Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Taycan odešel z amerického měření dojezdu jako spráskaný pes. Porsche se brání

Stanislav Kolman
Diskuze (75)

První moderní elektromobil Porsche zatím vesměs sklízí ovace, nadšení teď ale malinko zmírnilo hodnocení dojezdu EPA, které se používá ve Spojených státech.

323 kilometrů. Pouze tolik má nové elektrické Porsche Taycan urazit na jedno nabití dle metodiky EPA. Německá automobilka má smůlu, protože právě toto číslo se uvádí v oficiálních informacích při prodeji elektromobilu. Novodobá evropská metodika WLTP přitom k elektromobilu ze Stuttgartu tak přísná není a v ideálních podmínkách slibuje dojezd přes 400 kilometrů na jedno nabití.

Kde se tedy vzal tak velký rozdíl? Pravděpodobně je to souhra několika faktorů. Není tajemstvím, že elektrickému Porsche energie chutná, navíc se automobilka soustředila na to, aby si řidič mohl jeho maximální výkon užívat opakovaně, což celkové ekonomičnosti rozhodně nepřidá. Měření EPA navíc neprobíhá v reálném provozu, ale na speciálním podvozku v laboratoři, kde se simulují nejrůznější podmínky. Právě to mohlo podle odborníků sehrát svou roli. Laboratorní měření totiž eliminuje většinu proměnných z reálného provozu.

Taycan Turbo tak v hodnocení EPA dopadl hůře než všechny modely Tesly, ale třeba i Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Audi E-tron nebo Jaguar I-Pace. Jeho 93,4kWh akumulátor je přitom větší než u všech zmíněných konkurentů. Byť tuto pochybnost nikdo oficiálně neinterpretoval, na sítích se spekuluje, zdali tento mizerný výsledek nemá jít na ruku „domácí“ Tesle.

V médiích se objevila informace, že se Porsche okamžitě pokusilo zlepšit svůj obraz a podniklo nezávislé testy, které přinesly dojezd 443 kilometrů v kombinovaném jízdním režimu. Pravda je ale trochu jiná, německá značka totiž nezávislé testy AMCI absolvovala ještě před vydáním hodnocení EPA.

„Testy AMCI jsme udělali už dříve. Provádíme mnoho nezávislých testovacích procedur ohledně výkonu, spotřeby, hluku v interiéru a dalších faktorů. Hodnotu reálného dojezdu jsme zjišťovali již před několika měsíci kvůli tomu, že v Evropě se používá diametrálně odlišná metodika WLTP,“ vysvětluje Calvin Kim, mluvčí automobilky Porsche.

Porsche nechalo zámořské testy dojezdu bez komentáře a přiznalo, že toto nelichotivé číslo se skutečně objeví ve všech inzerátech na Taycany prodávané ve Spojených státech. Jedním dechem ale Němci dodávají, že jsou přesvědčeni o správnosti výsledků nezávislého hodnocení AMCI.

Video: Porsche Taycan jsme si prohlédli na autosalonu ve Frankfurtu

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (75)

Doporučujeme

14. 12. 2019 18:21
Re: Spráskaný pes?
Aha :-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 12. 2019 16:35
Re: Spráskaný pes?
V tom, že nemá diesel :no: :no: :no:
Avatar - Ada je zase tady
13. 12. 2019 16:29
Re: Taycan docela zklamal
Lepší byl ASX s dieselem :-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 12. 2019 16:15
Re: OOOOOPS
Jakýpak copak. Prostě je stejný, jako všechna prolhaná auta na baterky. Za 3 roky bude navíc dojezd max. poloviční. :no:
Avatar - wakantanka
13. 12. 2019 13:39
Re: Taycan docela zklamal
ad1 : v poslednej dobe naozaj nemám času na zvyš, takže auto.cz čítam poväčšinou cez mobilnú aplikáciu, akurát sa z nej po refreshi nedá prispievať do diskusie.
ad2. : nemám pocit, že by som ti niekdedy nezmyselne argumentoval, alebo aby som ťa za každú cenu chytal na slovíčkach. Mňa to proste už nebaví oponovať niekomu, kto nie je schopný pozrieť sa na automobilový ( a nielen ten) svet aj očami niekoho iného ako seba samého. Spomienkový optimizmus je síce fajn, ale tak večer ku vatre a gitare. :) Prepáč, ale tie tvoje akože argumentu typu :" to a to som ešte u nás nestretol " stoja vieš za čo.