Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky
Tata Nano má za sebou již několik modernizací, které přinesly nové varianty včetně pohonu na zemní plyn a turbodieselu 0,8 l. Nejnovější aktualizace pojmenovaná GenX sází na osvěžení designu a další rozšíření nabídky verzí.
Indický minivůz se dočkal přepracovaní předních partií, které přineslo novou přední kapotu masku chladiče a nárazník. Na zádi se změny omezují prakticky jen na nový vzhled nárazníku. V interiéru je pak nový volant a upravena byla i paleta laků karoserie, která nyní nabízí sedm různých odstínů.
Standardní pohonnou jednotkou pro Nano je i nadále dvouválec o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 N.m, který je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou.
Novinkou je možnost volby provedení s novou pětistupňovou robotizovanou manuální převodovkou, vybavenou i sportovním režimem. Tata neuvádí dynamické schopnosti této verze, ale údajně má mít spotřebu paliva 4,0 l benzinu na 100 km, zatímco provedení se čtyřstupňovou manuální převodovkou spotřebuje 4,2 l na 100 km.
Pro zvýšení bezpečnosti i jízdního komfortu dostalo Nano GenX zesílené výztuhy dveří a nové stabilizátory, které mají přispět ke zlepšení stability při vyšších rychlostech. Nepříliš uspokojivému stavu indických silnic odpovídá světlá výška 180 mm a pohyb v hustém provozu má usnadnit elektrický posilovač řízení, jímž disponují vyšší stupně výbavy.
Součástí výbavy může být audio systém s přehrávačem CD a vstupy AUX i USB, střešní okno nebo zadní parkovací senzory.
Tata nabízí Nano GenX v pěti provedeních. Tři základní verze XE, XM a XT jsou s manuální převodovkou a pro XMA i XTA je standardem robotizovaná převodovka. Ceny startují na částce 199 000 indických rupií (zhruba 77 000 Kč).