu mame hybridy (aj plug-in) a REXEV a potom nieco ako Volt ktory je niekde medzi :-)
22. 2. 2018 12:56
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
tady to nekterym stejne nevysvetlis, oni proste nechapou ze jejich automobilka nema ani vlastni sit cerpacich stanic, ani nebude mit casem vlastni globalni datovou sit pro internet, a ani nechapou ze casem spusti vlastni obdobu sdileni aut ci moznost podobnou Uberu, nechapou ani ze nejaka automobilka je v urcitych oblastech i vyrobcem a dodavatelem paliva pro auta dane automobilky
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 13:49
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
My žádná sdílená, autonomní a EV auta nechceme >:D
22. 2. 2018 14:07
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Nechceš - nekúp. Jednoduché pravidlo. ;-)
22. 2. 2018 14:37
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
no sak ti to taky nikdo nenuti
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 13:47
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Nesrovnávej s EV auty, srovnávaj v rámci aut obecně. Pak sou výsledky Tesly směšný. Lidi EV auta nechtěj nebo na ně jednoduše nemaj >:D
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 14:14
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Na idiotov ako ty nereagujem.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:48
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Vono by ti jinak vyšlo, že tolik osobáků (čti mimo model X) co Tesla prodá za kvartál prodá třeba GM za měsíc a ještě to číslo za měsíc je větší jak u Tesly za ten kvartál vid >:D
22. 2. 2018 15:16
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Porsche Panamera a Cayenne se za jeden rok prodá podobný počet jako Tesel S a X.
Takže kde vidíš to směšné číslo?
Samozřejmě, kdo to počtů prodaných kusů zahrnuje vozy stojící desetinu ceny Tesly (např. Fabia), tak ten tohle nikdy nepochopí.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 15:19
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Precitaj si par jeho prispevkov a zistis ze kazde jemu napisane slovo je cista strata casu..
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:43
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Nápodobně, bavit se s EV fanatiky nemá smysl.
22. 2. 2018 23:45
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Pises “Nesrovnávej [teslu] s EV auty, srovnávaj v rámci aut obecne”

Proc chces porovnavat hrusky a jabka?
Muzeme to udelat, ale nejak nechapu proc bychom to delali?

Poznamenal bych dve veci:

1. Tesla je alternativa na soucasnou automobilovou produkci. Nekdo si zjevne vsimnul, ze na trhu je dira a prilezitost - je tu zjevne dost lidi, predevsim ve velkych mestech, kteri nikam moc daleko nejezdi a maj prachy a elektroauto jim proste vyhovuje.
A soucasne automobilky to nebyly schopne/ochotne nabidnout...

2. A to me vede k druhemu bodu, a totiz ze presne takto se Tesla prezentuje (presneji Musk sam osobne ji tak prezentuje) - stale dokola opakuje uz nekolik let:

“Tesla je katalyzatorem automobiloveho prumyslu a jejm cilem je urychlit nasazeni masove vyroby elektrickych a autonomnich vozu priblizne o jednu dekadu”

(katalyzator je divny slovo, ale je vystizny a presne toto slovo stale dokola Musk pouziva)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 09:13
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Automobilky to nejsou schopné nabídnout, protože na tom nejsou schopné vydělat. Proč by prodávaly něco, co by musely dotovat >:D

Spousta lidí žádné autonomní auta nechce, baví je řídit a chtěj si řídit svoje auta samy.
Proč se pan Musk nesoustředil na autonomní taxíky, vlaky, tramvaje atd.
23. 2. 2018 09:34
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Tak za prve jsi mi neodpovedel - proc chces srovnavat hrusky a jabka?

Ale kdyz mas otazky, rad na ne odpovim:

Ptas se “Automobilky to nejsou schopné nabídnout, protože na tom nejsou schopné vydělat?”
To ale neni pravda. Naopak VSECHNY automobilky makaji ve dne v noci na tom, aby EV meli co nejdriv na trhu. Nemyslim si, ze to delaji aby prodelali, to by jim asi zadnej akcionar/investor neschvalil. Zjevne jim doslo, ze se na tom da vydelavat a hlavne, ze NEMAJI na vyber.

Ptas se “Proč by prodávaly něco, co by musely dotovat?”
Presneji by ses mel ptat “Proc to budou prodavat a proc to dotuji?” Predevsim “protoze abys mel novou technologii, nejdiv ji musis investovat do vyvoje”.
A delaji to proto, aby jim neujel vlak. Predevsim to delaji to proto, aby meli misto na trhu. Ale faktem taky je, ze kdyby to nedelali, nikdo jim nepujci ani vindru, protoze by byli vnimani jako sto let za opicema.

Dale rikas “Spousta lidí žádné autonomní auta nechce, baví je řídit a chtěj si řídit svoje auta samy.“
To se na 100% shoduje s tim, co rika Tesla/Musk. Aneb ze autonomni auta budou standard, ale stejne jako ma nekdo rad veterany, nekteri lide budou chtit ridit sami. A nikdo jim to asi nebude zakazovat. Takovych lidi ale v nakonec bude jen hrstka (a ja asi mezi nimi)

Ptas se “Proč se pan Musk nesoustředil na autonomní taxíky, vlaky, tramvaje atd.?”
Tak za prve taxiky jsou auta a na to se soustredi. Dokonce taxiky budou nejspis prvni plne autonomni auta na trhu (viz uber apod).
A co se vlaku a tramvaji tyka, odhaduju, ze to asi nedela, protoze zacal vyrabet auta, tak se soustredi na auta.
Bylo by asi divny kdyby vyrabel auta a soustredil se na vyrobu autonomnich vlaku a tramvaji, zejo - navic to je technologie, ktera uz je daaaavno na trhu (napr. Londyn DLR myslim rok 1989). Nedavno jsem byl v Kuala Lumpur, tam (asi) neexistuje jediny metro, ktery by melo ridice atd atd. A takovych mest je na svete mnoho, ovsem v zapadnim svete moc ne, jsme tezce pozadu. Pritom se to vyvinulo v zapadnim svete a tu technologii maji nejvymakanejsi firmy jako Bombardier apod.

Pokud mas jeste nejaky otazky, uz se mi asi nebude chtit odpovidat, ale ja bych rad, kdybys mi odpovedel na mou jedinou otazku. Dik.
23. 2. 2018 10:39
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ony hlavně makají na tom, aby na tom zvládly vydělat (a proto se někdy zdá, že trochu přešlapují; vyrobit elektromobil je sranda). Nějakou dobu to můžou být ochotné dotovat (začátky bývají těžké), ale musí vidět světlo na konci tunelu. Třeba v EU do toho vstupují emise, kdy se jim elektromobily započítávají s větší váhou (jako více kusů) a jsou ve hře pokuty. Nissan šel do Leafu s tím, že na něm prodělával a doufal, že se jim časem podaří srazit cenu baterie tak nízko, aby něco vydělali (až u druhé generace se počítalo s lepším výsledkem). Bolt je myslím také ztrátový; alespoň Opel podle PSA nové Ampery dotoval (a i po té, co PSA zvedlo ceny, pořád dotuje).

Velkým faktorem je objem. Na to třeba sázel Nissan. Kdy si baterie (včetně článků) vyráběl sám, ve třech továrnách. Tesla zvolila odlišný přístup. Dalo by se říct "can do." Prostě to auto chtěli a tolik se neohlíželi. Tradičnější automobilky k tomu přistupují trochu jinak a i přes úspěch Tesly se zdá, že její styl neadoptují.

Je to čistě otázka toho, jestli automobilky věří, že prorazí, povede se to. Je to také otázka odhodlání. Klidně by se mohlo stát, že budou ztrátové třeba dalších deset let. Neříkám, že si to myslím. Ale i to se dá překonat.

On i člověk, který rád řídí, může čas od času ocenit autopilota (tím myslím plně autonomní, žádný člověk není potřeba). Do téhle skupiny se budu řadit já (ať už si auto někam přivolám, nebo se nebudu muset trápit se skleničkou po jídle). Mně dává smysl hlavně plně autonomní řízení. Takové to polo, kdy je to spíš asistent, mne nebere; akorát to povede k tomu, že bude těžší se věnovat řízení, protože se bude člověk nudit (znám to z letadel; chce to pěknou dávku disciplíny).
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 09:35
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Automobilky nie su schopne zarobit na EV? Uz si niekedy pocul o Leafe? >:D
Preco niektore predavaju EV ktore musia dotovat? Aspon vidno ake chabe vedomosti mas co sa tyka EV. Presne preto aby splnili emisne limity ktore a priemeruju na celu automobilku a teda EV zachranuju emisie ostatnym pickupom a inym neuspornym modelom. Presne pre to Chevy ponuka Bolt ale nehrnie sa do extra vysokych cisel lebo ho predava bez zisku. Schvalne som napisal ponuka a nie vyraba, pretoze vacsinu technologie tam v komplete dodava LG a preto je to najspolahlivejsie Chevy historie a preto uz nechcu mat ziadne vydavky navyse ktore by ich poslali do straty na kazdom kuse a navysili cenu a znizili pocet kusov Ampera-e.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:08
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ampera už GM dávno nezajímá, to je Opel a ten má PSA.

Nejspolehlivější Chevy je asi typ Caprice, dodnes slouží v některých zemích u policie, taxikářů atd a auta maj odježdeno i 600 000 km >:D >:D >:D
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 14:03
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Amperu-e vyraba jedine GM, ani Opel ani PSA takze ho zaujima. To ze ty o niecom nevies neznamena ze si mozes vymyslat co zaujima alebo nezaujima GM. Dalsia vec o ktorej nemas sajnu.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 18:58
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
esli ti to neušlo vašnosto, tak GM už Opel nějaký pátek nevlastní.... tos měl napsat aspon Chevy Volt
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 19:30
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
:-) Uvedomujes si ze si si pomylil Amperu (sestra stareho Voltu) a Amperu-e (sestru aktualneho Boltu)? >:D Ty si expert. Opel vlastneny PSA ma zmluvu s GM o dodavani Oplu Ampera-e ale za velmi zlych podmienok. GM s PSA neskutocne vydrbal a PSA to casom lutuje stale viac a viac.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 19:49
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
GM není zaopatřovací ústav, myslím že PSA dobře vedělo co kupuje ;-)
23. 2. 2018 19:53
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Hele barri kdyz jsi tady, co teda ty hrusky a jabka :-)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 20:15
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
No spočti si kolik se v USA prodalo klasických aut v ceně Tesly či dražší a kolik Tesly. Pak si to provnej >:D
23. 2. 2018 20:18
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
OK tak tohle nikam nevede.
Proste chces srovnavat EV se spalovacima motorama a ja proste nechapu proc.
To vidi i trilety dite, ze na silnici je vic normalnich aut nez tech elektrickych, ne? A jak teda ta myslenka pokracuje dal?
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 20:23
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Že to nikdo masivně bez dotací nechce z těch co na to maj?

Proč by si někdo kdo má 3 miliony na auto měl koupit Teslu S a ne třeba Mercedes S V8 nebo Charger Hellcat nebo CTS-V nebo tak něco? V čem je ta Tesla jízdně a výbavou lepší? O zpracování škoda mluvit, tam to tak konkuruje Chargeru V6 který je v USA za 700 000 kč >:D
23. 2. 2018 19:50
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Haha to je hodne zajimava myslenka ze prej "GM s PSA neskutocne vydrbal".

To jakoze ten kdo nakupoval (PSA) dostal spatne podminky od toho, kdo prodaval (GM)?
Je to mozna tak, ale PROC to teda kupovali?
Ten blbec je proste ten, kdo se nechal vodrbat ne?

Prece kdyz mi nekdo proda blby brambory za draho, tak to je prece MOJE chyba, ze sem je koupil, ne?
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 20:01
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
No praveze to nie je myslienka, je to fakt :-) PSA pyta od GM naspat polovicu! sumy za ktoru Opel kupili. GM predaj uz dlhsie planovalo a * padlo na PSA a ano, ten blbec je tu PSA :-)
Plnenie emisii riesilo GM do buducnosti financne neunosnymi rieseniami, PSA od Oplu nekupilo ziadnu pouzitelnu technologiu ba dokonca museli stopnut niektore modeli pripravene na uvedenie do vyroby a museli ich prerobit na vlastnu technologiu.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 20:12
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Pytat můžou, ale dostanou kulový >:D

Koupili si automobilku s širokým modelovým protfoliem, ne žádné technologie. Jaké technologie by chtěli? proč by jim je GM dávalo?
Avatar - wakantanka
23. 2. 2018 21:33
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Tvoje argumenty si ale navzajom protirecia. Takze ak FCA nevyraba auta na ktorych nezaraba je nedobre, ale ked to same robia ini je o.k. ? Nemas tak trochu schizu?
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 22:41
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
jenže FCA neumí zarobit na žádném sedanu krom dua Charger/300, který ovšem nevyvinula. GM na sedanech zarobit umí.

psal sem že neumí zarobit na EV. Zkus lépe chápat psaný text >:D
Avatar - wakantanka
24. 2. 2018 07:52
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
TWL sak princip je ten isty. Vyrabas a predavas hlavne to na com vies zarobit a je jedno ci to je EV ci sedan alebo SUV.
23. 2. 2018 10:12
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
V angličtině se běžně používá v přeneseném smyslu - tedy něco, co urychluje nějaký děj. Definice používaná v chemii je trošku odlišná (je tam v podstatě navíc, že se nespotřebovává). Třeba i v rámci historie se mluví o tom, že něco bylo katalyzátorem (kdy tím můžou i myslet, že to tu událost spustilo; neutvořilo to však danou situaci a výsledek mohl být nevyhnutelný, i když o tom lze jen spekulovat). Jen v češtině na to nejsme moc zvyklí, ale v angličtině běžná věc.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:16
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
No jinak první katalzyátor nabídl v roce 1975 resp. 1979 Cadillac >:D
Avatar - JDM
23. 2. 2018 16:45
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Nechteji? Jen na to nemaji... Nabidni ev za 400tkc s dojezdem 400km a utrhnou ti ruce...to si kazdej rychle spocita provoz spalovaku vs ev ...dalsi vec jsou lidi z panelaku ti to maji dost blby ale to je jejich starost...
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 19:01
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
jo to si spočítaj, dokud vláda neuvalí na elektriku na dobíjení aut dan 30%, hehe
22. 2. 2018 13:54
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Snem automobilek je spíš to co dělají leadři trhu s eauty - vyrábět ideálně jeden model s co největší cílovou skupinou klientů v co největších počtech pro co největší optimalizaci. Proto prodá Nissan celosvětově víc leafů než celá tesla všech modelů dohromady ;-)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 14:28
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
A Toyota preda za mesiac viac aut ako Nissan Leafov za celu historiu.. asi take hlupe je tvoje porovnanie. Len si poriadne nastuduj predaje Nissanu Leaf a Tesly, zistis ako sa mylis.
V Q1 2017 celosvetovo predal Nissan 15600 Leafov a Tesla predala 25000 aut.
V US predal Nissan za cely rok 2017 11230 Leafov, Tesla ho predbehla s Modelom S 27k a aj s Modelom X 21k.
Porovnavas predaje auta ktore sa predava o 2 roky dlhsie :-) Ty si uz len matematik.
Nastuduj si to radsej a nestrapnuj sa.
Ak by som chcel trollit s cislami ktore su pravdive a uplne vytiahnute z kontextu tak tu vykrikujem ako v Januari 2018 Nissan predal iba 150 Leafov a Tesla predala 1875 Modelov 3, 800 Modelov S a 700 modelov X ale nerobim to lebo mam prehlad v celom kontexte EV aut a viem cim to bolo sposobene.
Trolling je pod moju uroven a nikomu neprospieva, akurat nalade psychicky labilnych ludi ako Barrichello.. :-)
22. 2. 2018 15:34
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ano a VW a GM dohromady vyrobí více klíčů od aut než kdy tesla postaví aut, vyhovuje to tvé hlouposti chápání ? ;-)

Mluvíme tu pak o celkových číslech, tvoje trollení že jednou vypíchneš konkrétní kvartál, jindy zase jen specifický trh a na závěr ideálně smícháš hybridy s eauta a aby ti to alespoň někde sedělo zde nepomůže ty matematiku ;-) Poslední řádné uzavřený rok je 2016 a tam produkce leafu překonala produkci celé tesly. :yes: 2017 bude samozřejmě trochu jiný protože leaf střídal generace což nějaké ztráty nese a naopak tesla vyrobila i pár modelů 3 takže poměry se změní. Pořád se však bavím v té nadneseně rovině model vs značka, pokud zůstanem u modelů tak tam prostě tesla nemá nárok.

Chápu že pro tesla trolla je asi těžké překousnout že holt tomuto odvětví dlouhodně vládnou jiní, ale pokud aktivizuješ alespon část zdravého rozumu tak budeš rád že roste trh emobility jako takový, což svým způsobem můž časem pomoci i tesle. ;-)
22. 2. 2018 15:59
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Spíše ono je prostě celkem bokem porovnávat prodeje Modelu S a Nissanu Leaf.
Nejenomže se Leaf prodává zhruba o nějaký rok a půl déle, ale taky stojí zhruba třetinu toho, co Tesla.
Pokud se nepletu, Modelu S se do konce roku 2017 prodalo něco kolem 200 tisíc, Leafu 300 tisíc, to zase takový rozdíl není vzhledem k tomu, že stojí o tolik méně.

Co se modelů týče, Leaf je nejprodávanějším elektromobilem vůbec (všechna čest). Otázka je, jak se mu bude dařit, až se na celosvětový trh dostane konečně Model 3, který je cenově zhruba srovnatelný.
22. 2. 2018 17:24
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Já taky neporovnával prodeje tesly s a leafu, já jsem jen napsal že nejprodávanějšího modelu elektromobilu se prodává víc než celé produkce tesly. Vůbec nemluvím o celé produkci v rámci historie, takže to jak se co dlouho prodává s tím absolutně nijak nesouvisí.

A ano, pakliže se produkce tesly 3 nějak konečně smysluplně rozeběhne tak to samozřejmě pořadí změnit i může, to ukáže čas.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 17:30
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
A to si sa o rokoch 2015 a 2016 teda poriadne mylil >:D Tak si to uznaj. Model 3 s tym nema nic spolocne..
22. 2. 2018 17:34
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
O roce 2015 jsem nic nepsal, a rok 2016 je jak jsem uvedl ;-)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 20:33
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
To si samozrejme uviedol nespravne, tak bud si hlupy alebo ta bavi klamat :-)
22. 2. 2018 23:50
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Nahodou podle mne ma xonik proste a jednoduse pravdu, Leafu se mozna proda vic.

Jenze ono se taky proda vic Focusu nez Mercedesu S.

Nejak nevim, kam presne ta myslenka vede?
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 10:03
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Chcel zosmiesnit pocty vyrobenych kusov Tesla EV tym ze ich porovnal s celkovym poctom Leafov. Ale zosmiesnil sam seba lebo neovlada fakty a to ze Nissan vyrobil 300k Leafov a Tesla tiez 300k EV, potrebovala vsak na to o rok a pol menej casu. Ak chceme porovnavat model s modelom tak 220k Model S vs 300k Leaf (spolu dva modely) co vzhladom na cenu Modelu S je vacsi uspech a ak ratame ze za rok a pol Tesla preda asi 90k Modelov S, za rovnake casove obdobie by dosiahla dokonca vyssie predaje ako Leaf. Takze hocijako zosmiesnovat predaje Tesly je trapne, obzvlast ak si musela vybudovat tovarne a infrasktrukturu ktoru ostatne automobilky uz mali a zaroven ma siet nabijaciek ktoru ziadna ina automobilka nema.

Leaf 2018 genialne vyuzil medzeru na trhu, cenovo a dojazdom je pod Boltom a Modelom 3 avsak tato medzera vznikla neplanovane, pretoze Tesla sa z nejakeho dovodu (tipujem aby nahnat viac trzieb alebo vyuzila vyssiu dotaciu kym ju za chvilu uplne vycerpa) rozhodla vyrabat iba 80kWh Modely 3. Ak by vyrabala 55kWh verziu s dojazdom 210mil za 35k+ tak Leaf s dojazdom 150mil a 30k+ by uz tak vyhodny nebol. Stale by mu vsak ostala vyhoda lepsej dostupnosti kvoli rychlejsej vyrobe, takze titul s najvyssym poctom predanych kusov mu asi este dlho ostane, aj preto ze cinska jednotka asi neostane pri rovnakom oznaceni..
22. 2. 2018 19:14
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
To taky ale není přeci úplně pravda, za rok 2016 prodal Nissan 49 tisíc Leafů, Modelu S se prodalo o tisíc víc.
Celá aliance Renault-Nissan, včetně řady i-Miev od Mitsubishi prodala za rok 2016 94 tisíc elektromobilů, zatímco Tesla prodala 76 tisíc všech Tesel (tady bych to bral, jenže těch 94 tisíc prostě není jen Leaf).
Za rok 2017 prodala tatéž aliance 91 tisíc elektromobilů, zatímco Tesla 103 tisíc elektromobilů.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 20:46
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ale to trollovia ako Xonik nikdy nepochopia, lebo su to neohybne fakty.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 16:49
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Napisal si: "Proto prodá Nissan celosvětově víc leafů než celá tesla všech modelů dohromady " a to je hlupost, pretoze Leafov sa predalo viacej preto, pretoze sa predavali o rok a pol dlhsie. Nissan vyrobil 300k Leafov v dvoch generaciach. Tesla vyrobila 300k dvoch modelov v ovela kratsom case, to je uzasny vysledok a urcite to nemoze sluzit ako zosmiesnenie Tesly o ktore si sa pokusal. Nie som ziadny Tesla fanboy, ale neohybaj fakty. Dufam ze novy ovela lepsi Leaf 2018 sa stane skutocnou masovkou, pretoze je ovela kvalitnejsi a je rozumnejsou volbou ako Model 3 ktory stoji realne 150% ceny Leafu (netreba vsak zabudnut ze M3 ma lepsie parametre).
Q1 2017 som pouzil na porovnanie prave preto aby predaje Leafu neutrpeli ohlasenim novej generacie - opat celosvetove cisla a rovnaky casovy horizont - fakt.
Napisal si: " Poslední řádné uzavřený rok je 2016 a tam produkce leafu překonala produkci celé tesly." - nezmysel. V rokoch 2015 aj v roku 2016 bol Model S celosvetovo najlepsie predavanym elektromobilom. Takze? "Pořád se však bavím v té nadneseně rovině model vs značka, pokud zůstanem u modelů tak tam prostě tesla nemá nárok." Trolling konci vtedy ked je ztrapneny faktami a to sa ti presne teraz stalo.. >:D
22. 2. 2018 17:33
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Říkáš naprostý nesmysly, žádný a rok a půl déle se zde nekoná, bavíme se o prodejích za stejná období, nikoliv za celou historii ;-) Což právě demonstruuje rok 2016 kdy se leafu prodalo víc než všech tesel dohromady.

Vybírání kvartálů pochopitelně zavádějící je, stejně jako každý ví že největší prodeje jsou v posledním kvartále, tak naopak první má tendenci být slabší. Proto pokud je nějaké smysluplné porovnání tak pouze celoroční.

Celosvětově nejprodávanější elektromobil v letech 2015 a 2016 je pak samozřejmě leaf, žádná tesla, opět tvůj tesla trolling narazil na zeď reality ;-) Doplň si data a zkus to znovu a jinak :yes:
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 20:36
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Takze ako to bolo v roku 2016 ty klamar? :-) Model S bol najpredavanejsim EV roku 2016.

[odkaz]

Uved zdroj z ktoreho cerpas tie svoje nezmysly.
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 19:34
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Asi tak.. troll bez zdroja.
22. 2. 2018 15:50
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Proč sem ty chytrolíne taháš US trh, když reaguješ na příspěvěk o celosvětovém prodeji? Jseš normální? A ještě píšeš o trollingu, který je pod tvou úroveň. :-)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 16:23
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ak by si chapal pisany text tak by si zistil ze som reagoval na nezmyselne porovnavanie celosvetovych predajov Leafu za 7 rokov s predajmi Tesla modelov za 5 rokov. Preto som uviedol predaje v rovnakom case na rovnakom trhu. A ako Majkl1 spravne poznamenal, stale neporovnavam rovnaky segment kedze Leaf je cenovo 3-4x nizsie a aj tak som uviedol relevantne porovnania kde Tesla alebo jednotlive modely porazaju Leaf. Model S bol celosvetovo najpredavanejsim EV v rokoch 2015 a 2016.. Proto ty chytroline.
22. 2. 2018 17:36
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
No kdyby si především chápal psaný text ty tak si nemyslíš že někdo porovnává prodeje za 7 let ;-) Řeč byla o tom proč přes všechnu PR propagaci je dlouhodobě nejprodávanější leaf a ne tesla. :yes:
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 18:11
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
A zase nemas pravdu :-) Na zaklade coho tvrdis ze Leaf je dlhodobo najpredavanejsi? Bol najpredavanejsi do 2014 a tym si zabezpecil dostatocny kumulovany pocet aby mohol byt stale povazovany za EV predane v najvyssom pocte pod rovnakym menom. Dlhodobo najpredavanejsi znamena vsak nieco ine.
22. 2. 2018 21:52
Re: Tapajici Tesla? :D To urcite.
Ahoj.

Hadate se tady trochu jako maly :-)

A pritom mozna oba fanousci EV?

Posilam link, ktery by vas mohl zajimat.

Treba v 2017 se prodalo asi tolik leafu jako modelu X.

[odkaz]

No myslim, ze po rozjezdu M3 bude Tesla co se tyce objemu prodanych EV, bezkonkurencni jednickou.

PS Svetova jednicka pro vas bude mozna prekvapeni :-)
22. 2. 2018 12:48
Hehe
Na každý káře prodělávaj, takže čím víc prodají, tím hůř.
Ale elektroprasata kvičí blahem.
:-)
Rozbalit vlákno
4
22. 2. 2018 12:57
Re: Hehe
no kdys to pises ty fostku, tak to jiste bude pravda :yes: Babis taky prisahal na zivot svejch deti ve vecech o kterych prokazatelne lhal :yes:

ostatni si spise prectou vyrocni zpravy aby zjistili kde opravdu Tesla nabira ztratu a kde vydelava :-!
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 13:45
Re: Hehe
Dalsia ovecka :-) Obet hate clankov kde "matematici" vydelia stratu poctom predanych aut >:D a chlapec im to popapa >:D Skus pouzivat rozum, v diskusiach ides sam za seba a nemozes sa vyhovarat na nezmysly v clankoch.
22. 2. 2018 14:46
Re: Hehe
You have just been trolled.
Pako:)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 15:27
Re: Hehe
You've just categorized your self as an uneducated idiot instead of troll.
22. 2. 2018 13:43
A takhle se dělá senzace.... na titulku
Stejně jako před časem proběhla medii fantastická zpráva kterak se Češi mají skvěle neb dramaticky stoupá prodej větších (aby se v zápětí ukázalo že to jen SDA špatně třídně zařidilo superb a logicky tak rázem v rámci dané třídy vylítly prodeje), tak tu po roce máme stejnou pohádku o Tesle.

Ve skutečnosti je v rámci třídy na 5. místě což vzhledem ke konkurenci lze považovat i tak za velký úspěch. Podrobnější čísla viz [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2018 17:28
Re: A takhle se dělá senzace.... na titulku
Srovnáváte nesrovnatelné. V tomhle segmentu se auta porovnávají spíš podle ceny než podle rozvoru apod. Proto bych do toho porovnání nezařazoval A6, E-class ani BMW 5. To Volvo možná, ale spíš ani to ne, pořád je v běžně prodávané verzi výrazně levnější.
22. 2. 2018 17:39
Re: A takhle se dělá senzace.... na titulku
Naopak, porovnává se právě porovnatelné, tedy třída, a ta je jasně daná. To že Audi A1 stojí v lepší výbavě stejně jako superb z ní prostě nikdy stejnou třídu a konkurenta nedělá.
Proto i oficiální statistiky zahrnují model s jasně do segmemtu E. Paradoxně volvo tam naopak je navíc, to jediný není premium segment.
22. 2. 2018 13:58
Čtenářům auto.cz je jasné,
že ceny těch baterek brzy razantně poklesnou.
Děkuji za názor.

Jinak Tesla S se kupuje jako druhé auto do rodiny, firmy, když už mají ten Mercedes nebo BMW.
Rozbalit vlákno
29
22. 2. 2018 14:19
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Hlavně by tu Teslu S měli srovnávat spíš s Éčkem od Mercedesu. Není esko jako esko.
Avatar - white label
22. 2. 2018 14:21
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Souhlas.
Je to vlastně takové Ečko za cenu eSka. ;-)
22. 2. 2018 22:24
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
No podle celkove delky ano.

Ale myslim, ze toto porovnani neni tak relevantni pro EV.
Preci jen, kapota Modelu S nemusi mit rozmery, aby ukryla 12i valec :-)

[odkaz]

Tady je treba model S "Luxury Large Cars" kategorie ;-)
Zatimco 5ka je "Luxury Midsize Cars"
A 7icka je pro zmenu "Super Luxury Cars" :-)

A jeste jeden odkaz:

[odkaz]

Citace:
For example, some would not only compare Model S to BMW’s 7 series but also to the 6 series, which sold about 6,000 units in Europe last year. ;-)

Podle me je E class a 5ka opravdu proste o neco niz nez Model S.
Avatar - white label
23. 2. 2018 00:39
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Mě logicky zajímá hlavně Evropa, viz 19:16.
A podle mých osobních zkušenosti má TeSla také rozhodně blíž k vyšší střední, než k lux třídě.
23. 2. 2018 11:08
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Níž čím? Když si do Modelu S sednu, tak podle mne nemá ani na tu vyšší střední. Je to prostě daň za drahý pohon. Beru to. Po pravdě by mě zajímalo, odkud se berou kupci. Podle mne to bude dost různorodá skupina. Pochybuji, že k nim houfně přechází kupci S-Klasse. Z toho malého vzorku, který jsem poznal, to nebyli jezdci podobných aut. Kolikrát předtím ani neměli prémii (ať už evropskou, americkou, etc.). Bylo to to nejdražší auto, které si kdy pořídili. Spojuje je hlavně to, že jsou to nadšenci; elektromobil chtěli. Nabídka na trhu elektromobilů nebyla zrovna velká.
23. 2. 2018 23:42
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Model S ma vzduchove perovani, vyhrivany volant, poloautonomni rizeni, vyhrivane sedacky vzadu.

Je bezkonkurencni v primce.

Samozrejme tissi a bez zmeny prevodu ;-)

No a ted to nejdulezitejsi (na acz) ma vetsi kufr :-)
24. 2. 2018 08:45
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Tahle výbava je přeci ve vyšší střední běžná (některé značky sice nenabízí vzduch, ale i tam najdeš vymazlené podvozky - někdo by ani vzducháč nechtěl, protože mají také své slabiny a nehodí se na všechno). "Poloautonomní" řízení pomíjím. Pro mne je to prostě banda asistentů a ty má kde kdo (i když jim třeba i dobře funguje).

O řazení normálně ani nevím. Ale ano, elektrický pohon má své kouzlo.

Hlavně si v tom vůbec nepřipadám jako v autě za ty peníze. To je pro mne zásadní problém. Cingrlátka ti dá i nižší střední. Pohon to nezachrání.
Avatar - white label
24. 2. 2018 17:47
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Souhlas.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2018 19:41
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Tesla prý produkty pochybné kvality prodává zcela vědomě a nic s tím nedělá ani ve chvíli, kdy je na pochybné praktiky s tím související upozorněno nejvyšší vedení. Williams pro automobilku pracoval jako regionální manažer pro oblast New Jersey od roku 2011. Na této pozici pak měl být svědkem praxe, kdy Tesla „nepřiznává zákazníkům, že před dodáním provedla drahé opravy značných nedostatků“. Takové vozy má pak značka prodávat buď jako nové, nebo v případě větších problémů „ojeté“ či „předváděcí“, i když nikdy nebyly použity.

Williamsovi byla tato strategie proti srsti, proto na ní měl opakovaně na přelomu let 2016 a 2017 upozornit své nadřízené. Pochvaly se však od Lennyho Peaka, regionálního manažera pro celé východní pobřeží USA, a Jerome Guillena, viceprezidenta značky, nedočkal. Místo toho měl být nejprve sesazen na post servisního manažera, poté na pozici mobilního manažera a následně byl v září loňského roku propuštěn.

V tomto jednání spatřuje Williams křivdu, a proto se obrátil na soud. Ve své žalobě tvrdí, že byl vyhozen právě v důsledku svého upozorňování na nekvalitní výrobky Tesly a procesy na hraně ilegality. Jako takový měl přitom spadat pod ochranu CEPA, čímž je myšlena ochrana zaměstnance před zaměstnavatelem kvůli nahlášení ilegálních praktiky či odmítnutí se podílení na takových praktikách.

Podle Tesly ovšem Williamsova žaloba není založena na pravdě, v podstatě prý má jít pouze o mstu bývalého zaměstnance vyhozeného pro neschopnost. „Tento právní spor nemá žádné opodstatnění. Tvrzení pana Willliamse o tom, kterak Tesla prodává použitá nebo demonstrační vozidla, je kompletně falešná a neodpovídají tomu, jak to v Tesle funguje,“ uvedl v reakci na žalobu zástupce automobilky s tím, že Williams byl propuštěn jen a pouze kvůli svým výkonům.

Kde je pravda, bude muset rozhodnout soud, se znalostí mnoha případů „kvality” aut Tesly je ale těžké automobilce věřit. Že má s kvalitou velké problémy, které často řeší až dealeři před dodáním, se mluvilo mnohokrát a potvrzují to i snímky nového Modelu 3 od Briana Gluckmana. Ten si vůz nedávno prohlédl v jednom z butiků značky (jde tedy o prezentační kus, který by měl z podstaty dělat co nejlepší dojem) a jak je z jeho fotek patrné, do kvalitního produktu má daleko. Zřejmé je špatné slícování panelů karoserie, vnitřek víka zavazadelníku nebyl nalakován a sešití sedadel v místech styky více částí nesedí. A problémů je u tohoto konkrétního exempláře více.

Kdyby se o něčem podobném mluvilo poprvé nebo by se potíže týkaly jen nového Modelu 3, dalo by se to ještě chápat, ale o těchto potížích se mluví roky. Nezdá se přitom, že by jich ubývalo a týkají se zjevně i nejnovějšího modelu v jeho prezentačním provedení. Je za takových okolností vůbec možné věřit Tesle, že před problémy nestrká hlavu do písku? Nebo že ji tam nestrká lidem, kteří je chtějí řešit?

Jak jsme již uvedli, bude třeba vyčkat na rozhodnutí soudu, je ale otázkou, zda by negativní rozhodnutí Tesle nějak uškodilo. O nekvalitě se mluví, nekvalitní výrobky firma vystavuje, probíhají soudní spory a zákazníků stejně přibývá a hodnota akcií firmy dále roste. Jeden soud tuhle realitu těžko změní...
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 14:32
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Preco by mali ceny bateriek razantne klesnut?
22. 2. 2018 14:53
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
protoze s vetsi vyrobou nejak vic klesa cena na kus, stejne tak s vetsi vyrobou bude treba mit dalsi dodavatele surovin, a to v konkurencnim prostredi snizuje cenu tech surovin

mimochodem akcie producentu nekterych surovin jako je lithium pro baterie, se pred rozjezdem vyroby modelu S, polamu sunula vzhuru tak nejak beznym tempem az do roku 2012, od 2012 do 2015 pak cena akcii tech producentu sla relativne dolu, o vice nez 50%, a teprve v 2016 kdy nejvetsi automobilky se tak nejak zacali priklanet k elektromobilite do 2020, tak zacali jejich akcie znovu stoupat na dnesnich asi 70%+, a ocekava se ze s prichodem dalsich takovych produncentu pujde jejich cena zase dolu

ono i vyrobni cena baterii v case dost klesa, za poslednich 10 let sla cena baterii na ctvrtinu, baterie kterou sis pred 10 lety mohl poridit za $1000, dnes stoji okolo $240
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 15:13
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Nuz dosli sme do stavu kedy vacsia vyroba nebude znamenat klesajucu cenu a to kvoli nedostatku lithia. Celosvetova produkcia lithia na 2018 nedokaze pokryt planovane pocty EV/Baterii (nehovoriac o ostatnych bateriach)na rok 2018 co by logicky malo viest k navyseniu ceny, vlastne ako vzdy ked na trhu dopyt prevysuje ponuku. Najhorsie na tom budu spolocnosti ktore si nezjednali zmluvy s taziarmi, co nie je pripad Tesly.. Prichod Sodium Solid State baterii zase polozi cely tento trh, takze nejaku trendovost alebo stabilitu na tomto trhu vobec nemozeme ocakavat.
22. 2. 2018 16:11
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
lithium je v baterkach pro BEV obsazeno tak malo, ze jeho astronomicka cena cenu baterii as tak moc neovlivnuje, ve 100kWh batterypacku treba Panasonic je asi 15kg lithia, tedy za cca 5500 korun ceskych, ikdyby cena lithia stpoupla na dvojnasobek, tedy na cca 32-35 tisic dolaru za tunu, porad to bude smesnych 11 tisic korun na 100kWh batterypacku

opravdu ti prijde ze u baterie ktera ma prodejni cenu cca 350-400 tisic je podil 5500 na vyrobe nejak zasadni? mimochodem za leden 2018 kleslo na cene o -5.54%

tahle demagogie s lithiem ktere se na cene baterii podili doslova minoritne je spise usmevna a je potrebou zminovat ji jen u lidi co BEV tak nejak nechteji, mnohem vic se na cene baterii projevuje treba cena cobaltu ;-)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 17:08
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
:-) No ja BEV chcem ale s lacnymi a ekologickymi Sodium Solid State.. Nuz neviem, nie som expert, na tomto linku tvrdia ze v 70kWh Tesla baterii je 63kg lithia..
[odkaz]
22. 2. 2018 19:23
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Ja som spokojny aj s mojimi 28 kWh lipol baterkami. Uz rok si bzucim a ICE chem uz len vo veteranovi... Nemam denny najazd viac ako 100 km a v Irsku sa na rychlonabijackach zatial neplati, tak jazdim zadarmo. >:D
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 22:21
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Zase ja ako fanusik kazdodenneho jazdenia na EV si neviem predstavit ze sportiak nebude mat hybrid s ICE.
22. 2. 2018 20:01
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
no uhlicitan lithny neni lithium, to je koncentrat ve kterem se to prepravuje do baterkarny a dela se z toho se teprve v baterkarne takova cerna folie ktera obaluje prave lithium, coz je prave energeticky pozitivni cast lithium, ten koncentrat obsahuje asi 1/5 lithia, tedy tak aspon chapu vyrobu baterek co jsem videl v tovarne

63kg lithia by samo osobe bylo desne obri rozmerove, lithium je totiz relativne lehke, takze 1kg ma obsah necele 2 dm3, 63kg by pak znamenalo jen na lithiu asi 120 dm3 cos by byla temer tretina toho batterypacku Tesly v podlaze

jinak ano, technologii baterii bude jeste spousta a nektere urcite nahradi lionky, a nemusi to ani bejt prilis vzdalena budoucnost :-)
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 22:16
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
No ak maju EV masovo nahradit ICE auta (takze ziadne nabijanie po nociach) tak vidim buducnost iba v solid state ktore sa nabiju za 10 minut (cca doba tankovania) a kedze pre ovzdusie uz vcera bolo neskoro, aj super optimisticky datum ich uvedenia Toyotou a BMW v 2025 mi pride ako prilis vzdialena buducnost. 2025 povazujem za superoptimisticky datum kvoli neskutocne dlhej dobe od vynajdenia lithiovych baterii k ich komercnemu predaju..
23. 2. 2018 11:30
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Jsou i Li-ion, které se zvládnou nabít i za méně než 10 minut (pochopitelně na 80 %). U takových časů je větším problémem samotná nabíječka (jsi na dobré cestě k 1 MW). Těžba kobaltu je skutečně mnohem problematičtější než těžba lithia (a samotný se ho těžit ani nevyplatí, je to vedlejší produkt jiné těžby). Ale jsou chemie, které kobalt nepotřebují. I u chemií, které ho potřebují, postupně upravují poměry a snižují jeho podíl.

Alternativy budou, ale je otázka, jestli se uchytí. Je to celkem konzervativní odvětví, což vede k postupnému vylepšování stávajících řešení před riskování zaváděním nových. Kdo ví, kde Li-ion v té době budou. Že je něco lepší, nestačí (používá se celá řada řešení, které stojí za prd [jsou k dispozici lepší], ale stačí a jsou zakořeněná).
22. 2. 2018 22:09
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Mozna k nedostku lithia nedojde, pry se bude ziskavat z morske vody :-)

[odkaz]
22. 2. 2018 14:45
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
je porovnavana kupni cena, nikoliv kategorie auta

jinak to s tim druhym autem je relativne sporne, to by si pak BMW v USA nestezovalo ze jim prez 25% klientu u aut nad $65k prebira Tesla, spousta lidi a rekl bych dokonce vetsina ma Teslu jako prvni auto v rodine, a naopak spalovak je tam jiz jen jako nouzovka a spise nejaky vetsi typy MPV nez luxusni limuziny ;-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:52
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
MPV v USA už moc nefrčí, místo nich se kupují crossovery a SUV.
22. 2. 2018 14:54
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
to je fuk, proste vetsi auto, jestli je to MPV, pickup nebo SUV je detail ;-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:33
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Docela podstatný detail - 7 lidí do pickupu nedáš, leda na korbu >:D
22. 2. 2018 20:04
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
ja taky nic o 7 lidech nepsal, sak to si snad kazdy musi zvazit sam jake auto si koupi, ja psal o velkych autech a zminil treba MPV, ty si dopln do toho jakykoliv auto se ti libi ;-)
22. 2. 2018 15:45
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Cena asi kritériem není. Tesla S je výrazně levnější než Mercedes S-class. Cenově je Tesla blíž Éčku. Mercedes má také mnohem více modelů a prodeje se tedy rozloží do více řad. A to se pořád bavíme jen o USA, kdy má Tesla alespoň nějaké prodeje a může se snažit o srovnání s nějakou normální automobilkou. I tak v USA prodává Tesla cca 10x méně aut než Mercedes. Ten titulek je jen plácnutí pro vyvolání diskuse.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 17:10
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
To je tvoj pocit alebo si na to prisiel na zaklade nejakych faktov?
Avatar - pallas
22. 2. 2018 22:01
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
ty si sa tu dnes nejako rozvášnil, pozor aby ti nepraskla nejaká žilka
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 14:08
Re: Čtenářům auto.cz je jasné,
Jednoducho polozena otazka, na ktoru ma zaujima odpoved ak je zalozena na realnych statistikach. Ak je to vsak iba jeho pocit zpoza pocitaca tak iba trolli. Akou logikou si prisiel k vasniam a zilkam? >:D
Avatar - white label
22. 2. 2018 14:20
Dotace
Jaké dotace jsou na MB-S/E, nebo 7er/5er?
Rozbalit vlákno
23
22. 2. 2018 15:04
Re: Dotace
na hybridni verze jen o neco malo mensi nez na Teslu, v Evrope pak na Teslu maji zvyhodneni jen Norove, v EU snad nikdo dalsi, treba v Nemecku je na hybridni verze Mercedesu a BMW vetsi dotace nez na Model S (na Teslu S neni dotace v Nemecku zadna, neb zakladni model je o cca 9k euro nad limitem pro dotaci) kdesto treba na 530e tam je dotace 3 tisice eur
22. 2. 2018 16:00
Re: Dotace
A podívej se jak to v tom Německu dopadlo. Prodával se Mercedes nebo Tesla? A pokud jde o ty dotace, tak to byla spíš narážka na US trh.
22. 2. 2018 16:12
Re: Dotace
no v USA Tesle jiz dotace pro zakazniky konci, takze v tomto roce se uvidi jak moc lidi o Teslu stojej, protoze na ostatni BEV dotace budou, na Tesly jiz nikoliv, meta 200 tisic prodanych BEV na uzemi USA se pro Teslu blizi docela rychle

ale spis bych videl zajem o teslu diky tomu, ze ma proste sit Superchargeru
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 15:08
Re: Dotace
Datacie za co? Za zamorovanie ovzdusia? Skus sa zamysliet preco sa dotacie udeluju. Ak chces trollit s tym ze EV je spinavsie ako ICE tak si najprv nastuduj ze aj EV pohanane elektrinou 100% z uholnej elektrarne je cistejsie ako hociktore ICE po zratani emisii z vyfuku + cela vyroba a distribucia paliva ktoru experti nejako zabudaju zapcitavat do carbon footprint-u. Do emisii by sa mali zacat zapocitavat aj ludske zivoty vyhasnute vo vojnach o ropu.. :-(
Avatar - white label
22. 2. 2018 15:37
Re: Dotace
Není náhodou, že sis zrovna ty tolik oblíbil slovo trollit!
Zkus chvíli přemýšlet, než začneš psát (trollit) o něčem, co s tím, na co se marně pokoušíš reagovat, prostě nesouvisí.
Pokud chci přímo srovnávat prodeje něčeho, co dotované je, s tím, co dotované není, není to normální, podobně jako fakt, že T-S je o třídu níž, než MB-S/7er.
22. 2. 2018 15:53
Re: Dotace
Pokud by to srovnali s MB S/E a jejich deriváty, tak by Tesla i v USA jen paběrkovala a nebylo by o čem psát.
Avatar - .StenLi.
22. 2. 2018 16:08
Re: Dotace
Trochu si to poplietol, pisem ja jedine slovo v reakcii na teba o porovnani predajov tych aut? Nie. Porovnanie predajov ICE aut s EV ma asi taky vyznam ako porovnanie predajov TV s VR setmi. Ja pisem o dotaciach. Dotacie nemaju pomoct predajom aut ktore ich maju nizke, dotacie odmenuju kupujucich ktori si stale aj po aplikovani dotacii priplacaju navyse ale prispievaju tym k znizeniu negativnych vplyvov na prirodu ktorych naprava stoji miliardy, nie smiesne tisicky.. A hlavne ak si niekto kupuje 100-120k eurove auto tak ho nezaujima nejaka smiesna dotacia, urcite si to auto nekupuje kvoli nej.
Porovnavat triedy ICE a EV je celkovo hlupost. Ak ide cisto o velkost, tak v MB-S/7er neusadis 7 cestujucich, ak ide o zrychlenie MB-S/7er su o triedu nizsie.. co chcel autor povedat, je ze popularita Tesla aut v segmente luxusnych/drahych aut je vysoka a prudko stupa. Predat rocne 100k aut v tejto triede je velky uspech pre kazdu automobilku ktora je na trhu vyse 100 rokov, nie to este pre 5 rokov masovo fungujucu Teslu.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:40
Re: Dotace
Ti kdo kupují EV přispívají k znečištění přírody výstavbou zbytečných závodů na výrobu aut, baterií, výstavbou nabíječek, těžbou lithia, niklu, mědi, rověnž EV vozidla potřebují ropu na výrobu všech plastů, kabelů a izolací >:D

Takže kdyby ti majitelé chtěli být tak šetrní na přírodu, koupí si auto co už dávno bylo vyrobeno >:D
22. 2. 2018 18:06
Re: Dotace
V tom s tebou souhlasím, než kupovat nové věci, je lepší používat ty staré, dokud fungují.
Bohužel žijeme v kapitalismu, představa, že by veškeré výrobny např. automobilů, ze dne na den skončily a my bychom jezdili pouze v již vyrobených starších vozech, je zcela nereálná.
Proto má smysl, když už máme vyrábět nové vozy, vyrábět takové vozy, které v konečném důsledku (při započítání všech emisí od těžby, přes výrobu až po likvidaci/recyklaci vozu), jsou méně škodlivé než současné vozy. V tomto hledisku elektromobil rozhodně smysl dává, byť nejbližší roky nebude dostupný v takovém měřítku jako spalovací vozy.

Sranda je, že ekonomika fungující po celém světě předpokládá, že svět má neomezené zásoby materiálů. Jenže růst se na věky nedá.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:37
Re: Dotace
A do čistoty Tesly musíš zahrnout zbytečnou výstavbu továrny na Tesly, výrobu materiálů z které je postavena, výrobu materiálů pro nabíječky, jejich výstavbu, těžbu lithia, mědi, niklu, výrobu plastů na baterie, recyklaci baterií, výstavbu továren na baterie, ýstabu a reckyklaci panelů na fotovoltaiku, výrobu větrníků a výstabu.....

+ nabíjení z uhelných elektráren a atomu.

Vyjde ti, že emise na jednu novou Teslu sou 5x vyšší, než na Lincoln vyrobený v roce 1975, který furt ještě jezdí a má 7 litrový motor V8 >:D >:D

Komediante
22. 2. 2018 18:11
Re: Dotace
Doufám tedy, že jdeš světu příkladem, nekupuješ si každý rok nový model smartphonu, jezdíš alespoň 10 let starým malým a úsporným vozem, poctivě třídíš odpad, nevyhazuješ zbytečně potraviny,.... Pokud ano, možná by tě měl Zeman vyznamenat za zásluhy. >:D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 18:57
Re: Dotace
to si nekupuju, poslední smaartphone sem musel vyměnit, protože se rozbil. Úsponým vozem jezdím ve městě a mimo město jezdím nespornými leč dávno výrobenými vozy.
23. 2. 2018 08:22
Re: Dotace
Ještě větší blbec, než jsme doufali. :-!
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:12
Re: Dotace
Jinou odpověd nemáš kašpare? Emise na jedno EV musíš počíat od prvního šroubku na kompletní továrny, elektrárny a infrastrukturu co musely být vyrobeny kvůli EV a všechny vytěžené suroviny speciálně kvůli EV + to co odebírají z již existujících zdrojů.

Pak si to spočítej a emise na jedno EV vyjdou zcela jiné....
23. 2. 2018 10:31
Re: Dotace
Ovšem to samé musíš udělat i se stejnou třídou vozů se spalovacím motorem. Spočítej si tytéž emise a budeš koukat, o kolik emisí více spalovák v průběhu svého cyklu vypustí. :-)

Ulehčím ti práci:
[odkaz]

Cituji ze článku:
Tesla Model S: 226 g CO2/km
BMW 750 xDrive: 385 g CO2/km (uváděné přímé emise jsou 149g/km.

Zajímavostí pro porovnání je Mitsubishi Mirage, který dle výzkumu vypustí 192 g CO2/km, což je sice o 34g CO2/km méně než u Tesly S, jenže je o dost menší, o více než polovinu lehčí a ani zdaleka tak výkonný.
Takže je praktické jisté, že kdyby se porovnávalo v tomtéž výzkumu Mitsubishi Mirage a Tesla Model 3, Model 3 by nepochybně měl daleko nižší emise (oproti Modelu S je menší, má menší baterii a průměrná spotřeba je taky o dost nižší - zhruba 15-16 kWh vs 22 kWh/100 km u Modelu S).
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:53
Re: Dotace
Pokud ti to neušlo tak ta infrasktura ke spalovákám už je postavena a většina továren taky.
V tom je vcelku zásadní rozdíl.....

Navíc spalováky nepotřebují lithium, nikl a měd v oemezeném množství na pár kabelů >:D
23. 2. 2018 11:35
Re: Dotace
Většina těch továren se taky dá využít na výrobu elektromobilů, stačí upravit výrobní linky.
Infrastukturu bylo dříve taky potřeba vybudovat. Mimochodem, velká nevýhoda současné infrastuktury je, že k ní prostě musíš jet (pokud nemáš doslova benzínku 10 m od domu), což znamená další emise z jízdy.
U elektromobilu není problém ho nabíjet v garáži, resp. kdekoliv, kde bude dlouhou dobu stát (nebavíme-li se o využití rychlonabíječek typu Supercharger), takkže nikam jet nemusíš a tudíž nevytvoříš další emise.

Je v podstatě ukradené, co potřebují nebo ne, jelikož v tomto průzkumu byla zahrnuta jak těžba kovů pro výrobu elektromobilů, tak např. těžba ropy.
Samozřejmě, můžeš oponovat tím, že bude potřeba zvětšit těžbu mědi nebo lithia. Ano, je to pravda, ale v ruku v ruce s tím klesne těžba ropy a její následné zpracování (mimochodem, úniky ropy do oceánů taky není zrovna velká sranda: při havárii plošiny Deepwater Horizon uniklo do Mexického zálivu 71 až 147 milionů litrů ropy - to je taky jedna z příčin, proč jsou celosvětově v takovém ohrožení korálové útesy, které postupně vymírají).
Mimochodem, víš o tom, že jak baterie, tak např. ta měď jde poměrně dobře zrecyklovat a použít znova?

V konečném důsledku má prostě elektromobil nižší emise než srovnatelná spalovací konkurence.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 13:41
Re: Dotace
Jo, ke kabelům jet potřeba není, pravda. Jak budeš nabíjet sídliště, historická centra a samoty?

Na samotách si dá každej na střechu fotovoltaiku za 150 litrů, to je jasný, aby utáhla barák vč nabití káry (akorát je problém kde na to ty lidi vezmou) navíc takový historický mlýn nebo fara nebo stavení s fotovoltaikou na streše, to bude panečku estetika >:D

Na na sídlištích stačí vybudovat miliony nabíječek vid nebo si maj lidi natáhnout prodlužky z okna?

Nebo to budou nabíjet jako v Norsku u každé boudy s elektrikou a stát šikmo v kopci? >:D
23. 2. 2018 14:17
Re: Dotace
A kdo řekl, že elektromobily budou všude, resp. že je bude mít každý? I kdyby skutečně měli někdy v osobních vozech někdy nahradit spalováky, trvalo by to v ČR desítky let, než by došlo minimálně k 50% obměně vozového parku za elektromobily.

Před domem nebo v garáži lze nabíjet buď trojfází (tuhle zásuvku má většina domů, u nás ve vesnici nevím snad ani o jednom domě, který by ji neměl), nebo jen klasickou zásuvkou 230 V/16 A (i obyčejná jednofázová zásuvka zvládne za noc dobít bez problémů průměrný denní nájezd).

Pokud by si na sídlišti pořídili obyvatelé větší množství elektromobilů, nevěřím tomu, že by byl tak nepřekonatelný a šíleně finančně nákladný problém udělat ke každému parkovacímu místu třeba právě tu 1f zásuvku zabudovanou do nějakého stojanu či zdi. Případně z pouličních lamp, jak se již úspěšně zavádí v některých státech.

Co se fotovoltaiky týče, jsou na ně dotace (program zelená úsporám). Ovšem nikdo si fotovoltaiku stavět kvůli dobíjení elektromobilu nemusí, síť by to i tak utáhla ( [odkaz] ) .

V Norsku výrazně zvýhodnili elektromobily na úkor spalováků, ovšem v ruku v ruce s tím nestavěli dostatečný počet nabíjecích stanic, nejsem si zcela jist, že je na tom ČR podobně.

A mimochodem, když jsi zmiňoval nutnost vybudovat infrastukturu. Ona z části taky postavená už je, elektřina je prakticky po celé ČR, ta síť tu prostě je. Zbývá jen vybudovat nabíjecí stanice.

Hledáš problémy tam, kde nejsou, nabíjecí stanice ve věřejných prostorech je obrovský potenciál pro zisk energetických společností typu ČEZ či E.on. Nevěř tomu, že by se o výstavbu nepostarali, šli by sami proti sobě. :-)

P.S.: Další nezpochybnitelná výhoda menší spotřeby ropy ve prospěch alternativních pohonů je plynoucí menší závislost na cizích státech, resp. ropných baronech. ;-)

Ale to jsou věci, které ti byli již několikrát vysvětleny, to, o píšu já, ti zde napsalo už dříve mnoho lidí. Takže buď to nechceš pochopit nebo se jen snažíš trollit. :-)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 19:00
Re: Dotace
akorát že ta přenosová sít není stavěná na pravidelné denní nabíjení několika milionů aut.....

A ty ujištování že je sou jen kecy....
23. 2. 2018 19:19
Re: Dotace
Achjo. znova ti zkopíruju začátek mé předchozí odpovědi:
"I kdyby skutečně měli někdy v osobních vozech někdy nahradit spalováky, trvalo by to v ČR desítky let, než by došlo minimálně k 50% obměně vozového parku za elektromobily."

Před 8 lety v ČR bylo registrováno zhruba 145 elektromobilů, na konci roku 2017 jich bylo asi 1500. Sice ten počet bude dál růst, resp. čím dál rychleji, ovšem i tak nepředpokládám, že se na 10 tisíc provozovaných elektromobilů dostaneme dříve než za 5 let.

A víš kolik je v ČR registrováno vozidel? 5,6 milionu.

Opravdu mi chceš tvrdit, že za ty desítky let, kdy by teoreticky mohly být v ČR zastoupeny elektromobily v nějaké významnější míře (několik desítek % ze všech provozovaných vozidel), se nedokáže přenosová síť přizpůsobit?
Nehledě na fakt, že prostě ta decentralizace sítě, o které jsi sám mluvil (fotovoltaika) má zvyšující tendenci, v té době bude mít mnohem větší zastoupení než dnes.

P.S. Norsko, které jsi sám zmiňoval, zvýhodňuje celkem výrazně elektromobily (za rok 2017 stoupl podíl nově prodaných aut do zásuvky na 39%, v roce 2016 to bylo 29%). A i když výstavbu dobíječek podcenili, nemám jedinou zprávu o tom, že by kvůli elektromobilům měli problémy s blackouty.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 19:25
Re: Dotace
zapomínáš na takové Německo, které má tak bláznivé nápady, že hce dávat dotace na pořízení EV jako Norsko, zakazovat vjezd dieslů do měst, vypínat atomovky a chce to všechno provozovat z fotovoltaiky a větrníků. A co je napadne příště......a kdo další se přidá....

Pokud to nechaj na lidech, k žádnému masovému rozšíření EV nedojde. Pokud budou křivit trhu dotacemi, regualcemi a zákazy, může to být úplně jinak
23. 2. 2018 20:58
Re: Dotace
Takže jsme se bavili o přenosové sítě v Německu? Já měl dojem, že se bavíme o situaci v ČR.

u Němců se to dá celkem očekávat, už několik let velmi dobře prodávají elektromobily, jenže hlavně pusou.
V roce 2009 si předsevzali cíl milion elektromobilů do roku 2020, o několik let později zjistili, jak je to za současných podmínek nereálné. Celkem chápu, že se to snaží dohnat, jak to jen jde.
Zajímavý je německý dokument o elektromobilitě z roku 2011, kde opět zaznělo plno egoistických a pozitivních zpráv, ovšem realita nakonec žádná sláva. [odkaz]

Za rok 2015 se prodalo v Německu 24 tisíc aut do zásuvky, v roce 2016 to bylo 27 tisíc.

Ty jejich dotační programy na elektromobily jsou navíc celé nějaké podivné, přijde mi, že se snaží podporovat primárně své vlastní značky (když nastavili pravidla tak, aby na ně Tesla nedosáhla).

Jinak, pokud budou minimálně na našem území pořád stejné podmínky, tj. nezačnou se elektromobily nějak výrazněji dotovat, i přes to se začnou masově rozšiřovat, jen to bude trvat déle. Problém prostě je, že do dnešního dne je skutečně dostupných (ať se bavíme o cenovce, nebo prostě jen o dostatečné výrobě) na trhu poměrně málo. Renault Zoe měl být u nás oficiálně až od podzimu 2017, Chevy Bolt tu tento rok možná nebude vůbec (navíc ta výrobní kapacita taky nebude nějaký zázrak), Hyundai Ioniq taky není moc k dostání.
22. 2. 2018 19:16
Mnoho povyku pro nic
Vidím, že se diskuse rozdělila na dva nesmiřitelný tábory, tak sem dám pár čísel za prodeje v EU. Tesla S patří do tzv "Premium Large Segment" a konkurence je tedy jasná:

MB E- class 127638 ks
BMW 5er 109953 ks
Audi A6 78944 ks
Volvo S90 55193 ks
Tesla S 16026 ks
Jaguar XF 12501 ks

Zdroj: [odkaz]

Takže co tam máte dál? ;-)

edit: ještě poznámka, co si místo bombastického nadpisu zjistit, co kam patří?
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2018 20:08
Re: Mnoho povyku pro nic
ale sak porovnani puvodniho clanku ze ktereho vychazej neni podle segmentu, ale podle prumerne porizovaci ceny, aneb podle prumerne utraty zakazniku pri nakupu auta

rekl bych ze to ze Tesla S patri mezi vyssi stredni tridu a kvalitou casto pod nizsi stredni tridu tu asi malokdo zpochybnuje :yes:
23. 2. 2018 00:06
Re: Mnoho povyku pro nic
Konecne neco rozumneho a vecneho.

Ovsem nemyslim si, ze v soucasne chvili jsou elektroauta a auta se spalovacim motorem primymi konkurenty.

Takze dokud nebude provoz EV ekvivaletni se spalovacim motorem, nelze je primo srovavat (tim myslim EV nabito do 10 minut 100% na kazde “benzince”, pripadne “prohodit” vybitou baterii na plnou)

A tak pokud nechceme srovnavat hrusky a jabka (muzeme, ale co z toho), je treba srovnavat EV s EV ... a ta tabulka v tride Tesla Model S vypada nasledovne:

1. Tesla Model S 16026 ks
2. Vsichni ostatni vyrobci dohromady 0ks

(mozna nejaka kusovka sem a tam, ale to nema smysl resit)
22. 2. 2018 22:23
Těšit se na elektromobily?!!
Kolman mě vždycky odrovná svoji tradiční stupidní větou, že se na nějaké elektrovehykly "můžeme těšit". >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
4
23. 2. 2018 08:19
Re: Těšit se na elektromobily?!!
Asi si sa ešte v žiadnom neviezol, takže ani netušíš, o čom pletieš. Ak je niečo stupídne, potom sú to práve tvoje poznámky.
Avatar - .StenLi.
23. 2. 2018 14:28
Re: Těšit se na elektromobily?!!
>:D Dokonaly a pravdivy odkur. Myslim si ze kazdy petrolhead sa moze rovnako tesit na specificku jazdu vo vykonnom EV ako sa po tichom jazdeni v EV moze tesit na poriadny velkoobjemovy ICE sportiak s manualom.. Ak vsak z EV alebo hybridu presadnem do obycajneho ICE presuvadla tak sa citim ako pri pozerani na čb TV..
23. 2. 2018 16:26
Re: Těšit se na elektromobily?!!
Pak nevím, proč chodíš sem >:D ;-)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 19:00
Re: Těšit se na elektromobily?!!
na komoru!
Avatar - Barrichello
28. 2. 2018 19:06
Stačí trošku mráz
a hle máme tu rekord [odkaz]

Ted ještě k tomu nabíjet třeba 2 miliony elektromobilů >:D
Rozbalit vlákno
0