Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v modernizované podobě. Ta nabídne upravený design i novinky ve výbavě.

Tata Nano má za sebou již několik modernizací, které přinesly nové varianty včetně pohonu na zemní plyn a turbodieselu 0,8 l. Nejnovější aktualizace pojmenovaná GenX sází na osvěžení designu a další rozšíření nabídky verzí.

Indický minivůz se dočkal přepracovaní předních partií, které přineslo novou přední kapotu masku chladiče a nárazník. Na zádi se změny omezují prakticky jen na nový vzhled nárazníku. V interiéru je pak nový volant a upravena byla i paleta laků karoserie, která nyní nabízí sedm různých odstínů.

Standardní pohonnou jednotkou pro Nano je i nadále dvouválec o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 N.m, který je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou.

Novinkou je možnost volby provedení s novou pětistupňovou robotizovanou manuální převodovkou, vybavenou i sportovním režimem. Tata neuvádí dynamické schopnosti této verze, ale údajně má mít spotřebu paliva 4,0 l benzinu na 100 km, zatímco provedení se čtyřstupňovou manuální převodovkou spotřebuje 4,2 l na 100 km.

Pro zvýšení bezpečnosti i jízdního komfortu dostalo Nano GenX zesílené výztuhy dveří a nové stabilizátory, které mají přispět ke zlepšení stability při vyšších rychlostech. Nepříliš uspokojivému stavu indických silnic odpovídá světlá výška 180 mm a pohyb v hustém provozu má usnadnit elektrický posilovač řízení, jímž disponují vyšší stupně výbavy.

Součástí výbavy může být audio systém s přehrávačem CD a vstupy AUX i USB, střešní okno nebo zadní parkovací senzory.

Tata nabízí Nano GenX v pěti provedeních. Tři základní verze XE, XM a XT jsou s manuální převodovkou a pro XMA i XTA je standardem robotizovaná převodovka. Ceny startují na částce 199 000 indických rupií (zhruba 77 000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
21. 5. 2015 16:43
Re: Tak se ptám,
Zajíždí. Má to ted nové i s tou sportovní převodofkou.
21. 5. 2015 12:01
Kola
Nechápu použití tak malinkých koleček - to je na rozbité silnice naprostý nesmysl, je potřeba mít klidně úzké, ale co největší kola. Světlá výška podvozku je nanic když v díře zmizí celé kolo...
Avatar - Achernar9
21. 5. 2015 08:21
Re: Marná snaha
Trefils to přesně. >:D Nedávno jsem šel kolem toho okapotovanýho skůtru od BMW (myslím C1) a tohle NANOauto vypadá jako ty dva skútry vedle sebe. ;-)
20. 5. 2015 23:46
Re: Tak se ptám,
úplně vidím jeho údiv jak to přijíždí, oooo nano >:D
20. 5. 2015 22:23
Marná snaha
Tak toto už je opravdu x-tá modrnizace, ale ať se snaží jak se snaží, svými proporcemi to pořád vypadá jako čtyřkolový skůtr a ne auto! :-( >:D