Team Cristofolini Racing: čtyřválcový skútr
Skútry jsou v řadě případů pořizovány díky tomu, že pasažér se pohodlně proplete zahuštěným městským provozem. Pohonnou jednotkou je ve většině případů jednoválec s objemem 50 nebo 125 cm3, pro delší trasy jsou v nabídce tzv. maxiskútry s jednoválcovými agregáty 250 až 650 cm3.
Italský závodní tým, Team Cristofolini Racing, postavil zajímavý prototyp skútru. Základem byl malý moped Malaguti Phantom F12, kde se odstranil velký zavazadlový prostor po sedlem a do těch míst se namontoval vidlicový čtyřválec o objemu 350 cm3. Zážehový agregát disponuje výkonem 82 kW (112 k), což byl běžný výkon sportovních šestistovek ještě před pár roky. Každý válec má svůj vlastní karburátor a také výfuk: dva jsou pod sedlem a další dvojice je vedena po pravé straně zadního kola. Kompletně upraven musel být i závěs zadního kola, převodovka a spojka.