Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano s dieselem přijde nejpozději v březnu 2014

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Nejlevnější auto světa Tata Nano dostane konečně pod kapotu vznětový motor. Stane se tak příští rok na jaře.

Tata Nano se objevila před pěti lety a kolem jejího představení byla spousta slávy. Prodává se od sezóny 2009. Zatím byla poháněna pouze benzinovými motory, zanedlouho se však konečně dočká i vznětového. Indickému koncernu (včetně značek Jaguar a Land Rover) tato lidovka zajišťuje čtvrtinu odbytu, ale i tak za poslední finanční rok, který končil letošním 31. březnem, prodeje veledůležitého modelu spadly o 27 %. O dieselu už se mluví delší dobu, nabídku doplní dle zprávy agentury Reuters na konci března příštího roku.

Základní Nano s benzinovým dvouválcem 624 cm3 momentálně stojí v Indii v přepočtu pouhých 43 tisíc korun. V červnu se objevila také varianta na zemní plyn. Tamní ekonomika však v současnosti prochází krizí a automobilového průmyslu se tyto problémy pochopitelně dotýkají. Ceny paliv letí vzhůru, úroky v bankách též, rupie, která jen letos vůči dolaru oslabila o 18 %, zdražuje veškeré náklady včetně pracovní síly. Konkurence snižuje výrobu, protože trh s novými auty vytrvale do července klesal, celkem devět měsíců po sobě. Zahraniční značky ceny svých produktů většinou upravují směrem nahoru. Indická vláda však automobily spalující naftu dotuje, takže příchod dieselového Nana je logický. Evropa se soustředila na plynová auta, elektromobily i hybridy, Indie je v tomto ohledu trochu jinde.

Tata se však nemůže spoléhat jen na slavné britské výrobce ve svých rukou. Ty jí, pravda, přinášejí zisky, ale potřebuje znovu získat zpět podíl na domácím trhu, kde je poptávka po osobních vozech momentálně velmi slabá. Co do příjmů je stále největší automobilkou v zemi. Výkonný ředitel společnosti doufá, že nová motorická verze prodeje opět nastartuje směrem vzhůru. V rozhovoru pro Reuters Karl Slym řekl: „Naftové Nano ještě nebylo oficiálně představeno, ale počítáme s ním v tomto finančním roce.“ K problémům dodal: „Nyní u nás pracuje méně dočasných zaměstnanců. Co se naší společnosti týče, nezaznamenali jsme žádné bolestivé rány, byť současná situace rozhodně není přínosem. Pokles rupie se společnosti díky exportu příliš nedotkl.“

Nano se nedávno dočkalo kromě CNG verze také rozšíření výbavy a drobných vizuálních změn. Výrobce se nyní hodlá marketingově zaměřit na mladší řidiče. Ač se indickému „přibližovadlu“ doma obchodně nedaří, pořád je geniálním počinem Ratana Taty. Vyrobit v dnešní době opravdu lidové auto, které slouží primárně k převozu osob a nákladu z bodu a do bodu B, to zkrátka a dobře chtělo notnou dávku odvahy.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
8. 9. 2013 08:12
Re: Není už trochu pozdě?
nafta je v Indii popularni jen diky extremne velkému podilu starych nakladnich aut, ano mala auta s naftackem jsou tam popularni prave diky tomu, jenze tohle se ma celkem brzo zmenit a Indie ma zavadet něco jako emisni limity, co se da najit tak se to nejmíň dotkne prave mensich benzinaku kam radi i motocykly, coz je v Indii drtive vejprodavanejsi dopravni prostředek

takze as tu zase nekdy budes poucovat nekoho jak nezna nejaky trh a at si otom něco precte, tak si to nejdriv taky sam nastuduj ;-)
Avatar - WinDiesel
7. 9. 2013 20:48
Re: Není už trochu pozdě?
Četl jsem vše, na rozdíl od Tebe. S příchodem dieselu nastoupí řada požadovaných inovací. A ti, co volají po "kompletním" autě, zapomínají, kolik má peněz nižší a střední indické třídy.
Četl jsi tu knížku o Neználkovi? Taky se tam motal nějakej Všeználek ...... to bude Tvůj problém, hochu, všechno se nedá vygooglovat. Řada věcí se musí vědět. A když nevíš, nemudruj a nebo běž za panem Tatou, jistě získáš místo hlavního konzultanta.
Ale jak tě tak sleduji, ty maximálně zajedeš za tatou na jeho chatu. >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
7. 9. 2013 20:43
Re: Není už trochu pozdě?
Ty jsi nemocný, Toppore?
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2013 20:25
Re: Není už trochu pozdě?
akurat mozno bude lepsie horiet ked ju zapalime do srotu :yes: ;-) ako najvacsi prepadak v dejinach autromobiloveho priemyslu a najvacsi omyl ludskeho tvoriveho myslenia ;-)

[odkaz] skvele hori :yes:
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2013 20:24
Re: Není už trochu pozdě?
pozri si odkaz ktory som sem dal a potom mudruj ;-)

a precitaj si cely clanok nielen nadpis ;-)