Fiat 500, stylové auto pro ženy, které má být hlavně hezké. Když se však spojí se značkou Abarth, vznikne docela jiná „pětistovka“. Výkonem, zvukem, dynamikou a bohužel i cenou.
To je zvlastni, napr. Mazda 6 2.5 skyactiv ma v USA o fous nizsi vykon, nez v Evrope, a kdyz jsem se pidil, proc to tak je, bylo mi to vysvetleno prave nizsim octanovym cislem benzinu v USA...
Nemozem sa zbavit pocitu ze ulohou clanku bolo v prvom rade auto zvozit. Co pri inych autach nevadi, tu je katastrofou. Okej, 500ka nie je bez chyb, ale je to specificke auto, najma Abarth verzia, a tak je k nemu treba aj pristupovat. A co treba vyzdvihnut, kym v tazkych rokoch sa viaceri vyrobcovia uchylili k pre nich uplne netypickym suv obludam aby ostali v zisku, Fiat to zvladol vdaka malej 500ke, ktora vystihuje znacku a jej tradicie. Za to rozhodne palec hore.
Na druhou stranu, pokud je to auto tak specifické, až se mu musí dávat "zvláštní" péče, tak se nemůžeš divit, že nedostane vysoké hodnocení, protože není pro každého... a pokud ho chceš/máš/měls, tak sis ho koupil, protože se zrovna tobě trefilo do cílovky :-)
Totéž jde ale napsat o všem "specifickém, pak by hodnocení měla být u všech specifických aut podobného charakteru. Jenže nejsou.
Tenhle test opravdu působí dojmem, jako by si jeho autor vybudoval k autu odpor, protože si v něm nepřipadá dost chlapsky...
Tak, to máš sice pravdu, ale jak píše dole Emel, pokud to auto je stylovka, za tu cenu, ale má chyby, potažmo více chyb (posaz, podvozek), tak jen proto, že je stylovka, tak nemůže dostat vyšší hodnocení.
Vem si do měřítka jako stylovku třeba Toyotu GT86 - není nejvýkonnější, je docela drahá a na dálnici ji rozpráší silnější koncernové TDI, ale to auto funguje řidičsky a je to, čím má být.... víš kam tím mířím? :-)
A to je v pořádku. Kdo je expresivně založený maník, co chce chrochtat, prskat a střílet do lidí "výfukem", ať si jezdí ve svým. Třeba v metru bych takového potkal dost nerad. >:D
Máte nějaké relevantní informace o špatnosti podvozku? Nějaké naměřené hodnoty, časy naměřené konkrétní metodikou atd? NE? Tak jak jste přišel na to, že podvozek je špatný (mimochodem to autor ani nepíše, píše o jeho tvrdosti).
Jen okrajově: Opel Adam třídy R2 má odbobnou konstrukci podvozku (trochu horší než A595) a na Rally Bohemia se Opely Adam tahaly o sekundy s Porsche 911, Clii RS a podobně. Pořád si myslíte, že je ten podvozek mizerný? Jaký je potom u toho Porsche???
inak co sa tyka vzhladu priznavam ze klasicka 500-ka sa mi paci proste viac... tu mi ten bodykit akosi uz nesedi a pride mi to take uz prehnane.... klasicka 500-ka cervena na nejakych jej typickych retro kolach je za mna proste krajsia a prirodzenejsie posobi aj ked chapem ze ucelom tejto nadupanej verzie uz nie je byt krasny ale v prvom rade rychly :-) ...
je to tak... 500X je sice fajn.. ale podvozkovo razvorom je to vlastne akoby take velke male auto ... to aj novy karoq uz bude inde a to ma skoda este kodiaqa.... chce to proste nieco este vacsie aspon na urovni RAVky, Tigiho, Sportagu, Tuscona .... tam su inak aj tie najvacsie predaje
defakto fiatu stale chyba aj auto v strednej triede... ktore ma dnes takmer kazdy a to aj korejske vozy ktore kedysi fiatu nesiahali ani po blatnik... podla mna ma fiat na viac ako to co predvadza... ale akosi stale nevedia rychlo a flexibilne reagovat na poziadavky trhu a zaplatat tie diery ... aj to nove punto uz dlhe roky nie a nie spravit.. ale bohvie kde je skutocny problem
chybaju im proste nove vozy ( punto, panda uz tiez nie je najmladsia ani 500L ) aj nejake este vacsie vozy ... ci uz bezne ( ako bola croma ) alebo nejake nove vacsie SUVecka
Jako... objektivně vzato je to drahý nesmysl. Vem si, že třeba Polo GTI startovalo s 1.8TSI 141kW 320Nm na 470t ceník. Tohle je v základu o 100t dražší, o třídu menší a slabší, hůř vybavené. I kdyby to fungovalo bez výhrad, bylo by to i na stylovku drahé. A ono nefunguje.
Jestli je fakt třeba úroveň kabiny tak špatná je věc jiná, mně se to na pohled líbí, srovnání s Mini možná přece jen není úplně fair... Mini prostě je prémie a Fiat ne, ani v nějaké Pistaverzi.
Objektivně vzato to tvrzení o předraženém nesmyslu můžeš vztáhnout na poměrně širokou škálu modelů. Neznám prodejní čísla Abarthů, ale asi vědí co dělají. F500 jednoznačně stylovka je, vůbec s ní nemám problém.
Tvrdý podvozek je ale to, co by mě odrazovalo.
Jako třeba které? Jen abych věděl, o čem se bavíme... já si při čtení vzpomněl na různé testy DS.
Já to beru, podobné auto v té třídě nikdo nenabízí a tak to může Fiat okořenit, je to taková jejich vlajková lodička, barvičky, sportovní výfuk... jo, tak se dělá stylovka. Ale prostě... i kdybych byl italofil, tak za 660 je Mito Veloce např.
Hele, právě CTR není za tu cenu vůbec marné - máš prostorný liftback, máš samosvor, máš 320k, slušnou výbavu... za cenovku 900+ mi to přijde vcelku racionální nabídka, klidně si to umím představit jako nástupce svého auta. Možná je Cupra ST o něco levnější... ale když už si máš něco připlatit, tak u toho CTR aspoň dostáváš bezvadně fungující auto.
A to je možná to, co mě u té 500 ruší... blbé řízení, kamenný podvozek, posaz jako na kozlíku, spotřeba 10+... ve střídmé konfiguraci za 600?
Clio RS máš pravdu... tam je ale aspoň v základu TCT, LED světla, autoklima, navigace, tempomat, senzory a tak.
A co vidíš jako terno v té cenové ~900 ceník / 800 final? Na nějaké rozumné 3er je to ještě málo, ne?
Já beru třeba tu Insignii, jenže... pro mě je pětimetrové auto už spíš otrava než bonus. Civic je velikostně ideál. A konkrétně TypeR... prostě utratím peníze navíc za koně navíc >:-[]
Pikachu jasně, tomu rozumím, pro mě je to taky na hraně akceptovatelnosti, ale asi bych si to uměl nakonfigurovat ku spokojenosti.
Když já nejsem cílovka, 800 je pro mě střední třída mainstream, nebo nějaká lehce rozježděná prémie.
Četl jsem na CTR samou chválu, ale já prostě musím mít něco, co se mi aspoň elementárně líbí.
Budu za troubu, ale GTI by to u mě v Performance asi vyhrálo, případně šikovně najetá 140/240i ;-)
Zkoušel jsem Mondeo, Superba, Passata, Mazdu... a já se v tom nějak nenacházím. Ještě ta Mazda třeba jo, tam je zas problém motor. Komfort a ticho na delší cesty je fajn, ale u mě to není převažující způsob použití a pak mě spíš trápí věci spojené s "autem jako kráva".
Design nechme stranou, tam chápu, že to je hodně kontroverzní... ale mix vlastností se mi líbí - skvělý motor, posaz, řízení, manuál... akceptovatelný komfort a spotřeba.
Jenže, stylovka to být může a přesto, pokud to auto postavíš proti objektivnímu hodnocení (ať už to tady na ACZ je, nebo neni objektivní), tak poměrem ceny/užité hodnoty/jízdy, nemusí dopadnout na plný počet. Myslím, že zrovna ty tohle víš velmi dobře :-)
Nevím jestli objektivně vzato, ale mně osobně přijde skokan do města v pojetí "závoďák" podobně problematický z hlediska své smysluplnosti, jako "závoďák" z esůvéčka, proč dělat z něčeho něco, čím už ze své podstaty nemůže být. Prostě, pídit se po smyslu, tu nemá smysl, buď tohle autíčko někdo chce jako hračku a ty love za to dá, nebo ne, racionálně se nákup pětistovky v abarthu zdůvodnit nedá. ;-)
Bejt to vo sto litrů níž (tj. 450), pořád ještě by to bylo drahý... ale tak nějak přiměřeně drahý, vzhledem k unikátnosti, výbavě a výkonu... pak bych asi napsal, že to je hezká hračka, tak příjemně absurdní. Těch sto navíc už ale tu absurditu přesouvá mimo mou toleranci :-)
Ze 500 Abarth neni zadne jizdni terno se nese recenzemi uz od zacatku. Ze je to tvrde jak slak take. Zkratka, 500 Abarth je furioso, cista emocionalni iracionalita.
Asi to objektivne je predrazeny kram ( nevim, neridil jsem), ale asi to i tak muze byt pro mnoho lidi uspokojujici auto, protoze to je expresivni knedlicek nadivany sarmem a rostactvim (nevim, neridil jsem), ktery ti zlepsi den uz jen tim, ze je.
A asi souhlasim s Webpajou nize, ze recenze vyzniva plose a negativne a Tomas asi nebude prava cilova skupina, protoze zabyvat se v testu Abarthu 500 technickymi detaily je trochu jako zkoumait zpracovani ucha hrnicku pri hodnoceni italskeho espressa.
Vsichni maj radi Skodovky ;-)
Ale jinak souhlas, to je jak test VW od Michala Fokta - proste od prvni vety je jasne, jak to dopadne (byt se MF uz dost "polepsil", da se cist asi nejlip ze soucasneho osazenstva redakce).
Nejde o to zda mě auto bavilo či nebavilo. Jde o to posuzovat vůz objektivně. A asi se mnou budete souhlasit, že za danou cenu je to drahé, technika zastaralá a jízdně to nic extra není. Prostě bych si za to koupil něco jiného (v dané třídě) a to zohledňuje článek. Jasně, leckomu se Abarth 595 líbí, soudě podle toho, že jich tu pár jezdí. Vlastnosti, které se mně nelíbily, může někdo jiný naopak považovat za přednost. To je bohužel nedostatek subjektivního hodnocení, které v našem případě vyjadřuje názor autora. Jinak k reakci výše. S těmi benziny v USA jsem to nevěděl, že to určují jinou než výzkumnou metodou. I tak mi přijde palivo 95 málo pro takto nakrmený motor s tak vysokou kompresí a nepřímý vstřikem.
líbí...design je jedna věc a ano, je to pro většinu nejhezčí malý rošťák. Typ á la Kevin (Sám doma), mít ho doma chce pár lidí, pstatní by ho roztrhli.
Za mě primárně musí auto umět utlumit nejhorší jizvy silnic, bez ohledu na třídu. Uskákanost není rozhodně sportovní. Stejně tak volant se kterým se musí řidič prát, kdyby ho měla závodní auta, pak jezdec není konkurenceschopný.
"kdyby ho měla závodní auta, pak jezdec není konkurenceschopný."
To byste se divil, jaké ovládací díly byly zapotřebí u soutěžních aut sk. A8. Podstatně větší než u A595. A fakt nemám pocit, že by Kankkunen, Auriol, Sainz, Biasion, Delecour, Alen, Saby, Aghini a další byli nějak nekonkurenceschopní.
To řízení je totiž apriori stavěné na samosvor, a tam by měkčí bylo problém, protože síla potřebná k vrácení volantu do přímé polohy v oblouku pod plynem by byla větší, než síla potřebná k jeho vychýlení do oblouku, což je krajně nežádoucí.
Když to budeš brát takto, pak - když ji miluješ, nemusíš ji ani testovat.
Jednou je to test, a pokud auto funguje dobře jen designem, nevidím důvod k vysokému hodnocení. Těch chyb je až moc a nepřijdou mi nijak podružné.
A jen tak na okraj.....ten starší Jungmannův test, uvedený tady v diskusi jako příklad správného náhledu [odkaz] , se chybám taky nevyhýbá a byť psán opravdu více "nadšenecky" končí hodnocením........teď se držte stolu.......úplně stejným. Ale na hvězdy bych se vykašlal.
PS: I když ty 2 za Clio RS bych Jungmannovi nejradši omlátil o hlavu. >:D
Dřív bylo všechno lepší, nejen testy. >:-[]
Edit: tak jsem si ten starší test přečetl, a nutno uznat - celou dobu píše v podstatě totéž, co Tomáš, jen je u toho víc nadšený. Jestlipak si ho opravdu přečetli ti, co se na něj odvolávají?
Chýba, nechýba, s predajmi a ziskami rastú. Jasne z toho dna kde boli sa už veľmi nižšie padnúť nedá (jedine skrachovať), ale očividne pán účtovník očividne vie čo robí.
v USA už jim to moc nešlape, jasně ted maj všichni pokles, ale FCA tam není žádná star, v červenci měl menší pokles i Ford. Jiné měsíce je zas překonal GM, rozhodně ta nelámou žádné prodejní boomy vůči ostatním.
Ono taky není s čím, Dart, 200 propadáky, boom Cherokee už taky opadl, jaktakž se drží přelepený dodávky z Evropy + nová Pacifica a Compass. A zbytek sou 8-15 let starý modely z dob Cerberusu a Daimleru >:D
Mně 595 přijde fajn.
To auto je hlavně imageovka a má v reálu parádní charakter - zní i vypadá jako takovej malej hotrod. S tím je k Abarthu třeba přistupovat, závoďák na podvozku Pandy fakt nepostavíš.
Se zbytečně tuhým řízením souhlasím, nechápu, o co se výrobci snažej.
ale tak nahodou panda 100HP [odkaz] [odkaz] bola kedysi pekna motokara ( len to chce inu farbu kasne ) ... a na zabavu jej tych 100 konikov pohate stacilo.. predsa len tieto vozy nie su o maximalke ale o inom... pamatam ako Honza K. ju v teste kedysi chvalil ... mne sa dokonca paci viac prave ta stara naslapana panda ako tento kulaty abarth s roztecenym bodykitom ktory nevyzera za mna moc uz moc prirodzene
ta elegancia a cistota pandy 100HP je az dychberuca .. bezchybna kasna aj kola :yes: a tie hranate linky vau... pekna rovna kapota aj svalnate blatniky.... nezostarla ani o den... dodnes krasavica.... sorry ale na mna ten kulaty abarth posobi uz kusok gycovo ... pritom klasicka 500-ka je vizualne dokonala tam nevidim nadalej ziadny problem ... :-) .. tu plati ze menej je viac
Panda 100hp je ale objektivne taky kram. Je to desne tvrde, odskakuje to a rizeni je pro zmenu lehoucke jak pericko. Opet auto o emocich a ne vlastnostech
Tak ono je tá tvrdosť určitou daňou za výkonný motor v úzkom, vysokom a krátkom aute. Proste udržať to na ceste vo vyšších rýchlostiach, dosiahnuť istú agilitu na takomto pôdoryse asi inak veľmi nejde. Proste komfort musí nabok. :-)
Takove Twingo RS je celkem padny dukaz toho,ze to jde, ba co vic, ze to jde primo skvostne. :-) Samozrejme taky neni komfortni, ale pohlcovani nerovnosti je v jeho pripad euplne jiny level.
no ak potrebujes do kasne istej sirky nasadit podstatne sirsiu pneu ( kedze blatniky nevyzeraju byt voci klasickej 500-ke nijako rozsirene ) ... tak mozno k istemu zmenseniu rozchodu musi prist... neviem .. v konecnom dosledku ale aj tak bude mat vonkajsi okraj kola zrejme sirsi podorys ... a tym padom guma bude stejne viac trcat smerom von ... v tomto ale nie som moc zbehly a tak len "tipujem"
s tou dlzkou je to zvlastne ... ale aj tu sa da po 5cm vpredu aj vzadu naraznikmi ziskat ani nevies ako .. ved uz na pohlad je ten bodykit abarthu kusok rozplacnuty a vravim ze mi to aj vizualne uz nesedi... straca sa akasi elegancia a cistota povodnej kasne na ukor "umelych svalov" .. panda 100HP je pritom tak nejak svalmi cistejsia.. alebo ako to nazvat.. ma ich tak nejak akoby bez dopingu ziskane vdaka comu posobia prirodzenejsie...
Úprava Abarth zřejmě nechala původní prvky zavěšení kol a jen vyměnila pružiny, zkrutné stabilizátory a tlumiče. K tomu nasadila širší kola o větším průměru disků s nízkoprofilovějšími pneu (při zachování poloměru valení).
Rozchody by mohly být oblivněny tvarem disků kol - to je možné.
Pružiny jsou tužší a asi nejsou zkrácené (o 3 mm?).
Poměr výšky a šířky vozu 1485/1627 mm není příliš příznivý - výška jen málo nad 1400 mm by pro jízdní vlastnosti slušela víc - nicméně je to auto jen cca 3,5 m dlouhé a přitom chce usadit a usadí 4 lidi (!) - délky sedáků a opěráků jsou slušné.
Abarth 595 je v podstate auto, ktere nema konkurenci. Neznam moc predokolek, ktere by byla vetsi radost ridit a kdyz, tak stoji jeste vyrazne vice (Mini JCW). Ja jsem si vyzkousel jen verzi pred faceliftem, konkretne 500 EsseEsse se 180CV s vyfukem Record Monza a nebylo v podstate nic, co bych mu mohl vytknout. Rychly, hlasity, stylovy, kazdy se za nim otoci... proste spravny italsky hothatch! Jasne, podvozek je na vychodoevropske cesty tvrdy a na dovolenou se do nej nesbalite, ale to od tohodle auta ani nikdo neceka... Problem je, ze Abarth nepatri pod koncern z Vlkohradu, takze na vic hvezd na tomhle serveru nemel narok. To je vse. Snad si priste autor spravi chut necim poradnym, treba takovou fobii Monte Carlo... >:-[]
Ač mám Fiat rád a alespoň exteriér z mého pohledu zubu času odolává statečně, tenhle Abarth má těch nedostatků hodně a za tu cenu je objektivně drahý. Druhá strana mince je ta zábavnost, kterou popisuješ. I když jsem v něm nejel, nárok na víc než 3,5 hvězdy by neměl, emoce neemoce... Takové tlumiče s "DCC" by mu hodně pomohly.
Konkurenta ma a to opel adam s, ktery ma 1,4 turbo se 110 kw (o 8kw mene nez zakladni abarth) a z vlastni zkusenosti jsou obe auta pecka :-) v abarthu se mi hure sedelo, horsi sedacky a osobne nemam rad radicku vysoko jako to ma 500, sam mam eskoveho adama a nemenil bych :-) pokud se potkam nekde s abarthem na krizovatce vzdy je to legraze :-)
Jsem si rikal, ze by bylo super, kdyby nekdo nashromazdil vsechny tve internetove prispevky a napsal by knihu o etikete, argumentaci, komunikaci a vyjednavani zalozenou na ukazkach spatnych prikladu >:D
Etikety a korektnosti je v dnesni dobe vsude az dost... Osobne mi je milejsi uprimnost, i kdyz se nekomu nemusi libit. A pokud autor napise takovyhle test, nemuze se oznaceni "blbec" vubec divit. Ja bych byl asi jeste uprimensi, blbec je jak s ohledem na obsah testu, tak hlavne na vysledne tri hvezdy jeste hodne korektni.
No tak pane Dusil předně vy jste tady stále zaměstnanec (a nebo na živnost) a jste pod tím podepsán. Takže bych byl opatrnější v tomto vyjádření.
Měl sem napsaný poměrně dlouhý příspěvek, přičemž jsem ho smazal a zbyl mi z toho jen ten závěr, který sem učinil a jsem si jist, že ten závěr je správný.
Dokážu pochopit, že neumíte jezdit, dokážu pochopit, že Vám to auto jízdně nesedlo, že raději máte jiná auta, dokonce vím, že to auto je pro Vás drahé, stejně tak jako vím, že to auto vychází z malého hatchbacku a dokážu pochopit, že máte - li postavu... zvláštní, že si tam prostě pozici za volantem nenajdete (to sezení tam pro chlapa není nic extra).
Kde jste se ovšem projevil jako blbec, proto o tom píšu (nikdy nic není bez příčiny) je absence použití rozumu při zařazení auta kam patří (ono opravdu nemá konkurenci a když tak ještě dražší než je to auto samo), dále nesmyslné vytýkání vysoké ceny čehokoliv (u Audi, u Škodovky sem si ničeho podobného od Vás nikdy nevšiml, co třeba ta nálepka u Rapida, ta Vám přišla zadarmo????), co by jste teprve říkal na cenu perleťové barvy i u běžné F 500 atd...
Takže jste jako motoristický novinář selhal, neboť jste to auto prostě vůbec nepochopil a vytýkáte mu mimo jiné věci, které u podobného produktu jsou prostě určující (kabelka LV je taky drahá a tahle pětistovka chtě nechtě je takovým zajímavým doplňkem pro toho, kdo na ni má) Ano, jste ten člověk, který nejspíš bere za luxusní produkt jen D3, Iphone atd..., ale smiřte se s tím, že i za jiné produkty jsou lidi ochotní utratit peníze a F 500 je toho důkazem (ona je drahá i v úplně nejlevnější verzi...)
A víte co je vůbec nejsilnějším argumentem toho auta???
Že původní Abarthy jezdily po okruhu v době, kdy Váš zrod nebyl ještě ani plánován, proto si tohle auto umí obhájit to, co Vám leželo v krku nejvíc... CENU a drzost toho auta není prvoplánovitá,a le vychází z genu Carlo Abrtha (jakkoliv je výsledku možná již dosahováno spíše uměle).
Jinak výkonové parametry jsou auta dosahovány v režimu normál, v režimu sport se zvedá točivý moment (výkon již neroste), to jen aby jste věděl, jak to doopravdy je, když jste si to neuměl zjistit během té doby co jste to auto měl.
"A víte co je vůbec nejsilnějším argumentem toho auta???
Že původní Abarthy jezdily po okruhu v době, kdy Váš zrod nebyl ještě ani plánován"
A co ma technika niecoho povodneho s tym menom spred X rokov spolocne s tym dnesnym ? To ma byt vazne nejaky argument v prospech niecoho ?
To, co tu vidim inak nie je uprimnost ani korektnost (teda okrem tej falosnej) - takto "argumentuje" redneck alebo po nasom sedlak-hovado.
Zakaznicke prieskumy mozu byt niecim ovplyvnene : [odkaz] , ale toto vobec nie je take jasne.
A poistovacke rebricky ako [odkaz] zase asi zahrnaju celkom neurcity vek aut.
Ale nechcem tejto vecnej teme venovat prilis casu. V kazdom pripade ale skusenosti znamych a JPP su v tomto irelevantne. A som si celkom isty, ze v lubovolnom rebricku to bude podobne premiesane, maximalne mozu trochu vyskocit japonci.
Inak vyborny porovnavac vypada byt toto:
[odkaz]
pripadne porovnavacky podla modelov: [odkaz]
Čert vem hodnocení. Tak jako mě nechává standardní pětistovka poměrně chladným, tak když potkám poskakující, prskající Abarth, vyloudí mi to úsměv na tváři. :yes:
V tomhle se neshodnem. Ksyž sem zkoušel SWIFT, kvalitativně mi to přišlo výrazně horší (rozhrkaný kočár). Ale hádat se nebudu. Za mne je to úplně někde jinde, i charizma, mimoto to auto bylo pomalé. Ale nejezdilo špatně.
Mimoto na SWIFT s rel. obyčejným motorem taky žádná láce. Jedině kde má Swift navrch je prostor ALe pdle nmne to ensjou ani přímí konkurenti..
Psal uz jsem nahore,
Opel adam S je jeste mene k videni nez 500 , vetsina lidi co potkam to bud vubec nezna a nebo jen z fotek, a taky se hodne lidi otacej a oktavkari se divej, ze koukaj na zadni kridlo takoveho prcka :-) protoze vesmes necekaj 150 koni :-)
Adam je jeden z mála přímých konkurentů i když stojí na větší plošině Punta. Jen těch zájemců o něj není zas tolik. Proti 500 pochopitelně zlomek.
Věřím, že S jezdí lépe než Abarth, ale není tam jméno ani image... v tom je a bude retro Fiat nedostižný.
To urcite, retro vlna je ted cool :-) v Cechach obecne nema adam velke prodeje, loni myslim 18 kousku :-), i kdyz celkove si nevede uplne zle s cca 52 000 kusy rocne po cele evrope. A Adamu S je v CR pod 10 ;-) zasadni problem je asi cena zaklad adama je 270 a rozume vybavene eSko je pres 500K (bez recaro sedacek by to koupil snad jen blazen :-) )
takze kdyz se potkame, tak na sebe mavame :-)
co se tyka rozmeru tak je oproti fiatu o 10cm sirsi a na celkove delce o 5 cm delsi jinak jsou srovnatelny treba rozvor 2300 vs 2311
mam ho od rijna, najeto 10K a stale si uzivam kazdou cestu do prace :-)
Pokud to srovnám s Fiatem, tak cena není zásadní problém. Adam je levnější v základu i na vrcholu. Je novější, modernější, dejme tomu asi i kvalitnější, ale stejně si raději 3-4x víc lidí koupí pětistovku.
Lepší prodeje má i Smart a ten je ještě dražší.
[odkaz]
Adam je proti 595 slabej, rozhoupanej a pomalej.
JInak je to stejná podlaha, některý motory a převodovky jsou taky stejný...
I tak, jen tak mimochodem, se mrkněte na výsledky Adamů na letošní Rally Bohemia. Ten podvozek evidentně není vůbec špatnej, když se trochu odladí. Mnohem silnější a dražší auta (včetně všech Porsche, Clií, některé Lancery Evo a podobně) nechal Andrej Barčák za sebou!!! A to není R3T, jako A595, ale "jen" R2!!!
595 si nechává Fiat jen pro sebe a je v mnoha drobnostech lepší než Adam (zpevnění karoserie, zadní nápravy, uložení předních vzpěr...)
mne sa zase naopak viac paci klasicka 500-ka.. verziu abarth by som uz skor ocakaval kdesi na tipe alebo proste niecom takom vacsom kde by aj ten bodykit auto moc vizualne nespotvoril ... tu na kulatom mini mi ale pride fakt tato uprava ako zbytocna a vizualne kusok tiez nevhodna... ale je to len moj nazor... proste ja by som abarth radsej videl na nejakom tom tipe ale tak ok co uz ... ;-\ ...
Když zde byl opěvován vrchol sterility a nudy jako nejlepší auto na světě, posměšně jsem si ťukal na čelo. To se pravděpodobně bude dít, pokud si přečtete můj názor na toto auto.
Tohle auto totiž považuji já za nejlepší auto na světě. Stejně jako považuji krásnou, neurotickou holku s miliony chybama a šu*+! v očích za nejlepší manželku, která si třeba vytetovala pitomou karikaturu jednorožce, kterou jsem nakreslil,na nohu.
Tohle auto totiž není auto ... je to holt život. Cigáro do ruky, holku s pivkem v ruce s nohama na palubovce ( smrtící smrt ) a pískot gum na každé křižovatce. 14 dní po italských okreskách ,jako bych omládl o 15 let . To umí jen málo současných aut.
Takže nebuďte tak připo a udělejte někdy něco iracionálního. Je to totiž docela sranda. Potom se třeba nebudete brát tak vážně a pochopíte, že fiat 500 je přesně o tom. Je to iracionální nesmysl, který patrně nemá žádná výrazná pozitiva, kromě potěšení a přesto je skvělý. Inu ... podobně jako nečistá a nehygienická praktika, bez většího užitku ... Sex pro zábavu.
P.s. měl jsem obyč Abarth verzi minulé generace. Dají se půjčit v itálii - mají je větší autopůjčovny po fun cary.
Může to klidně být jak píšeš, ale proč bych to měl věřit zrovna tobě? Protože pětistovkou ses svezl, ok, ale k autu jakým je 550i ses ani nepřiblížil, takže ta tvá jasná stanoviska jsou hodně nedůvěryhodná, eufemisticky rěčeno.
Ja. Bych rad s esenbe souhlasil, toto auto na neco jineho, M550 ma hrubej vykon a je to auto uplne v jine kategorii, tito premotorovany prcci ( ja osobne jsem si pro to vytvoril kategorii aut micro sport ) jsou jen o te srande, kterou s autem jako je MKo samozzrejme zazijes, ale tam uz jde o zivot a to ceka kazdej a hlavne je to za jine penize, za cenu jednoho eMka mas 6 abarthu :-) tihle prcci jsou realne jen na legraci rikam ze to jezdi na ciste srandarium :-)
Je to tvrdy, ma to malej rejd( velka kola),nema to kufr do zadu si. Ikdo nesedne ( mam 196cm), na male auto to docela zere, ale kdyz sepne turbo jzdy se usmeju :-) a proto jsem si to koupil :-)
Je zajímavé jak jsi si tak jistý k jakým autům se člověk přiblížil :-) Rychlé závěry zničili už tolik civilizací, že by jeden doufal v lidské ponaučení v průběhu času.
To je holt ta síla prvního dojmu. Pokud začneš příspěvek takovým blábolem, tak už se pak těžko bere vážně ten zbytek... ať už jsi myslel RS245 nebo 550i.
" Je to iracionální nesmysl, který patrně nemá žádná výrazná pozitiva, kromě potěšení a přesto je skvělý. Inu ... podobně jako nečistá a nehygienická praktika, bez většího užitku ... " o tom som pisal, to netreba kupovat s rozumom, ked niekomu sadne z nejakeho dovodu (napr. druha puberta, kriza stredneho veku, a pod. :-) ).
Ale tiez by som vyhodil peniaze za nieco ine.
Po přečtení článku mam pocit, že autor dostal tuto práci jen díky tomu, že ho nevzali jinde a tady byla zrovna volná židle, škoda že raději nesedí někde na kase v supermaketu…. Protože už na začátku článku je cítit totální zaujatost a jakým směrem se bude celý test ubírat. Pobavilo mě, auto tvrdé, přílišná hlučnost standardních výfuků, tuhé řízení atd….. Kdo by to čekal u Italské imagovky, ten kdo si tole auto kupuje přesně s tím počítá... Pokud chceme pohodlí, nízkou spotřebu, alespoň tu co píše počítač ač realita jiná tak testujme Fabii, Polo a podobné. Je třeba brát test s ohledem k čemu je auto určené a svůj účel aboš plní.
Zajímavý je, že zcela naprosto opačné hodnocení je ve starším článku [odkaz] nemám pocit že novější Abarth je tak naprosto rozdílné auto. Chyba není v autě, ale uživateli (autoru článku) a je tu jen zaujatost nebo tu někdo dostal řádný obnos do kapsy od jiné automobilky a nebo nedostal na zastoupení tu správnou slevu na nákup nového Abartha??
Aby to nevypadalo, že tu hlásam jen to co jsem si někde přečetl. Abatha jsem měl rok, najel jsem přes 30 tis km, standardní výfuky jsou hlučné tak akorát spíše málo, ale pro ten správnej požitek z jizdy stačí dokoupit příplatkové Monza Record a to je potom to pravé divadlo i s pořádnýma výstřelama, kdy člověk myslí že upadlo půl auta. Přesně tak jak popisuje realistický článek na uvedeném odkaze. Jinak souhlas, je to nepraktické auto, jízdní vlastnosti nejsou až takovej zázrak, sedí se tam jak na záchodě nebo spíš na barové stoličce, ale můžu zaručit že každej majitel si to auto řádně užije a to každej kilometr jízdy! Btw. I v zimě se s tím dá naprosto v pohodě jezdit a zuby mám stále všechny, stejně jako všichni co si abartha pořídili, ne jak zde uvádí autor.
"...Monza Record a to je potom to pravé divadlo i s pořádnýma výstřelama, kdy člověk myslí že upadlo půl auta." Tak to je ku*wa argument jak cy_p! >:D >:D >:D
A teď si vemte, že jsou lidi, co jezdí i na motorce!
Úplný blazni... je to nebezpecny... a na jezdce PRŠÍ! Zadnej kufr...
Jak to vůbec někdo může vyrabet...
"My jsme se museli spokojit se standardními sedadly, která jsou stejná jako v každé jiné pětistovce" ...fakt? to snad tam mate problem s ocami alebo ste ukradli fotky z internetu?
lebo standardne sedadla vyzeraju uplne inak.
Z toho testu krici nechut tak daleko, ze sa na to autor radsej mohol vybodnut a ist zavarat uhorky.
Mal som zážitok raz pri ceste do Budapešti... Išiel som Passatom a predo mnou šiel 500 Abarth. Predbehol nas Dodge Challenger a zacal saskovat pred tym Abarthom. Potom sa dal pred neho, blikal mu atd... 500ka sa dala sa do laveho, Dodge zošlapol, reval ako šialený.. 500ka podradila a zmizla mu ako mucha slonovi :)). Chlapec nechápal tak bol pyšný ako mu to "reve" :))))
No, jednak těch koní má myslím "jen" 290... ale o tom to není. Hlavně je minimálně o polovinu těžší, má dvojnásobnou plochu... tedy čtyřnásobný odpor vzduchu... o momentech hybnosti ani nemluvě...
Prostě těch 160 koní tady má mnohem míň na práci = zbývá mnohem víc prostor k radosti. :-)
Tak jsem se podíval... 305k ze základního šestiválce, hmotnost 1730kg, 0-100 za 6,2s. Jo, je to těžká amerika, ale pořád má 300k a ten Abarth by potřeboval odhadem ještě dalších 30k aby aspoň držel krok, o nějakém efektním mizení v dáli nemluvě.
Čelní plocha, to je nějaká italská matematika. Jo, samozřejmě je Challenger širší, asi o 30cm... tj. 18%. Taky je ale nižší a má slušnou aerodynamiku. A potom... při dvojnásobné ploše by měl dvojnásobný odpor, ne?
Právě, že mně se taky líbí. Takovej prima nesmysl jen pro radost. Jenže v mojí povaze je "mít i námitky". A co jsem tak tady vyčetl, tak to se nesmí. Tos to auto nepochopil, neumíš jezdit a radši se stádovitě nudíš v M550i anebo jsi rovnou koncernovej vazal. Beru, že ten test je napsanej hodně pragmaticky....a tudíž se zcela rozchází s pocity majitelů. Kdo si tohle za ty peníze koupí, musí být dost nadšenec a určitě musí být tolerantní k určitým chybám, nebo je rovnou přehlížet. To je v pořádku, ostatně "dokonalost" a zábava nejsou synonyma.
Ale kopat kvůli testu kolem sebe, nadávat autorovi do blbců a sám vyžadovat opatrnost ve vyjádřeních >:-[] , přisuzovat autu téměř nadpozemské vlastnosti (hlavně aby se toho nechytla KLDR, taková raketa jim zatím chyběla ;-) ) a relevantní konkurenci označovat za rozhrkaný krámy....no pardon, to mi silně evokuje nedostatek soudnosti.
Ale k autu. Když už jsem tedy překonal svou nechuť míchat se do tak argumentačně vytříbené diskuse. Tenhle splašenej Fiátek má moje sympatie, to charisma tam cítím taky a dovedu si úplně klidně představit, že bych svoje městský a příměstský záležitosti vyřizoval prostřednictvím tohohle "nesmyslu" a ještě bych se u toho dobře bavil. Tedy čistě hypoteticky, protože tu téměř ďábelskou cifru bych za to rozhodně nedal. Takže mi nezbývá než projevit lítost nad tím, že už nejsou ke koupi Twingo RS a Swift Sport, které by "zábavné nákupy a úřadování" odvedly možná méně halasně a efektně, zato za podstatně lidovější cenu a v něčem (třeba snesitelnost podvozku) i lépe.
Jo, za Swifta už jsem tu taky uronil slzu... měl jsem se vykašlat na ježděnku a koupit nový Sport v pětidvířku :-) . A ono už ani to PoloGTI nekoupíš... normálně jsem bezradný.
Tyhle T-Jety jsou ošidný, pozor na to. Díky své robustnosti a "klasické" nepřímovstřikové konstrukci jsou ty motory výborně laditelné, takže často mívají výkony i podstatně vyšší, než nominální, a z brzdových komponent či podvozků je na to solidní výběr. I v sérii má ten motor vždycky alespoň o 10 koní víc, než výrobce uvádí. Stavěli jsme tu 2 auta pro Němce, měly max. výkon kolem 250 koní, můj kamarád v Itálii má nabržděno 286 koní. Podívejte se na youtube, jak tihle trpajzlíci umí na akceleraci utáct kde čemu (maximálka není nic moc, ale on doleva vždycky někdo vjede, takže Porsche Carrera 4S má Smolíka i se svojí maximálkou).
Možný to fakt je a je děsná psina sledovat pohledy řidičů superdrahých Audi R8 a podobně, kteří najednou musí rychle k nejbližší pumpě, aby nikdo neviděl, že nemohou předjet tuhle holčičí kabelku.
Ale A595 samozřejmě není na dálnice, ale na hory. Jeho největší výhodou je nízká hmotnost a agilita, takže do zatáček se moc (nebo vůbec) nebrzdí a na dírách či horizontech se neubírá. Když v jizerkách dojedete s A595 třeba BMW M5, máte co dělat, abyste chudákovi trpajzlíkovi nerozmlátili přední nárazník o zadek toho zdržujícího Bavoráka. A ty pohledy jeho řidiče, ty jsou k nezaplacení! S tímhle dostanete do Bohnic mnohem víc lidí, než major Václav Majsner. A proto tahle srandička vznikla, a vzhledem k tomu je za vysloveně dobré peníze.
Do města je to k ničemu, při těch 50, max. 80 km/h to obtěžuje hlukem a poskakováním na dírách a nerovnostech. Do města patří 500, ne 595.
Tohle je auto na hory, do serpentin, a pro člověka, který za to umí vzít a umí to ocenit. Je to prakticky DOKONALÁ RECESE, když ze silnice vytlačujete superdrahý AMG s kabeličkou za pár šušňů. A o to u A595 jde. Bohužel, pokud někdo nemá smysl pro humor, nemůže tuhle bombičku nikdy ocenit.
Za mě 5 hvězd, protože jediným účelem tohohle pidižvíka je užít si jízdy, legrace a recese, přičemž tento účel plní na jedničku s hvězdičkou!
Jak to tak čtu, podle většiny diskutujících měl autor skončit u vzhledu a dál nepokračovat. Auto je stylovka, tak není důvod hodnotit jakékoliv jiné vlastnosti, než stylovost.
Nevděčná práce, psát testy.
Rozumím tomu, ze kdo to auto nezná, vezme to prostě jen tak, ze ten Dusil prostě jen napsal svůj názor.
Ano. Pokud by to nebylo napsáno jako test rádoby odborného magazínu. Já, ty ten tady píšou své názory.
Autor vsak zcela prokazatelně ani nezjistil ( nestalo mu to za to) jaký vliv na motor a na výkon ma stlačení tlačítka sport a další věci (místo toho psal dojmy o benzinech a jiné nepravdy).
Prostě. Článek psal někdo, kdo byl spruzenej, ze ho psát ma, kdo byl otravenej z toho, ze ma tohle auto možná týden jezdit a podle toho ten článek dopadl. Přesně ve vztahu k tomuto autu je to špatně.
Jak už tady někdo psal.. je to jako by článek o kabriu psal někdo, kdo ma na hlavě trvalou a během jízdy zmokl.
Chápu, ze jsou lidi co to nedokážou pochopit, na skutečnosti to nic nemění.
Edit: Dřív se třeba u podobných testu uváděly i názory dalších členů redakce, aby se uvedl širší pohled na auto a eliminoval se max. subjektivní vliv autora. Zrovna u takovéhoto auta a článku by se to hodilo...
"Autor vsak zcela prokazatelně ani nezjistil ( nestalo mu to za to) jaký vliv na motor a na výkon ma stlačení tlačítka sport "
Zajímavý názor. Já třeba našel takový malý odstavec:
"Abarth 595 nabízí dva režimy nastavení - normální a sportovní, který aktivujete tlačítkem „sport“. Ve sportu motor nabízí přesně tu ostrost očekávanou od začátku. Tajemství ale není pouze v jiné ovládací mapě škrticí klapky, ale rovněž v přeplňování. V běžném režimu jsme se při plném plynu na nižší kvalty dostali maximálně na plnicí tlak tak 0,85 baru. Ve sportu se ručička ukazatele ochotně vydala až k číslu 1,2 baru. To ale také znamená, že uváděných parametrů motor dosahuje pouze v režimu „Sport“.
Měl jsi jinou představu, co tam mělo být? Nebo jsi jen přes rudou mlhu před očima neviděl?
Stačilo třeba nelhat, ze bez tlačítka sport, není na kolech udavany vykon. Stačilo prostě jen zjistit jak to doopravdy je. Jaké parametry platí při cem a ne si je cucat z prstu a psát své domněnky, které tady potom někdo jako ty vydává za pravdu a za fakt. Raději si najdi co píšu já a jak to je... pak bys nemusel psát kraviny.
Nebylo by na škodu podpořit svoje útoky nějakými odkazy. Pak se to dá považovat za reálný argument.
I na stránkách Fiatu čtu o overboostu v režimu sport. Takže ano, bez tlačítka sport není na kolech plný výkon, pokud bychom se měli tahat za slovíčka tak všechny Nm.
[odkaz]
Nedělej ze sebe většího idiota než jsi. Dusil nepsal o výkonu, ale parametrech. Já jsem napsal "výkon, chceš-li Nm". Výkon závisí na Nm.
Motortec je prodejcem vozů Fiat.
Plácáš 3,14oviny, které dokládáš tím, že jsi měl auto. Šašku.
Výkon je práce za čas a uvádí se ve Wattech W (neboodvozených kW, MW, GW). Krouticí moment je síla na rameni a udává se v Nm. U spalovacího pístového motoru udávat samotnou hodnotu max,. krouticího momentu nemá žádný smysl, protože krouticí moment je jen částí výkonu (výkon = kr. moment x úhlová rychlost). Je to jako udávat kolik má Dežo nanosit pytlů do vagńu, aniž by bylo řečeno zda za hodinu,den nebo rok.
To jen tak na okraj výběr z fyziky pro základní školu.
A teď šok: motor A může mít nějaký maximální výkon VA, např. 180 koní při 5 500/min. a přitom může mít max. kr. moment KA například 210 Nm při 2 500/min.
Motor B může mít maximální výkon VB úplně stejný jako motor A, tedy např. 180 koní při 5 500/min. A přitom zároveň může platit, že motor B má max. kr. moment KB například 240 Nm při 3 000/min.
Tedy naprosto v pohodě může platit, že VA = VB a přitom zároveň KA < KB.
To je co? A kdybychom se pustili do středoškolské fyziky, což je tady evidentně už hodně vysoká laťka, bylo by těch překvapení ještě mnohem víc!
Měl bys začít co nejdřív, FCA nemá děngy, fůzi s FCA GM nechtělo, VW Serjoža odmítá a nikdo další nechce s FCA nic mít, jedině čína. Takže Serjoža to bude muset prodat nebo sfůzovat s nimi, jinak nemaj šanci.
Takže teš na nový model Čalfa Moreo Beejing a Dodge GreatWall >:D >:D
PS: kvalita jistě půjde ještě víc nahoru, myslím že konec tabulek máte jistej
Po pravdě, od Dusila nečekám, že by zvládl o podobném autě napsat zajímavý test. To není vyloženě kritika. Každý jsme nějaký. A překročit vlastní stín není snadné. Na první pohled je zřejmé, že to není auto, které se kupuje rozumem. Bylo by velkým překvapením, kdyby objektivně vyšlo dobře. Čímž nechci říct, že se nemá psát o jeho nedostatcích.
1. Abarth 595 je o třídu menší než DS3 nebo Mini. irelevantní srovnávávní nesrovnatelného je hloupost (s těmito auty porovnávejte třeba MiTo nebo staré Punto Abarth).
2. T-Jet je NAŠTĚSTÍ nepřímopsvstřikový a právě proto je to dnes jediný motor, který netrpí problémy charakteristickými pro přeplňované přímovstřiky a najezdí statisíce kilometrů bez nejmenších problémů. To je jednoznačné plus pro zákazníka (nikoli pisálka, kterému je to fuk). Mimochodem, MultiAir je také nepřímovstřikový motor (naštěstí) a byl vyvinut proto, aby snoubil výhody přímovstřových motorů bez jejich charakteristických chyb. MultiAir nebo přímý vstřik dává smysl u auta, u něhož se většinou nepohybujeme v oblasti max. výkonu. Naopak tam, kde se počítá s vyšším využíváním max. výkonu nedává přímý vstřik smysl žádný, MultiAir dejme tomu, tomu je to fuk.
Pozn.: T-jety se od sebe v jednotlivých specifikacích zdaleka neliší jen emisní normou...
3. Mazda MX-5 a Subaru BRZ/Toyota GT-86 mají zadní pohon, takže srovnávání jejich řízení s A595 je irelevnantní. STi a Lancer Evo mají trvalý pohon všech kol, takže srovnávání jejich řízení s A595 je irelevantní.
4. Kdyby A595 měl o něco měkčí pružiny, než má, byl by to nepoužitelný houpací paskvil, jehož výkon by nebylo možno dostat na silnici. A595 má být sportovní pidiauto a nikoli luxusní limuzína, což by měli importéři autorovi dát vždy při předání vozu k "testu" podepsat, že "pochopil a souhlasí".
5. Maximální výkon výrobce překvapivě uvádí jako výkon maximální a nikoli parciální. Jak se tomu může divit "novinář" opravdu nechápu. Nemohl si auto v nějakém slovníku najít význam slova maximální? Ušetřil by nás dalších irelevantních nářků, že maximální výkon motor dosahuje překvapivě při nastavení ŘJ do režimu maximálního výkonu (tedy nejvyššího plnicího přetlaku u přeplňovaného motoru) úplně stejně, jako u všech jiných aut (která tuto možnost mají).
6. nechápu, proč by musel být A595 se šestistupňovou převodovkou, když neznám konkurenční auto, které by jelo lépe? Maximální rychlost 350 km/h není v této třídě žádoucí a proto nevím, proč by ausgerechnet musel mít šest rychlostí? Nebo raději pětadvacet v rámci hesla "čím víc, tím líp"? Mimochodem šestikvalt má verze R3T (takže se tam vejde v pohodě), ale pro stradale není šestka k ničemu potřeba. Posedlost hromadou kvaltů je vyvolána motory s úzkým rozsahem pracovních otáček, což se T-Jetu netýká.
7. autorův údiv nad tím, že přední náprava takového prcka při plné zátěži do oblouku nepřenese 160 koní asi těžko komentovat... opět irelevantní faul.
8. "Stáří je na autě vidět" – já na tom autě žádné stáří nevidím, opět prosím o nějaké srovnání s RELEVANTNÍ konkurencí.
9. "Vysoká cena" – opět prosím o nějaké srovnání s RELEVANTNÍ konkurencí.
10. myslím si, že článek by bylo vhodné publikovat jako souhrn komunikačních faulů. Škoda, že redakce nenajala nějakého technicky alespoň malinko vzdělaného člověka...