Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata představila nejlevnější elektromobil. Cenou strčí do kapsy i Dacii Spring

Filip Melich
Diskuze (31)

Tata představila nové Tiago.ev, které se stává nejlevnějším elektromobilem v Indii. Stojí pouze 261 tisíc korun a na jedno nabití ujede 250 kilometrů. V nabídce je i větší baterie.

Indická automobilka Tata Motors představila elektrickou verzi levného hatchbacku Tiago, o němž jsme psali naposledy v roce 2016. Aktuálně cena modelu Tiago se spalovacím motorem startuje v přepočtu na přibližné částce 165 tisíc korun. Cena nové elektrické verze Tiago.ev se má v přepočtu pohybovat kolem 261 tisíce korun.

S cenou lehce přes čtvrt milionu korun se Tiago.ev stává nejlevnějším elektromobilem v Indii. Druhý nejlevnější vůz na tamním trhu – elektrická verze modelu Tata Tigor ve výbavě XE – startuje v přepočtu na částce 384 tisíc korun, je tedy o více než 120 tisíc korun dražší. Pro srovnání, nejlevnější elektromobil na českém trhu je Dacia Spring, za níž aktuálně utratíte minimálně 511.900 Kč.

Video se připravuje ...

Co za nějakých 261 tisíc korun indičtí zákazníci dostanou? Hatchback na délku měřící 3.765 milimetrů, na šířku 1.677 mm, na výšku 1.535 mm a s rozvorem o délce 2.400 mm. Za základní cenu odjede nový majitel z prodejny s výbavou XE (v nabídce je sedm dalších výbavových stupňů), baterií s kapacitou 19,2 kWh a možností nabíjet střídavým proudem (AC) maximálním výkonem 3,3 kW.

Nejvyšší výbava XZ+ Tech LUX v přepočtu stojí 362 tisíc korun a její součástí je větší 24kWh baterie a možnost nabíjet výkonem až 7,2 kW. S menší baterií má Tiago.ev na jedno nabití ujet až 250 kilometrů, s větší pak až 315 km. Na baterii je poskytována osmiletá záruka, omezená nájezdem 160.000 kilometrů.

Při nabíjení výkonem 7,2 kW trvá nabití baterie z 10 na 100 % 3 hodiny a 36 minut, přičemž 30 minut nabíjení má přidat zhruba 35 kilometrů dojezdu. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (Tata neuvádí maximální podporovaný výkon) dodá za 30 minut 110 kilometrů dojezdu, respektive nabije baterii z 10 na 80 % za 57 minut.

Synchronní elektromotor produkuje maximální výkon 55 kW (75 k) a točivý moment 114 Nm. Čas potřebný na zrychlení Tata udává pouze pro sprint z 0 na 60 km/h, a to 5,7 sekund. K dispozici jsou dva jízdní režimy (City a Sport), přičemž v každém z nich jsou dostupné čtyři úrovně rekuperace energie. S maximální úrovní rekuperace přichází do hry také jízdní zážitek podobný tomu, kdy je elektromobil možné ovládat jedním pedálem. Ať už to znamená cokoliv, plnohodnotné ovládání jedním pedálem to zřejmě nebude.     

Uvedená cena přibližně 261 tisíc korun má ale háček. Platí totiž pouze pro prvních 10.000 zákazníků, z čehož 2.000 vozů je rezervováno pro stávající majitele elektromobilů značky Tata. Automobilka zatím neuvádí, jak se následně cena změní. Tiago.ev bude možné rezervovat od 10. října 2022, přičemž podmínkou bude úhrada poplatku ve výši přibližně 6,5 tisíce korun. Dodávky zákazníkům začnou v lednu 2023.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - kuk
2. 10. 2022 01:18
Re: Ale ale
Tvoje future už je jen krmení králíků. :-!
Avatar - kuk
1. 10. 2022 18:45
Re: To jsou zprávy, z budoucí nejsilnější ekonomiky světa
Těch stejně bohatých jako my je tam mnohonásobně víc než nás ty troubo, takže to je i daleko větší kupní síla než u nás ty hlupáku. :-! :D
Avatar - kuk
1. 10. 2022 18:42
Indická cena?!? Další diletantská novinařina z auto_cz
Kolik je panu redaktorovi let že porovnává indickou cenu Taty s českou cenou Springu? Hádám že jsou mu asi 3. :D :no: :no: :no:
Kolik stojí na české EV Spring v Číně ať máme aspoň nějaké kloudné srovnání a ne tudle šaškárnu?
Avatar - speedfred
1. 10. 2022 11:06
Re: Ale ale
Malé EV dáva zmysel, hlavne do mesta. Ešte aby bolo aj za malú cenu.
1. 10. 2022 08:59
Re: 250 km?
No právě, že to strašně mimo je. Je to 40% rozdíl oproti tomu, co je standardem. Jak píšu níže, být to o 10-15 % níže, než je standard, proti tomu by se nedalo namítat nic. Ale 40 % je strašně moc. Vždyť se tu nepozastavuješ nad tím, že nějaké auto bude mít téměř poloviční spotřebu proti několika jiným podobným autům. To ti opravdu nepřijde mimo? Takže ještě jednou, ať jdou vidět ta čísla, tobě nepřijde mimo tvrdit, že něco bude jezdit za 7,7, když podobná auta jezdí za 13,2+ (papírově jen o trochu méně)? Když to bude v reálu 11,5, papírových 11, OK, super, bude výrazně úspornější než standard, ale 7,7? Opravdu 7,7 ???

A uvědomme si třeba, že 8kW Twizzy, který váží tak 60 % tohohle, má v papírech 6,1 a jezdí za 9.