Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Taxi, nebo Uber? Za pár let rozšíří nabídku autonomní drony, takhle jej testují v Dubaji

Přeprava po velkých městech nemusí v blízké budoucnosti nutně probíhat jen na silnicích či v podzemí. Společnost Volocopter intenzivně pracuje na létajících dronech. Pro lidi!
Zpět na článek
5. 10. 2017 11:02
EU se muze zblasnit kvuli CO2
kolik toho asi vypusti takovahle helikoptéra??
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barry Lyndon
5. 10. 2017 11:51
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
celá ta limitace množství CO2 pro jednotlivá vozidla (resp. portfolia vozidel) je blbost na entou, resp. je to typická levičácká pikačovina. Když chtějí limitovat spotřebu něčeho, mohou na to přece uvalit spotřební daň, která tomu něčemu bude odpovídat a spotřebitelé tomu své chování přizpůsobí... To ale v EU ani náhodou neplatí, Třeba právě nafťáky (které jsou navíc i smrduté jedovaté) platí v poměru k produkovanému CO2 spotřební daň příliš malou...
5. 10. 2017 11:55
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
ja levicak teda nie som vobec , ale to vo pises je blbost..je diametralny rozdiel medzi tym "znizovat spotrebu" predrazovanim 1 litra pohonych hmot a tlakom na riesenie spotreby resp. emisii technologickym pokrokom..
Avatar - Barry Lyndon
5. 10. 2017 12:03
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
ten technologický pokrok, resp. tlak na snížení spotřeby přece bude následovat díky dražším PHM tak jako tak. Dnes žádný ekonomický tlak není, protože veškerý ekonomický problém se vyřeší instalací smrdutého "dotovaného" nafťáku...

Ekonomický tlak mi jako pravičákovi připadá vždy lepší než direktivní levičácká regulace (což je zpravidla cesta do pekel a vidíme to i zde - napřed diesely ano ano ano, teď zase diesely ne ne ne, úřední šiml napravuje jedno špatné rozhodnutí dalším...)
5. 10. 2017 12:22
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
hmm hras sa na pravicaka pritom oba sposoby regulacie su levicacke.. ;) .. cely problem je v tom ze volny trh zlyhava v otazke ekologie :)..a to hovorim ako zastance co najviac liberalnej ekonomiky..
ako som uz napisal nizsie ekonomicky tlak ti nepomoze v oblasti emisii a zaroven pohonne hmoty by ti zdrazili dalsie sluzby/tovary..
a mimochodom ta dan z PHM by tiekla do ruk statu kde by sa s nou urcite nedialo nic "dobre" ;)
5. 10. 2017 12:07
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
Ale není. Když paliva zdraží, stoupne poptávka po úspornějších autech, lidé za to budou ochotni zaplatit víc a automobilky na to budou reagovat. Že to tak skutečně je, bylo opakovaně vidět na ropných krizích. Stačí spotřební daně nastavit podle škody, kterou dané palivo způsobí, což je v případě CO2 jednoduché. Doslova primitivní v porovnání s aparátem na vytváření přímého tlaku na automobilky. Ten systém hlavně automaticky pracuje se skutečnou spotřebou. Kdežto jiná řešení jako registrační poplatky nebo pokuty pro automobilky spoléhají na normované spotřeby. Což je jejich achillova pata.

Politici však ví, že by se zvyšování spotřebních daní lidem nelíbilo. Takže to radši dělají skrytě. Tak skrytě, že to člověk ani nevidí v ceníku/ na faktuře. Co oči nevidí, srdce nebolí.

Problém je, že se tahle metoda používá jen u osobních aut. Musel by se řešit odpočet např. pro nákladní dopravu, kde snad mají fungovat emisní povolenky, což je standardní řešení EU pro komerční sféru.
5. 10. 2017 12:16
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
za prve cena ropy a teda aj pohonnych hmot sa vyvyja aj od inych faktorov...tj. napriklad pri dnesnej nizskej cene ropy spotrebitel na cenu az tak nehladi..
za druhe spotrebna dan sa prejavi aj na zvyseni cien vsade kde je palivo vstupny naklad.. za dalsie model zvysenia spotrebnej dane neriesi emisie :)..
5. 10. 2017 12:26
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
Prosím? Nikde nepíši nic o vztahu ceny ropy a rafinovaných paliv nebo o faktorech ovlivňujících cenu ropy. Jen píši, že kdykoli byla ropná krize a ceny paliv rostly a hrozilo, že dál budou vysoké/ porostou, lidé i automobilky se podle toho zařídili. Jim je ropa jako taková ukradená, reagovali na ceny paliv (růst nákladů na provoz). Což dokazuje, že zvýšení cen skrz spotřební daň vyvine efektivní tlak, byť nepřímo. Je to naprosto logické. Čím je palivo dražší, tím dřív se zaplatí investice do něčeho úspornějšího.

Tak buď chceme snižovat emise CO2 (tedy spotřebu), nebo nechceme. Musíme si vybrat. Tím skutečným problémem je, že EU normálně používá jiný mechanismus - emisní povolenky. Ten však není vhodný pro soukromou sféru. Osobní auta jsou prostě výjimkou, kde vytvořili něco jiného. Paliva se však nepoužívají jen v osobních autech. To je ten problém. A zdanění podle použití je vždy recept na podvody a obcházení.

Jak to myslíš, že neřeší emise? Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě (odvíjí se od obsahu uhlíku v palivu). Tenhle mechanismus dokonce motivuje jezdit méně. Něco, co pokuty pro automobilky vůbec neřeší. A EU naráží na to, že se jezdí víc a víc. Tedy ty extrémně draze zaplacené úspory z modernějších motorů prožíráme ve větších nájezdech.
5. 10. 2017 12:36
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
myslel som ine emise ako CO2..
keby neexistovali regulacie bude sa jazdit na najlacnejsi olovnaty benzin , auta by nemali katalyzatory atd atd...
to je presne ten bod kde cely model zalozeny len na zdaneni spotreby proste zlyha..
ci motivuje jezdit mene je tiez otazka , spotrebitel si nakoniec zvykne..
a stale tam mas problem zvysenej danovej zataze aj pre toho kto napr. autom nejazdi..;)
5. 10. 2017 16:12
Re: EU se muze zblasnit kvuli CO2
Jeden o voze, druhý o koze, že.

O těch tu přeci ale vůbec není řeč a neřeší se nějakými pokutami. Tady se bavíme o emisích CO2, které se EU snaží snížit pokutováním automobilek za nadlimitní spotřebu jejich aut. Máš to rovnou v předmětu tohoto vlákna. Bylo to i v příspěvku, na který jsi reagoval.

Limity na škodliviny jsou homologační požadavek a když je nesplníš, nesmíš prodávat. To je úplně něco jiného.