z dosavadnich zkusenosti z jinych elektro trucku, autobusu ci lokomotiv se da vyvodit, ze takovej tahac bude potrebovat cca 100kWh na 64mil, tedy cca 100km jizdy pro vaze do 40 tun, zpravidla je potreba delat zastavky po 4.5 hodinach (EU kdy maximalni denni jizda muze bejt 9 hodin a nebo 2x do tydne 10 hodin denne) nebo 11 hodin behem souvislich 14 hodin kdy je treba nasledne 10 hodin stat (USA, na den, tedy 24 hodin to vychazi na 11 hodin jizdy), tazke ciste prakticky na nejdelsi streku takoveho trucku by bylo treba 1.1 az 1.2MWh baterie, coz pri soucasnych baterkach Tesly znamena asi 4.2 tuny baterii (secist vahu 100kWh packu z modelu S/X je nesmysl, tam je soucasti vahy baterie i nosna cast karoserie a pancerovani) samotne moduly 5.3kWh maji cca 20kg, tedy cca 4.2 tuny pri 1.1MWh baterii, takze nijak zvlast nerealne udelat takovej truck neni, kor pokud se Tesla rozhodne na odpocivadlech trucku v USA postavit nejake vetsi superchargery na bazi treba pantografoveho dobijeni jako se to resi u nekterych elektrobusu, i ta 1.1MWh baterka by se tak dala nabit za cca 2 hodiny, coz by ale asi nebylo treba a i z chystanych Superchargeru ktere v dobe uvedeni tohoto trucku za 18-24 mesicu od predstaveni budou mit vykon nad 350kW, takze Tesla proste na svejch Supercharger stanicich proste vyhradi par stojanu s delsima mistama pro stani pro komiony
opet se ukazuje jak stavajici automobilky zase zaspali i presto ze se alektromobili Tesla prodavaji 5 let a 5 let meli ty automobilky okolo kamionu cas si zacit budovat sit nabijecek, no neni prece nic horsiho nez prodavat nakladaky a mit k nim i vlastni sit "cerpacich" stanic a na nich prodavat to palivo >:D
[odkaz] už je mnohem dále. Dle interních informací ze "špionáže" se TeslaSemi ani nepřiblíží výkonu Nikoly. Navíc Nikola Tesle "ukradla" první zájemce a že jich je již mnoho a to vč. největších US dopravců, jako Swift, Knight atp...
A i díky Nikola 2, tedy menším US Trucku / spíše distribuce než dálkovka / si Nikola zasekne drápek v mnohem širším segmentu, než Tesla jedním typem...
Nikola truck bude na vodík. V amerike existuje asi 30 čerpačiek (Pričom asi 25 sa ich nachádza v Kalifornii). Každá čerpačka dokáže za deň obslúžiť asi 2 trucky. Kto pri zdravých zmysloch by si kupoval takýto truck?
mám taký pocit, že asi nezaktualizovali web stránku, pretože pri predstavení skutočného ťahača už reč o pohone na vodík nebola. Najnovšie to má mať stále plynovú turbínu ale na CNG a rádovo nižší výkon elektromotorov. Stále však na úrovni niekde okolo 1000 koní. No osobne som fakt veľmi zvedavý čo z toho nakoniec vylezie ako sériový ťahač.
troleje tam nebudou, troleje nad silnici jsou na dalkove trasy nesmysl, na 99% dalnic to neprojde legislativne, ostatne i ty 2km staveli prez rok a povoleni k tomu ziskavali prez 5 let, mnohem zajimavejsi jsou naopak troleje v silnici a indukcni nabijeni za jizdy, coz se jiz nejen testuje, ale i roky provozuje kuprikladu i OLEV autobusu , projekt ktery se momentalne buduje v UK [odkaz]
a proc by se EM mel pomatnout? zrovna tohle je rozhodne realizovatelne a zivotaschopne, narozdil treba od toho jeho tunelovani, uzitecna hmotnost takoveho tahace se snizi i max 2 tuny, coz u dalkovych tras nehraje zas takovou roli, na dalkach jezdi na truckach minimum nakladu, spise se vozi relativne lehke zbozi kde jeste nekolik tun do limitu zbejva, ostatne kapacity jsem vypsal vejs, mnijak silene nejsou
jak se ukazalo kuprikladu u hybridni lokomotivi Alstom, tak prumerna spotreba 160 tunove soupravy se pohybuje na urovni 400kWh na 100km jizdy, a to se pohybuje jen asi na 10 km useku a denne udela prez 70 rozjezdu posunu soupravy, takze celkem caste rozjizdeni a kratke trasy, takze 40 tunovej nakladak se pohodlbne vleze do 100kWh na 100km, zadna velka veda to neni