Lexus dosud úspěchům německých supersedanů vyšší střední třídy pouze přihlížel. Nový model GS F se jich nebojí a přináší něco, na co nedokážou odpovědět – atmosférický pětilitrový osmiválec!
Také chválím... atmosféru... i atmosféru testu. Vzhledem k velikosti vozu to musí být pěknej brutal... Zajímalo by mě, jestli po vystoupení z vozu probíhal i Parkinsonův cyklus :-)
Nemuzu se ubranit myslence jestli toto auto skutecne je konkurence plnotucnych nemcu ala M5, RS7 atd. anebo zda (plne vybavene s cenou pod zakladem M5) nemiri spis o stupinek niz. Vykon i cena by odpovidaly treba takove "plne" vybavene S6, 550i atd. Nebo je naladeni vseho u GS-F az tak nekompromisni jak to maji plnohodnotna ///M, RS a AMG? Pokud jo jde i prez absenci vykonu o kauf, jen skoda toho vzhledu. ;-\
PS: Jinak test se cetl sam, emoce a spousta vnemu, takhle ano, takhle to mame radi. Autorovi diky. :yes:
PS2: Lexus a pet hvezd? Az se Fostek probere z mdlob budu rad za "Das Beste oder nichts" vysvetleni. >:-[]
Proč by konkurencí nebyl? Reálně je díky atmo motoru využitenější, zajímal by mě podvozek a řízení. Osobně mi třeba M5 přišla už zbytečně silná na 5m velký sedan.
No zajima me cemu je bliz. Vykonem je podstatne bliz S6 nez RS6, cenou za vybaveny kus je taky podstatne bliz S6 nez RS6(7), tak me zajima jestli to jsou jedine dve pojitka a ve vsem ostatnim (brzdy, podvozek, rizeni atd.) je naopak blize/nebo dokonce prekovana RS6(7), resp. ekvivalentum od BMW/MB, anebo jestli i v techto dalsich vecech se GS F podoba spis na S nez RS.
Ze by i v takovem pripade furt zustal konkurentem plnotucnych nemcu? Proc ne. Vzdyt i 550i z jisteho uhlu pohledu bude konkurovat M5. :-)
Tvoje nejistota pramení pouze z toho že házíš audi, bmw a mb "do jedoho pytle". Navzdory všemu tomu reklamnímu humbuku kolem je ale audi jen lepší VW a lexus jen lepší toyota se vším dobrým co to sebou nese, ale zároveň se spoustou kompromisů. Po zakoupení ti prostě na jazyku zůstává pořád ta pachuť tuctovosti a dříve nebo později přejdeš či se vrátíš k opravdové prémii.
Čili odpověď zní ANO, jedná se o plnohodnotnou konkurenci audi jen se musíš odstřihnout od toho co se ti spousta lidí snaží vnutit, protože audi je sice malinko ale přeci jen pořád za opravdovou prémií a lexus je na tom tak samo.
Doufám že tohle někdo nepochopí jako že bych chtěl na audi nebo lexus plivat. Jsou to krásná auta se skvělou technikou a mnohem lepším poměrem toho co člověk za své peníze dostane, ale k vrcholu jim vždycky něco chybí...
Tak tajne jsem doufal spis v odpoved autora, ktera by jednim nebo druhym smerem rozprasil me pochybnosti pramenici z pouhopouhe osobni neznalosti veci (a tridy supersedanu obecne), ale i ta anekdota od tebe ma sve kouzlo a na zkraceni chvile, nakonec, proc ne.
Jen doufam, ze tehle "hry na flame, je/neni audi premie" se nikdo nechytne a neposune tak tuhle diskuzi do vod srovnavacky rapidu s tipem, kde se to docela zvrhlo. :-)
Žádná hra na flame/neflame se konat nebude, lidi co hájili prémiovost audi vymřeli. Jo tak deset let zpátky co to VW zkoušelo přes reklamy a PR články do lidí tlačit to by byla jiná pumelenice a tyhle dvě skupinky by se tady do sbe pustily, ale dneska fakt není důvod.
Audi se zařadilo cenou, technikou a designem tam kam patří - to je na samou špici VW a zákazníci to vědí stejně jako v případě lexusu, tady opravdu vidím paralelu. Prostě nejde o suverénní značku jako v případě bmw či mb, ale o dražší odnož se všemi výhodami i nevýhodami co k tomu patří.
Taky tajně doufám že autor příjde a potvrdí že lexus je plnohodnotným konkurentem audi, ale koho chleba jíš...
Ty vidis akurat velke hoooownoooo ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Vrcholom koncernu je pre tvoju informaciu nejake Bugatti a potom Bentley...
Ale to si si asi nevygooglitil. >:D
So svojim j€blym pristupom pal do pikače ! :-!
Zijes asi dost v predsudkoch a este stale v minulom tisicroci...
Lexus v mnohych veciach daleko prekonava zvysok premie - tichost, spracovanie, servis a spolahlivost cez polmiliona kilometrov su veci, pred ktorymi sa klania cely svet.
Ze nema kombi, diesel a podobne nespochybnujem, ale povedat, ze to nie je plnohodnotna premia je cisty nezmysel...
To s audi je tiez dost odvazne tvrdenie - takto sa audi vnimalo v minulom tisicroci, dnes ho snad kazdy okrem teba, vratane nemcov, povazuje za plnohodnotnu premiu.
Co je a nie je premia, o tom nastastie nerozhodujes ty:D
Je vsak pravdou, ze technicky, s vynimkou hybridov od toyoty, sa tie rozdiely u aut do cca. 50000 EUR stracaju - renaultacka technika/motor dacie v smart, trieda A, citan, BMW s jeho trojvalcami, ktore nestacia ani na trojvalce PSA, zlym elektrickym posilovacom riadenia...
BTW,
do sportoveho auta nepatri elektricky posilovac, vid maserati, a uz vobec nie
bi, tri ci styriturbo a la BMW, kde je vykonu sice habadej, ale nastup vykonu nie je presne odhadnutelny, co kazi ovladatelnost v hranicnych situaciach...
No neviem, mne to z testu celkom jasne vyplynulo. Možno má GSF nominálnym výkonom bližšie k S6, ale charakterom má evidentne oveľa bližšie k RS6. S modely Audi majú skôr charakter rýchleho cestovného auta, resp. najrýchlejšieho bežného modelu (ako sám píšeš, S6 je obdoba 550i, obdobne tak S4-340i atp.) a športiak je až RS model. Kdežto ten Lex je podľa testéra jednoznačne športovým modelom, a to dokonca nielen v nejakom šport móde, ale stále.
Inak rovnako sa pripájam k pochvale testu a autora, takto to má byť. :yes:
Konkretne sam dnesni tester sveho casu pod clankem uz nevim o cem priradil S6 necekane sportovni schopnosti, ikdyz mu tehda par lidi oponovalo, tak jsem se jen chtel ujistit. ;-) Zajimalo me jestli je v jeho ocich silne sportovni S6 stejne silne sportovni jako podle dnesniho clanku silne sportovni GS F, nebo je GS F fakt o ten stupinek jeste vys.
No to by mě docela zajímalo pokud si odmyslíš výkon motorů a jejich zvuk a vezmeš jinak stejné konfigurace, čím se podle tebe liší charakter S6 a RS6 nebo S7 a RS7. Podle mé zkušenosti v aktuální generaci skoro ničím (pokud nepočítám nějaké nepodstatné estetické fíčury nebo skutečnost, že RS6 nejde v sedanu což ovšem nahrazuje RS7) a u obou lze schopnosti podvozku zlepšovat prakticky stejnými příplatkovými prvky (dyn. řízení, sport. dif, keramické brzdy etc.). Jinak sporťák podle mě není ani S6 ani RS6, jsou to pořád pětimetrové velké sedany/kombajny/fastbacky lišící se výkonem motorů, sporťák je R8.
No S6 nedostanes s DRC. A aj v RS6 si ho musis priplatit v Dynamic Plus pakete.
Predpokladam ze to vies, ale pre ostatnych - bezna RS6 je na vzduchu, DRC su pruziny a adaptivne tlmice vzajomne prepojene cez hydraulicku jednotku, ktora dokaze zabezpecit minimalizaciu nielen priecnych, ale aj pozdlznych naklonov. A co je lepsie na sportovu jazdu, pruzina ci vzduch... - no hadam vieme... ;-)
A nechce sa mi pozerat do "papierov", ale mam taky slabucky pocit, ze ine su aj podvozkove komponenty - ramena, ine silentbloky...len take jednoduche to nebude.
Já měl možnost porovnávat standardní S6 se sport diff a standardní RS6 také se sport. diff obojí tedy na vzduchu a s nějakými pro jízdu nevýznamnými příplatky a vyjma motoru jsem žádný rozdíl neidentifikoval, dokonce bych řekl, že sedan měl tužší karoserii než kombajn a to je na rozbité cestě určitá výhoda.
Jo, ved preto som sa aj tak trochu uspokojil, ze nemusim tasit 3+ mega za nie-sedan. :-!
Aj ked 1 maniak existuje, ktory si ho urobil: [odkaz] :yes:
Ak by ta uprava nemala byt extremne draha, tak zhanam RS6 s DRC a riesil by som to.
Ale rozhodne nie v dohladnej dobe. A ked pride cas... ;-)
Jo, toto povazujem za neodpustitelnu chybu !
Ta RS6 vypada ako sluzobny voz sameho Lucifera ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Hlavne ked sa da do ciernej, alebo matne sedo-ciernej... :-!:yes:
No a v sedane...Proste hotovo. :'-(
Nedavno som vo Svajci nahodou zastihol nejaku bandu na vsetkych moznych RS-ach.
Pri pohlade na 4 RS6-ky vedla seba mi isli slzy dojatia do oci. :'-(
O ničom příspěvek :-) Bez detailu, argument žádný. Právě že tento Lexus je emotivně o mnohém. Je to poslední mohykán, není nejrychlejší nebo nejmodernější, ale je úžasný a super vůz na dlouhodobé vlastnictví. "F" řada Lexusu se zlepšuje s každým typem. Osobně myslím, že LC500 bude úchvatné - design, motor, GT sen...
Proč není video u takového krasavce, když se testuje kufr Octavie, tak tam je 10x video. I když na netu jsou, tak jste ae mohli obtěžovat. Jinak je to japan. křižník.
Proč ne? Po dlouhé době pochvala pro testéra. Proč?
Nesnižuje/nezvyšuje známku designem exteriéru - 100lidí, 100 designérů
Nesnižuje/nezvyšuje známku infotamentu - 100lidí, 100 návyků
Nesnižuje/nezvyšuje známku velikostí kufru a možností přepravit kredenc - né každý je stěhovák
a zohledňuje to podstatné: kvalitu (zpracování), jízdu, motor, pocity jízdy (subjektivní)
A pak je výsledek, který akceptuji jako objektivní dotyčného recenzenta.
Lexus :yes:
recenzent :yes:
Kufr je náhodou docela velký :-) Osobně je GS-F jasnou volbou, je to prostě vynikající charakterní vůz. Mám moc rád IS-F, i když na top konkurenty ve své době nestačil (BMW, Merc). Měl charisma a ten motor. Zde jen více a lepší, zároveň je to daleko větší vůz. Do IS-F jedno děťátko v pohodě, ale 2 již horší. :yes: GS-F si jistě v Lexusu vyzkouším a porovnám charakter s IS-F...
Cte se to dobre. Rad bych se s tim svezl. Jak velkou to ma nadrz?
Jen ten tragicky lexusi infotainment a jeho priblble ovladani bych nikdy nerozchodil, musel bych chodit moc, nevim kdy bych to stihal, asi v noci, misto spani bych chodil chodit, ale stejne by to nestacilo :no:
Máš pravdu, infotainment nicmoc, ale zase AUDIO je extrémně dobré, opravdu špičkové. Zase na druhou stranu, uplne to nerozchodit kvuli tomuto? ;-) Ta kvalita audia to pro mne kompenzuje - konkrétně ten Mark-Levinson zde je špičkový systém - lepší jen příplatkový Burmester v Porsche (co jsem kdy slyšel sériová auta...). A Lexus znám a tedy rozchodit osobně nemusím, ale vím, že zlepšit by šel samo :yes:
Ovladani, rychlost, uzivatelska privetivost, jednoduchost, intuitivnost, prehlednost, uroven zpracovani a hezkost infotainmentu je pro me pri vyberu auta jedno z rozhodujicich kriterii. V tomto smeru je pro me jednicka BMW, ma po vsech strankach nejlepsi infotainment. Hned potom Audi. Mercedes bohuzel patri k prumeru, Command je neprehledny a cokoli chces udelat, musis furt klikat a tocit a klikat nebo mrskat palcema na volantu do nekonecna, co mas v iDrive na jeden klik, v Commandu na "moc" a ten jejich touchpad je uplne na h***o, akorat prekazi, nema smysl za nej priplacet, levnejsi varianta s Garminem a koleckem je lepsi. Porsche, LR, Jag vubec neresim, jak se musi sahat na displej, je to spatne. No a Lexus? Prusvih je u me hlavne v ovladani, navigaci a urovni zpracovani, az to zlepsi, muzu o nem uvazovat.
Infotaiment souhlas. Soucasne modely to maji debilni. Minula generace to mela lepe ovladatelne.
Nicmene zrovna uroven zpracovani... to byl asi spise vtipek, ne? Interier GSka mi prijde mnohem lepsi nez soucasne 5tky ci minuleho Ecka (ten novy facelift jsem jeste nemel tu cest).
Vse co jsem psal bylo vztazeno k infotainmentu, kde si pod urovni zpracovani predstavuji souhrn "jak to vypada", tj. vzhled, grafika, prehlednost map... proste jak to maj vypilovany k dokonalosti.
Ovladani a grafika neni na urovni soucasne spicky.
Pruser to neni, jde si zvyknout a funkcne to je tam kde to ma byt.
Zajimave je, ze umi udelat skvele digitalni budiky (ty povazuji za top) a neumi UI debilni navigace.
u nas tych jazdeniek lexusov je malo aj preto ze ono vobec celkovo tych lexusov sa u nas strasne malo predava.... a aj ten kto si uz lexus kupi tak ho asi tak skoro nepreda... tieto auta uz fakt kupuju len solventni sukromnici ktori si tieto auta nechavaju aj dlhe roky... co je rozdiel oproti povedzme viacmenej firemne orientovanym nemeckym drahsim vozom ktorych mas plne bazare ( rozne mercedsy a bmw v dizloch )
ja u nas vidim jazdit jeden strieborny lexus IS prvej generacie ktory mal 2 litrovy sestvalec... a 6st manual ... dnes uz skutocne skvostny kusok
477 HP je fajn, co není fajn je cena, protože stejně stojí Cadillac CTS-V s 650 HP a to je trošku jiná liga. A proti kompresoru já osobně nic nemam, takže .....
auto poměrně hezké, až na ten interiér, atmosféra se chválí, na druhou stranu za cenovku 2,7 mega mam Cadillac CTS-V a to všechna čest atmosféře radši zvolím kompresor co má ten Cadillac.
Jednak je hezčí (věc vkusu), jednak má větší výkon a šacuju (477 vs 650 HP) to že bude i lépe jezdit
Testér zamrznul na motoru, řekl bych. Už před deseti lety někteří používali ve vrcholných modelech kompresor /AMG/, někteří turbo /RS/ a u vrcholného supersedanu si nejsem jistý, jestli jízda bokem to to nejdůležitější. Taky bych chtěl vidět, jak na mokru nebo na sněhu využije "každého koně" výkonu. A převodovka Aisin bude jako vždy trošku handicapem.
Co bych naopak pochválil je vzhled, v téhle modré jsem ho viděl naživo a je to správná úchylárna.
Takže atmosférický motor má určitě svoje kouzlo, ale celé auto bych na něm nestavěl.
Už před 30 lety někteří používali Biturbo /Maserati/ = je to stejně nesouvisející jako že před 19 lety přišel kompresorovanej Jaguar ;-)
Dneska je dneska a tenhle motor je dneska poklad :yes::yes::-)
S převodovkama byl Aisin vždycky napřed = když týhle vyvinutý přímo pro tenhle motor šlápneš trochu na krk funguje fenomenálně. Sem zvědavej na letošní 10ti a 24 stupňový novinky,Aisinu pro LC V8 5.0 a hybrid
Jak tu už loni napsal Ondřej Chamilla: Atmosférický Lexus GS-F dává víc smyslu než M5 :-!
Na základě amerických testů, kde řada renomovaných magazínů, co dříve nechali na autech americké produkce nit suchou trvrdí, že CTS-V je lepší jak současné M5. Nebo jinak, že CTS-V odpovídá tomu, co bývalo M5 před dvěma gneracemi >:D
Ve smyslu radosti z jízdy a potěšení pro řidiče petrolheada :-!
Sranda co, značka, která bývala před 20 lety synonymem aut pro páprdy dnes sportovnější jak slavné BMW >:D >:D
CTS-V je taky plnohotnotný sedan, Má 4 dveře, sedačky pro 5 lidí a kufr. Můžeš v tom jet do Lidlu pro housky i vézt děti k babičce. I S corvettou jde jet 50, a tohle je corvetta v sedanu no >:D
Když jsme u těch "kapacit", tak zrovna EVO vidí špajzku jako jednu ze slabin:
"Of course it’s not perfect. The gearbox is massively outclassed by the best dual-clutch systems. Sometimes it’s superb, delivering clean upshifts and rapid response to a downshift request. Then, inexplicably, it’ll refuse to change up when you ask, or throw in a late, fluffy downshift. It’s most odd."
Vsetko zalezi na tom, v akych otackach sa snazis preradit. Auto Ta nepusti preradit, kedy sa Ti zachce. Recenzenti si na podobne spravanie stazovali uz u IS-F, ze im namiesto radenia otravne pipa.
"most odd" to moze byt, ale z hladiska zivotnosti je to celkom zasadna vec. Majitelia BMW M5 mozu o tom rozpravat hodiny.
Navíc ten mód nejostřejší mód "F", tedy přímo řazená 8 speed prevodovka pádly, u IS-F se musí chvíli učit. Mne se již nestane, že bych otravně pípal :-) protože prostě jsem již s vozem dostatečně naučen. Není to blbý, samozřejmě Ferrari 458 je lepší :-), ale ... S touto chybou, nedostatkem IS-F v recenzich casto zminovanem se opravdu da dobre zit a clovek se to muze naucit tak, ze do te situace vuz nedostane (aby ho otravně vypípal) :yes:;-)
Nebudem Aisin glorifikovat, ale musi sa uznat, ze bol prvy s 4st. automatom, s 8st. automatom a v LC pouziju unikatnu CVT prevodovku. Takze ano, da sa to nazvat, ze su napred. Uhol pohladu.
Tak mozem rovno siahnut po FORD Mustangu GT, je za polovicu, aj ked ma len polovicny pocet dveri ... ale zasa mozem mat manual.
CTS-V stoji v Reichu skoro rovnako ako to GS F. Servisne zazemie je "lepsie" pre Lexa.
Srovnávejme srovantelné. Mustang není konkurent Lexusu, CTS-V ano.
Cena je pdobná (Cadillac je nepatraně levnější), ale Cadillac má lepší motor a podle mě i podvozek.
Servisní zázemí bude záležt na konrétkní zemi, u nás je to asi jasné, ale za to auto nemůže.
Mustang sice priamo nekonkuruje v celom spektre triedy, ale urcite atributy ho posuvaju aj tymto smerom - sedan + velka kultivovana atmosfera. Ved z toho aj patricne tazi v Reichu. A ten Mustang az o tolko horsi podvozok a interier voci CTS zase nema (podla fotiek a "testov"). Bohuzial si do CTS-V si asi len tak niekde nesadnem a tym padom ani nemam nejaky taky "background feeling" z toho auta - z toho plynie mozna nevyhoda pri vybere auta - teda pre ludi co tych 100 tacov za to vyhodit mozu.
Ovsem zasa GSF sa mi zda skutocne dalej interierovo aj technikou ci vybavou, napriek tej divokej HU.
Pokud budeš vážný zájemce, tak ve Vršovicích event. Bratislava nebo v rajchu se do toho sednout dá. Auta tu v Evropě jsou, webpaja s tím ostatně taky jel kolem bloku >:D
"Pokud budeš vážný zájemce" - toto je presne ten problem, ze nebudem. A vela ludi nebude. Jeden z dovodov je ten feeling. Clovek toho Caddilaca ani len v sirokom vybere nema, pretoze ho nikde nevidi + dealer/servis min. 100 km daleko + slabe portfolio + predpokladana nulova druhovyroba + cena, kde mas uz slusny vyber od konkurencie + ziadna usporna alternativa (hybrid, "smradochod").
Zabudol som nieco ? Zaruka na kasnu 6 rokov v tejto cenovej ... to sa nenosi.
To je to GS asi lepsia volba.
Druhovyroba samo je ale musis ji shanet z usa ne v evrope. Servisy lexusu budou mit s auty typu GS taky hodne zkusenosti vid....to zas bude metoda pokus omyl. Portfoli je siroke dost: Ats,CTS XT5CT6Escalade
Nehnevaj sa na mna, ale ked sa po zadani www.cadillac.cz ukaze stranka ceskeho Cadillac klubu, a nie stranka miestneho zastupenia, tak danej znacke na nasom trhu naozaj nebudem prisudzovat ziadnu vahu. A to moze byt CTS-V ake kolvek dobre, ale argumenty CommonUsera su v tomto pripade naozaj na mieste.
Ved aj v tom mojom "zapadlom" Brne mam dilera a servis Lexusu, par tych aut aj vydavam na tujansich cestach. Ale Cadillac? Toho som naozaj nevidel ani nepamatam.
Z tvojho avatara usudzujem, ze dana znacka bude tvoja srdcovka, ale naozaj sa neda ocakavat, z s takymto predajnym/servisnym zazemim ta znacka nejako dojde do povedomia. Plus, ak som to spravne pochopil, ani ty si svoje CTSko nekupil nove, takze moc si svojej oblubenej automobilke v tomto smere nepomohol...
Obě jsou v zásadě jiná auta. CTS-V je opravdu brutální sedan s úžasnými sedačkami, podvozkem, řízením a motorem, ale jinak spíš střednětřídně mainstreamovým interiérem. Obecně tuhle kategorii osobně nijak nevyhledávám, ale že by v běžném provozu GSF mělo nějak ve srovnání s konkurencí trpět to rozhodně ne. Oproti Caddymu nabídne zcela jinou úroveň interiéru. ;-)
Povozil som sa testovanom aute hned po tom, co ste ho vratili. Vystupovalo sa mi z neho velmi tazko. To auto som si maximalne uzival a ten motor je uplna dokonalost.
Pripajam sa k podakovaniu Jancimu ! :-!:yes::yes::yes::yes:
Takto sa maju pisat testy !!!! Proste absolutorium !
A vobec mi nevadi, ze tento Lex dostal *.
Ja by som sa sice pozastavil trosku viac nad niektorymi vecami v interieri, ale realny kupec, ktory je s tym v ramci Lexusu uzrozumeny, mavne rukou a bere ho.
A necudujem sa mu - 100% kontrolovatelnych atmosferickych (!!!) 477 PS a 530 Nm v RWD-cku so sikovnym zadnym diferakom a obdivuhodne nizkou hmotnostou s adekvatnym miestom pre 4-och... :-!:yes:
To miesto pre 4-och je fakt ? Moze to niekto so 185cm+ potvrdit / vyvratit ? GS pred FL si sam za seba sice sadnem, ale hlavu mam vo "fixnej" polohe pol druhej.
Ty sedavas v aute ako testovacia figurina ? >:D
Ja sa aj s mojimi dlhymi hnatami snazim vzadu pohodlne rozvalit. :-) Casto to znamena kolena horea v pozdlzne horsie dimenzovanych autach sedacku medzi nohami, no a vdaka tomu som nemal problem s hlavou ( s prizmurenim oka ) ani v CLS-ku. >:D
Neviem co tym myslis, ale ja sedim relativne rovno (skoliozu chvalabohu nemam). Aj hlavu drzim rovno alebo opieram o opierku a v GS si skor zapriem hlavu do stropu ako sa opriem. A to je dost hanba na tuto triedu. Niekde som nasiel aj test z Azie s tymto dodatkom, ze to nie je auto ani pre vyssich Aziatov. Tusim youtube.
CTS-V neviem, nemam priamo dealera ani ine moznosti a kvoli jednemu modelu lietat po Reichu nebudem.
Medur CLS - tam ani nahodou ...
Bohuzial sa nezmestim do 185+ rozmerov (mam 180), ale myslim, ze dost zalezi od toho, aky mas pomer nohy - telo. Je mi samozrejme jasne, ze nie si E.T, ani Sklenarikova... :-)
V ktorom aute sa Ti sedi vzadu idealne? Myslim sedan. Len pre zaujimavost.
Sedan ? Tazka otazka ... v dnesnej produkcii. Skusal som len GS, IS, M6, Avensis, Octa 3, Rapid - to vsetko slabota. V pohode bola minula E-klassa, terajsia S-klassa, minula BMW 7, Genesis, Maybach 57.
Bol by som skutocne prekvapeny, ak by si nemal dost miesta v Maybachu :-) Inak, minula verzia 7er mi neprisla priestorovo uzasna. CEO v byvalej firme ho mal aj s vodicom, ale co som videl, nemal tam miesta na rozdavanie. Mozno to bolo posunutymi sedackami, ale osobne som z toho fakt nebol nadseny.
Nemozem si vsetko 100% pamatat, ale na hlavu v BMW 7 som problem nemal (myslim).
Ani vo Phantome problem nebol.
To su ale vsetko lux class a bezne sedany stoja za .... co sa tohto tyka. Dost teda prekvapilo to GSo.Aby som bol presny - bolo to GS450h 2014.
A este taky paradox, ze problem nemam ani v AUDI 80.
No a potom sa cudujeme, ze vsetci kupuju SUV ... bodaj by nie, ked to takto mrvia.
Většina se ptá jestli je GS-F konkurent pro M5. Já se spíš ptám jestli takhle právě neměla M5 vypadat. Zatímco dnešní M5 na mě působí spíš jen jako m-performace od 550i, tak tenhle lexus má kouzlo v použití speciálního motoru a unikátních dílů, což byla dříve výsada "emkových" bavoráků.
Já vím, že dnešní M5 musí konkurovat E-AMG a RS6, být více "seriové". To samo o sobě vylučuje použití speciálního atmosférického motoru. Díky tomu to otevřelo cestu i jiným výrobcům jako je právě Lexus.