BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále nabízí osmiválec a testovaná verze M550i xDrive je dokonce rychlejší než supersedan M5 minulé generace!
BMW ve vrcholné specifikaci bylo, je a bude vždy králem na silnici. I za 20 let, až ho osedlá někdo z bazaru, bude budit respekt a přinášet radost majiteli... i přes možné a nemožné náklady na provoz :-)
Tady je svět ještě v pořádku. Víc k tomu napsat nemam co, nikdy jsem takové auto neměl, nejel a nejspíše anio mít nebudu/nesvezu se, možná leda za těch 20 let >:-[]
paci sa mi ta otazka v teste ze kto este potrebuje 7-cku? .. no samozrejme ze takmer nikto dnes uz ak zvazime fakt ze sucasna 5-ka je defakto uz tak velka ako 7micka pred 15 rokmi... takze tieto kdejake prerastene S klady a 7micky podla mna casom uz zmiznu.. sice to znie ako scifi ja viem ... ale vsadim sa ze ich casom zozeru prave vozy ako E,5,A6 a rozne velke SUVecka ktore su uz dostatocne pre kazdeho obrovske a ktore defakto uz dokazu nahradit v mnohych priapdoch prave tieto luxusne vozy... ;-)
za 20 rokov uz moc benzinaky hrat prim nebudu podla mna... ale ako veteran to bude pecka na nejake tie zrazy urcite.... cas ukaze ved nechajme sa prekvapit ... :-)
A ve světle všech těchto aut bude takovéhle v tu dobu už staré BMW pořád tím králem :-) Může tu kdokoliv namítat, že je to přežité, že Lexus udělá takový sportovní hybrid a podobně, ale tohle bude prostě pořád top ;)
Jo, ale MB, čest jeho modelům, tak prostě nepůsobí tak ikonicky, jako BMW... MB je přecijen značka na reprezentaci a né na agresivní jízdu i když ta auta to bezpochyby, hlavně v AMG paketech, hravě zvládnou :-)
Agresivní jízda, hm... pokud se budeme bavit o sportovním autě, tak u BMW to bývala M3... a v téhle generaci se vedou diskuse o tom, jestli už to náhodou není spíš M2. Ale jestli jen narážíš na legendární bezohlednost řidičů BMW... >:-[]
AMG pakety nee, to je něco jako S-Line... myslím jako že opravdové AMG.
M2 je lepší v tom smyslu, že je ovladatelností blíže předchozím emtrojkám před tou osmiválcovou, 340i zase tím, že je to lepší auto v reálném světě, tj. všude mimo okruh. ;-)
Ale konkurenci bych nepodcenoval, Lexus neni jen hybrid :-)
[odkaz]
Koukam, ze uz neco podobnyho napsal Machbuster..
Mam BMW rad, ale to GS F s atmosferou je mi bliz.
Nehlede na to, ze bych nechtel X-Drive. Cetl jsem, ze treba E 4-Matic je agilnejsi (poronvnani 3.0 dieselu).
No nic nastesti se rozhodovat nemusim :-)
GS F je spíše konkurentem M5, ne? :-) Mne ten Lexus taky nevadí, ale mít ty peníze a rozhodnout se pro Lexus, tak mne asi bude celou dobu štvát, že jsem si radši nekoupil BMW >:D
Ja ti neviem. Som teraz v BG a mam pocit ze tu plati pravidlo: ak novy Medved tak AMG. :-) BMW M som tiez videl niekolko, ale tymi medvedmi od AMG v roznych velkostiach sa to tu len tak hemzi. Kupodivu RS od Audi som zatial nevidel/nestretol ani jedno.
I atmosferu muzes, GS F Lexus....
Toto 550i je fantasticke a jasna spicka a velky respekt k BMW... Ovsem ja mu neduveruji, ze tolik extremnich technologii na jednom miste v tom motoru muze spolehlive fungovat napr. 200.000km jako u meho Lexusu IS F starsiho funguje ta atmosfera. Samo ten motor je strasne vykonny a moderni ten BMW :-) Ale trochu se ho bojim v te vyspelosti a urcite mam radeji tu volbu GS F, dobře, že stale ta volba je. Co do modernosti a vykonu BMW jede, celkove pocit vlastnictvi a zazitek je v Lexusu stejne dobry.
Atmosférický Lexus, kompresorový Cadillac, oturbené BMW či Mercedes. V8 z XF bohužel zmizel, takže Jaguar je ze hry. Možností ubývá ale pořád je tu ještě nějaké alternativa k němcům.
Ono je fakt, že ta 4,4 V8 turbo se BMW mov nepovedla a ten motor byl docela průšvih. Čas ukáže jestli nová verze nemá zas nějaké jiné chyby.
před časem jsem šířil nějaké řeči o tom, že verze po faceliftu už je vyřešená, ale prý je to stále stejný průšvih, prostě 50i nebrat, což mně přivádí na otázku, jak je dobrá motorizace v tomhle autě a jestli to náhodou není pořád prakticky totéž...
Ale žádný valvetronic, původní varianta N63 ho ani neměla, bmw udělalo véčkový motor, kterému strčilo turba mezi válce a byl z toho velký problém s uchlazením, fatální závady motorů po pár desítkách tis. km. Už fl generace toho motoru to měla vyřešeno, o tent akt. motor bych se tedy nebál, používá řešení z S63 (emkové verze toho motoru) tam je chlazení bez problémů.
Doplnim, ze XF V8 dostane a to prave tento motor. JLR osmihrnek prestalo vyvijet a sazi na nakoupene jednotky od BMW.
Prvni by nove veosmicky meli dostat sourozenci RR a RRS v ramci faceliftu.
Rad te vyvedu z omylu. 5er nebo E maji na zadnich sedackach mene mista, nez treba Octavie a ver, ze ani v jednom z tech aut bys vzadu jezdit nechtel. Sedany maji take prtavy kufr a pri presunech vyssi rychlosti po dalnici stabilita S/7er/A8 bude o kus dal. Stejne jako vsechno dalsi, odhlucneni i komfort.
Co by te opravdu prekvapilo je, jak je premiova vyssi stredni uvnitr mala a malo prakticka.
Pro me naopak, vyssi stredni dava smysl nejmensi. Neni to ani ryba, ani rak.
Nemluvě o tom, že vyšší střední vzadu kolikrát chyběly některé komfortní prvky (jako třeba odvětrávání sedadel). Ani sedadla nejsou na stejné úrovni (pořád zavání lavicí pro dětské sedačky). A je to pochopitelné. Vyšší střední má nabídnout stejnou techniku, ale v balíčku pro člověka, který si to sám řídí. O třídu výš se počítá s tím, že ten s naditou šrajtoflí může sedět vzadu.
Malý kufr však nemají. Hůř využitelný ano, ale malý ne. Pokud si tedy do kufru nepořídíš ledničku, ta ho celkem zabije.
Mě by pak hodně zajímal jeho komentář ke střední prémii, tam by zřejmě musel napsat "prostorově (pro více jak dva lidi) nepoužitelná"! ;-)
Mimochodem ani v lux třídě není vzadu nijak extra místo na nohy, proto se taky nabízejí prodloužené (long) verze.
Ale trt makovy zaniknu. Papalasi a bohati ludia sa stale radi nechaju vozit v tejto triede resp.v Bentley ci Rollse. SUV typu Betangya budu mat na to, aby to riadili sami ked sa im bude chciet. :-)
Luxusni limuziny sve misto mely, maji a budou mit. Zadna vyssi stredni je nedokaze zastoupit a obstat vuci pozadavkum klientely.
Sam bych vzdy sice sahnul po 5er nez 7er, ale nejsem typicka cilovka.
Spíš bych napsal - návrat krále. Přijde mi, že BMW prožívalo trochu hluchou pětiletku, kdy se nedařilo vše doladit tak, aby byl výsledný produkt to skvělé elektrizující dílo. Tu vadilo řízení, tam lehce nedotažený podvozek, jinde zase nějaký jiný detail... S nastupujícími facelifty a novou generací modelů to ale vypadá na návrat krále v plné síle. 340i, 540i, 530d - všechny krásně vypiplané tak, že po jízdě člověk úplně přestane uvažovat, že existují i jiné alternativy a konkurenti.
Dobře, ale i přes ty nedostatky, tak BMW 5, hlavně takto silné kousky, bude v každé generaci působit jako král :-) O to mi jde.... Pro mne bylo nejméně zajímavé E60
V čase uvedení E60 obecně převládaly rozpaky z jejího designu, expresivnější jedinci byli zhnusení, wow efekt tedy určitě ne, naopak trvalo pár let, než většina z nás přišla tvarům E60 na chuť, celkově je to z mého pohledu ale jedna z nejpovedenějších generací pětky s jednou, za to hrubou, výhradou kvalit interieru. To auto jezdilo jako bmw, tj. zdaleka nejlépe ve své třídě, mělo to nejlepší z klasických (atmo R6) i budoucnost určujících (biturbo dýzl/benz) motorizací. Ale každý máme svůj pohled... ;-)
Agresivní E39? Hele ty sis to slovo nějak oblíbil... a já musím zase nesouhlasit. E39 přece vůbec není agresivní, to je uhlazený a relativně konzervativní sedan. Naopak E60 je přece jasně agresivnější, v tom smyslu, že je ten design méně usedlý...
Já to vnímal tak, že E39 byla perfektní modernizací konzervativní E34. Pak přišlo zemětřesení v podobě E60, aby se následně prach usadil a povstala F10, kde najdeš oboje, harmonicky smíchané dohromady.
E60 je pro mne nafouknutý barokní andělíček, kterému někdo nasypal do jídla steroidy >:D E39 je harmoické, ale zároveň v Mpaketu naštvané BMW, takové, které pomohlo automobilce dotvořit jeho image :-)
Mně se to taky hodně líbí, ale.. zamysli se, co tvoří tu "naštvanost" - velký kola, lízátko, prahy... a krásný světla (po faceliftu). Takhle uděláš naštvaný auto z čehokoli. Ten základ je ale uhlazená zaoblená E34 a před faceliftem je to auto "poloviční": [odkaz]
E60 nemám po ruce žádnou extra pěknou fotku, ale tak třeba tohle:
[odkaz]
Nemůžu si pomoct, ale základní linka toho auta je dynamičtější, jestli chceš tak agresivnější... možná trošku za cenu ztráty elegance, ale určitě je to "větší vodvaz". Teda... já to tak vidím.
Souhlasím, že lehkou korekcí, světly, koly, přitrvdíš hodně aut, ale E39 i v základu má typické dynamické prvky sedanu. I když je zaoblený, tak jak sám píšeš, vychází z e34, které bylo hranaté a to je pro mne právě takový ten znak dravosti. Hranatá maska, 4 kulatá světla ( v případě E39 sjednocena), profil sedanu, žádné nafouklé blatníky a disproporčnost.
[odkaz]
Možná oba mluvíme o stejném, jen to každý nazýváme jinak. E60 už pro mne tak harmonické a vyvážené není :-) To zas až řady F
Akorát zrovna v té černé (podle oranžových "rožků" vpředu zřejmě americká verze) se ta eMkovovost hodně ztrácí...
Tohle je sice M5 ještě před fl, ale ten rozdíl (proti běžné verzi) je tam vidět lépe:
[odkaz]
K tomu "asijskému" nebo "barokními" designu. Ani jedno nesedí, stačí se podívat na soudobé Japonce, to je proti e60 tvarová nuda a šeď, Bangle byl prostě trendsetter, ano odkaz jeho designu se později objevili i Japonců. V roce 2003 byla e60 ztělesněním extravagance, zvažoval jsem tehdy jít k Hondě (legend), to byla uhlazená elegance té doby. Dnes zapomenuté auto, designem stejně nevýrazné a nudné jako A6 2004. Zato e60 je svěží dodnes. Ač by mě to v roce 2004 ani ve snu nenapadlo, byl to Bangle, kdo měl recht. A Ozzmanovo baroko? Ta nízká zkosená příď, orlí oči, přední blatníky přetažené přes kola, ostré linky na bocích a zádi, nic není vzdálenější baroknímu stylu než tohle. ;-)
Nevím, mne tato generace 7er a 5er prostě nesedí. Po faceliftu prokoukla, hlavně v kombi (5er), ale jinak nevím.. Nejlepší mi přišla E90 v této době :-)
Ale asi máš pravdu s tou A6, tehdy mi přišla jako naprostá bomba, ale dnes je fádní, nudní a skoro se mi více líbí předchozí generace do 2004, pokud je zachovalá :-)
Věc názoru, podle mě měla/má E60 "asijská" světla ("šikmé oči" vpředu i vzadu), jsou to sice "jen" světla, ale ta dávají autu výraz. Že se to někomu líbí, a někomu naopak ne, na tom nic nemění.
Ale není náhodou, že 5er nikdy před tím ani potom podobně "ujetá" světla neměla. ;-)
K té A6/2004, v r. 2004 vyšel sedan, jehož zadní partie se mi moc nelíbila od začátku, tam jsem měl taky velký problém se zadními lampami, ale Avant/2005 a Allroad/2006 už byl v pohodě a dodnes (podle mě) jsou. A co se srovnání interiérů týče, tam není o čem...
Asijská auta té doby mají přední světla "velkoplošná" rozplácnutá přes půl haubny a nárazníku, v té době byl japan, korea design velmi konzervativní, už jsem to psal výše, a více poplatný us vkusu, tj. auta v této třídě byla velké v rozích zaoblené krabice. Design E60 je vesmír od tohoto, není na něm asijského nic, pokud to myslíš tak, jak píšeš teď, asijský protože šikmé "oči" světla, pak tím asiatem, který stál Bangleovi modelem, byl dravý pták, protože jeho oči mají ta světla představovat, oči dravce s pírky na okrajích. A ve výsledku je to tak, že tvar světel E60 je určující pro tvary světel všech následujících bmw.
Jde o srovnání E60 s ostatními generacemi 5er, a žádná! z nich nemá "oči" takto extrémně vytažené do vrchu, vždycky ta linka zacházející do předního blatníku padá nakonec dolů, ne nahoru. U E60 to vypadá spíš na inspiraci čínskou operou,
[odkaz]
než dravcem, nehledě na to, že asijský dravec se zřejmě, v tomto ohledu, od toho evropského nijak neliší...
Ta světla až do svého konce! stále kopírují okraj kapoty a přitom zacházejí až do cca 1/3 její celkové délky, což u jiných generací prostě nemá obdoby.
[odkaz]
První odkaz nula, druhý dejme tomu, ale tohle je bohužel daleko trefnější:
[odkaz] ;-)
Je to jediná 5er jejíž všechny čtyři světla po celé! jejich délce/šířce "lemují" kapotu (vpředu) a víko kufru (vzadu - sedan). Prostě vytažené do vrchu, jak po plastické operaci v Pekingu. >:-[]
Vidím to stejně, E90, F10 auta, která ve svých třídách nebyla top, přesně pro ty malé věci, které vadily, s příchodem F30 a spec. F30 po fl, resp. teď G30 jsou ta auta zpět na špici. ;-)
Co vadilo na F10 a kdo byl podle tebe pred ni?
Ano, F10 mela sve chyby (za sebe napisu hlavne tezkopadnost), ale i tak bych ji dal v souctu vlastnosti na prvni misto pred soudobou E Klasse i stale aktualni A6. Perfektni nebyla, ale ve sve tride top dle me jo. Jaguar nebo Lexus hodnotit nemuzu, pokud jsi uvazoval neco z toho tak se nemuzu prit.
F10 nejezdila jako bmw, chybělo jí to podstatné, co dělá bmw klasických tříd mezi jejich konkurencí atraktivními, tj. vyvážené a lehkonoze působící auto. F10 byla prostě těžkopádná, XF bylo jízdně o kus lepší, i A6 ve čtyřkolce jezdila líp.
A6 ve ctyrkolce znam jen avant s tim slabsim V6 tdi a ta mi lepsi nez treba 530d urcite neprisla (nehodnotim ted vykony, jen chovani aut se stejne tezkym cumakem, V6 vs. R6). Jak je pro audi typicke tak na cumak tezka a hlavne rizeni naprosto tupe. Tezce pusobila i ta F10, ale tam alespon rizeni precijen nebylo az tak spatne. Horsi nez byvalo, ale furt lepsi nez audi/MB.
Jestli pred ni stavis Jaguar, jak jsem psal, nemuzu a nebudu se prit. ;-)
Na to co je srovnatelna varianta se da taky divat z vice uhlu. Ja srovnavam to nej od jednoho, coz u BMW je RWD, proti tomu nej od druheho, coz u Audi je AWD. A tam je za me F10 vedle A6 furt to ridictejsi.
Přesně tak. Nechtělo by to srovnávací test techto dvou nejlepších? Vítěz je samozřejmě předem jasný, protože kufr, škrabka, líp se s tím bude parkovat v nakupáku, pojede to za míň a stojí to třetinu. Pak se přidá pár argumentů ve stylu, že osmistupeň ZF je vlastně zbytečný, protože stačí šestistupeň DSG (kdo se má v těch osmi kvaltech vyznat), drahost pneumatik a předního světla,... :-)
To je ironie a nadsázka. A může si za to redakce sama, když dvakrát behem jednoho týdne nazve dvě auta nejlepšími. Pokud mě neklame jazykový cit, nejlepší je vždy jen jeden.
Jazykový cit tě klame tak napůl. Je to třeba jako ve sportu - existuje jen jeden nejlepší sportovec? Teoreticky možná jo, jinak je ale těch nejlepších několik, v různých disciplínách a kategoriích.
Přesně! Cokoliv s 5ti hvězdičkami patří mezi ty nejlepší ve třídě. Tak tomu rozumím i já. Tady se nesoupeří o mistra světa.
Jinak, nová 5ka je krásná, i ta modrá ji sluší, ale nemůžu si odpustit zmínku o velikosti. Ano, mám "cosi" proti velkým sedanům a tento není vyjímkou. Téměř 5 metrů dlouhý a 1.9 metrů široký sedan je možná ok v US, ale v našem prostředí je takový kolos jen na zlost. Mluvím ze zkušeností s F15 X5 podobných rozměrů. :-!
Nemůžu si pomoct,ale tohle je podle mě nejkrásnější modrý odstín napříč všemi značkami. Naživo je naprosto úžasný a na tomhle autě vypadá dokonale. :-)
tomu, jak autor testu pořád předjímá, že všichni očekávají, že 550i bude nějaká "baby M5". Nikdo, kdo se trochu orientuje, nic takového nečeká, je tu prostě 550i jako vrchol řady, motor, možnosti výbavy - luxus, a je tu M5 jako sport derivát modelové řady. Zcela rozdílná pojetí, a proto jsou vytýkací věty o téměř neslyšném motoru u 550i nesmyslné, je to vrcholné limo vyšší střední s V8, tam prostě nic slyšet být nemá.
Presne tak.
Osobne me zajima, co s tim udela Alpina, ktera prave takove verze pripravovala, po precteni textu me nejak nenapada, ktera z vlastnosti by se dala nejak podstatne vylepsit, pokud duraz na sport (coz Alpina primarne nedelala), tak tu bude M5, ten zbytek je pak v podstate "nevylepsitelny".
No prosim, v podstate to dopadlu jak jsem psal vyse - par kW navic, original kola a personalizovany interier, jinak nic moc zmeny. Navic to vypada, ze B5 vychazi ze standartniho designu, to je mi milejsi original Mpaket... Neber to jako haneni Alpiny, spis mi jde o to, ze tahle M550i je zasadne vylepsitelna jen s velkymi obtizemi, neni na ni moc co drasticky zmenit...
Jo kamo Alpinu nikdy nesmis podcenovat. Skoro kazda z nich je vlastne to nejlepsi BMW. Ani klasika, ani Mko. Presne to nejlepsi z obou svetu v jednom baleni ... mi pripomnelo tuto recenzi (M3 vs D3 [odkaz] )
Jistě, a hlavně ty "sportovní" verze s logy amg, s, m na kapotách, přitvrzenými podvozky a velkými brzdami, šofér se vyblbne a sociálnímu statusu na zadní sedačce podá pytlík na blití s logem značky.
Pokud pan majitel sedi vzadu, o petce ani nepremysli :-)
Jezdi v Sku nebo (jako muj sef) v Rollsu. Rolls je trochu moc, ale v Londyne je to trochu jiny, tak nejak prijatelny luxus nebo jak to rict, ty nemovistosti jsou tam tak drahy, ze je to vlastne cenove takovej Superb ... :-)
Pane Micka, dneska chvalim.
Jednak pekny test na pekne auto. A druhak... vsiml si nekdo, ze uz se konecne video automaticky nespousti po nacteni stranky? NO KONECNE :yes:
Navic docela pekny "klip".
Pod deset jezdí 340i bez x-drivu.
Tohle auto má o skoro 300 kilo víc, plus dva válce a x-drive. V předchozí generaci mi píše spritnomitor 12.5. Když sundali litr, bude to pěkný pokrok. Na pokrok věřím, na revoluci spíš ne:)
A jestli není slyšet osmiválec je to trochu škoda. Ne Škoda:)
Jel jsem striktně předpisově, protože jsem projektantovi co ji má nevěřil. Na trase Praha - Teplice po D8 a sjezdu na Chlumec mi to ukázalo 7,1. To s komprsorem neumím, nebo možná ani nechci umět.
Běžná verze bez M-Paket na 17" kolech, manuál xdrive. Obecně špatná konfigurace, ale motor dokáže při troše snahy sedmičku ;-)
Potvrzuju, pri splynuti s provozem jsem jel taky za 7. Co je ale jeste obdivuhodnejsi, celkovy prumer s bohatym vyuzivanim dynamiky tam ,kde to ma smysl a klidnou jizdou tam kde brzda plyn nema smysl, jsem se dostal na 9,7... Bylo to teda rwd, ale i tak mi to prijde jako maly zazrak
Tož nedávno(cca 50 roků dozadu... ;-) ), když 1.6l čtyřválec jezdil za 10l, tak to byl ekonomický vůz. Dnes to vylepší 4.4l V8 s turbem...tomu říkám pokrok.... :yes:
Tož já nevím co dělám wrong, ale moje M1410i s B58 zatím ukazuje spotřebu 8.7 a to jsem ji teprve zajel a během zajíždění jsem jezdil "hlavou" a ne srdcem..... ;-) Čistě na dálnici jsem zatím neměřil a ani toho moc nenajezdil. Koncem měsíce mám namířeno do Chomutova, tak uvidíme kolik mě to ukáže.... ;-)
Auto krasne, o tom niet pochyb, ale niektore verzie, ako naprikld aj tato myslim uz vzbudili velky zaujem kolotociarov - Mercedes ma silnu konkurenciu.
To auto je krasne samo o sebe, dokonala silueta, ale potom to zacne - vpredu kilo chromu, za kolesami chrom, na kluckach chrom, okolo okien chrom, na kufri chrom, tam taka listicka, tam taky napis, tam taka technologia - no tuning z Hornej Dolnej sa ma co ucit.
Ked clovek stretne napr. tmavosedu alebo ciernu verziu s jedinym chromom na maske bez vsetkych tych zbytocnych serepeticiek - je to krasne auto :yes: