Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobý test: Seat Ateca pohledem Martina Vaculíka. Tohle si přečtěte!

Dlouhodobě testovaný Seat Ateca si půjčuji od Auto.cz poměrně často a rád. A to zejména ze dvou důvodů.
Zpět na článek
30. 10. 2017 13:37
30. 10. 2017 14:16
30. 10. 2017 15:44
30. 10. 2017 13:38
30. 10. 2017 14:24
30. 10. 2017 14:48
30. 10. 2017 15:01
30. 10. 2017 16:27
30. 10. 2017 17:27
31. 10. 2017 20:37
30. 10. 2017 14:38
30. 10. 2017 16:24
30. 10. 2017 17:24
30. 10. 2017 18:39
31. 10. 2017 08:32
31. 10. 2017 10:37
31. 10. 2017 11:40
31. 10. 2017 12:39
31. 10. 2017 12:52
31. 10. 2017 13:17
31. 10. 2017 13:18
31. 10. 2017 15:29
31. 10. 2017 16:43
31. 10. 2017 17:53
31. 10. 2017 18:39
1. 11. 2017 10:58
1. 11. 2017 11:41
3. 11. 2017 18:03
18. 2. 2018 19:23
30. 10. 2017 13:12
Srovanino denniho sviceni zavani
Autor v clanku pise, ze Renault Megane v zadu nema nic, ale posledni Megane maji prave v zadu LED always on, coz mi prijde z hlediska bezpecnostni lepsi.

Pokud autor srovnava Atecu z roku 2015 s modelem, ktery se zacal vyrabet v roce 2009 tak mi to neprijde spravne a fer srovnani . Ale ocividne bylo potreba najit nejakou automobilku, do ktere se nefer navest. Timto stylem bych mohl uvest, ze Seat ci Skoda byly v roce 2002 daleko out, protoze Octavia ci Leon nemeli ani destovy senzor natoz beklickove pristup a startovani, ktere mel Renault Megane. Prosim porovnavejme jablka s jablky a ne hrusky s jablkami.

Co se tyka podvozku, se vsude uvadeno jak je Ateca celkem velmi tvrda a ne zrovna zcela komfortni, ale tady je to naopak??

Tady to neni o VW hate, ale o tech nepravdach a vecech ve prospech VW a Skoda psanych zde. Uz je to vetsine ctenaru pro smich, ale redakci se chova slepe arogatne vuci svym ctenarum. Smutne. A protim by nektere clanky mohli byt tak kvalitni nebyt tech do oci bijicich veci pravidlene.
Rozbalit vlákno
21
30. 10. 2017 13:23
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
No, on i pan Vaculík píše, že Ateca je komfortní spíše při vyšších rychlostech a větším zatížení. Yeti byl na tom velmi podobně, prázdný při pomalé jízdě po silnici doslova poskakoval.
Dokonce i interiér Atecy v plné výbavě vypadá docela pěkně, což se jinak o Seatech moc říct nedá.
Suma sumárum je to asi vydařené auto, ostatně i čekací doby jsou extrémní a Španělé z nich asi opravdu radost nemají.
30. 10. 2017 13:26
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Nerikam, ze je to spatne auto. Jel jsem v nem, ale komfortne nenadchnul. Karoq je posun spravnym smerem, ale trosku na druhou stranu extremne. Priznejme si interier Atecy byl uz v dobe vydani celkem postarsi a jen prevzaty z Leonu, cekal jsem neco lepsiho. Skoda to u Karoqu datahla aspon lepe.

Me vadi, ty nepravdy a narceni v clanku, ktere nejsou vporadku.

Taky mi chybi test spotreby u dlouhodobeho testu. Vynechan zamerne?
Avatar - Emel
30. 10. 2017 18:07
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Postarší možná je, pokud někdo potřebuje novou inspiraci s volitelnou barvou podsvícení, pak chápu, že ji tady nenachází. Na druhou stranu ale...

Klasické budíky, perfektně čitelné na správném místě, nahoře u zrcátka schránka na brýle, výškově i podélně stavitelná loketní podpěra, široký rozsah nastavení sedačky i volantu, relativně velký displej doplněný o klasická tlačítka na důležité funkce, to vše na středovém panelu natočeném na řidiče - zrovna nedávno jsem si při cestách po salonech říkal, jak těžko v tomhle Ateca hledá konkurenta (viz blog).
31. 10. 2017 07:31
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
To je pravda, pro me je to ale postarsi interier bohuzel i kdyz ergonomii ma treba dobrou.
Bohuzel k sedackam jako u velke vetsiny koncernu (hlavne u zakladnich) je problem, ze podelsi ceste nejsou pohodlna. V Karoqu jsou na muj vkus ponekud uzka, nicmene delka sedaku dobra. V atece jsem mel ten stejny problem. Francouzi tohle umi lepe.
Avatar - Emel
31. 10. 2017 09:19
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Z francouzských aut mám na velké dálky v kuse (1500km) najetou jen Lagunu II a 407 a to už jsou starší kousky... a neřekl bych, že by v dané třídě nějak vyčnívaly nad průměr... jo, u Laguny mi vyhovovaly takové ty rozevírací hlavové opěrky. Jinak mě francouzská produkce obecně moc neoslovuje. Chystám se ale vyzkoušet Megane GT a tam se mi sedačky zamlouvaly...
30. 10. 2017 13:34
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Pan Vaculík jezdil z Atecou za milión. Měl si půjčit normální Atecu z torzkou vzadu. Tu, kterou si kupují reální zákazníci. Tu Vaculíkovu Atecu si nikdo nekoupí.
30. 10. 2017 13:40
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Každá 4x4 má myslím vzadu multilink. Pravda je, že i ta v benzínu stojí buď jako Style 623 nebo jako testovaná Xcellence 673 bez doplňků.
30. 10. 2017 13:41
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Vsetky Atecy s pohonom 4x4 alebo s vykonom nad 110kw maju vzadu multilink.
Avatar - Dinar
30. 10. 2017 13:47
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Povozil jsem se ateccou 1,4tsi dsg awd za 700tis. s velmi slušnou výbavou a klidně hlavní postřehy p. Vaculíka podepíšu.
Avatar - twistedTSD
30. 10. 2017 18:17
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Obávám se, že představa, že zákazníci kupují jen 1.0 TSI 4x2 v holobytu, nemá s realitou mnoho společného.
30. 10. 2017 18:48
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Spíš to bude 1.6 TDI 4x2.
30. 10. 2017 20:16
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
50% je 4x4 a 60% v naftě
[odkaz]
31. 10. 2017 10:37
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Dej tam Evropu. Třeba domácí Španělsko.
Avatar - Emel
31. 10. 2017 12:05
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Rád bych se podíval na evropská čísla, bohužel se k nim neumím dostat.
30. 10. 2017 14:11
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Dobrý den, opraveno! Měl jste pravdu,
Machi
31. 10. 2017 19:18
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
U denního svícení je to hlavně ošemetné, protože to bude souviset s normami. Mám takový pocit, že jeden čas bylo zakázáno svítit vzadu (jako bylo zakázané mít osvětlené přístroje, jen z jiného důvodu). Ale jistý si nejsem. Jen si pamatuji ten argument, kdy jim denní svícení vzadu nepřišlo tak přínosné pro bezpečnost, aby to stálo za zvýšenou spotřebu paliva (někde tu elektřinu musíš vzít). :-) Takže odsouhlasili jen svícení vpředu a omezili, jak může být realizované (ve jménu nižší spotřeby). Později to změnili a zase se to u aut začalo objevovat.
Avatar - white label
31. 10. 2017 19:43
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Jj, je to tak. Ta zadní "tma" může být u denního svícení hodně nebezpečná, už jsem večer potkal pár blondýn/blonďáků co nebyli schopni (zřejmě to ani neuměli) přepnout světla z denního režimu (auta na ně marně blikala, troubila...) a vznikají pak z toho velmi nebezpečné situace.
31. 10. 2017 21:02
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
A to byl právě důvod, proč bylo zakázané podsvítit přístroje. Aby to donutilo lidi přepnout světla, až se setmí. :-) To pochopitelně nelze aplikovat na display. Myslím si, že to tenkrát bylo výslovně zakázané, protože snad nebylo auto, které by vzadu svítilo.
Avatar - white label
1. 11. 2017 01:46
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Ano, ale problém je pořád v tom, že ani ty nepodsvícené přístroje neumí donutit/naučit přepnout "řidiče" z denního režimu svícení, protože prostě neví jak.
Zatím jsem se nesetkal s autem, který by mělo při režimu denního svícení podsvětlenou přístrojovku, a to včetně těch, kterým při denním svícení svítí i zadní světla.
Avatar - _Karel_
1. 11. 2017 05:32
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
To mě překvapuje, mě svítí přístrojovka pořád, tedy i při denním svícení.
14. 2. 2018 13:45
Re: Srovanino denniho sviceni zavani
Me v C5 sviti pristrojovka i při rozsvicenem dennim sviceni. Sviti naopak hodne aby byla dobře citelna na slunicku a jakmile se setmi (nebo vjedete do tunelu) tak se rozsviti automaticky hlavni svetla a pristrojovka pohasne aby neoslňovala ridice
30. 10. 2017 13:37
Spotreba?
Pri dlhodobom teste by ma zaujimala spotreba. Mohli by ste ju zverejnit?
Nezvazovali ste pouzivanie spritmonitor.de na meranie spotreby pri dlhodobych testoch?
Rozbalit vlákno
5
30. 10. 2017 13:56
Re: Spotreba?
Dobrý den, dovolím si reagovat za kolegu Vaculíka, nesedí zde... A s atecou koneckonců trávím nejvíc času já. Spotřeba se na začátku testu pohybovala lehce nad osmi litry, postupem času klesáme pod osm. Ovšem nijak výrazně. Ateca tedy brázdí hlavně dálnice a Prahu, ale pod 7,5 litru se jí moc nechce. To už potřebuje klidnější režim, řekněme nějakou plynulou silnici první třídy,
Machi
30. 10. 2017 14:16
Re: Spotreba?
Dobrý den, jak je možné, že vaše auto jezdí se spotřebou vyšší, než udává... ? Víme, jestli je úsporná spotřeba ale ... průjezdnost, což má na produkci emisí katastrofální dopad.
30. 10. 2017 14:18
Re: Spotreba?
Děkujeme za zajímavou doplňkovou informaci, to mi popravdě připadá dosti ... nemálo. Na Spritmonitoru mají u 140kW nafty průměr 7,40 litru. Pro zajímavost - 1.4TSI 4x4 má průměr 7,5 litru, slabší diesel 4x4 7,1 litru, přibližně stejně jako litrová předokolka.
30. 10. 2017 14:35
Re: Spotreba?
Vaculda ještě dodává, že zvládá delší trasy plynulou jízdou za 6,7. Přiznám se, že já jsem se pod sedm ještě nedostal. Asi se ho zeptám, jak to dělá... Přitom jezdím plynule, ale asi holt málo...
Machi
Avatar - iudex
30. 10. 2017 15:44
Re: Spotreba?
Čo sa čuduješ, poemisné TDI už nemajú "vypínací eko-režim", teda žerú viac a ešte viac popierajú zmysel nafty v menších autách.
Avatar - lvy
30. 10. 2017 13:38
Závodník
Mohl by mi někdo vysvětlit proč stále někdo řeší závody na zelenou jen proto, aby hned zase mohl prudce brzdit? Já to asi nikdy nepochopím, ale možná mi to bude schopen někdo vysvětlit. A když už jsme u toho, tak proč si na to lidi pořizují např. auta jako je SUV? Nedává mi to smysl.
Rozbalit vlákno
6
30. 10. 2017 14:24
Re: Závodník
pretoze ho to bavi..? :-) ja to obcas robim tiez ...spotrebu neriesim , proste si clovek obcas "uzije"..a to sa daj aj v ramci povolenej rychlosti..
30. 10. 2017 14:48
Re: Závodník
Az zacnes jezdit, zjistis, ze to muze byt i naopak - nekdo si proste koupi SUV, duvody neresim, a pak proste potrebuje, nebo chce obcas vyhrat nejaky krizovatkovy souboj. Nemyslim, ze by nekdo sel koupit auto prave a jedine proto, aby si mohl denne dat par sprintu, urcite ne SUV / crossover.
Avatar - Hittman
30. 10. 2017 15:01
Re: Závodník
Ty to neřeš.. ;-)
Avatar - kari.laz
30. 10. 2017 16:27
Re: Závodník
Spíš tam šlo o to popsat, jak se auto chová a jaký je rozdíl mezi nový Haldexem. Na tohle je podle mě napsané přirovnání celkem dobré.
30. 10. 2017 17:27
Re: Závodník
Souhlas. A s tim souvisejici vytky ke ctyrkolce jsou stejne nesmyslne. Nejaky zasobnik s elektromagnetickym ventilem u minule generace je akorat zbytecna komplikace, ktera se muze rozbit. Stejne tak okamzity prenos sily na kola bez prokluzu akorat zvysuje namahani komponent a jejich opotrebeni. Myslim, ze vetsina zakazniku spis oceni spolehlivost a nizsi servisni naklady, nez zavody s Meganem RS.
31. 10. 2017 20:37
Re: Závodník
Zbytečná není; je tam, protože je použitá pumpa příliš pomalá (spojka by bez akumulátoru reagovala příliš pomalu; roli také mohlo hrát, jak přesně dokáže regulovat tlak). V páté generaci už pro ně systém reaguje dostatečně rychle (a přesně), takže zmizel akumulátor. Proaktivní chování pak zlepšuje čitelnost, předvídatelnost a plynulost systému. Čím je systém pomalejší, tím víc dopředu musíš předvídat. A tím opatrnější musíš být (tedy musíš zasáhnout dříve), pokud chceš podchytit stejné situace. Rychlost v tomhle není na škodu, naopak. Pomalý dokáže šetřit auto jen tím, že vlastně nefunguje.
Avatar - removed
30. 10. 2017 13:58
zase ta převodovka...
Opět DSG s výhradou. Čili jak to s těmi koncernovými dvojspojkovými automaty je? Arteon řadí mizerně, tahle Ateca taky...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - fOE
30. 10. 2017 14:34
Re: zase ta převodovka...
Je to s nima takove jake to bylo vzdy. Nikdy to nebyla dokonala prevodovka (a uz vubec ne tak jak na ni mistni redakce pela ody), ve sve dobe oslnila svet hlavne svou rychlosti a tehda i dobrym poctem rychl. stupnu (6). Dnes uz zustava jen ta rychlost a kdyz ani po dekade neni VW schopen DSG naladit tak aby necukalo (zkusenost s novym Tiguanem se stejnym pohonym retezcem jako zde testovana Ateca), rozjizdelo se a radilo jak ma (8HP v BMW), pak je to vylozene smutne, ale na druhou stranu v mainstreamu nic neobvykle.
Avatar - removed
30. 10. 2017 14:54
Re: zase ta převodovka...
ok, EDC také není žádná výhra, ale například korejská DCT řadí úplně normálně (s 1.4 T-GDI v i30 asi nejlepší reakce v rámci dvojspojek, které jsem zkoušel). Já nevím, přijde mi to vzhledem k ceně DSG automatu a případného servisu takové smutné (řečeno něžně). A vlastně i důvod, proč mám raději HDM ( i když to je subjektivní samo). Ale není to poprvé, co se v testech dočtu (vidím, slyším), že si dvojspojky počínají "bezohledně".
30. 10. 2017 16:01
Re: zase ta převodovka...
V cem je EDC spatne? Radi hladce v 7 stupnove verzi a ze zacatku nevaha, pri kickdown taky ne. Jel jsem s tim osobone. V 6 stupnove u benzinu ze zacatku vaha. U nafty jsem neslysel, ze by si nekdo stezoval na razeni 6 stupnove verze. Rozhodne na celem franckouzekm forum o tom neni ani zminika od uzivatelu a verim, ze by se urcite ozvali. Spis tam resi jine veci.
Avatar - removed
31. 10. 2017 08:47
Re: zase ta převodovka...
Ta EDC není vyloženě špatně. To zase ne. Ale v Talismanu 1.6 TCe (200k) mi přišla podobně rozpačitá, jako popisoval Honza Mička chování automatu v Arteonu.
Jak funguje například v GT řadě u Mégane neposoudím, jel jsem jen benzínovou 1.2 a tam jsem ani neočekával nějakou extra super rychlou reakci. Ale v autě za víc než 700k už očekávám trochu jiné chování, než je popsáno v testu.
Avatar - _Karel_
30. 10. 2017 18:50
Re: zase ta převodovka...
Já ti nevím, čtu dost testů Karoqa a Kodiaqa a výtky k chování DSG nějak nevidím. Mariachi v blogu "Kodiaq" ji chválí dokonce velmi. Ne, že bych se zlobil, kdyby tam dávali ZF8, ale buďme realisté.
Avatar - fOE
30. 10. 2017 19:05
Re: zase ta převodovka...
Co psal Mariachi jsem cetl a nebudu to rozporovat, bo vlastni zkusenost s kodiaqem nemam. Ostatni testy, obzvlaste pak zdejsi, spis nema cenu komentovat, to je jedna perla vedle druhe.
Kazdopadne ja mel moznost stravit cca 1500km v akt. tiguanu s timhle hnacim retezcem a tam plati co jsem napsal nahore, furt si to umi cuknout, furt to umi pri seslapnuti plynu zavahat (co jsem v tigim nezazil bylo, ze by motor nejak nesmyslne podtacel, co si pamatuju tak se snazil otacky drzet 1500ot+). Takze celkove to neni tak zle jak dsg v kombinaci s dieslem umelo byt kdysi, ale furt to neni zadny zazrak a zadny zazrak z toho neudela ani 100 pochvalnych recenzi, kdyz v tom pak sedis v realu a vidis ze ty recenze kecaj. :-)
Avatar - _Karel_
30. 10. 2017 19:21
Re: zase ta převodovka...
Ostatními testy jsem samozřejmě nemyslel zdejší, to bych si nedovolil - takovou chabou argumentaci. ;-) Já dnes Kodiaqa s DSG taky projížděl a fungovalo, ale bylo to jen pár km. Na druhou stranu - bylo to i v koloně a žádné cukání.
Ale jinak jo - četl jsem test Superba, co z křižovatky nejdřív nechce vyjet, a pak vystřelí jak o život - to by mě taky trefilo. Některá softwarová naladění se jim evidentně nepovedou. Chci jen říct, že není důvod je úplně šmahem odsuzovat - i spousta HDM sklízí kritiku, a ZF je spíš prémiová záležitost.
Avatar - fOE
30. 10. 2017 20:11
Re: zase ta převodovka...
Ale ja je neodsuzuju, jak jsem psal hned nahore, proste mainstream. Bez kompromisu je to jak pises, az v premii.
Ikdyz... dnes uz vlastne rozdieli mezi premiou ani niesu, dnes uz taky superb je ako 5er, ale vacsi a vlastne aj lacnejsi a, kupovat premiu uz nema zmysel, alebo takove suzuki... >:D
Avatar - _Karel_
30. 10. 2017 20:27
Re: zase ta převodovka...
>:-[] :yes:
31. 10. 2017 20:50
Re: zase ta převodovka...
U toho Superbu bych si tipl, že řidič prostě z brzdy hamtne na akcelerátor. To DSG neměly a asi pořád nemají rády (bude to dané firmwarem, takže to nemusí být univerzální). To přesně takhle vypadá. Nejprve akcelerátor úplně ignoruje, dokud neuplyne nějaký časový limit. A pak najednou vystřelí, protože ho přestane ignorovat a je hodně sešlápnutý. Řešení je celkem jednoduché, prostě plynuleji (případně pomaleji) přejít z jednoho pedálu na druhý. Jako u manuálních převodovek, časem se ti to načasování vžije. Problém by byl, kdyby to bylo nekonzistentní. Na to se blbě zvyká.
Avatar - white label
1. 11. 2017 01:42
Re: zase ta převodovka...
Souhlas.
31. 10. 2017 23:27
Re: zase ta převodovka...
No ja som tiež skúšal Kodiaqa v prakticky max.výbave s DSG, 4x4 a 140kW dieslom len asi hodinu - a tá reakcia na plyn - to bolo niečo príšerné :no: - jednoducho sa nedalo rýchlo reagovať na premávku v BA - pridáš plyn - a NIČ sa nedeje, tak podvedome pridáš viac a vtedy to zaberie - ale oveľa prudšie než si pôvodne chcel - po 30min jazdy sa mi spolujazdec takmer pozvracal v aute...
Inak je Kodiaq veľmi pohodlné auto, a napr. audio Canton hrá na pomery Škody úplne úžasne :-! , line asistent spolu s adaptívnym tempomatom funguje tiež výborne - takmer autopilot :yes: ... ale tá PRÍŠERNÁ odozva na plyn to celé zabíja :no:
Avatar - Charger
30. 10. 2017 14:50
Re: zase ta převodovka...
No, ono když se člověk sveze ve starém DSG, třeba v pětkovém Golfu GTI, tak ta převodovka funguje líp, než sedmikvalt v novém Karoqu v kombinaci s 2.0 TDI. Navíc kupříkladu právě ten Karoq je s automatem na stovce o půl sekundy pomalejší, než s manuálem.
Avatar - removed
30. 10. 2017 14:56
Re: zase ta převodovka...
a to je právě to iracionálno, které mne pak prostoupí při čtení o jinak docela povedeném autě. Potom, když se dočtu o ceně testovaného vozu... ále, házení hrachu na zeď...
Avatar - iudex
30. 10. 2017 15:38
Re: zase ta převodovka...
Tak nejak tuším, o akom (koho) G5 GTI píšeš. ;-)
Avatar - Charger
31. 10. 2017 13:47
Re: zase ta převodovka...
Tak tak, ale nejen tam...Všeobecně mi přišlo, že dříve ta auta s DSG jela dobře, zatímco dnes jedou hůře, než s manuálem.
Avatar - Emel
31. 10. 2017 13:54
Re: zase ta převodovka...
Hele a není to spíš rozdíl mezi GTI a TDI? ;-)
30. 10. 2017 15:59
Re: zase ta převodovka...
Ja vidim rozdil oficialne 0.2s v neprospech automatu. Vy jste to testoval osobne?

Edit: Dival jsem se na benzin, mate pravdu:). Ocividne cim dal vice negativ pro diesel :).

Jsem jsem s 1.5 TSI DSG, mesto a dalnice a vysledna spotreba byla 7.8 u nezajeteho motoru (400km cca). Nicmene ten motor mi prisel liny oproti 16.TCE o stejnem vykonu a dokonce tezsim autem.
Avatar - Charger
31. 10. 2017 13:46
Re: zase ta převodovka...
Já měl jen poslední dobou pocit, bez nějakého hlubšího zkoumání, že když je přítomno DSG, tak nová auta jedou pocitově hůř než s manuálem. Mám na mysli Kodiaq, Superb... a až u Karoqu jsem to začal zkoumat blíže a ono to je i podle oficiálních čísel, zatímco dřív se udávalo zrychlení lepší s DSG, co si pamatuju na auta pár let zpět. Holt jiná doba :-)
Avatar - Hittman
30. 10. 2017 15:03
Re: zase ta převodovka...
Není o tom, zda je převodovka dokonalá či nikoliv, ona za to nemůže, za to může někdo, kdo jí naordinoval program držet otáčky z důvodu spotřeby (emisí) co nejníže, proto se s ní blbě jezdí. Kdyby preferovala řidiče a normální jízdu, bylo by vše ok. Bohužel žijeme v pseudoekodobě...
Avatar - Hammunasakra
30. 10. 2017 16:46
Re: zase ta převodovka...
Za to pochopitelně může ta převodovka = je v tom prostě horší než ostatní = co na tom nechápeš?
Avatar - Emel
30. 10. 2017 17:03
Re: zase ta převodovka...
Co jsem minule jezdil naftu s DSG tak za mě... pro ježdění po městě s častými rozjezdy je potřeba to přepnout do sportu, jinak se člověk dočká podtáčení někam k 1000 otáček a z toho plynoucí neochoty hnout se z místa za nehezkého zvukového doprovodu. V režimu sport ale celkem bez výhrad. Na dálnici se tam pak dá šoupnout i to déčko.
30. 10. 2017 14:32
Krucis to nejak rychle skoncilo...
...pritom Vaculikovy clanky se ctou fakt skvele. Vsechna cest.
A Ateca?
No proste moderni auto - asistenti asistuji a ridic si chrochta, prechod na auta bez ridicu je v plnem proudu 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
30. 10. 2017 14:38
nadseni : 3
Clanky od Martina beru jako bibli, nesmi vsak popisovat auta od VW group. Podelme nadseni tremi a dostaneme realnou predstavu ;-)
Rozbalit vlákno
0
30. 10. 2017 15:29
Skvělé auto, ale...
Ateca je mimořádně podařené a sympatické SUV, ale co je to platné, když na nejžádanější motorizace se nyní čeká 18 měsíců?!! Kdo ze zákazníků bude ochoten čekat tak absurdně dlouhou dobu?
Přitom ve fabrice v Martorellu by se určitě volná výrobní kapacita ještě našla... :-O :-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
30. 10. 2017 15:41
Re: Skvělé auto, ale...
Jj, je to nepochopiteľné. Buď je ten dopyt mnohonásobne väčší, ako predpokladali, alebo to aj predpokladali, ale nezvládajú to výrobne/kapacitne a nespravili opatrenia na rozšírenie produkcie. A nábeh Karoqu im nepomôže, keďže sa vyrába tam isto a dopyt po ňom sa zdá byť ešte vyšší, ako po Atece.
30. 10. 2017 15:50
Re: Skvělé auto, ale...
To není nejžádanější motorizace, ale spíš okrajová. A čeká se proto, že se nedělá. Těch 18 měsíců tam máš jen proto, že Seat není schopen tuto motorizaci prozatím vymazat z nabídky. Ale je pravda, že kapacita 5 000 Atec měsíčně je zoufalá.
30. 10. 2017 17:47
Re: Skvělé auto, ale...
A o jaké motorizaci vlastně mluvíš? Já jsem měl na mysli 1.4 TSI...
30. 10. 2017 16:24
Re: Skvělé auto, ale...
Asi nejde jen o fabriku v Martorellu, ale o cely dodavatelsky retezec. Toto je jedno z uskali sdilene techniky.
Avatar - Emel
30. 10. 2017 17:03
Re: Skvělé auto, ale...
Proč v Matorellu?
30. 10. 2017 17:48
Re: Skvělé auto, ale...
Protože je tam hlavní výrobní závod Seatu, to jsi nevěděl? :-) A Kvasiny prý vůbec nestíhají... :-O
31. 10. 2017 13:01
Re: Skvělé auto, ale...
Nevim, s tim prisel "pan ručka" >:D
Avatar - Emel
31. 10. 2017 13:14
Re: Skvělé auto, ale...
Jo, jo, už jsem to "odkrokoval" ke zdroji... myšlenka zřejmě byla, že by bylo z hlediska kapacit lepší dělat to ve Španělsku. Já četl jen ten tvůj příspěvek, mea culpa.
30. 10. 2017 15:56
JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
v podstate je videt, ze Skodovka kdyby chtěla a mohla, asi by zvladla sportovněji odvozene modely/podvozky/interiery ... Ateca toho důkazem;))

jj... Developed & Produced by Skoda

PS. otazkou by pak bylo, proc mit dalsi podobnou značku s 1/3 prodeji a 1/4 ziskem (za posledni 2 roku. predchozich 25 let jen ztrata, ztrata a zase ztrata ;)))
Rozbalit vlákno
8
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
A taky by zvladla dodat palubní přístroje s normální pozicí čísel! 8-s
30. 10. 2017 17:15
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
To se mi taky nelibilo, ale jeste ze displej uprostred umi ukazat rychlost. Fakt se to neda poradne v rychlosti precist, spise jen naucit z pameti.
30. 10. 2017 17:14
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
Mate nejake zakulisni info, kde se Ateca vyvijela? Nikdy jsem necetl, ze ve Skodovce. Tam se leda produkuje.
Avatar - Dinar
30. 10. 2017 18:55
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
Na co chceš “zákulisní info”? Ateca je škodovkou vyvinuté auto, které se díky faktu, že seat nemá v této třídě zástupce, narozdíl od škodovky (yeti), dostalo na trh dříve pod značkou Seat než Škoda. Ono se stačí podívat na tvary, třeba hranaté blatníky. Je to stejný případ sourozenectví, jako rapid a toledo, oboje dílo škodovky.
30. 10. 2017 20:47
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
Tady vidím obrovský nedostatek PR Škody, která nedokáže přesvědčit o kvalitách svého vývoje, resp. že vůbec vývoj má. Škoda má ve vývoji v koncernu dobré renomé, nakonec díky tomu teď dostala za úkol vývoj nové platformy.
1. 11. 2017 12:16
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
JJ, ale někteří místí diskusní "odborníci" s antiškodováckou hate diagnózou tě tady budou přesvědčovat, že Škodovka je jen nějaký "montážní závod"! >:D
4. 11. 2017 18:25
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
Vyvoj ATECY bol urcite v Spanielsku, presne vo vyvojovom centre v Martorelli.
Osobne som tam v tom case chodil a videl som aj prototypove auta. Takze dizajn 100% SEAT.
Avatar - Emel
5. 11. 2017 20:05
Re: JE VIDET, ZE SKODOVKA UMI;)
Včetně třeba jedné boční linie (tornádo) vs. SEATí nativní dvě nenavazující linky? No, Ateca vypadá jako Škodovka se znáčkem SEATu.
30. 10. 2017 16:24
Živý text!
Úplně živě vidím potěšení páně Vaculíka nad bezvadnou funkčností světelného senzoru, jeho uznalý výraz, když za Atecou (ideálně s 1.4 TSI) táhne dvoutunový přívěs i slastný pohled nirvány nad nastavením podvozku při poskakování s prázdnou Atecou po narychlo opravených okreskách. Vše je následně zakončeno záběrem Atecy zběsile prchající ze zatáčky do západu slunce poté, co DSG nečekaně podřadilo o dva kvalty. :yes:
Rozbalit vlákno
2
30. 10. 2017 17:24
Re: Živý text!
>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Floyd
30. 10. 2017 18:39
Re: Živý text!
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2017 08:32
VW hater???
Přiznám se, že jsem čekal poněkud "nestrannější" postoj autora. Bezesporu uvádí zajímavé informace. ALE...

1) user-friendly?
Ano, VAG bezesporu má ergonomii na dobré až vynikající úrovni. Vše funguje tak nějak ... intuitivně, přirozeně. Není to ale tím, že většina novinářských testů je právě test vozů VAG? Je pak zcela přirozené, že když si na něco zvyknu, tak to vynáším do nebes. Ale je to skutečně díky tomu, že je ergonomie u VAG opravdu TOP???

Zcela obdobně francouzi budou navyklí právě na zvyklosti např. Renaultu, že... Takže jak to je s tou objektivitou českého novináře?

2) Francouzi bez problémů dodávají velká kola, jako např. Renault Scénic/Grand Scénic... ANO, ale autor jaksi pozapomněl uvést, že tady sice dodaly velká kola, ale speciálně tomu přizpůsobili odladění podvozku. A testy to potvrzují. Podovozek Scéniců je skvěle naladěný. Takže opravdu nevím, proč se i tady dost neoprávněně autor naváží do francouzů :-!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Sumi2000
31. 10. 2017 10:37
Re: VW hater???
Nesmyslně velká kola u malých crossoverů frantíku?
To je uživatelský nesmysl č.1 !
Komfort tam je menší , at' mají podvozek naladěný jakkoliv.. :no:
Cena velkých pneu je nesmyslná , frantíci jsou levnější auta často pro lidi , kteří nemají dost peněz na lepší značky..a cenu pneumatik , kromě velkých firem , řeší většina normálních lidí !
Ideální jsou 16' max. 17' kola.
:-!
31. 10. 2017 11:40
Re: VW hater???
1)Vystrč päty za hranice svojej dediny , porovnaj si cenyba pouvažuj nad tým čo si tu vyprodukoval.
2) Snáď nepredpokladáš že kupujúci napr scénica za 22k€ si nemôže dovoliť zaplatiť za sadu pneu čo máš bežne na 3-4 roky o napríklad 80-100€ viac ako pri bežnejšiom a menšiom rozmere kolies? Možno bude ten finančný rozdiel ešte menší . Pokiaľ áno, tak máš dosť obmedzenú logiku...
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2017 12:39
Re: VW hater???
Nesmysly jsi napsal TY >:-[] 8-s

1) Renault rozhodl jednoznačný rozměr pneu a tomu mohlo odpovídat naladění. Zatímco jiní mají X-rozměrů, Renault si mohl vyhrát s jedním konkrétním nastavením. A testy tomu odpovídají. Odladění a komfort jsou oceńovány, nikoliv kritizovány.

2) Renault deklaroval, že cena pneu bude odpovídat běžným rozměrům, což se stalo.

Takže, jak to je dnes v módě říkat? Blablablabla .... neblábolit? >:D >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
31. 10. 2017 12:52
Re: VW hater???
Myslíš třeba hodnocení od Michala Fokta? :-)

Vítězství designu nad zdravým rozumem
To byly ty dobré zprávy. Co se jízdních vlastností (a podvozku vůbec) týče, vše stojí a padá se sériovými 20“ koly o šíři 195 mm. Tedy spíš padá… Jestli jste si mysleli, že se povede udělat u MPV komfortní šasi na dvacítkách, tak – nepovedlo… Auto se na drobných nerovnostech natřásá, ale to by zase tak moc nevadilo, protože se projevuje (jediný) pozitivní efekt velkých kol – auto na nich působí pevně a robustně. Avšak na větších nerovnostech podvozek rázuje, a pokud nerázuje, tak do kabiny alespoň proniká zvýšený hluk od namáhaných tlumičů.

Tvrdost šasi bohužel není vykompenzována suverénními jízdními vlastnostmi jako třeba u nedávno testovaného tiguanu, a to kvůli úzkým pneumatikám. Šířku 195 mm má dnes 1,1tunový yaris, ale zvýšené 1,6tunové MPV? Scénic tak poměrně záhy ztrácí v zatáčkách přilnavost a hrne se přes přední gumy, přičemž přechod je rychlý a těžko předvídatelný, na což mají vliv téměř nulové náklony v zatáčkách. Na zimním oslizlu to pak platí trojnásob. Výjimkou nebyla ani častá ztráta trakce při rozjezdu, provázená „oldschoolovým“ mlácením.

[odkaz]

Možnost ladit pouze jeden setup je fajn, jenže koncepční problém je pořád stejný - odpružit velká (a tedy těžká) kola ve velkém a vysokém autě při použití jednoduché zadní nápravy...
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2017 13:17
Re: VW hater???
Ne, myslím hodnocení nezaujatých novinářů, jako třeba tohle
Na českej betónke neboli 20-palcové kolesá žiaden problém. Skôr som oceňoval ich prínos stabilite v rýchlych tiahlych zákrutách a veľmi cítiť aj kvalitné obutie. Keďže Renault siahol po dosť netradičnom rozmere, ale pre celý modelový rad Scénic a GrandScénic, podarilo sa mu získať veľmi výhodné cenové podmienky od troch dodávateľov na veľmi solídne plášte. Naše auto má obuté pneumatiky Continental ContiEcoContact 5, z ktorých cítiť, že boli poctivejšie „upečené“, z kvalitnejšej zmesi než bežné pneumatiky pre továrenské prvoobutie. Najmä na vode fungujú dobre. Cítiť z nich dostatok gripu, vďaka ich relatívne malej šírke v pomere k veľkosti kolesa nemajú problém s vyjazdenými koľajami na našich cestách a spoľahlivo, bez straty kontaktu s cestou odvádzajú vodu z behúňa.


[odkaz]

>:-[]
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2017 13:18
Re: VW hater???
nebo tohle
[odkaz]

>:-[]
31. 10. 2017 15:29
Re: VW hater???
Jel jsem (krátký i Grand) a zcela jednoznačně souhlasím se závěry testů které uvádí rohYpnol.

Je až neskutečné jak moc se liší závěry testéru ACZ od mých, v případě aut která znám - a je to horší a horší. A pak juknu na YT na testy třeba pana Chvaly a wow - ano, ten člověk mi v 99% případů mluví z duše. (hodně doporučuji test Megane vs. Astra, dvou fakt dobrých zástupců C segmentu, kdy bych se pod závěr okamžitě podepsal - ta auta jsem důkladně projel obě).

Mno, buď je chyba ve mě nebo v pánech z ACZ. Každopádně už sem chodím fakt výjiměčně a zdejší testy prostě neberu za bernou minci.
Avatar - Emel
31. 10. 2017 16:43
Re: VW hater???
Nic proti Chválovi, ale jeho příjmení mi přijde hodně trefné... on auta vůbec většinou chválí, většina věcí je fajn, nějaká kritika tam obecně moc není. Ale přiznávám, že jsem jich neviděl zase tolik...
31. 10. 2017 17:53
Re: VW hater???
Hele a to mi vlastně ani nevadí (ta chvála pany Chvaly ;-) ), řekl bych že pozivní přístup se obecně z naší společnosti vytrácí a je ho třeba. A vypíchnout technické fíčury a klady vozů fakt umí. A vystihnout "ducha" vozu také.
Avatar - _Karel_
31. 10. 2017 18:39
Re: VW hater???
Taky se na Chvalu občas rád kouknu, ale fakt je, že od testu očekávám i objevení nedostatků, kterých bych si třeba při krátké zkušební jízdě nevšiml.
Tím nijak neobhajuji zdejší testy, ale obecně je pro mě v testech chvála stejně důležitá jako kritika.
Avatar - white label
31. 10. 2017 19:48
Re: VW hater???
Jo, v tomto ohledu mi časté chvály Chvaly připomínají Autosalon na Primě. Mělo by to být vyvážené, ale hlavně pokud se chválí "všechno", tak pak ta chvála logicky ztrácí hodnotu.
1. 11. 2017 08:26
Re: VW hater???
Asi na tom neco bude.

Ale na druhou stranu Rasto Chvala dela jednu vec, kterou ostatni moc nedelaji - on to auto testuje. Zkusi ho v normalnim provozu jako normalni clovek, projede ctyrkolku na mistech, kam normalni clovek nejezdi (a narozdil od vetsiny jinych testeru to umi), vsimne si, ze nova verze ESP (napr v testu Passatu) se chova jinak nez drive nebo nez u jinych aut atd atd.

Na jeho recenzich je skoro vzdy neco zajimaveho.
A ano, nadchne se pro ledacos vcetne treba Dacie Sandero. A to je taky dobre, protoze chape, ze i jednoducha auta proste maji sve misto a misto porovnavani Sandera s Golfem GTI se necha unest krasou jednoduche koncepce a vsima si veci, na kterych u takoveho auta zalezi... :-)
1. 11. 2017 10:58
Re: VW hater???
Povedal by som, ze Chvala hlavne tie auta prilis neporovnava navzajom voci konkurencii. Taky nekomflikty pristup k testovaniu a poukazuje na to co ho na aute zaujalo.

Naopak tu su auta neustale porovnavana. Takze logicky test je viac menej sumar konstatovani v com je dane auto horsie ako nejaky triedny konkurent. A pri kazdom aute je pravdepodobne, ze je dost vlastnosti, ktore niekto iny vie lepsie, kedze este nikto nevytvoril absolutnu dokonalost :-)
Teda az na hociktory novy model od Skody >:D

Mne osobne je Chvalou pristup blizsi, pretoze aj tak pri nakupe vyberam nejake konkretne konfiguracie a modely a tie su casto ine ako to co sa testuje. Okrem toho su tie testy prijemne optimisticke namiesto neustaleho placu ako boli auta pred (10, 20, X) rokmi lepsie a vsetci mladsi >:-[]
Avatar - Emel
1. 11. 2017 11:41
Re: VW hater???
Pokud jde o testy jako podklad pro výběr nového auta, tak mě hodně zajímá ta kritika, protože to jsou věci, na které se pak dá zaměřit při testovačce... a buď nad nimi mávnout rukou, nebo ne.

Jinak nic proti Chválovým testům, ty respektuju, jenom prostě pokud o něčem řekne že je to fajn tak to celkem nic neznamená.
Avatar - miromen
1. 11. 2017 11:47
Re: VW hater???
Pro mě jsou naopak testy od p.Chvala nezajimave, jednoduše řečeno jsou až moc sluničkove.
Avatar - Sumi2000
5. 11. 2017 11:09
Re: VW hater???
Pneu vel 20' kolem 1500-1800 kč jako za 16' ???
A kde jsi je viděl..??? >:D
1. 11. 2017 13:35
Upravena redakcni auta
Ta poznamka ze dobre se chovaji jen nektera redakcni auta urcena na predvadeci testy zavani upravou elektroniky pro lepsi projev a pak zakaznici dostanou utlumenych virtualnich 140kw
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
1. 11. 2017 15:12
Re: Upravena redakcni auta
Jo, vidím to stejně - právě u tohoto motoru. Při představení na Mallorce Vaculík hýřil nadšením, že je TDI 140kw "jako pokropené živou vodou", a dojmy všude jinde jsou poměrně jasně ve smyslu, že slabší verze 110kw jede pocitově stejně a že se koně někde zatoulaly. A v tomto článku to i Vaculík naznačuje sám.
Avatar - Beefcake
3. 11. 2017 17:01
Re: Upravena redakcni auta
Isiel som uz davno na novinarskom Skodjaku s tym 140kW+DSG a ten motor bol totalne mdly. Pomale reakcie. A tie posmesky nakorejske koniky patria skor sem.
Cakal som po presadnuti z mojej 110kW atmosfery zazrak a nic.
Avatar - Beefcake
3. 11. 2017 18:03
V
Fujtajbl. Vaculik, Vaculik, fakt sa radsej venuj tym "dizlom" a nie autam.
"Sám bych byl na světě mnohem šťastnější, kdyby se dobrá auta jmenovala Lancia, Saab, Citroën či Subaru - jako tomu bývalo za mého dětství." - to ako vazne ? Bez ohladu na vlastnictvo Forestera sa musim voci takejto manipulacii ohradit. Spajat tieto dve mrtve znacky so Subaru, ktorej vsetky auta, co robi, su uz dlhe roky vo svojich kategoriach pojmom, funkcne na spicke a dnes nezaostavaju prakticky v nicom inom a tvarit sa, ze nerobia dobre auta ? Ja viem, skocil som na navnadu, ale proti takymto kravinam treba bojovat. Obzvlast pri "novinaroch" , co sa snazia takto formovat mienku potencialnych kupcov.
Je mi jasne, ze ked sa automobilka nezameriava primarne na olizovanie plastov a podobne nezmysly, niekomu to nevonia (a nie kazdemu musi sediet vsetko), no tu sa inspiruj, co je podstatou auta:

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Tych kopec recenzii z kazdej kategorie sem davam len preto, aby sa pan Vaculik spamatal a videl, ako nerobia dobre auta a ako su tie hodnotenia vzacne konzistentne.

No nevadi, dolezite je mat teply a indukcne nabity mobil.
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2017 20:50
Haldex 5 = odpad
Bohužel mám stejnou zkušenost se Supem i Kodiaqem. Ovšem vsadil bych se, že Passat B8 to nedělal a uměl se chovat i přetáčivě...
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2017 09:52
Zase blbosti v teste
" Rapid už přeměkčený je (a vlivem toho mlátí, takže lidé neschopní poznat chování auta píší, že je tvrdý" ........Rapid je makky a preto je tvrdy? ste spadli z jahody?
Makky je C elysee a ten nijak nemlati; neda sa ani omylom povedat, ze by mohol byt tvrdy, lebo je prilis makky >:D

" Defenzivně jezdící řidiči vnímají rány (obvykle odzadu), jak to kolo pak dopadne zpět na silnici. " ----- uplna sprostost, ktoru neviem preco opakujete, zoberte si rychlosnimkovu kameru a tocte si nerovnosti a skakajuce kolesa roznych aut.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2018 19:23
Seat Ateca FR
Zdravím.
Otestujte prosím verzi FR. Díky
FD
Rozbalit vlákno
0