Tatra: Temný speciál pro Norsko
Speciál připravený pro norského klienta byl postaven v létě letošního roku ve spolupráci Zákaznického centra a Technického úseku společnosti Tatra Trucks. Novinka doplní vozový park, v němž již figuruje několik zástupců standardních verzí kopřivnických nákladních vozidel.
Základem černého sklápěče je Tatra Phoenix T158-8P5R46, což je provedení pro celkovou hmotnost 50 tun s redukcemi v kolech a rozvorem čtveřice náprav 2150 + 2560 + 1450 mm.
K pohonu je použit vznětový řadový šestiválec Paccar MX-13 o objemu 12,9 litru s výkonem 375 kW a točivým momentem 2500 N.m. Na rozdíl od sériového provedení je černý speciál vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem, na níž navazuje dvoustupňová přídavná převodovka Tatra.
Odpružení zadních náprav vzduchovými vaky v kombinaci s listovými pery je v nejtěžším provedení pro zatížení 2x16 tun. Nadprůměrné hodnoty nájezdového úhlu a světlé výšky jsou dány použitím kombinace pneumatik 16.00 R20 na předních řiditelných nápravách a 24 R21 na zadních nápravách v jednomontáži.
Průchodnost málo únosným terénem dále zvyšuje i dohušťování pneumatik z místa řidiče v tzv. dvouokruhovém provedení, které umožňuje nezávisle regulovat tlak v pneumatikách předních i zadních náprav.
Vozidlo s jednostrannou sklopnou korbou VS-Mont s hydraulicky ovládaným zadním čelem je na přání klienta vybaveno prodlouženou spací kabinou, v jejíž výbavě nechybí klimatizace a nezávislé topení.
K nepřehlédnutelným detailům patří přídavné světlomety nad i pod předním oknem, ochranné mřížky světlometů a deflektory na bocích kabiny. Vozidlo je navíc připraveno pro montáž přední sněhové radlice, stejně jako standardní provedení modelu Phoenix určených pro zimní údržbu.