Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Team Cristofolini Racing: čtyřválcový skútr

Roman Daněk
Diskuze (14)
Malé skútry mají ve většině případů jednoválec s objemem 50 nebo 125 ccm. Team Cristofolini Racing udělal prototyp mopedu s vidlicovým čtyřválcem o výkonu 82 kW (112 k).

Skútry jsou v řadě případů pořizovány díky tomu, že pasažér se pohodlně proplete zahuštěným městským provozem. Pohonnou jednotkou je ve většině případů jednoválec s objemem 50 nebo 125 cm3, pro delší trasy jsou v nabídce tzv. maxiskútry s jednoválcovými agregáty 250 až 650 cm3.

Italský závodní tým, Team Cristofolini Racing, postavil zajímavý prototyp skútru. Základem byl malý moped Malaguti Phantom F12, kde se odstranil velký zavazadlový prostor po sedlem a do těch míst se namontoval vidlicový čtyřválec o objemu 350 cm3. Zážehový agregát disponuje výkonem 82 kW (112 k), což byl běžný výkon sportovních šestistovek ještě před pár roky. Každý válec má svůj vlastní karburátor a také výfuk: dva jsou pod sedlem a další dvojice je vedena po pravé straně zadního kola. Kompletně upraven musel být i závěs zadního kola, převodovka a spojka.

Roman Daněk
Diskuze (14)
Avatar - DJdick
25. 8. 2009 14:05
Scooter závody ve fotografii
[odkaz]
Avatar - DJdick
6. 9. 2008 12:58
klapkové sání
když chceš tunit skůtr pak ve vyhledávači zadej: scooter tuning
seženeš i klapkové sání samozřejmě
Pro ostatní: ze sériového skůtru o obsahu 50ccm lze pro závodní účely s přepracováním na 70ccm dostat i 22koní na zadním kole ( tj. přes 30 na motoru )
4. 1. 2007 13:29
Re: nemoc
a v zatacce si diki stavbe skutru muzes brousit slidery na obou kolenach.. :-! >:D
4. 1. 2007 09:17
nemoc
Si teda nedovedu moc predstavit jizdu na tomto vpravde pekelnem stroji a tech malych koleckach, sohles presne tolik mnela moje 600 a svezeni bylo super, ale odhaduji ze mnela tak 2xvahy, 2x vetsi kola auplene jiny rizeni geomettrii. V primem smeru to muze byt OK na rovnem asfaltu ale do zatacek....