Společnost Tesla Motors před týdnem odhalila svůj první těžký nákladní automobil. Nyní zveřejnila ceny dvojice základních provedení tahače, který přitahuje nebývalou pozornost odborníků i veřejnosti.
Všichni se klepou nedočkavostí dát bezúročnou půjčku minimálně na dva roky na něco, co si ani nelze vyzkoušet a nejsou s tím žádné zkušenosti ani reference. 8-s ;-\ >:D
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
jj
TESLA SEMI = RAKEŤÁK NA KOLEČKÁCH 4x4 [odkaz] Nezapomeňte dízlprasátka že vás s dízlnáklaďákem brzo nepustí ani do města. Nechtějí vás tam, nechtějí čuchat ty vyše RAKA [odkaz] *** [odkaz] z laufu ;-) Vykazují vás už i z Prahy brzo vám DÍZLPRASATŮM [odkaz] BUDE PRAŽSKÝ OKRUK MALÝ !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
prozatim necela stovka zajmecu co jiz slozila zalohu 20 tisic dolaru za kus a pak 3 zajemci o FE kde se sklada 200 tisic dolaru
Walmart prozatim 45 kusu, do 2025 chteji prejit s kamiony jen na elektrinu
v Evrope o plne eletrifikaci nakladnich aut do 2025 zatim hovori Ikea a SG, tedy (Kauflad a Lidl) a s elektrifikaci nakladnich aut jiz zacal Coop tusim v Nizozemi, nebo tam nekde, pro retezce kde truck nejezdi delsi vzdalenosti se takova investice vyplati behem treba 2-3 let, kuprikladu ty elektricke nakladni Mercedesy byli rozebrane za ani ne 20 minut >:D kazda spedice a dopravce si proste rychle spocita kolik usetri, a ver ze tem majitelum spedic je u***e jestli jsou jeiich ridici fandove do nafty ;-)
elektrina v nakladni doprave ma i jeden pro nektere ridice neblahej fakt, elektrina se proste z baterek blbe krade >:D
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
kamion se neprodava po 2 letech ;-) kamiony vetsinou ve firme slouzi do doby nez zacne vykazovat vetsi poruchovost a tedy nemuze jezdit a vydelavat ;-)
sis nekde precet slovo amortizace a hned ho pouzivas abys uchvatil v diskuzich o BEV co >:D
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
- Pokud efektivně nejezdí osobní auta, která jsou většinou obsazena 1 řidičem a pár krámy, tak těžko budou jezdit nákladní vozidla.
- V evropě je spíš snaha některé dálniční trasy elekrifikovat, ale moc snah o čistě elektrický nákladní automobil jsem nezaznamenal.
- Sice máš pravdu, že dopravcům je u pr.. jestli je jejich řidič fanda do nafty, ale určitě ji není jedno nabíjecí čas. Takže oni určitě budou honit řidiče jak nadmutou kozu, aby potom kamion odstavil na 4-5 hodin kvůli nabíjení.
- Propagandistické kecy o kradení nafty si nech pro Tesla-fans, protože když máš dnes kamion na GPS, a reálně jsi schopen sledovat všechna data z vozu - okamžitá rychlost, ujetá vzdálenost, palivo v nádrž - prostě vše z palubního PC, tak si řidič neodleje ani do "zapalovače", aniž by se to nepoznalo.
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Kecy o tom jak kamionaci nekroutilo naftu jsou stejnej blábol jako že o elektrický kamion není zájem... Jak dlouho trvá naložení a složení kamionu? Klidně ty 4 hodiny, když bude v každým depu kde ten truck vyklada/nakládá nabíječka nebi to problém dokonce menší než v osobní dopravě..
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
A kolik ujede kamion v tahu? Nemá nějaký povinný přestávky?kdo vozí zboží pře celý státy tak hold bude plánovat dobíjení a nebo si ho nekoupí jednoduchý...
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Povinné přestávky samozřejmě jsou, ale pokud jde o rychlou přepravu tak jedou dva řidiči a ti se střídají. Pak ten kamion může přejet Evropu skoro bez zastavení. Dobíjení plánovat může, ale když vidím ty přeplněné odpočívadla, kde kamiony stojí skoro na odbočovacích a připojovacích pruzích, tak nevím nevím. Nemluvě o tom že odpočívka vybavená dobíječkami pro všechny kamiony bude mít příkon jako hooodně velká fabrika.
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Dobře ale to by se muselo zase přejít ze dne na den na ele. kamiony. Infrastruktura ještě není a dlouho nebude ale bez prvních ele. Kamionu ji nikdo budovat nebude, určitě to půjde, např překládka nebo prepojeni nakladu atd..
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
2 ridice jsem v kamionu videl naposled tak za komancu, to je tak minoritni zalezitost, ze to proste resi tak jedna firma z tisice ;-)
proc zas nekteri hned videj nejakym zazrakem cosi, jako ze zitra se probudej a budou jezdit jen same elektricke trucky? ne nebudou, i za 10 let tu bude porad vetsina kamionu na naftu, popripade na plyn ;-) tak nevim proc neco takoveho panove resite? proste nektere firmy takove nakladaky chtej a je snad jejich rozhodnuti za ne utratit penize a provozovat je ;-) vy si kupte nakladak treba na temnou hmotu pokud vam ho nekdo postavi ;-)
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Uz dnes maju nakladaky velke problemy s parkovanim, nie to este keby museli planovat statie na mieste s dobijackou. To by znacne obmedzilo jazdne vykony soferov a prepravy predrazilo.
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
4 hodiny, na vykladku a nakladku, tak to nevim kde zijes >:D Pokud mas na kamionu jen palety, tak ho s jesterkou slozis a naslozis do 20 minut... Hodinu max, pokud musis nakladat rucne...
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
k tem nabijecicm casum, zalezi snad na vyuziti takoveho kamionu, jsou tranzitni jizdy a pak lokalni jizdy, na tranzitu to do vybudovani potrebne infrastruktury bude problem, ale na vnitrostatnich trasach a zasobovani retezcu to problem nebude
jen tak pro zajimavost, v EU muze kamion s jednim ridicem denne ujet teoreticky jen cca 700km, proste pokud je jen jeden ridic, tak cokoliv nad 4.5+4.5 hodiny je za den nelegalni, mezi tema dvema jizdama musi bejt 45 minut pauza a nasledne pak musi 11 hodin stat, za 11 hodin by to slo nabit i nejakou 150kW nabijeckou, navic tim u spousty kamionu odpadnou dalsi vybavy jako treba plynove ohrivace, plynove nebo naftove topeni a podobne, proste tam bude elektrika :-) a jak jsem psal, asi nebude nahodou ze ten Mercedes byl rozberanej firmama behem ani ne 20 minut, proste si umej spocitat ze se jim takovej kamion zaplati za 2-4 roky
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Ten odkaz je krásný - takže naftu krade buď úplně někdo cizí /a tyhle ti klidně kradou v baráku tolik opěvovanou i elektriku/, nebo možná řidiči, kteří to ovšem chtějí svést na ty první. Rozhodně to není ani jeden z případů, o kterém se výše bavíme, že sis vyšolíchal na 400 l cca. 30 l a nepoznalo se to, a přičetlo se to stylu jízdy. Jinak tohle přece není argument.
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Ale takových případů je mraky a policajti říkají že ve většině případů tu naftu kradou hlavne ridici.. Nedávno typek tankoval kamion a kámošovi ještě auto... Škoda 60tis než na to přišli a to ještě tak že je praskla pumparka... Takže jo jde to a děje se to
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
jo tak proto znamej resil jak si u kamionu ve firme ohlida aby mu ridici nekradli naftu, to proto nechal na kamiony dat kamery aby sledovali nonstop nadrze, to proto ze se nafta nekrade, ona se vlastne vyparuje samovolne po litrech z uzamcene nadrze >:D
mimochodem prisel na zajimavou vec, nejvic mu ridici kradli naftu pri tankovani momo "depo", 790 litru do nadrze a 10 litru do kanystru, uctenka jen jedna to na firemni kartu :-!
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Systém přesně sleduje kolik proteče paliva do motoru. Potom je nějakej kanystr řidičovi úplně k h..nu a s účtenkou na víc nafty si může tak maximáně vytřít p.... .
Někdo tu už napsal, jestli jsi náhodou nebyl 20 let zamraženej. >:D
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Najednou jseš chytrej a před pěti minutama jsi tady běhal s kanystrama. >:D
Pokud by to lhalo jak uvádíš. nikdo by to nepoužíval. A pokud vím, tak tyto systémy používá drtivá většina dopravců včetně státních organizací a dává se i do stavebních strojů. :-! První, kdo by řval, by byli řidiči. A ti ani nepípnou.
Re: TESLA JSOU BORCI a ZBYTEK SVĚTA ROPNÝ SRAČKY :))))
Hlavně co tu řešíš, jestli se krade nafta nebo ne je pro rozšíření el. náklaďáků argument asi jako, když budeme lítat na Mars, tak že tam budeme moci chodit taky na krásný hříbky.
Za cenu toho slabsieho su dva normalne tahace, resp. ak to je cena bez dani tak aj cca dva a pol. K tomu ten dojazd, dvojrocna (v idealnom pripade ktoremu snad ani najvacsi fanatici neveria) blokacia zalohy, no kauf storocia.
by rádi vybírali zíálohu na něco, co neexistuje, neprodává se, nelze to vyzkoušet a není na to žádná servisní síť. Vlastně ani výrobní závod mám dojem.
Zoufalství v přímém přenosu.
>:D >:D >:D
Mezitím Daimler uvedl elektrické Vito. Sice s ubohým dojezdem, ale přesně to je potřeba na snížení emisí ve městech dejme tomu pro poštovní rozvážku. Aby se neposkakovalo po 50ti metrech se spalovákem. Tudy vede cesta. Reálné auto ke koupi místo žvástů a obrázků-
Tady bude mít Tesla problém. Jen málo jejích zaslepených fanoušků a internetových vylizovačů je vlastníkem přepravní firmy. A ti, co jsou, jistě (naneštěstí pro Teslu) umějí počítat.
To spíš věřím tomu Roadsteru. Až bude reálnej, klidně ho koupím. dřív než Tesla žvanílci. Ale zatím není, slibům nevěřím.
hele fousek, pamatuješ jak začínali s S/X tak to bylo podobný, nikdo z vás pomlouvačů nevěřil a jen záviděl .... ;-) a kde sme dnes >:D >:D >:D >:D >:D
Nazdar!
Na cestě ke krachu...
Jinak když začínali, fandil jsem jim.
nemám co závidět, jen nemám rád lhaní.
o termínech, ekologičnosti, kvalitě.
jinak máloco nenávidím tak, jako kamiony a změnu by to chtělo.
Walmart si rezervoval 45ks Tesly (dle příspěvku výše). Já před pár dny četl mnohem nižší číslo, ale to je jedno. Jen pro upřesnění Walmart disponuje flotilou cca 6000 náklaďáků. Je to trošku jako když VW mluví o investicích do vývoje EV a pak se zjistí že to je asi jen 10% celkových nákladů do vývoje. Prostě kapka v moři a hlavně reklama téměř zadarmo.
Předpokládám že jestli v minulém týdnu zarezervovali 45ks Tesly, tak zároveň koupili dvojnásobné množství těch "hnusných a smradlavých" dieslových trucků. >:-[]
Hm, vono je to složitější. Ale o tom jindy.
Mě vadí kamiony obecně.
Chtělo by to nějakou revoluci.
Něco velkýho. Jako v 19. stol když se postavily železnice nebo tak.
Jako extra něco pro nákladní dopravu.
Dneska jde všechno pomalu.
Ne v pohodě. já mám jenom přehled.
neplkám blbosti vycucaný z prstu jako ty, strupe.
A jestli bude elektroauto dobrý nebo náhodou vyroběj ten Roadster, budu mít EV dřív, než žvanil jako ty,
Doufám že nejsem zpátečník, vyměnit všechny ropácké kamiony za elektrické by byl jistě dobrý počin. Ale pokud stojíme nohama na zemi, dokud bude do jakýchkoliv elektrických aut používána technologie baterií Li-on, Li-pol, Ni-mh, tak se moc neposunou. Náklaďák tuplem.
Děláš jakoby se baterie a ukládání ele. Neřešilo, Tesla spolupracuje s panasonicem, mají zájmem na tom aby cena baterií šla dolů a technologie se posunuli. Vy by jste všechno hned.. Všichni chytří..
nauč se pravopis, nastuduj problematiku a pokud to po několika letech zvládneš, vrať se do diskuse.
nejhorší je, když blb mele vo něčem, vo čem nemá páru a chce mít pravdu. >:-[] >:-[] >:-[]
O čem vím * prosímtě? Děláš jako by si teslu měl za barákem a musk byl tvůj soused... * víš ty jen placas nějaký svoje prognózy, měl by si zavolat muskovi a říct mu ze vymejsli kraviny..
Ha ha, ty dnes fakt meleš ho.. jak říká Fostek. Ano, to ví i malé dítě že se to řeší, klidně tu paplej něco o Panasonicu, můžeme přidat x desítek dalších firem, bohužel zatím NIC.
Jo space x me taky baví, možná bych byl k tesle taky víc kriticky ale kdyz vidím úspěchy SpaceX která není jen další kosmická společnost tak věřím že něco podobnýho dokáží i s teslou...
nejak se mi nepodarilo najit dulezite parametry auta.
Jednim z nich je hmotnost tahace, ktera, vzhledem k omezeni maximalni hmotnosti soupravy, bude dost limitujici pro naklad. pak bude celkem jedno, kolik paliva to uspori, protože omezit naklad se proste nevyplati.
z jinych zdroju jiz zazněla jedna dulezita věc - Tesla při navrhovani trucku vůbec nemyslela na ridice a prakticke uziti - viz kabina uprostřed, obri displaye v zornem poli.
asi budou resit placeni na mytnicich dronem :-)
nejak to všechno zapada do rovnice "potrebujeme další prachy" spis nez, myslime to vazne..
btw proti elektrickym autum nic nemam, do města ideal. mam ted doma Fiat 500e. ale mimo město to v nasich podmínkách nic neresi.
Tesla primarne resi auta pro USA, rychlosti, pouzitelnost a tak, takze nejake mitnice jsou jim u zadnice ;-) ale vzhledem k tomu jak snadno se z toho vystupuje a nastupuje, tak to taky nebude problema ani ve vetsine EU, kolikrat takovou mitnoici kamion za den asi tak projede ? 2-4x? o strasne to namahave gesto >:D
ty firmy co si Teslu Semi jiz objednali asi vedi sami nejlip jaka auta jim vyhovujou a jestli jim Tesla Semi bude postacovat, nikdo tady to jiste nemuze znat a vedet lip :-!
tak zrovna 500e ma tak smesne malej dojezd ze opravdu mimo mesto moc neni :-!
Je to jeste optimismus?
Prijde mi fakt smesny,ze tenhle typek, kterej sam v elektrice nejezdi, ma ve vsem jasno. Fiat 500 e ma dojezd stylem brzda plyn + topeni 130 km, coz je do mesta zcela dostacujici. Mimo mesto je elektromobil v cr jen polickem do tvare ekologie.
Docela by me zajimalo, co bude Saman hlasit, az to krachne :-)
Asi sem mezi nas nebude chodit :’)
Proc vubec saman nema teslu a jezdi cliem 1,4 z roku 2002? >:D
Asi clio lip jede viz video na moje auto >:D